מידע בנושא גביית אגרות רשיונות רכב נוסעים פרטי - רשות האכיפה והגבייה

רשות
רשות האכיפה והגבייה
תאריך התשובה
2024-05-08
מסמכים
מסמך אחד

התשובה

פתיחת הקובץ באתר הממשלה (docx, 90 KB)

15 אפר י ל 202 4 ח ' ניסן, תשפ"ד מס' סימוכין: 3044-24-0011 הנדון: מענה לפנייתך לקבלת מידע בהתאם לחוק חופש המידע לאחר עיון בבקשתך לקבלת מידע ובהתאם לסעיף 13 לחוק חופש המידע, תשנ"ח-1998, אנו שוקלים למסור את המידע מלא או חלקי . המרכז מוסמך לגבות אגרה בהתאם לצו המצ"ב. קרי, אגרה כמשמעותה בסעיף 3) ג ( לפקודת התעבורה 2, ששיעורה נקבע בחלק ג ' לתוספת הראשונה לתקנות התעבורה , התשכ " א 31961- , - ראי להלן- חלק ג' אגרות בעד רישיונות ושינוי רישום הבעלות לכלי רכב ובעד בדיקתם 1. אגרה בעד שינוי רישום הבעלות ברכב היא: (א) קטנוע, אופנוע לרבות תלת-אופנוע ואופנוע עם רכב צדי – (1) בהעברת בעלות לפי תקנה 284(א) 82 (2) בהעברת בעלות לפי תקנה 284(ו) 67 (ב) רכב מכל סוג למעט רכב המפורט בפרט משנה (א), (ג) ו-(ד) – (1) בהעברה לפי תקנה 284(א) 242 (2) בהעברת בעלות לפי תקנה 284(ו) 228 (ג) רכב מנועי מכל סוג, כשהוא נרשם על שם בעל רישיון סחר, כאמור בתקנה 284(א)(2א) 41 (ד) רכב לא מנועי מכל סוג 82 2. [1] (א) אגרה בעד רישיון לרכב נוסעים פרטי, למעט אופנוע ואוטובוס פרטי, שנרשם לראשונה ביום י"ב בניסן תשנ"ו (1 באפריל 1996) (להלן - היום הקובע) או לאחריו, מקבוצת מחיר מן המפורטות בטבלאות שבנספח א', לפי העניין (להלן - קבוצת מחיר), כמצוין בטור א' בטבלה שלהלן, או בעד חידוש רישיון כאמור, כקבוע לצד כל קבוצה בטורים ב' עד ה', לפי העניין: האגרה בשקלים חדשים כשהרישיון ניתן לתקופה של שנה א ב ג ד ה קבוצת ששנת ייצורו או ששנת ייצורו או ששנת ייצורו או ששנת ייצורו מעל או מועד עלייתו לכביש מועד עלייתו לכביש מועד עלייתו לכביש מועד עלייתו לכביש מחיר עד 3 שנים 4 עד 6 שנים 7 עד 10 שנים מעל 10 שנים 1 1,194 1,046 917 801 2 1,519 1,325 1,161 1,015 3 1,831 1,602 1,403 1,224 4 2,185 1,857 1,580 1,342 5 2,502 2,061 1,701 1,406 6 3,552 2,664 1,998 1,495 7 5,062 3,542 2,479 1,737 (א1) אגרה בעד רישיון לרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר הוא עד 3,500 ק"ג ושנרשם לראשונה ביום ה' בשבט תשנ"ח (1 בפברואר 1998) או לאחריו, מקבוצת מחיר מן המפורטות בטבלה 1א שבנספח א', כמצוין בטור א' בטבלה שבפרט משנה (א), או בעד חידוש רישיון כאמור, תהיה כקבוע לצד כל קבוצה בטורים ב' עד ה' באותה טבלה, לפי העניין. (ב) אגרה בעד רישיון לרכב כאמור בפרט משנה (א) וכמפורט בטור א' בטבלה שבנספח ב', שנרשם לראשונה לפני היום הקובע או בעד חידוש רישיון כאמור, תהיה לפי קבוצת המחיר המצוינת לצדו בטור ב', כקבוע לצד כל קבוצה בטבלה שבפרט משנה (א) בטורים ב' עד ה', לפי העניין. (ב1) אגרה בעד רישיון לרכב כאמור בפרט משנה (א1) או שנרשם לראשונה לפני יום ה' בשבט תשנ"ח (1 בפברואר 1998) או בעד חידוש רישיון כאמור, היא כמפורט בטור א' בטבלה שבנספח ג' לפי קבוצת המחיר המצוינת לצדו בטור ב', כקבוע לצד כל קבוצה בטבלה שבפרט משנה (א) בטורים ב' עד ה' לפי העניין. (ב2) על אף האמור בפרטי משנה (א) עד (ב1), אגרה בעד רישיון לרכב המצוין ברישיונו כרכב לימוד נהיגה או בעד חידוש רישיון כאמור, תהיה לפי קבוצת המחיר שנרשמה ברישיונו, כקבוע לצד כל קבוצה בטבלה שבפרט משנה (א) בטורים (ב) עד (ה) לפי העניין, ובהפחתה של 269 שקלים חדשים. (ב3) (1) על אף האמור בטבלה שבפרט משנה (א), סכומי האגרה לעניין פרטי משנה (א) ו-(א1), יופחתו בסכומים ובמועדים האמורים בפסקה (2), בעד רכב שהתקיימו בו כל אלה: (א) הרכב הוא מסוג M1 או N1 , משנת ייצור 2000 או מאוחר יותר, ונרשם לראשונה עד יום ה' באייר התשע"ז (1 במאי 2017); (ב) הרכב רשום על שם יחיד ובלבד שרישום הרכב על שמו לא נעשה לפי תקנה 284(ב), או שיחיד מחזיק בו מכוח הסכם להחכר מימון כמשמעותו בתקנה 272א(א)(2); (ג) מתקין מורשה מסר באופן מקוון אישור לרשות הרישוי, לאחר שהתקשר עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחוזה לעניין זה, שלפיו התקין מערכות בטיחות ברכב שהן חדשות ולא היו מותקנות בעבר ברכב אחר; (ד) אישור כאמור בפסקת משנה (ג) נמסר לרשות הרישוי לא יאוחר מחודשיים לפני יום חידוש רישיון הרכב; נמסר האישור במועד מאוחר יותר, תידחה ההפחתה למועד הבא שבו יחודש רישיון אותו רכב; (ה) במועד ביצוע כל אחד משלבי הפחתת האגרה כמפורט בפסקה (2), לא התקיימה ברכב אחת מן העילות לפטור מאגרה לפי תקנה 290א(א); (ו) במועד ביצוע התקנת מערכות בטיחות הרכב טרם בוצעו התקנות מערכות בטיחות ברכב במספר שרשות הרישוי הודיעה עליו לפי פסקה (5); (2) האגרה תופחת בסכום כולל של 1,500 שקלים חדשים, לפי השלבים המפורטים להלן ובסכומים האמורים בהם, ובלבד שסכום האגרה לתשלום אחרי ההפחתה, בכל אחד מהשלבים, לא יפחת מעשרה שקלים חדשים, בתוספת הסכום הנוסף לפי סעיף 84 לפקודה: (א) במועד חידוש רישיון הרכב הראשון אחרי שבעל הרכב הוכיח כי הרכב עומד בתנאים האמורים בפסקה (1) – 700 שקלים חדשים; (ב) במועד חידוש רישיון הרכב הראשון אחרי שהופחת סכום האגרה כאמור בפסקת משנה (א) – 700 שקלים חדשים; (ג) במועד חידוש רישיון הרכב השני אחרי שהופחת סכום האגרה כאמור בפסקת משנה (א) – 100 שקלים חדשים; (3) פרט משנה זה יחול על כלי הרכב שבהם הותקנו מערכות בטיחות – ברכב ושמתקיים בהם האמור בפסקה (1) לפי המכסה שלהלן ובתקופה המפורטת לצדן: (א) עד 80,000 כלי רכב מיום תחילתן של תקנות התעבורה (תיקון מס' 11), התשע"ז-2017; (ב) עד 40,000 כלי רכב בשנת 2018; (4) בתום כל אחת מהתקופות האמורות בפסקה (3), תבדוק רשות הרישוי אם נוצלה כל המכסה לאותה תקופה, ואם מצאה הרשות כי נותרה יתרה, תעבור יתרת המכסה לשנה הבאה; האמור יחול גם על השנים הבאות אחרי שנת 2018, עד שתנוצל בשלמותה המכסה שנותרה; (5) רשות הרישוי תפרסם באתר האינטרנט של המשרד את מכסת כלי הרכב לכל תקופה כמפורט בפסקאות (3) ו-(4), וכן תפרסם דרך קבע את יתרת המכסה שטרם נוצלה לאותה תקופה; (6) לעניין פרט משנה זה – "מערכות בטיחות ברכב" – מערכת התרעה מפני התנגשות לפנים וכן מערכת התרעה על סטייה מנתיב, מן הסוג המפורט בפרטים 29 ו-30 בחלק ג' בתוספת השנייה; "מתקין מורשה" – מי שהתקיים בו האמור בתקנה 364ו(ב)(2), והרשות נתנה לו רישיון ייצור לעניין פרט משנה זה לפי סעיף 4 לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור מוצרי תעבורה והסחר בהם), התשמ"ג-1982. (ג) (נמחק). (ד) (נמחק). (ד1) על אף האמור בפרטי משנה (א) ו-(א1), אגרה בעד רישיון או בעד חידוש רישיון לרכב מאחד הסוגים המנויים בפרטי המשנה האמורים, שהוא רכב גמיש תדלוק, תהיה לפי קבוצת המחיר שנרשמה ברישיונו, כמצוין בטור א' בטבלה שבפרט משנה (א), כקבוע לצד כל קבוצה בטורים (ב) עד (ה), לפי העניין, ובהפחתת הסכומים כמפורט להלן: (1) אם מועד מתן הרישיון או חידושו חל בתוך שנתיים ממועד הנפקת הוראת רישום, כהגדרתה בתקנה 370, הראשונה בישראל לרכב גמיש תדלוק מכל סוג שהוא – סכום של 1,571 שקלים חדשים; (2) אם מועד מתן הרישיון או חידושו חל בתקופה שבין שנתיים לבין ארבע שנים ממועד הנפקת הוראת רישום, כהגדרתה בתקנה 370, הראשונה בישראל לרכב גמיש תדלוק מכל סוג שהוא – סכום של 785 שקלים חדשים. (ה) בפרט זה – "שנת ייצורו" – השנה שנרשמה ברישיון הרכב בשנת ייצורו; "מועד עלייתו לכביש" – החודש שבו עלה הרכב לכביש כפי שנרשם ברישיון הרכב; "רכב גמיש תדלוק ( FFV )" – רכב שברישיון הרכב שלו נרשם כי הוא רכב גמיש תדלוק, על בסיס הצהרת יצרן הרכב כי הרכב מותאם להנעה באמצעות תערובת דלק של בנזין ומתנול שבה ריכוז המתנול הוא 85% לפחות. 3. (א) אגרה בעד רישיון לרכב מסחרי שמשקלו המותר 3,501 ק"ג או יותר, רכב מדברי, רכב עבודה, אמבולנס, רכב חשמלי, רכב לכיבוי שריפות, רכב חילוץ, המופעלים על ידי מנוע בנזין או בעד חידוש הרישיון תהיה 426 שקלים חדשים. (ב) אגרה בעד רישיון לרכב מן המפורטים בפרט משנה (א), המופעל על ידי מנוע דיזל או בעד חידוש הרישיון תהיה כמפורט להלן: האגרה בשקלים חדשים כשמשקלו הכולל המותר בק"ג כשהרישיון ניתן לתקופה של שנה עד 16,000 2,163 מ-16,001 עד 20,000 2,715 מ-20,001 ומעלה 3,741 (ג) על אף האמור בפרט זה, האגרה בעד רישיון לרכב מן הסוג האמור בתקנה 330ב(ג)(2א) ו-(3) שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות, תופחת בתקופות ובשיעורים המפורטים להלן, ובלבד שההפחתה כאמור לא תחול על רכב מן הסוג האמור בתקנה 330ב(ג)(2א)(א) לאחר יום ט"ו בחשוון התשע"ג (31 באוקטובר 2012): (1) עד יום י"ח בטבת התשע"ג (31 בדצמבר 2012) – 138 שקלים חדשים בעבור כל חודש שבו רישיון הרכב הוא בתוקף; (2) מיום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013) עד יום כ"ח בטבת התשע"ד (31 בדצמבר 2013) – 92 שקלים חדשים בעבור כל חודש שבו רישיון הרכב הוא בתוקף; (3) מיום כ"ט בטבת התשע"ד (1 בינואר 2014) עד יום ז' בחשוון התשע"ה (31 באוקטובר 2014) – 46 שקלים חדשים בעבור כל חודש שבו רישיון הרכב הוא בתוקף. 4. אגרה בעד רישיון לרכב אספנות או אגרה בעד חידוש הרישיון, לתקופה של שנה אחת תהיה בשיעור של 250 שקלים חדשים. 5. (א) אגרה בעד רישיון לאופנוע, לתלת אופנוע, ואופנוע עם רכב צדי היא: בשקלים חדשים כשתפוסת גלילי המנוע בסמ"ק כשהרישיון ניתן לתקופה של שנה עד 50 49 מ-51 עד 150 183 מ-151 ומעלה 337 (ב) אגרה בעד אופנוע המונע במנוע חשמלי 49 6. אגרה בעד רישיון לטיולית, לאוטובוס או בעד חידוש רישיון כאשר הרישיון ניתן לתקופה של שנה היא: טור ב' טור א' בשקלים חדשים כשהטיולית או האוטובוס מופעלים - על ידי מנוע שאינו מנוע דיזל 619 על ידי מנוע דיזל ...................... 1,146 7. אגרה בעד רישיון למונית ולרכב פרטי להסעת סיור, שניתן לגביו רישיון לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ"ד-1985, או בעד חידושם היא: (א) כשאינם מופעלים על ידי מנוע דיזל: טור א' טור ב' כשמספר מקומות הישיבה בשקלים חדשים כאשר לנוסעים מלבד הנהג הרישיון ניתן לתקופה של שנה עד 4 154 5 ומעלה 210 (ב) כשהם מופעלים על ידי מנוע דיזל: טור א' טור ב' כשמספר מקומות הישיבה בשקלים חדשים כאשר לנוסעים מלבד הנהג הרישיון ניתן לתקופה של שנה עד 4 727 5 ומעלה 1,185 8. אגרה בעד רישיון לטרקטור או בעד חידוש הרישיון היא: טור ב' בשקלים חדשים כשהרישיון טור א' ניתן לתקופה של - שנה שנתיים כשהטרקטור מופעל - על ידי מנוע בנזין 258 518 על ידי מנוע דיזל או אחר 758 1,513 9. אגרה בעד רישיון לגרור המיועד לשמש להובלת טובין או בעד חידוש רישיון היא: טור א' טור ב' כשמשקלו הכולל בשקלים חדשים כשהרישיון המותר בק"ג ניתן לתקופה של שנה עד 4,000 75 מ-4,001 עד 8,000 183 מ-8,001 ומעלה 415 10. אגרה שנתית בעד רישיון לנתמך או בעד חידוש הרישיון היא 415 שקלים חדשים. 10א. האגרה בעד רישיון לרכב לתקופה של פחות משנה תהיה בשיעור של 1/12 מן האגרה השנתית הקבוע בפרטים 2 עד 10, לפי העניין, בעד כל חודש מלא או חלק ממנו. 11. אגרה בעד רכב של נכה לפי תקנה 272א היא 29 שקלים חדשים. 11א. (א) על אף האמור בפרטים 2, 5 ו-11 האגרה בעד רישיון של רכב מזכה, הרשום על שם אדם כמפורט בטור א' בטבלה שלהלן, תופחת בסכום בשקלים חדשים כמפורט בטור ב' לצדו: טור א' טור ב' חייל מילואים פעיל שאינו זכאי לתגמול נוסף וכן חייל מילואים פעיל הזכאי לתגמול נוסף השווה לנקודת זיכוי אחת 66 חייל מילואים פעיל הזכאי לתגמול נוסף השווה לאחת וחצי נקודות זיכוי 133 חייל מילואים פעיל הזכאי לתגמול נוסף השווה לשתי נקודות זיכוי 199 (ב) הפחתת האגרה תחול על רכב מזכה אחד, החייב באגרה החל בחודש מאי שלאחר השנה של תקופת שירות המילואים המזכה, לתקופה של שנה. (ג) היו בבעלותו של חייל מילואים יותר מרכב אחד שהוראות פרט משנה (א) חלות עליו, תופחת האגרה בעד רישיון הרכב אשר מועד תשלומה הוא המוקדם מביניהם בלבד; ואולם אם קיים הפרש בין סכום ההפחתה שלה היה זכאי בשל רכב מזכה אחר שבבעלותו לבין סכום ההפחתה בשל הרכב שלגביו הופחתה האגרה, זכאי חייל המילואים לקבל החזר בגובה ההפרש שבין סכומי ההפחתה כאמור; היו מועדי תשלום האגרה זהים, תופחת האגרה בעד רישיון הרכב שסכומה הוא הגבוה מביניהם, בלבד. (ד) חייל מילואים פעיל ששילם, לאחר תחילתן של תקנות אלה, אגרה בעד רישיון רכב של רכב מזכה בלא הפחתה כאמור בפרט זה, זכאי לקבל החזר בגובה ההפחתה. (ה) על אף האמור בפרט זה, סכום האגרה לאחר הפחתה בשל כל רכב מזכה לא יפחת מ-12 שקלים חדשים. (ו) בפרט זה – "חייל מילואים פעיל" – חייל מילואים כהגדרתו בחוק שירות המילואים, התשס"ח-2008, המחזיק בתעודת חייל מילואים פעיל תקפה שניתנה לו בידי צבא הגנה לישראל ושפרטיו הועברו למשרד התחבורה, באופן ממוחשב, בידי משרד הביטחון; "נקודת זיכוי" – כהגדרתה בסעיף 33א לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש]; "רכב מזכה" – רכב מסוג L ורכב מסוג M1 שסיווג המשנה שלו הוא פרטי, או שצוין ברישיונו במרכב אחוד, למעט רכב הרשום על שם תאגיד בלבד; "תגמול נוסף", "תקופת שירות המילואים המזכה" – כמשמעותם בחוק שירות המילואים, התשס"ח-2008. 11ב. אגרה בעד רישיון לרכב רפואי בבעלות משרד הביטחון, המשמש נכה שנקבעה לו דרגת נכות מיוחדת כמשמעותה בתקנות הנכים (כללים לקביעת דרגת נכות מיוחדת), התשכ"ו-1965, היא 29 שקלים חדשים. 11ג. אגרה בעד רישיון או חידוש רישיון לרכב מאחד הסוגים המנויים בפרטים 2, 3 ו-6, שברישיונו נרשם כי הוא רכב להוראת נהיגה, אשר מועד מתן רישיונו או חידושו חל בין יום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019) לבין יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022), תהיה לפי הסכום הנקוב בפרטים האמורים, לפי העניין, בהפחתה של 841 שקלים חדשים לשנה, נוסף על כל הפחתה אחרת לפי חלק זה. 11ד. על אף האמור בחלק זה, אגרה בעד מתן רישיון או חידוש רישיון לרכב מנועי שמשקלו מעל 3,500 ק"ג, שברישיון הרכב שלו נרשם כי הוא מונע על ידי מנוע גז טבעי דחוס (גט"ד), אשר מועד מתן רישיונו או חידושו חל בין יום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019) לבין יום י"ט בטבת התשפ"ד (31 בדצמבר 2023) תהיה 11 שקלים חדשים לשנה. 12. בטל. 12א. (א) על אף האמור בפרטים 2 עד 11ד, סכום האגרה בעד רישיון רכב או חידושו, לאחר ביצוע כל ההפחתות הנקובות בפרטים האמורים, החלות בנסיבות העניין, לא יפחת מ-11 שקלים חדשים לשנה. (ב) כל ההפחתות של סכום האגרה בעד מתן רישיון רכב או חידושו כמפורט בפרטים 2 עד 11ד, החלות בנסיבות העניין, יהיו תקפות ביחס למועד חישוב סכום האגרה השנתי, ואינן ניתנות לצבירה או להעברה משנה לשנה. 13. אגרה שנתית בעד רישיון סחר שניתן לאחת מן המטרות המנויות בתקנה 293(א) או בעד חידושו, למעט רישיון שניתן למטרה המנויה בתקנה 293(א)(5א), היא 1,409 שקלים חדשים. 13א. (נמחק). 14. אגרה בעד רישיון רכב מיוחד שניתן לצורך נסיעה חד-פעמית לפי תקנה 278 היא 44 שקלים חדשים. 15. על אף האמור בתוספת זו תהיה האגרה השנתית בעד רישיון רכב הרשום על שם מוסד לסיוע טכני או אגודה לעזרה וצדקה – (1) מוסד לסיוע טכני שהוכר על ידי שר התחבורה והניתן לאחד מכלי הרכב המפורטים בתוספת זו – 29 שקלים חדשים; (2) אגודה לעזרה וצדקה של עדה דתית שהוכרה בידי שר התחבורה והניתן לרכב שאינו משמש אלא להובלת מתים – 29 שקלים חדשים; (3) "אילן" – איגוד ישראלי לילדים נפגעים לרכב המשמש להסעת ילדים נפגעים – 29 שקלים חדשים; (4) "אקים" – אגודה לאומית לקימום אנשים עם מוגבלות שכלית בישראל, לרכב המשמש להסעת אנשים עם מוגבלות שכלית – 29 שקלים חדשים; (5) "אגודת יד שרה" - לרכב המשמש להובלת נכים – 29 שקלים חדשים. 15א. בעד חידוש רישיון רכב לפי פרטים 2 עד 15 באמצעות פקיד בסניף של רשות הרישוי תוספת של 30 שקלים חדשים. 16. אגרה בעד כפל רישיון רכב, כפל אישור על תוקף רישיון רכב, כפל אישור רישום שינוי בעלות על רכב, או כפל רישיון סחר היא: בשקלים חדשים כפל רישיון רכב או כפל אישור 11 כפל רישיון סחר 154 בעד כפל רישיון רכב או כפל אישור, אם ניתן באמצעות פקיד בסניף של רשות הרישוי, תוספת של 30 17. אגרה בעד בדיקה נוספת, בין בזמן הבדיקה השנתית ובין שלא בזמן הבדיקה השנתית, של רכב שאינו פטור מאגרת רישיון לפי פסקאות (2) ו-(3) לסעיף 17(א) לפקודה, היא 75 שקלים חדשים. 18. אגרה בעד היתר לשינוי מבנה רכב הניתן לפי בקשת בעל הרישיון לפי תקנה 380, למעט בקשה לאישור התקנת ערכת הסבה המאפשרת הנעת הרכב בגז פחמימני מעובה, היא 258 שקלים חדשים. 19. האגרה בעד רישיון רכב מסוג נ"נ או חידושו היא 29 שקלים חדשים לשנה אם נתקיימו ברכב כל אלה: (1) הוא נרשם לפי המלצת צה"ל על שם משק ספר ועודנו רשום כאמור; (2) הותקנו בו מנוע דיזל ומערכת ספגות משוריינות כנגד מיקוש; (3) הוגבלה תנועתו לנסיעה בדרכי עפר בגבולות שדות משק ספר בלבד. 20. בטל. 21. אגרה בעד בדיקת אב טיפוס של רכב כאמור בתקנה 282 היא: טור ב' טור א' בשקלים חדשים רכב פרטי 258 רכב מסחרי או רכב עבודה 314 אוטובוס 550 22. אגרה בעד רישיון לאופניים או לתלת-אופן, לרבות האגרה בעד לוחית מספר שתיקבע בחוק עזר שהתקינה מועצה של עיריה או מועצה מקומית, תהיה בסכום שלא יעלה על המפורט להלן: לאופניים – 44 שקלים חדשים לתלת-אופן – 44 שקלים חדשים. 23. אגרה בעד כניסתו של רכב מסחרי או אוטובוס לישראל ושהותו בה לפי תקנה 577 תהיה לגבי רכב כנקוב להלן בטור א' בשיעור הנקוב לצדו בטור ב' בדולרים של ארצות הברית של אמריקה, או בשווי של הסכום בשקלים לפי השער היציג של הדולר כפי שפרסם בנק ישראל ביום התשלום: טור א' ............................. טור ב' האגרה בדולרים ארץ מוצא סוג הרכב משקל כולל מותר בק"ג של ארצות הברית מצרים אוטובוס ציבורי פטור מצרים רכב מסחרי מ-10,000 עד 20,000 15 מצרים רכב מסחרי מ-20,001 עד 40,000 30 מצרים רכב מסחרי מ-40,001 עד 55,000 35 בברכה, רבקה אהרוני הממונה על העמדת המידע לציבור האגף לתכנון ומדיניות