הצעות חוק - הכנסת ה-23

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

סוג
הצעת חוק (ממשלתית)
מספר
1309

הצעת חוק לקריאה הראשונה

2020-06-01

הקובץ המקורי באתר הכנסת

הצעות חוק

הממשלה

1 ביוני 2020 1309 ט' בסיוון התש"ף

עמוד

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 158

מתפרסמת בזה הצעת חוק מטעם הממשלה:

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס

(הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020

פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס החלים בתקופה הקובעת

או בחודשיים שאחריה

בפרק זה, "התקופה הקובעת" - התקופה שמיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס 2020) עד .1 הגדרה לפרק א' יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020).

(א) בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות החיקוקים המפורטים בסעיף קטן (ב) לא תבוא .2 הארכת תקופות המסתיימות במניין התקופה הקובעת, אם התקיימו שני אלה: בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה מועדי תחילתן של התקופות חלים לפני תום התקופה הקובעת; (1) מועדי סיומן של התקופות חלים בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה. (2) אלה התקופות שעליהן תחול הוראת סעיף קטן (א): (ב) בפקודת מס הכנסה [נוסח חדש]:1 (1)

(א) סעיף 66א(א)(2) - לעניין הגשת השגה;

סעיף 85א(ד)(4); (ב)

פסקה (3) להגדרה "הקצאת מניות באמצעות נאמן" שבסעיף 102; (ג)

סעיף 103ט(ה); (ד)

(ה) סעיף 103י(ב)(1);

סעיף 119א(ב); (ו)

דברי הסבר

ביום ב' בניסן התש"ף (27 במרס 2020), ותוקפן הוא לשלושה במסגרת ההיערכות הממשלתית למניעת כללי חודשים מיום הפרסום. כעת מוצע להסדירן בחוק ולפיכך התפשטות נגיף הקורונה בישראל הוטלו הגבלות לבטל את התקנות האמורות. שונות על פעילות המשק ועל פעילות המגזר הציבורי. בתוך יצוין כי בימים האחרונים אומנם החל המשק בתהליך כך התקינה הממשלה את תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה הדרגתי של חזרה לשגרה, אך בשל המגבלות שהוטלו ובשל החדש - הגבלת פעילות), התש"ף-,2020 שבהן הוגבלה, בין זמן ההסתגלות הנחוץ לצורך חזרה מלאה לשגרה, עדיין השאר, פעילות המסחר, ואת תקנות שעת חירום (הגבלת נדרשות הארכות התקופות ודחיות המועדים המוצעים מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות בהצעת חוק זו. נגיף הקורונה החדש), התש"ף-,2020 שבהן הוגבלה שהייה בו–זמנית של העובדים במקומות העבודה. במציאות זו לא פרק א' ניתן לקיים שגרת עבודה רגילה, הן במגזר הציבורי והן סעיף 1 כאמור בדברי ההסבר לסעיף 2 המוצע, מוצע במגזר הפרטי.

לקבוע כי מניין התקופות שנקבעו בדיני המס בשל מגבלות אלה ואחרות, מוצע להאריך את תוקפן השונים, לא יימנה במהלך תקופת המגבלות המוגדרת של תקופות קצובות בזמן וכן לדחות מועדים נקובים בהצעת חוק זו - "התקופה הקובעת". מוצע לקבוע כי שנקבעו בדיני המס להליכים שונים, אשר מנהלים נישום התקופה הקובעת תחול מיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס ורשות המסים (להלן - הרשות) זה מול זה. כאמור לעיל, 2020) עד יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020). יכולותיהם של הנישומים ושל הרשות לנהל את אותם סעיף 2 המתווה המוצע יחול רק לגבי תקופות שספירתן הליכים בתקופת חירום זו, מוגבלות מאוד.

החלה לפני תום התקופה הקובעת ומועד פקיעתן מרבית ההוראות המוצעות בפרק א' להצעת החוק חל במהלך התקופה הקובעת או בחודשיים שלאחריה. על נכללו בתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה חדש) (דחיית פי המוצע, במקרים אלה לא תבוא התקופה הקובעת במניין תקופות בענייני הליכי מס), התש"ף- ,2020 אשר פורסמו ימיה של תקופה קצובה בזמן המפורטת באחד מהחיקוקים

דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,6 עמ' .120 1

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 156

בו;הימים הקבועה בו;

הקבועה 21

לעניין תקופת

21 -הימים

רישה

תקופת

119א(ו)

לעניין

סעיף

רישה -

סעיף 119א(ו) (ז) (ז)

130(א)(2), (ד)(1) ו–(יא)(2);

ו–(יא)(2);

סעיף(ח)(ד)(1)

(ח) סעיף 130(א)(2),

סעיף 145(א)(2); (ט)

סעיף 145(א)(2); (ט)

בו;הימים הקבועה בו;

הקבועה 30

לעניין תקופת

-30הימים

רישה

תקופת

145ב(א)(1)

בסעיף- לעניין

145ב(א)(1) רישה

(י) בסעיף (י)

(יא) 147(א); (יא) 147(א);

(יב) 150(א); (יב) 150(א);

(יג) 152(ג); (יג) 152(ג);

(יד) סעיף 167(א); (יד) סעיף 167(א);

השבועיים הקבועה בו;

הקבועה בו;

לעניין תקופת

השבועיים

ריש -

תקופת

לעניין 168

(טו) -בסעיף

(טו) בסעיף 168 רישה

מוסף, התשל"ו-1975:2

התשל"ו-1975:2

מוסף,בחוק מס ערך

בחוק מס ערך(2) (2)

בו;הימים הקבועה בו;

הקבועה 90

לעניין תקופת

-90הימים

39(א)(1)

סעיףתקופת

(א)לעניין

(א) סעיף 39(א)(1) -

בו;הימים הקבועה בו;

הקבועה180

לעניין תקופת

-180 הימים

39(א)(2)

סעיףתקופת

(ב) לעניין

סעיף 39(א)(2) - (ב)

סעיף 64(ב); סעיף 64(ב); (ג) (ג)

סעיף 77(ב); סעיף 77(ב); (ד) (ד)

ו–(ב); סעיף 79(א) ו–(ב);

(ה) סעיף 79(א) (ה)

ו–(ד); סעיף 82(א) ו–(ד);

סעיף 82(א) (ו) (ו)

ניהולשניתנה בשל ניהול

המנהל

החלטתבשל

המנהלעלשניתנה

החלטת ערעור

95(ב), למעט

ערעור על

למעט סעיף

(ז) סעיף 95(ב), (ז)

רשומות בסטייה מהותית;

בסטייהאומהותית;

חשבונותרשומות

פנקסי חשבונות או פנקסי

(ח) סעיף 106(ב)(2);

(ח) סעיף 106(ב)(2);

סעיף 113; (ט) סעיף 113; (ט)

(להלן - פקודת המכס): המכס3

המכס): פקודת

בפקודת בפקודת המכס3

(3) (להלן - (3)

(א) סעיף 190; (א) סעיף 190;

סעיף 192(א)(1); (ב)

סעיף 192(א)(1); (ב)

עצמי), לשימוש עצמי),

לשימוש שיובאו

שיובאושל טובין

טובין ערכם

המכסשל(חישוב

בתקנותערכם

המכס (חישוב

(4) (4) בתקנות

התשס"ז-20064 - תקנות 4 ו־5;

התשס"ז-20064 - תקנות 4 ו־5;

דברי הסבר

וחובות יידוע שונות הקיימות בדיני המס. נוסף על כך, יחול המנויים בהצעת החוק. כך לדוגמה, אם מועד סיומה

להגיש ההסדר המוצע על הגשת בקשות שונות שניתן של תקופה היה צריך לחול 10 ימים לאחר תחילתה של לרשות, כגון בקשה להקטנת סכומי תשלום מקדמה במס התקופה הקובעת, הוא יידחה, לפי הצעת החוק, ויחול 10 שבח, בקשה לתיקון שומה וכיוצא בזה. ימים לאחר סיומה של התקופה הקובעת.

במקביל, ובהתחשב בכך שגם רשות המסים עובדת הצעת החוק כוללת, בין השאר, הוראות שלפיהן במתכונת מצומצמת בתקופה זו, דחיית מועד פקיעת תישמר לנישום הזכות להגיש השגה על שומות שהוציאה התקופות יחול גם בהליכים שמנהלת הרשות מול נישום. הרשות, גם אם התקופה שנקבעה להגשתן פקעה במהלך יצוין כי הארכת תקופות אלה קריטית לשם שימור יכולת התקופה הקובעת. הדבר יסייע לעצירת ההליכים מול גביית המסים, שכן כל יום שעובר שבו מתיישנים המועדים נישומים אשר לא הייתה בידם אפשרות להגיש השגות להקמת הליכי שומה, בלי שיש לרשות היכולת לנהל הליך בתקופה זו. הסדר זה יחול לא רק לגבי שומות אלא גם לגבי בתוך מסגרת הזמן שנקבעה בחוק, הוא יום שבו עשויה החלטות מינהליות נוספות, כמו הודעות על פסילת ספרים

ס"ח התשל"ו, עמ' 52; התשע"ד, עמ' .290 2

ע"ר ,1937 תוס' ,1 עמ' 183; ס"ח התשכ"ה, עמ' .118 3

ק"ת התשכ"ז, עמ' .97 4

157 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

(5) בחוק מסים עקיפים (מס ששולם ביתר או בחסר), התשכ"ח-19685 - בהגדרה

"התקופה הקובעת" שבסעיף 1;

בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963:6 (6)

(א) סעיף 15(ה)(1) - לעניין התקופה הקבועה בו להגשת בקשה להקטין

את שיעורי המקדמה הקבועים בסעיף קטן (ב);

סעיף 15(ה)(2) ו–(ו)(1); (ב)

סעיף 49י(א)(7); (ג)

סעיף 49כא(א) ו–(ג)(2); (ד)

(ה) סעיף 49לב2(א);

סעיף 75א; (ו)

סעיף 78; (ז)

(ח) סעיף 85;

סעיף 85א; (ט)

סעיף 87; (י)

(יא) סעיף 88;

בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959:7 (7)

(א) סעיף 51ד רישה - לעניין תקופת 12 החודשים הקבועה בו;

סעיף 51ט(א) ו–(ה); (ב)

(8) בהוראות לעידוד השקעות הון (תנאים המעידים על היות מפעל מקדם

חדשנות לצורך הגדרתו מפעל טכנולוגי מועדף), התשע"ט-20198 - סעיף 3(א);

(9) בחוק עידוד התעשייה (מסים), התשכ"ט-1969,9 בסעיף 23(א) - לעניין

תקופת שנת המס הנדרשת להגשת דו"ח במאוחד;

(10) בחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952:10

(א) סעיף 5ג(ב);

סעיף 5ה(א) ו–(ב); (ב)

בחוק הבלו על דלק, התשי"ח-195811 - סעיף 15(ג); (11)

(12) בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א-196112 - סעיף 36א(ב);

(13) בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף),

התשל"ג-1973:13

(א) תקנה 9(א);

תקנה 11; (ב)

ס"ח התשכ"ח, עמ' .156 5

ס"ח התשכ"ג, עמ' .156 6

ס"ח התשי"ט, עמ' .234 7

ק"ת התשע"ט, עמ' .3241 8

ס"ח התשכ"ט, עמ' .232 9

ס"ח התשי"ב, עמ' .344 10

ס"ח התשי"ח, עמ' .160 11

ס"ח התשכ"א, עמ' .100 12

ק"ת התשל"ג, עמ' .1682 13

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 158

טבע, התשע"א-2011:14

התשע"א-2011:14

רווחים ממשאבי

מיסויטבע,

ממשאבי

רווחיםבחוק

(14) בחוק מיסוי (14)

(א) סעיף 14(ב); (א) סעיף 14(ב);

ו–(ד); סעיף 15(א) ו–(ד);

סעיף 15(א) (ב) (ב)

סעיף 20טז(א). סעיף 20טז(א).(ג) (ג)

(תשלום פיצויים

מועד החל וקרן דחיית

(תשלום

פיצויים רכוש

לתקנות מס

5(ב)(3)וקרן

מס רכושבתקנה

לתקנות 5(ב)(3)

הקבוע תביעה

בתקנה

להגשת

הקבוע

המועד

להגשת תביעה

החל .3

המועד .3

דחיית מועד

בתקופה הקובעת בתקופה הקובעת

1(3) לתקנות מס רכוש

רכוש

בתקנה

לתקנות מס

1(3)כנוסחה

התשל"ג-,1973

כנוסחה בתקנה עקיף),

התשל"ג-,1973

עקיף), מלחמה ונזק

פיצויים) (נזק

פיצויים) (נזק מלחמה ונזק

שעה) (תיקון), התשע"ט-

התשע"ט-

(הוראת

(תיקון),

שעה)עקיף)

מלחמה ונזק

(נזק (הוראת

עקיף)פיצויים)

מלחמה ונזק

(תשלום

פיצויים(נזק

פיצויים)וקרן

וקרן פיצויים (תשלום

תום התקופה הקובעת. הקובעת.

יידחה עד

התקופה תום15 -

201915 - יידחה עד 2019

מס), ביטולהליכי

תקנות בענייני

תקופות

מס), (דחיית הליכי

החדש)בענייני (נגיף (דחיית

הקורונהתקופות החדש) חירום

הקורונה

(נגיףשעת

תקנותתקנות שעת.4 חירום .4

ביטול תקנות

שעת חירום (נגיף התש"ף-202016 שעת חירום (נגיף

התש"ף-202016

הקורונה החדש) בטלות. - בטלות. - הקורונה החדש)

(דחיית תקופות (דחיית תקופות

בענייני הליכי מס) בענייני הליכי מס)

דברי הסבר

(6) תקופה לקבלת השגה בהעדר הסכם או צו; הרשות לאבד את יכולת הגבייה מאותם נישומים.

(7) תקופה למתן החלטת מנהל בבקשות בנושא מחירי סעיף 3 תקנה 5(ב)(3) לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים העברה; (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף),

(8) תקופה לאישור תכנית הקצאת מניות לעובדים; התשל"ג-,1973 כנוסחה בתקנה 1(3) לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף)

(9) תקופה למתן אישור המנהל לתכנית מיזוג; (הוראת שעה) (תיקון), התשע"ט-,2019 קובעת כי תביעה

(10) תקופה למתן הודעה למנהל על הפרת תנאי מיזוג; לפי תקנות אלה המוגשת בגין נזק עקיף שנגרם בחודשים יולי 2019 עד דצמבר ,2019 תוגש עד יום ו' באייר התש"ף

(11) תקופה לגביית מס בנסיבות מיוחדות. (30 באפריל 2020). מאחר שמועד זה חל בתקופה הקובעת, מס ערך מוסף: מוצע בסעיף זה להאריך את המועד להגשת תביעה כאמור עד תום התקופה הקובעת.

(1) תקופה למתן החזר במקרה שבו ניתנה הוראה לבדוק

את פנקסיו של העוסק או שהחלו בחקירה לגבי חשד סעיף 4 ביום ב' בניסן התש"ף (27 במרס 2020) פורסמו בביצוע עבירה לפי חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-,1975 תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (דחיית בידי העוסק; תקופות בענייני הליכי מס), התש"ף-.2020 תקנות שעת חירום אלה נקבעו בשל הדחיפות הרבה בקביעת הסדר תקופה למתן מענה לבקשות מנהל; (2) הארכת התקופות, עקב הסיבות שפורטו לעיל, ותוקפן הוא תקופה להוצאת שומה; (3) לשלושה חודשים לפי סעיף 39 לחוק־יסוד: הממשלה. כעת תקופה לתיקון שומה וקביעת מס; (4) מוצע לעגן את המדיניות אשר נקבעה במסגרת תקנות שעת חירום אלה במסגרת חקיקה ראשית, ומשכך מוצע לבטל את

(5) תקופה לזכות השגה; התקנות.

(6) תקופת ערעור על החלטת מנהל בנושא פסילת ספרים; ואלה התקופות שאותן מוצע להאריך במסגרת פרק א' תקופה לגביית מס בנסיבות מיוחדות. (7) המוצע:

מיסוי מקרקעין: מס הכנסה:

(1) תקופה להגשת בקשה להפחתת שיעורי מקדמה מס השגה על שומת בן זוג; (1)

שבח; תקופה להוצאת שומה; (2)

(2) תקופה למתן תשובה בבקשה להפחתת שיעורי (3) תקופה לזכות השגה על החלטה בנושא אי־רישום מקדמה מס שבח; תקבול;

(3) תקופה להגשת השגה על החלטת המנהל על בקשה תקופה לתיקון שומה; (4)

להפחתת שיעורי מקדמה מס שבח והתקופה להחלטת

המנהל בהשגה זו; (5) תקופה לזכות השגה לפני פקיד שומה;

ס"ח התשע"א, עמ' .806 14

ק"ת התשע"ט, עמ' .3270 15

ק"ת התש"ף, עמ' .946 16

159 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

פרק ב': הארכת תקופות ודחיית מועדים לעניין זיהוי חשבונות של תושבים זרים

במוסדות פיננסיים ולעניין מסירת פרטים לגביהם

בתקופה שמיום י"ד באייר התש"ף (8 במאי 2020) עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר .5 דחיית מועדים החלים לפי תקנות 2020) יקראו את תקנות מס הכנסה (יישום תקן אחיד לדיווח ולבדיקת נאותות של מידע יישום תקן אחיד על חשבונות פיננסיים), התשע"ט-201917 (להלן - תקנות יישום תקן אחיד), כך:

(1) בתקנה 6(ג)(1), במקום "לא יאוחר מיום 8 בספטמבר בכל שנה" יבוא "לא יאוחר

מיום כ"ב בכסלו התשפ"א (8 בדצמבר 2020)";

בתקנה 7(ה), במקום "8 במאי" יבוא "8 ביולי" ובמקום "8 באוגוסט" יבוא "8 בנובמבר". (2)

דברי הסבר

תקופה לתיקון שומה. (2)

בלו: (4) תקופה למתן הודעה למנהל על מכירת אופציה;

(1) תקופה לפקיעת החלטת המנהל לביטול או התליית (5) תקופה למתן הודעה למנהל על הסכם למכירת זכויות רישיון יצרן בהעדר הגשת תובענה פלילית. במתחם פינוי-בינוי ומכירת זכות לפי תמ"א 38;

מכס: (6) תקופה למתן תשובת מנהלים ליזם על בקשה לאישור

תקופת הודעה להגשת תובענה להשבת תפוס; (1) זכאות להטבות מס לעסקה במתחם פינוי-בינוי;

תקופה להגשת ערר על ערך טובין; (2) (7) תקופה למתן הודעה למנהל על עסקה המונית בתנאי עתידי;

(3) תקופה לדרישת תשלום בחסר או להגשת בקשה

להשבת סכום ששולם ביותר (מכס, מס קנייה, בלו); (8) תקופה למתן הודעה בדבר סכום המס שמוסר ההצהרה על מכירת זכות במקרקעין חייב בו, לפי הצהרתו;

(4) הודעה על בקשה להשבת טובין שנתפסו.

תקופה לקביעת שומה במכירת זכות במקרקעין; (9)

מיסוי רווחים ממשאבי טבע:

(10) תקופה לתיקון שומה בשינויי מבנה;

(1) תקופות להוצאת שומה;

(11) תקופה להגשת השגה על שומה;

תקופות להגשת השגה. (2)

(12) תקופה להגשת ערר לוועדת ערר.

פרק ב'

עידוד השקעות הון:

סעיף 5 בנוסף מוצע במסגרת הוראת שעה שתחול

מיום י"ד באייר התש"ף (8 במאי 2020) עד יום ט"ז (1) תקופה למתן הודעה על שנת בחירה לחברה מוטבת;

בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), לדחות מועדים לביצוע (2) תקופה להגשת בקשה לאישור מראש לזכאות להטבות פעולות בידי מוסדות פיננסיים או בידי בעלי חשבונות במסלול החלופי ולהחלטת המנהל בבקשה זו;

במוסדות פיננסיים, החלים בתקופה האמורה, לפי תקנות (3) תקופה להגשת בקשה לרשות החדשנות לאישור על מס הכנסה (יישום תקן אחיד לדיווח ולבדיקת נאותות של קיום התנאים שנקבעו למפעל;

מידע על חשבונות פיננסיים), התשע״ט-2019 (להלן -

תקנות היישום). תקנה 6(ג)(1) לתקנות היישום קובעת את (4) תקופה למתן הודעה לפקיד השומה על הגשת דוח המועד למסירת דוח למנהל לגבי חשבון של תושב מדינה מאוחד לחברות אם ובת שלהן מפעלים תעשייתיים שהם זרה, ותקנה 7(ה) לתקנות היישום קובעת את מועדי הגשת בני קו ייצור אחד.

השגה לעניין סיווג של חשבון כחשבון של תושב מדינה זרה מס רכוש וקרן פיצויים:

והתשובה להשגה.

(1) תקופה להגשת תביעה לפיצויים;

תקנות היישום קובעות את חובות הדיווח בדין הישראלי

לפי הנוהל לחילופי מידע אוטומטיים של חשבונות (2) תקופה לתיקון החלטת המנהל בהחלטה על פיצויים;

פיננסיים שפרסם הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (3) תקופה להגשת ערר.

(OECD), והמובא בתוספת הראשונה לתקנות היישום. עקב

הקושי בדיווח שנגרם בשל התפשטות נגיף קורונה בעולם,

ועדת ההיגוי של הארגון האמור החליטה לדחות את מועדי מס קנייה:

הדיווח מיום י"ב בתשרי התשפ"א (30 בספטמבר 2020) ליום תקופה להוצאת שומה; (1)

ק"ת התשע"ט, עמ' .2094 17

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 160

בדצמבר

(31תקופות התשפ"א

הארכת בדצמבר

(31 בטבת

התשפ"א ט"ז

2020) עד יום ביולי

בטבת (1 ט"ז

התש"ףיום

2020) עד

בתמוז

ביולי

שמיום(1 ט'

בתקופהתש"ף בתקופה .6

שמיום ט' בתמוז הארכת תקופות.6

ודחיית מועדים

התשע"ו-201618 התשע"ו-201618 ודחיית מועדים

תקנות - (להלן

החלים לפי תקנות תקנות - (להלן

פטקא), הסכם (יישום

פטקא),

הכנסה

הסכם

מס תקנות

(יישום את הכנסה

יקראו

מס 2020)

תקנות את יקראו 2020)

תקנות החלים לפי

יישום הסכם פטקא יישום הסכם פטקא), כך: הסכם פטקא), כך:

יישוםפטקא

יישום הסכם

"שנים עשר חודשים";

חודשים";

חודשים" יבוא

"שנים עשר

"שישה

במקוםיבוא

חודשים"

3(2)(ד)(2),

בתקנה"שישה

3(2)(ד)(2), במקום

(1) בתקנה (1)

בתקנה 6 - בתקנה 6 - (2) (2)

שנה" יבוא "ה' בטבת בטבת"ה'כל

יבואשל

בספטמבר

כל שנה" של "20

במקום

בספטמבר

משנה (ה),

במקום "20

(א) בתקנת משנה(א)(ה), בתקנת

למנהל ב־20 בספטמבר בספטמבר

ב־20יימסר

למנהללגביו

ואחרי "דוח

2020)" יימסר

"דוח לגביו

בדצמבר

ואחרי2020)"(20

התשפ"אהתשפ"א (20 בדצמבר

"ואולם אם זוהה החשבון

יבואהחשבון

בר־דיווח"זוהה

"ואולם אםכחשבון

בר־דיווח" יבוא

המועד שבו זוהה

אחריכחשבוןשחלזוהה

שחל אחרי המועד שבו

2020),(20 בדצמבר 2020),

התשפ"א

בדצמבר

(20בטבתהתשפ"א ה'

בטבתולפני יום

בשנת 2020

בר־דיווח יום ה'

2020 ולפניכחשבון

כחשבון בר־דיווח בשנת

2020)";(20 בדצמבר 2020)";

התשפ"א בדצמבר

(20בטבת התשפ"א ה'

למנהל ביוםבטבת יימסר

ביום ה'

למנהללגביו

דוח לגביו יימסר דוח

2019 עד יום ה' בטבת

בטבתלשנת

יום ה'

ביחס"ואולםעד

לשנת 2019

ביחס יבוא

"ואולםבסופה

משנה (ו),

בתקנתיבוא

(ו), בסופה

(ב) בתקנת משנה(ב)

2020)".(20 בדצמבר 2020)".

התשפ"אהתשפ"א (20 בדצמבר

דברי הסבר

הוראת שעה שתחול מיום ט' בתמוז התש"ף (1 ביולי 2020) ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), ובהתאם מוצע עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), לתקן את לדחות בחודשיים את מועד הגשת ההשגה ובשלושה ההסדר שנקבע בתקנות מס הכנסה (יישום הסכם פטקא), חודשים את מועד התשובה להשגה ואת המועד להגשת התשע״ו-2016 (להלן - תקנות פטקא), שבהן מעוגנות דוח למנהל לגבי חשבון של תושב מדינה זרה הקבועים ההתחייבויות האמורות. מוצע לקבוע כי דוח על חשבונות בתקנות היישום.

בני דיווח, או על העדרם, לפי תקנה 6 לתקנות פטקא לגבי סעיף 6 חוק ה–FACTA (Tax Accounts Foreign שנת ,2019 יימסר למנהל עד יום ה' בטבת התשפ"א (20 Act Compliance) (להלן - חוק הפטקא) מחייב בדצמבר 2020), במקום עד יום ב' בתשרי התשפ"א (20 גופים פיננסיים ברחבי העולם (בנקים, קרנות פנסיה וכדומה) בספטמבר 2020). שאינם אמריקאים לבצע בדיקות נאותות לכל החשבונות כמו כן מוצע לתקן את תקנה 3(2)(ד)(2) לתקנות פטקא המנוהלים אצלם, לזהות בעלי חשבונות אמריקאים אשר קובעת כי בדיקת חשבון שהיתרה המצרפית שלו ולהעביר את המידע הפיננסי על אודות חשבונות אלה עלתה ב–31 בדצמבר בשנה כלשהי על מיליון דולר תיעשה לרשות המס בארצות הברית. כחלופה ליישום חוק הפטקא, בתוך שישה חודשים מהמועד האמור. בשל התפשטות נגיף הציעה ממשלת ארצות הברית למדינות השונות לחתום על הקורונה, המוסדות הפיננסיים בישראל פעלו בחודשים הסכם בין–מדינתי, ולפיו החובות של הגופים הפיננסיים האחרונים במתכונת מצומצמת, ולכן יתקשו לעמוד לפי חוק הפטקא ייקבעו בדין הפנימי של המדינה.

במגבלת ששת החודשים. לכן, מוצע להאריך את התקופה ביום ב' בתמוז התשע"ד (30 ביוני 2014), נחתם הסכם האמורה לשנים עשר חודשים לגבי חשבון שהיתרה בין מדינת ישראל לבין ארצות הברית בדבר שיפור ציות המצרפית שלו עלתה על מיליון דולר ב–31 בדצמבר .2019 מס בין–לאומי ויישום חוק ה–.FATCA במסגרת ההסכם הודעה על כוונה זו נמסרה לארצות הברית. התחייבה מדינת ישראל כי רשות המסים בישראל תעביר ואלה התקופות והמועדים שאותם מוצע להאריך לרשות המס בארצות הברית ב–30 בספטמבר בכל שנה ולדחות במסגרת פרק ב' המוצע: מידע על אודות חשבונות פיננסיים בישראל של אמריקאים.

תקנות היישום: מדינות רבות בעולם חתמו מול ארצות הברית על הסכמים

דומים.

מועד מסירת דוח למנהל לגבי חשבון בר–דיווח; (1)

בשל התפשטות נגיף הקורונה מתקשים המוסדות

(2) מועדי הגשת השגה ותשובה להשגה לעניין סיווג הפיננסיים ברחבי העולם לעמוד בהתחייבויות שלהם חשבון. לחילופי מידע עם ארצות הברית לפי ההסכמים האמורים.

תקנות פטקא: כמענה לקושי האמור הצהירה ארצות הברית שמדינה

שרוצה לדחות את הדיווחים מיום י"ב בתשרי התשפ"א (30

(1) התקופה לבדיקת חשבון בעל ערך גבוה; בספטמבר 2020) ליום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020)

(2) מועד למסירת דוח למנהל על חשבונות בני–דיווח רשאית לעשות זאת. ישראל קיבלה את ההצעה האמורה או על העדרם. והודיעה על כך לארצות הברית. לפיכך מוצע, במסגרת

ק"ת התשע"ו, עמ' .1746 18

161 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

סודר במח' רשומות, משרד המשפטים, והודפס במדפיס הממשלתי 0334-7014 ISSN המחיר 3.24 שקלים חדשים

הצעת חוק לקריאה השנייה והשלישית

2020-07-15

הקובץ המקורי באתר הכנסת

תוכן עניינים

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 1 חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 - 1 - פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס - 1 -

.1 הגדרה – פרק א' - 1 -

.2 הארכת תקופות המסתיימות בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה - 1 - .3 הארכת תקופות המסתיימות בחודשים מרס עד אוקטובר 2020 - 4 - .4 תיקון פקודת מס הכנסה – הוראת שעה - 4 - .5 הארכת תקופות לעניין עיצומים כספיים וקנסות אזרחיים - 4 - פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה - 5 -

.6 תיקון חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) – הוראת שעה - 5 - "פרק ג':2 מענק סיוע לעצמאי – פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה - 5 -

.7 ביטול תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים) - 16 - .8 הארכת התקופה להגשת בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות ...- 16 - הסתייגויות ובקשות רשות דיבור - 17 - להצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 - 17 - הסתייגויות - 17 - בקשות רשות דיבור - 17 - מספר פנימי: 2140118-36088 נספח מס' מ-/1309א' (פ/620/23)

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

הצעת חוק זו היא מיזוג של שתי הצעות חוק:

.1 הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף–,2020 מטעם הממשלה – נדונה בכנסת בקריאה הראשונה ביום י"א בסיוון התש"ף (3 ביוני 2020), והועברה לוועדת הכספים.

.2 הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון – הארכת התקופה לשחלוף דירה עקב משבר הקורונה), התש"ף–,2020 מטעם חברי הכנסת – נדונה בכנסת בדיון מוקדם ביום ט' בתמוז התש"ף (1 ביולי 2020), והועברה לוועדת הכספים.

בהתאם להוראות סעיף 84 (ד) לתקנון הכנסת, החליטה ועדת הכנסת לאשר את מיזוגן והבאתן של הצעות החוק כהצעת חוק אחת לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

הצעת החוק מוגשת – ללא הסתייגויות – לקריאה השנייה ולקריאה השלישית ביום כ"ג בתמוז התש"ף (15 ביולי 2020).

להצעת החוק הוגשו בקשות רשות דיבור.

יוזמי הצעת החוק הפרטית: חברי הכנסת שלמה קרעי, מיקי לוי, מיכאל מלכיאלי, ווליד טאהא, אופיר סופר, מיכל שיר סגמן --1

הצעת חוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית

מספר פנימי: 2140118-36088

נספח מס' מ-/1309א'

(פ/620/23)

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס

בפרק זה, "התקופה הקובעת" – התקופה שמיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס .1 הגדרה – פרק א' 2020) עד יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020).

(א) בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות החיקוקים המפורטים בסעיף קטן .2 הארכת תקופות

(ב), התקופה הקובעת לא תבוא במניין, אם התקיימו שני אלה: המסתיימות בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה

מועדי תחילתן של התקופות חלים לפני תום התקופה הקובעת; ( 1)

(2) מועדי סיומן של התקופות חלים בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה.

אלה התקופות שעליהן תחול הוראת סעיף קטן (א): (ב)

בפקודת מס הכנסה:1 ( 1)

סעיף 66א(א)(2) – לעניין הגשת השגה; (א)

סעיף 119א(ו) רישה – לעניין תקופת 21 הימים הקבועה ( ב) בו;

סעיף 130(א)(2), (ד)(1) ו-(יא)(2); ( ג)

סעיף 145(א)(2); ( ד)

סעיף 145ב(א)(1) רישה – לעניין תקופת 30 הימים הקבועה ( ה) בו;

1 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,6 עמ' .120

--2

סעיף 147(א)(2); ( ו)

סעיף 150(א); (ז)

סעיף 152(ג); ( ח)

סעיף 167(א); ( ט)

סעיף 168 רישה – לעניין תקופת השבועיים הקבועה בו; ( י)

בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו–:21975 ( 2)

סעיף 39(א)(1) – לעניין תקופת 90 הימים הקבועה בו; (א)

סעיף 39(א)(2) – לעניין תקופת 180 הימים הקבועה בו; (ב)

סעיף 64(ב); (ג)

סעיף 77(ב); (ד)

סעיף 79(א) ו-(ב); (ה)

סעיף 82(א) ו-(ד); (ו)

סעיף 95(ב), למעט ערעור על החלטת המנהל שניתנה בשל (ז) ניהול פנקסי חשבונות או רשומות בסטייה מהותית;

סעיף 113; ( ח)

בפקודת המכס:3 ( 3)

סעיף 190; (א)

סעיף 192(א)(1); (ב)

(4) בחוק מסים עקיפים (מס ששולם ביתר או בחסר), התשכ"ח– 41968 – בהגדרה "התקופה הקובעת" שבסעיף 1;

(5) בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג–51963 (להלן – חוק מיסוי מקרקעין):

2 ס"ח התשל"ו, עמ' .52

3 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,3 עמ' .39

4 ס"ח התשכ"ח, עמ' .156

5 ס"ח התשכ"ג, עמ' .156

--3

(א) סעיף 15(ה)(1) – לעניין התקופה הקבועה בו להגשת בקשה להקטין את שיעורי המקדמה הקבועים בסעיף קטן (ב);

סעיף 15(ה)(2) ו-(ו)(1); (ב)

סעיף 49י(א)(7); (ג)

סעיף 49כא(א); (ד)

סעיף 49לב2(א); (ה)

סעיף 75א; (ו)

סעיף 78; (ז)

סעיף 85; (ח)

סעיף 85א; (ט)

סעיף 87; (י)

סעיף 88; (יא)

בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט–:61959 ( 6)

סעיף 51ד רישה – לעניין תקופת 12 החודשים הקבועה בו; (א)

סעיף 51ט(א); (ב)

(7) בחוק עידוד התעשייה (מסים), התשכ"ט–,71969 בסעיף 23(א) – לעניין תקופת שנת המס הנדרשת להגשת דוח במאוחד;

בחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב–:81952 ( 8)

סעיף 5ג(ב); (א)

סעיף 5ה(א) ו-(ב); (ב)

בחוק הבלו על דלק, התשי"ח–91958 – ( 9)

סעיף 9(ד); (א)

סעיף 10; (ב)

6 ס"ח התשי"ט, עמ' .234

7 ס"ח התשכ"ט, עמ' .232

8 ס"ח התשי"ב, עמ' .344

9 ס"ח התשי"ח, עמ' .160

--4

סעיף 15(ג); (ג)

בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א–101961 – סעיף 36א(ב); (10)

בחוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע, התשע"א–:112011 (11)

סעיף 14(ב); (א)

סעיף 15(א) ו-(ד); (ב)

סעיף 20טז(א). (ג)

בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות חוק מיסוי מקרקעין המפורטות להלן, .3 הארכת תקופות התקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום י"ג בתשרי התשפ"א המסתיימות (1 באוקטובר 2020), לא תבוא במניין, אם מועדי סיומן חלים באותה תקופה: בחודשים מרס עד אוקטובר 2020 סעיף 9(ג1ג)(2)(ב), (ג1ג)(2)(ב1)(2)(ב) ו-(ג1ג)(4)(ב); ( 1)

סעיף 49ג(1); ( 2)

סעיף 49ה. ( 3)

בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר .4 תיקון פקודת מס 2020), יקראו את סעיף 135ג(ד) לפקודת מס הכנסה12 כך שבמקום "בהתייעצות הכנסה – הוראת עם נגיד בנק ישראל, יושב ראש רשות ניירות ערך ושר המשפטים, ובאישור" שעה יבוא "באישור".

חל המועד לתשלום עיצום כספי או קנס אזרחי שהטיל המנהל מכוח חוק מס .5 הארכת תקופות בתקופה שמיום ג' בתמוז התש"ף (25 ביוני 2020) עד יום י"ב בתשרי התשפ"א לעניין עיצומים (30 בספטמבר 2020), ידחה המנהל את מועד תשלום העיצום או הקנס כך כספיים וקנסות שהתקופה האמורה לא תבוא במניין, אם מי שהוטל עליו העיצום או הקנס אזרחיים הגיש בקשת לדחיית מועד התשלום; הודעה בדבר האפשרות להגיש בקשת דחייה כאמור תפורסם באתר האינטרנט של רשות המסים; בסעיף זה – "חוק מס" – כהגדרתו בסעיף 1 לחוק המסים (קנס פיגורים), התשמ"א– 131980;

"מועד לתשלום" – לרבות מועד לתשלום חלק מעיצום או מקנס שחולק לתשלומים;

10 ס"ח התשכ"א, עמ' .100

11 ס"ח התשע"א, עמ' .806

12 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,6 עמ' 120; ס"ח התש"ף, עמ' .86 13 ס"ח התשמ"א, עמ' .38 --5

"המנהל" – כהגדרתו בפקודת מס הכנסה.

פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה ועד יום י"א באלול התש"ף (31 באוגוסט תיקון חוק להגדלת .6 2020), יקראו את חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום שיעור ההשתתפות פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–,142007 כך: בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) – הוראת שעה בסעיף 1(א), ברישה, בסופה יבוא "למעט בפרק ג'2"; ( 1) לפני כותרת פרק ד' יבוא: ( 2) "פרק ג':2 מענק סיוע לעצמאי – פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה הגדרות – פרק ג'2 18יא. בפרק זה – "בן זוג" – כמשמעותו בחוק מיסוי מקרקעין;

"הכנסה חודשית ממוצעת מעסק" – סכום ההכנסה

החייבת מעסק לשנת ,2018 ולגבי עצמאי

בעל עסק חדש – סכום ההכנסה החייבת

מעסק לשנת ,2019 מחולק במספר החודשים

שבהם עסק העצמאי בעסק או במשלח יד

בשנת 2018 או ,2019 לפי העניין;

"הכנסה חייבת" – הכנסה לאחר הניכויים שהותרו

ממנה לפי כל דין ולפני הקיזוזים והפטורים

שהותרו ממנה לפי כל דין, למעט רווח הון;

14 ס"ח התשס"ח, עמ' 84; התשע"ט, עמ' .134

--6

"הכנסה חייבת מעסק" – הכנסה חייבת לפי סעיף

2(1) לפקודה שהיא הכנסה מיגיעה אישית,

לרבות דמי לידה המשתלמים לפי סימן ג'

בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלה

לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן ה'

בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד

ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב

לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסה מיגיעה אישית" – כמשמעותה בפקודה,

למעט הכנסה המנויה בפסקאות (1) עד (7)

להגדרה "הכנסה מיגיעה אישית" בפקודה;

"הכנסת עבודה" – הכנסת עבודה לפי סעיף 2(2)

לפקודה, לרבות דמי לידה המשתלמים לפי

סימן ג' בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי

וגמלה לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן

ה' בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד

ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב

לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסת עבודה חודשית ממוצעת" – סכום הכנסת

עבודה בשנת 2018 ששילמה חברת מעטים

לשכיר בעל שליטה בה, ולגבי שכיר בעל

שליטה בחברת מעטים חדשה – סכום

הכנסת העבודה כאמור בשנת ,2019 מחולק

במספר החודשים שבהם עבד השכיר בעל

השליטה בחברה בשנת 2018 או ,2019 לפי

העניין;

"חברת מעטים" – חברה תושבת ישראל שהיא

חברת מעטים כמשמעותה בסעיף 76

לפקודה, אשר עסקה בעסק או במשלח יד

במהלך התקופה הקובעת, לפחות;

"חברת מעטים חדשה" – חברת מעטים שמתקיים

לגביה אחד מאלה:

--7

(1) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח

יד בשנת 2019;

(2) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח

יד בשנת 2018 ובאותה שנה לא שילמה

החברה הכנסת עבודה לשכיר בעל שליטה

בה;

"חוק מיסוי מקרקעין" – חוק מיסוי מקרקעין

(שבח ורכישה), התשכ"ג–1963;

"חוק מס ערך מוסף" – חוק מס ערך מוסף,

התשל"ו–1975;

"מחזור עסקאות" – כמשמעותו בהגדרה "מחזור

עסקאות של עוסק" בחוק מס ערך מוסף;

"המנהל" – כהגדרתו בפקודה;

"ניכויים" – כהגדרתם בהגדרת "הכנסה מעסק או

ממשלח יד" בסעיף 1;

"עצמאי" – יחיד שהוא תושב ישראל, שעסק בעסק

או במשלח יד במהלך ששת החודשים

שקדמו לחודש אפריל ,2020 לפחות;

"עצמאי בעל עסק חדש" – עצמאי שמתקיים בו

אחד מאלה:

(1) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד

בשנת 2019;

(2) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד

בשנת ,2018 והיו לו בשנה זו הפסדים לפי

סעיף 28(א) לפקודה;

"רווח הון" – כהגדרתו בסעיף 88 לפקודה, לרבות

שבח כמשמעותו לפי סעיף 6 לחוק מיסוי

מקרקעין;

"שכיר בעל שליטה", בחברת מעטים – יחיד

שמתקיימים לגביו שניים אלה:

--8

(1) במהלך התקופה הקובעת, לפחות,

הוא היה בעל שליטה כהגדרתו בסעיף

32(9)(א)(3) לפקודה בחברת המעטים,

והחזיק במניות החברה;

(2) בכל אחד מששת החודשים שקדמו

לחודש מרס ,2020 לפחות, שולמה לו הכנסת

עבודה על ידי חברת המעטים שהוא בעל

שליטה בה;

"תושב ישראל" – כהגדרתו בפקודה, לרבות אזרח

ישראלי כהגדרתו בסעיף 3א לפקודה שהוא

תושב אזור כהגדרתו בסעיף האמור;

"התקופה הקובעת" – התקופה שמיום ב' בתשרי

התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום הגשת

התביעה למענק לפי סעיף 18יז.

מענק סיוע לעצמאי 18יב. עצמאי שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה (בפרק זה – מענק סיוע לעצמאי), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) הכנסתו החייבת לשנת המס ,2018 ולעניין

עצמאי בעל עסק חדש – הכנסתו החייבת לשנת

המס ,2019 אינה עולה על 1,000,000 שקלים

חדשים; הייתה לעצמאי ולבן זוגו הכנסה חייבת

שאינה הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה

זו, מחצית מאותה הכנסה חייבת כהכנסה חייבת

של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק עולה על

714 שקלים חדשים;

--9

(3) מחזור עסקאותיו בתקופה שמיום ה' באדר

התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף

(30 ביוני 2020) נמוך ממחזור עסקאותיו באותה

תקופה בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס

בשנת 2019), בסכום העולה על %25 ממחזור

הבסיס בשנת 2019; לעניין עצמאי שהחל לעסוק

בעסק או במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א'

התשע"ט (1 במרס 2019) יראו את מחזור הבסיס

בשנת 2019 כמחזור עסקאותיו מיום תחילת

העיסוק כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29

בפברואר 2020), מחולק במספר חודשי העיסוק

כאמור ומוכפל ב-4;

(4) לא מתקיימים לגביו בשנת המס ,2018

ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – בשנת המס ,2019

הסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים

המחויבים;

(5) הוא הגיש עד מועד הגשת התביעה למענק

לפי סעיף 18יז דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת

המס ,2018 ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – הוא

הגיש דוח כאמור לשנת המס ,2019 והכול אם היה

חייב בהגשת דוח כאמור לשנות המס האמורות, לפי

העניין, בהתאם להוראות הפקודה;

(6) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או

67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות

הדיווח המנויות בפסקה (3) או הצהרה לפי תקנה

15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו–

,151976 לשנת 2020 (בפסקה זו – הצהרת עוסק

פטור), לפי העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק

מס ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף הצהרה

על קיום התנאי האמור בפסקה (3).

15 ק"ת התשל"ו, עמ' .946

- 10 -

מענק סיוע לשכיר 18יג. שכיר בעל שליטה שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, בעל שליטה בחברת לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה מעטים (בפרק זה – מענק סיוע לשכיר בעל שליטה), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) סכום הכנסתו החייבת לשנת המס 2018

בצירוף חלק הכנסתה החייבת של חברת המעטים

שבה הוא בעל שליטה בשנה זו, השווה לחלקו

היחסי, במישרין או בעקיפין, בקבלת זכויות

לרווחים בחברה (בסעיף זה – הכנסה חייבת לשכיר

בעל שליטה), ולעניין שכיר בעל שליטה בחברת

מעטים חדשה – הכנסתו החייבת של השכיר בעל

השליטה לשנת המס ,2019 אינה עולה על 1,000,000

שקלים חדשים; הייתה לשכיר בעל שליטה ולבן

זוגו הכנסה חייבת שאינה הכנסה מיגיעה אישית,

יראו, לעניין פסקה זו, מחצית מאותה הכנסה

חייבת כהכנסה חייבת של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו

עולה על 714 שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיה של חברת המעטים שבה

הוא בעל שליטה, בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף

(1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני

2020), נמוך ממחזור עסקאותיה באותה תקופה

בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס בשנת

2019), בסכום העולה על %25 ממחזור הבסיס

בשנת 2019; לעניין חברה שהחלה לעסוק בעסק או

במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1

במרס 2019), יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019

כמחזור עסקאותיה מיום תחילת העיסוק כאמור

עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק

במספר חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב-4;

- 11 -

(4) לא מתקיימים לגבי חברת המעטים שבה

השכיר הוא בעל שליטה, בשנת המס ,2018 ולעניין

חברת מעטים חדשה – בשנת המס ,2019 הסייגים

הקבועים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים;

(5) חברת המעטים והשכיר בעל השליטה בה,

הגישו עד מועד הגשת התביעה למענק לפי סעיף

18יז, דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת המס ,2018

ולעניין חברת מעטים חדשה – הגישו דוח כאמור

לשנת המס ,2019 בהתאם להוראות הפקודה;

(6) חברת המעטים שבה השכיר הוא בעל שליטה

הגישה דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי

העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות הדיווח

המנויות בפסקה (3);

(א) על פי הדיווח החודשי שהוגש למוסד ( 7)

לביטוח לאומי הוא היה בעל שליטה בחברה

מסוימת כמשמעותו בסעיף 6ב לחוק הביטוח

הלאומי, בתקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף

(1 באוקטובר 2019) עד יום ד' באדר התש"ף

(29 בפברואר 2020), לפחות, והוא לא זכאי

לדמי אבטלה או למקדמה על חשבון דמי

אבטלה כאמור, בעד הכנסותיו כבעל שליטה

באותה חברה, לגבי התקופה שמיום ב'

בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום

ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020), רק בשל

הוראות סעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי.

(ב) המנהל רשאי לדרוש מהמוסד

לביטוח לאומי מידע לצורך בדיקת

התקיימות התנאי האמור בפסקת משנה

(א); אדם שהגיע אליו מידע לפי סעיף זה, לא

יעשה שימוש במידע אלא למטרת בדיקת

התקיימות התנאי האמור; המידע יימחק

עם תום הצורך בו.

- 12 -

18יד. מענק סיוע לעצמאי יהיה בסכום השווה למכפלת סכום המענק

0.7 בסכום הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק, אך לעצמאי

לא יותר מ-10,500 שקלים חדשים; ואולם לגבי

עצמאי אשר הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק

עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום

האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו

עולה הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק על

40,000 שקלים חדשים.

תוספת לעסק קטן 18טו. (א) עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים ואינו עולה על 25,000 שקלים חדשים, ומתקיימים לגביו התנאים המפורטים להלן, יהיה זכאי לתוספת בסכום כאמור בסעיף קטן (ב) (בפרק זה – תוספת לעסק קטן או תוספת):

(1) מחזור עסקאותיו בחודשים מרס

ואפריל בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

באותם חודשים בשנת 2019 (בפסקה זו –

מחזור הבסיס בשנת 2019) בסכום העולה על

%25 ממחזור הבסיס בשנת 2019; לעניין

עצמאי שהחל לעסוק בעסק או במשלח יד

לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט) 1 במרס

2019) יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019

כמחזור עסקאותיו מיום תחילת העיסוק

כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר

2020), מחולק במספר חודשי העיסוק

כאמור ומוכפל ב-2;

- 13 -

(2) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים

67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף,

לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (1) או

הצהרה לפי תקנה 5 לתקנות מס ערך מוסף

(רישום), התשל"ו–,1976 לשנת 2020

(בפסקה זו – הצהרת עוסק פטור), לפי

העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק מס

ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף

הצהרה על קיום התנאי האמור בפסקה (1).

(ב) סכום התוספת לעסק קטן לפי סעיף קטן (א)

יהיה כמפורט להלן, לפי העניין:

(1) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 8,333 שקלים

חדשים – 700 שקלים חדשים;

(2) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 8,333 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 16,667 שקלים

חדשים – 1,875 שקלים חדשים;

(3) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 16,667 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 25,000 שקלים

חדשים – 3,025 שקלים חדשים.

בסעיף זה, "ממוצע מחזור עסקאות לחודש" (ג)

– מחזור עסקאות לשנת ,2019 מחולק במספר

חודשי הפעילות.

(ד) על זכאות לתוספת לעסק קטן לא יחולו

התנאים הקבועים בסעיף 18יב.

(ה) עצמאי לא יהיה זכאי לתוספת לעסק קטן

אם מתקיימים לגביו בשנת המס 2019 הסייגים

האמורים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים.

- 14 -

סכום המענק לשכיר 18טז. (א) מענק סיוע לשכיר בעל שליטה יהיה בסכום השווה למכפלת 0.7 בסכום הכנסת עבודה חודשית בעל שליטה ממוצעת לשכיר בעל שליטה (בסעיף זה – הכנסת עבודה חודשית ממוצעת); ואולם לגבי שכיר בעל שליטה אשר הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו עולה הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו על 40,000 שקלים חדשים.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), מענק סיוע

לשכיר בעל שליטה לא יעלה על הסכום הנמוך מבין

אלה:

10,500 שקלים חדשים; ( 1)

(2) סכום המענק שלו היה זכאי השכיר

לפי סעיף 18יד אילו היו רואים בהכנסת

העבודה החודשית הממוצעת שלו, אשר

נצמחה לו בשנת 2018 או ,2019 לפי העניין,

מחברת מעטים אחת או יותר שבה היה בעל

שליטה, הכנסה חודשית ממוצעת מעסק

שנצמחה אצלו באותה תקופה, בשינויים

המחויבים.

18יז. (א) עצמאי או שכיר בעל שליטה יגיש למנהל תביעה למענק או בתוך 97 ימים מיום ט' באייר התש"ף (3 במאי לתוספת 2020), תביעה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לפי העניין.

(ב) תביעה לפי סעיף זה, תוגש בטופס מקוון

שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם

בחינת עמידתו של העצמאי או השכיר בעל שליטה,

לפי העניין, בתנאים לקבלת המענק או התוספת

ולשם תשלום המענק או התוספת בהתאם

להוראות פרק זה.

- 15 -

18יח. (א) הגיש עצמאי או שכיר בעל שליטה, למנהל, קביעת זכאות תביעה לפי סעיף 18יז, יקבע המנהל בהקדם ולא למענק או לתוספת יאוחר מתום 5 ימים ממועד הגשת התביעה, את זכאותו של העצמאי או של השכיר בעל שליטה למענק או לתוספת, ואת סכומם.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת

העצמאי או השכיר בעל שליטה, לתקן את קביעתו

כאמור בסעיף זה, אם התגלו עובדות חדשות או אם

מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

תשלום המענק או 18יט. נקבעה זכאותו של עצמאי או של שכיר בעל שליטה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או התוספת למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, ישולמו המענק או התוספת כאמור בהקדם ולא יאוחר מתום 5 ימים ממועד קביעת הזכאות כאמור בסעיף 18יח, באמצעות רשות המסים בישראל, או באמצעות משרד ממשלתי אחר אם ניתנה לכך הסכמה מאת המנהל, מאת השר הממונה על המשרד הממשלתי ומאת המנהל הכללי של אותו משרד, על ידי זיכוי חשבון הבנק של העצמאי או השכיר בעל שליטה שפרטיו היו בידי המנהל או בידי המשרד הממשלתי, לפי העניין, ואושרו על ידי העצמאי או השכיר בעל שליטה.

18כ. סעיפים 10 ו-11 יחולו, בשינויים המחויבים, לגבי השגה וערעור מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

18כא. סעיף 13 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק תשלום ביתר סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

18כב. סעיף 14 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק תשלום בחסר סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

- 16 -

דין מענק או תוספת 18כג. (א) על אף הוראות כל דין, מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לא ייחשבו כהכנסה לעניין החיקוקים האמורים בסעיף 16(א), למעט לעניין הפקודה.

(ב) מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או

מענק סיוע לשכיר בעל שליטה לא ייחשבו כחלק

ממחיר עסקאותיו של עוסק לפי סעיף 12 לחוק מס

ערך מוסף.

סעיף 16(ב) יחול, בשינויים המחויבים, לגבי (ג)

מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק

סיוע לשכיר בעל שליטה."

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי ביטול תקנות שעת .7 שליטה בחברת מעטים), התש"ף–162020 – בטלות. חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים) עוסק רשאי להגיש בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות .8 הארכת התקופה קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, כאמור בהחלטת להגשת בקשה הממשלה מס' 5015 מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020), עד יום כ"ו באלול לקבלת מענק סיוע התש"ף (15 בספטמבר 2020). לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות

***************************************************************************************

16 ק"ת התש"ף, עמ' .1222

- 17 -

מספר פנימי: 2140118

נספח מס' מ-/1309א'

(פ/620/23)

הסתייגויות ובקשות רשות דיבור

להצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

הסתייגויות

אין הסתייגויות

***************************************************************************************

בקשות רשות דיבור

חברי הכנסת מיקי לוי, שלמה קרעי, ינון אזולאי, נפתלי בנט, אילת שקד, בצלאל סמוטריץ', מתן כהנא, אופיר סופר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי קונין, חמד עמאר, אלכס קושניר

***************************************************************************************

הצעת חוק לקריאה השניה והשלישית - פונצ בננה

2020-07-15

הקובץ המקורי באתר הכנסת

תוכן עניינים

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 1 חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 - 1 - פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס - 1 -

.1 הגדרה – פרק א' - 1 -

.2 הארכת תקופות המסתיימות בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה - 1 - .3 הארכת תקופות המסתיימות בחודשים מרס עד אוקטובר 2020 - 4 - .4 תיקון פקודת מס הכנסה – הוראת שעה - 4 - .5 הארכת תקופות לעניין עיצומים כספיים וקנסות אזרחיים - 4 - פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה - 5 -

.6 תיקון חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) – הוראת שעה - 5 - "פרק ג':2 מענק סיוע לעצמאי – פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה - 5 -

.7 ביטול תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים) - 16 - .8 הארכת התקופה להגשת בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות ...- 16 - הסתייגויות ובקשות רשות דיבור - 17 - להצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020 - 17 - הסתייגויות - 17 - בקשות רשות דיבור - 17 - מספר פנימי: 2140118-36088 נספח מס' מ-/1309א' (פ/620/23)

הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

הצעת חוק זו היא מיזוג של שתי הצעות חוק:

.1 הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף–,2020 מטעם הממשלה – נדונה בכנסת בקריאה הראשונה ביום י"א בסיוון התש"ף (3 ביוני 2020), והועברה לוועדת הכספים.

.2 הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון – הארכת התקופה לשחלוף דירה עקב משבר הקורונה), התש"ף–,2020 מטעם חברי הכנסת – נדונה בכנסת בדיון מוקדם ביום ט' בתמוז התש"ף (1 ביולי 2020), והועברה לוועדת הכספים.

בהתאם להוראות סעיף 84 (ד) לתקנון הכנסת, החליטה ועדת הכנסת לאשר את מיזוגן והבאתן של הצעות החוק כהצעת חוק אחת לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

הצעת החוק מוגשת – ללא הסתייגויות – לקריאה השנייה ולקריאה השלישית ביום כ"ג בתמוז התש"ף (15 ביולי 2020).

להצעת החוק הוגשו בקשות רשות דיבור.

יוזמי הצעת החוק הפרטית: חברי הכנסת שלמה קרעי, מיקי לוי, מיכאל מלכיאלי, ווליד טאהא, אופיר סופר, מיכל שיר סגמן --1

הצעת חוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית

מספר פנימי: 2140118-36088

נספח מס' מ-/1309א'

(פ/620/23)

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס

בפרק זה, "התקופה הקובעת" – התקופה שמיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס .1 הגדרה – פרק א' 2020) עד יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020).

(א) בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות החיקוקים המפורטים בסעיף קטן .2 הארכת תקופות

(ב), התקופה הקובעת לא תבוא במניין, אם התקיימו שני אלה: המסתיימות בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה

מועדי תחילתן של התקופות חלים לפני תום התקופה הקובעת; ( 1)

(2) מועדי סיומן של התקופות חלים בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה.

אלה התקופות שעליהן תחול הוראת סעיף קטן (א): (ב)

בפקודת מס הכנסה:1 ( 1)

סעיף 66א(א)(2) – לעניין הגשת השגה; (א)

סעיף 119א(ו) רישה – לעניין תקופת 21 הימים הקבועה ( ב) בו;

סעיף 130(א)(2), (ד)(1) ו-(יא)(2); ( ג)

סעיף 145(א)(2); ( ד)

סעיף 145ב(א)(1) רישה – לעניין תקופת 30 הימים הקבועה ( ה) בו;

1 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,6 עמ' .120

--2

סעיף 147(א)(2); ( ו)

סעיף 150(א); (ז)

סעיף 152(ג); ( ח)

סעיף 167(א); ( ט)

סעיף 168 רישה – לעניין תקופת השבועיים הקבועה בו; ( י)

בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו–:21975 ( 2)

סעיף 39(א)(1) – לעניין תקופת 90 הימים הקבועה בו; (א)

סעיף 39(א)(2) – לעניין תקופת 180 הימים הקבועה בו; (ב)

סעיף 64(ב); (ג)

סעיף 77(ב); (ד)

סעיף 79(א) ו-(ב); (ה)

סעיף 82(א) ו-(ד); (ו)

סעיף 95(ב), למעט ערעור על החלטת המנהל שניתנה בשל (ז) ניהול פנקסי חשבונות או רשומות בסטייה מהותית;

סעיף 113; ( ח)

בפקודת המכס:3 ( 3)

סעיף 190; (א)

סעיף 192(א)(1); (ב)

(4) בחוק מסים עקיפים (מס ששולם ביתר או בחסר), התשכ"ח– 41968 – בהגדרה "התקופה הקובעת" שבסעיף 1;

(5) בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג–51963 (להלן – חוק מיסוי מקרקעין):

2 ס"ח התשל"ו, עמ' .52

3 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,3 עמ' .39

4 ס"ח התשכ"ח, עמ' .156

5 ס"ח התשכ"ג, עמ' .156

--3

(א) סעיף 15(ה)(1) – לעניין התקופה הקבועה בו להגשת בקשה להקטין את שיעורי המקדמה הקבועים בסעיף קטן (ב);

סעיף 15(ה)(2) ו-(ו)(1); (ב)

סעיף 49י(א)(7); (ג)

סעיף 49כא(א); (ד)

סעיף 49לב2(א); (ה)

סעיף 75א; (ו)

סעיף 78; (ז)

סעיף 85; (ח)

סעיף 85א; (ט)

סעיף 87; (י)

סעיף 88; (יא)

בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט–:61959 ( 6)

סעיף 51ד רישה – לעניין תקופת 12 החודשים הקבועה בו; (א)

סעיף 51ט(א); (ב)

(7) בחוק עידוד התעשייה (מסים), התשכ"ט–,71969 בסעיף 23(א) – לעניין תקופת שנת המס הנדרשת להגשת דוח במאוחד;

בחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב–:81952 ( 8)

סעיף 5ג(ב); (א)

סעיף 5ה(א) ו-(ב); (ב)

בחוק הבלו על דלק, התשי"ח–91958 – ( 9)

סעיף 9(ד); (א)

סעיף 10; (ב)

6 ס"ח התשי"ט, עמ' .234

7 ס"ח התשכ"ט, עמ' .232

8 ס"ח התשי"ב, עמ' .344

9 ס"ח התשי"ח, עמ' .160

--4

סעיף 15(ג); (ג)

בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א–101961 – סעיף 36א(ב); (10)

בחוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע, התשע"א–:112011 (11)

סעיף 14(ב); (א)

סעיף 15(א) ו-(ד); (ב)

סעיף 20טז(א). (ג)

בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות חוק מיסוי מקרקעין המפורטות להלן, .3 הארכת תקופות התקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום י"ג בתשרי התשפ"א המסתיימות (1 באוקטובר 2020), לא תבוא במניין, אם מועדי סיומן חלים באותה תקופה: בחודשים מרס עד אוקטובר 2020 סעיף 9(ג1ג)(2)(ב), (ג1ג)(2)(ב1)(2)(ב) ו-(ג1ג)(4)(ב); ( 1)

סעיף 49ג(1); ( 2)

סעיף 49ה. ( 3)

בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר .4 תיקון פקודת מס 2020), יקראו את סעיף 135ג(ד) לפקודת מס הכנסה12 כך שבמקום "בהתייעצות הכנסה – הוראת עם נגיד בנק ישראל, יושב ראש רשות ניירות ערך ושר המשפטים, ובאישור" שעה יבוא "באישור".

חל המועד לתשלום עיצום כספי או קנס אזרחי שהטיל המנהל מכוח חוק מס .5 הארכת תקופות בתקופה שמיום ג' בתמוז התש"ף (25 ביוני 2020) עד יום י"ב בתשרי התשפ"א לעניין עיצומים (30 בספטמבר 2020), ידחה המנהל את מועד תשלום העיצום או הקנס כך כספיים וקנסות שהתקופה האמורה לא תבוא במניין, אם מי שהוטל עליו העיצום או הקנס אזרחיים הגיש בקשת לדחיית מועד התשלום; הודעה בדבר האפשרות להגיש בקשת דחייה כאמור תפורסם באתר האינטרנט של רשות המסים; בסעיף זה – "חוק מס" – כהגדרתו בסעיף 1 לחוק המסים (קנס פיגורים), התשמ"א– 131980;

"מועד לתשלום" – לרבות מועד לתשלום חלק מעיצום או מקנס שחולק לתשלומים;

10 ס"ח התשכ"א, עמ' .100

11 ס"ח התשע"א, עמ' .806

12 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש ,6 עמ' 120; ס"ח התש"ף, עמ' .86 13 ס"ח התשמ"א, עמ' .38 --5

"המנהל" – כהגדרתו בפקודת מס הכנסה.

פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה ועד יום י"א באלול התש"ף (31 באוגוסט תיקון חוק להגדלת .6 2020), יקראו את חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום שיעור ההשתתפות פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–,142007 כך: בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) – הוראת שעה בסעיף 1(א), ברישה, בסופה יבוא "למעט בפרק ג'2"; ( 1) לפני כותרת פרק ד' יבוא: ( 2) "פרק ג':2 מענק סיוע לעצמאי – פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה הגדרות – פרק ג'2 18יא. בפרק זה – "בן זוג" – כמשמעותו בחוק מיסוי מקרקעין;

"הכנסה חודשית ממוצעת מעסק" – סכום ההכנסה

החייבת מעסק לשנת ,2018 ולגבי עצמאי

בעל עסק חדש – סכום ההכנסה החייבת

מעסק לשנת ,2019 מחולק במספר החודשים

שבהם עסק העצמאי בעסק או במשלח יד

בשנת 2018 או ,2019 לפי העניין;

"הכנסה חייבת" – הכנסה לאחר הניכויים שהותרו

ממנה לפי כל דין ולפני הקיזוזים והפטורים

שהותרו ממנה לפי כל דין, למעט רווח הון;

14 ס"ח התשס"ח, עמ' 84; התשע"ט, עמ' .134

--6

"הכנסה חייבת מעסק" – הכנסה חייבת לפי סעיף

2(1) לפקודה שהיא הכנסה מיגיעה אישית,

לרבות דמי לידה המשתלמים לפי סימן ג'

בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלה

לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן ה'

בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד

ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב

לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסה מיגיעה אישית" – כמשמעותה בפקודה,

למעט הכנסה המנויה בפסקאות (1) עד (7)

להגדרה "הכנסה מיגיעה אישית" בפקודה;

"הכנסת עבודה" – הכנסת עבודה לפי סעיף 2(2)

לפקודה, לרבות דמי לידה המשתלמים לפי

סימן ג' בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי

וגמלה לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן

ה' בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד

ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב

לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסת עבודה חודשית ממוצעת" – סכום הכנסת

עבודה בשנת 2018 ששילמה חברת מעטים

לשכיר בעל שליטה בה, ולגבי שכיר בעל

שליטה בחברת מעטים חדשה – סכום

הכנסת העבודה כאמור בשנת ,2019 מחולק

במספר החודשים שבהם עבד השכיר בעל

השליטה בחברה בשנת 2018 או ,2019 לפי

העניין;

"חברת מעטים" – חברה תושבת ישראל שהיא

חברת מעטים כמשמעותה בסעיף 76

לפקודה, אשר עסקה בעסק או במשלח יד

במהלך התקופה הקובעת, לפחות;

"חברת מעטים חדשה" – חברת מעטים שמתקיים

לגביה אחד מאלה:

--7

(1) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח

יד בשנת 2019;

(2) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח

יד בשנת 2018 ובאותה שנה לא שילמה

החברה הכנסת עבודה לשכיר בעל שליטה

בה;

"חוק מיסוי מקרקעין" – חוק מיסוי מקרקעין

(שבח ורכישה), התשכ"ג–1963;

"חוק מס ערך מוסף" – חוק מס ערך מוסף,

התשל"ו–1975;

"מחזור עסקאות" – כמשמעותו בהגדרה "מחזור

עסקאות של עוסק" בחוק מס ערך מוסף;

"המנהל" – כהגדרתו בפקודה;

"ניכויים" – כהגדרתם בהגדרת "הכנסה מעסק או

ממשלח יד" בסעיף 1;

"עצמאי" – יחיד שהוא תושב ישראל, שעסק בעסק

או במשלח יד במהלך ששת החודשים

שקדמו לחודש אפריל ,2020 לפחות;

"עצמאי בעל עסק חדש" – עצמאי שמתקיים בו

אחד מאלה:

(1) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד

בשנת 2019;

(2) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד

בשנת ,2018 והיו לו בשנה זו הפסדים לפי

סעיף 28(א) לפקודה;

"רווח הון" – כהגדרתו בסעיף 88 לפקודה, לרבות

שבח כמשמעותו לפי סעיף 6 לחוק מיסוי

מקרקעין;

"שכיר בעל שליטה", בחברת מעטים – יחיד

שמתקיימים לגביו שניים אלה:

--8

(1) במהלך התקופה הקובעת, לפחות,

הוא היה בעל שליטה כהגדרתו בסעיף

32(9)(א)(3) לפקודה בחברת המעטים,

והחזיק במניות החברה;

(2) בכל אחד מששת החודשים שקדמו

לחודש מרס ,2020 לפחות, שולמה לו הכנסת

עבודה על ידי חברת המעטים שהוא בעל

שליטה בה;

"תושב ישראל" – כהגדרתו בפקודה, לרבות אזרח

ישראלי כהגדרתו בסעיף 3א לפקודה שהוא

תושב אזור כהגדרתו בסעיף האמור;

"התקופה הקובעת" – התקופה שמיום ב' בתשרי

התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום הגשת

התביעה למענק לפי סעיף 18יז.

מענק סיוע לעצמאי 18יב. עצמאי שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה (בפרק זה – מענק סיוע לעצמאי), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) הכנסתו החייבת לשנת המס ,2018 ולעניין

עצמאי בעל עסק חדש – הכנסתו החייבת לשנת

המס ,2019 אינה עולה על 1,000,000 שקלים

חדשים; הייתה לעצמאי ולבן זוגו הכנסה חייבת

שאינה הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה

זו, מחצית מאותה הכנסה חייבת כהכנסה חייבת

של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק עולה על

714 שקלים חדשים;

--9

(3) מחזור עסקאותיו בתקופה שמיום ה' באדר

התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף

(30 ביוני 2020) נמוך ממחזור עסקאותיו באותה

תקופה בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס

בשנת 2019), בסכום העולה על %25 ממחזור

הבסיס בשנת 2019; לעניין עצמאי שהחל לעסוק

בעסק או במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א'

התשע"ט (1 במרס 2019) יראו את מחזור הבסיס

בשנת 2019 כמחזור עסקאותיו מיום תחילת

העיסוק כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29

בפברואר 2020), מחולק במספר חודשי העיסוק

כאמור ומוכפל ב-4;

(4) לא מתקיימים לגביו בשנת המס ,2018

ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – בשנת המס ,2019

הסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים

המחויבים;

(5) הוא הגיש עד מועד הגשת התביעה למענק

לפי סעיף 18יז דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת

המס ,2018 ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – הוא

הגיש דוח כאמור לשנת המס ,2019 והכול אם היה

חייב בהגשת דוח כאמור לשנות המס האמורות, לפי

העניין, בהתאם להוראות הפקודה;

(6) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או

67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות

הדיווח המנויות בפסקה (3) או הצהרה לפי תקנה

15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו–

,151976 לשנת 2020 (בפסקה זו – הצהרת עוסק

פטור), לפי העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק

מס ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף הצהרה

על קיום התנאי האמור בפסקה (3).

15 ק"ת התשל"ו, עמ' .946

- 10 -

מענק סיוע לשכיר 18יג. שכיר בעל שליטה שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, בעל שליטה בחברת לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה מעטים (בפרק זה – מענק סיוע לשכיר בעל שליטה), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) סכום הכנסתו החייבת לשנת המס 2018

בצירוף חלק הכנסתה החייבת של חברת המעטים

שבה הוא בעל שליטה בשנה זו, השווה לחלקו

היחסי, במישרין או בעקיפין, בקבלת זכויות

לרווחים בחברה (בסעיף זה – הכנסה חייבת לשכיר

בעל שליטה), ולעניין שכיר בעל שליטה בחברת

מעטים חדשה – הכנסתו החייבת של השכיר בעל

השליטה לשנת המס ,2019 אינה עולה על 1,000,000

שקלים חדשים; הייתה לשכיר בעל שליטה ולבן

זוגו הכנסה חייבת שאינה הכנסה מיגיעה אישית,

יראו, לעניין פסקה זו, מחצית מאותה הכנסה

חייבת כהכנסה חייבת של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו

עולה על 714 שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיה של חברת המעטים שבה

הוא בעל שליטה, בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף

(1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני

2020), נמוך ממחזור עסקאותיה באותה תקופה

בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס בשנת

2019), בסכום העולה על %25 ממחזור הבסיס

בשנת 2019; לעניין חברה שהחלה לעסוק בעסק או

במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1

במרס 2019), יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019

כמחזור עסקאותיה מיום תחילת העיסוק כאמור

עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק

במספר חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב-4;

- 11 -

(4) לא מתקיימים לגבי חברת המעטים שבה

השכיר הוא בעל שליטה, בשנת המס ,2018 ולעניין

חברת מעטים חדשה – בשנת המס ,2019 הסייגים

הקבועים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים;

(5) חברת המעטים והשכיר בעל השליטה בה,

הגישו עד מועד הגשת התביעה למענק לפי סעיף

18יז, דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת המס ,2018

ולעניין חברת מעטים חדשה – הגישו דוח כאמור

לשנת המס ,2019 בהתאם להוראות הפקודה;

(6) חברת המעטים שבה השכיר הוא בעל שליטה

הגישה דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי

העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות הדיווח

המנויות בפסקה (3);

(א) על פי הדיווח החודשי שהוגש למוסד ( 7)

לביטוח לאומי הוא היה בעל שליטה בחברה

מסוימת כמשמעותו בסעיף 6ב לחוק הביטוח

הלאומי, בתקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף

(1 באוקטובר 2019) עד יום ד' באדר התש"ף

(29 בפברואר 2020), לפחות, והוא לא זכאי

לדמי אבטלה או למקדמה על חשבון דמי

אבטלה כאמור, בעד הכנסותיו כבעל שליטה

באותה חברה, לגבי התקופה שמיום ב'

בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום

ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020), רק בשל

הוראות סעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי.

(ב) המנהל רשאי לדרוש מהמוסד

לביטוח לאומי מידע לצורך בדיקת

התקיימות התנאי האמור בפסקת משנה

(א); אדם שהגיע אליו מידע לפי סעיף זה, לא

יעשה שימוש במידע אלא למטרת בדיקת

התקיימות התנאי האמור; המידע יימחק

עם תום הצורך בו.

- 12 -

18יד. מענק סיוע לעצמאי יהיה בסכום השווה למכפלת סכום המענק

0.7 בסכום הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק, אך לעצמאי

לא יותר מ-10,500 שקלים חדשים; ואולם לגבי

עצמאי אשר הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק

עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום

האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו

עולה הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק על

40,000 שקלים חדשים.

תוספת לעסק קטן 18טו. (א) עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים ואינו עולה על 25,000 שקלים חדשים, ומתקיימים לגביו התנאים המפורטים להלן, יהיה זכאי לתוספת בסכום כאמור בסעיף קטן (ב) (בפרק זה – תוספת לעסק קטן או תוספת):

(1) מחזור עסקאותיו בחודשים מרס

ואפריל בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

באותם חודשים בשנת 2019 (בפסקה זו –

מחזור הבסיס בשנת 2019) בסכום העולה על

%25 ממחזור הבסיס בשנת 2019; לעניין

עצמאי שהחל לעסוק בעסק או במשלח יד

לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט) 1 במרס

2019) יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019

כמחזור עסקאותיו מיום תחילת העיסוק

כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר

2020), מחולק במספר חודשי העיסוק

כאמור ומוכפל ב-2;

- 13 -

(2) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים

67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף,

לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (1) או

הצהרה לפי תקנה 5 לתקנות מס ערך מוסף

(רישום), התשל"ו–,1976 לשנת 2020

(בפסקה זו – הצהרת עוסק פטור), לפי

העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק מס

ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף

הצהרה על קיום התנאי האמור בפסקה (1).

(ב) סכום התוספת לעסק קטן לפי סעיף קטן (א)

יהיה כמפורט להלן, לפי העניין:

(1) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 8,333 שקלים

חדשים – 700 שקלים חדשים;

(2) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 8,333 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 16,667 שקלים

חדשים – 1,875 שקלים חדשים;

(3) לגבי עצמאי שממוצע מחזור

עסקאותיו לחודש עולה על 16,667 שקלים

חדשים אך אינו עולה על 25,000 שקלים

חדשים – 3,025 שקלים חדשים.

בסעיף זה, "ממוצע מחזור עסקאות לחודש" (ג)

– מחזור עסקאות לשנת ,2019 מחולק במספר

חודשי הפעילות.

(ד) על זכאות לתוספת לעסק קטן לא יחולו

התנאים הקבועים בסעיף 18יב.

(ה) עצמאי לא יהיה זכאי לתוספת לעסק קטן

אם מתקיימים לגביו בשנת המס 2019 הסייגים

האמורים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים.

- 14 -

סכום המענק לשכיר 18טז. (א) מענק סיוע לשכיר בעל שליטה יהיה בסכום השווה למכפלת 0.7 בסכום הכנסת עבודה חודשית בעל שליטה ממוצעת לשכיר בעל שליטה (בסעיף זה – הכנסת עבודה חודשית ממוצעת); ואולם לגבי שכיר בעל שליטה אשר הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו עולה הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו על 40,000 שקלים חדשים.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), מענק סיוע

לשכיר בעל שליטה לא יעלה על הסכום הנמוך מבין

אלה:

10,500 שקלים חדשים; ( 1)

(2) סכום המענק שלו היה זכאי השכיר

לפי סעיף 18יד אילו היו רואים בהכנסת

העבודה החודשית הממוצעת שלו, אשר

נצמחה לו בשנת 2018 או ,2019 לפי העניין,

מחברת מעטים אחת או יותר שבה היה בעל

שליטה, הכנסה חודשית ממוצעת מעסק

שנצמחה אצלו באותה תקופה, בשינויים

המחויבים.

18יז. (א) עצמאי או שכיר בעל שליטה יגיש למנהל תביעה למענק או בתוך 97 ימים מיום ט' באייר התש"ף (3 במאי לתוספת 2020), תביעה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לפי העניין.

(ב) תביעה לפי סעיף זה, תוגש בטופס מקוון

שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם

בחינת עמידתו של העצמאי או השכיר בעל שליטה,

לפי העניין, בתנאים לקבלת המענק או התוספת

ולשם תשלום המענק או התוספת בהתאם

להוראות פרק זה.

- 15 -

18יח. (א) הגיש עצמאי או שכיר בעל שליטה, למנהל, קביעת זכאות תביעה לפי סעיף 18יז, יקבע המנהל בהקדם ולא למענק או לתוספת יאוחר מתום 5 ימים ממועד הגשת התביעה, את זכאותו של העצמאי או של השכיר בעל שליטה למענק או לתוספת, ואת סכומם.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת

העצמאי או השכיר בעל שליטה, לתקן את קביעתו

כאמור בסעיף זה, אם התגלו עובדות חדשות או אם

מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

תשלום המענק או 18יט. נקבעה זכאותו של עצמאי או של שכיר בעל שליטה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או התוספת למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, ישולמו המענק או התוספת כאמור בהקדם ולא יאוחר מתום 5 ימים ממועד קביעת הזכאות כאמור בסעיף 18יח, באמצעות רשות המסים בישראל, או באמצעות משרד ממשלתי אחר אם ניתנה לכך הסכמה מאת המנהל, מאת השר הממונה על המשרד הממשלתי ומאת המנהל הכללי של אותו משרד, על ידי זיכוי חשבון הבנק של העצמאי או השכיר בעל שליטה שפרטיו היו בידי המנהל או בידי המשרד הממשלתי, לפי העניין, ואושרו על ידי העצמאי או השכיר בעל שליטה.

18כ. סעיפים 10 ו-11 יחולו, בשינויים המחויבים, לגבי השגה וערעור מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

18כא. סעיף 13 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק תשלום ביתר סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

18כב. סעיף 14 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק תשלום בחסר סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

- 16 -

דין מענק או תוספת 18כג. (א) על אף הוראות כל דין, מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לא ייחשבו כהכנסה לעניין החיקוקים האמורים בסעיף 16(א), למעט לעניין הפקודה.

(ב) מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או

מענק סיוע לשכיר בעל שליטה לא ייחשבו כחלק

ממחיר עסקאותיו של עוסק לפי סעיף 12 לחוק מס

ערך מוסף.

סעיף 16(ב) יחול, בשינויים המחויבים, לגבי (ג)

מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק

סיוע לשכיר בעל שליטה."

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי ביטול תקנות שעת .7 שליטה בחברת מעטים), התש"ף–162020 – בטלות. חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים) עוסק רשאי להגיש בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות .8 הארכת התקופה קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, כאמור בהחלטת להגשת בקשה הממשלה מס' 5015 מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020), עד יום כ"ו באלול לקבלת מענק סיוע התש"ף (15 בספטמבר 2020). לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות

***************************************************************************************

16 ק"ת התש"ף, עמ' .1222

- 17 -

מספר פנימי: 2140118

נספח מס' מ-/1309א'

(פ/620/23)

הסתייגויות ובקשות רשות דיבור

להצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020

הסתייגויות

אין הסתייגויות

***************************************************************************************

בקשות רשות דיבור

חברי הכנסת מיקי לוי, שלמה קרעי, ינון אזולאי, נפתלי בנט, אילת שקד, בצלאל סמוטריץ', מתן כהנא, אופיר סופר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי קונין, חמד עמאר, אלכס קושניר

***************************************************************************************

חוק - נוסח לא רשמי

2020-07-21

הקובץ המקורי באתר הכנסת

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקוני חקיקה), התש"ף–2020*

פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס

הגדרה – פרק א'

1.

בפרק זה, "התקופה הקובעת" – התקופה שמיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס 2020) עד יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020).

הארכת תקופות המסתיימות בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה

2.

(א) בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות החיקוקים המפורטים בסעיף קטן (ב), התקופה הקובעת לא תבוא במניין, אם התקיימו שני אלה:

(1) מועדי תחילתן של התקופות חלים לפני תום התקופה הקובעת;

(2) מועדי סיומן של התקופות חלים בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה.

(ב) אלה התקופות שעליהן תחול הוראת סעיף קטן (א):

(1) בפקודת מס הכנסה‏:

(א) סעיף 66א(א)(2) – לעניין הגשת השגה;

(ב) סעיף 119א(ו) רישה – לעניין תקופת 21 הימים הקבועה בו;

(ג) סעיף 130(א)(2), (ד)(1) ו-(יא)(2);

(ד) סעיף 145(א)(2);

(ה) סעיף 145ב(א)(1) רישה – לעניין תקופת 30 הימים הקבועה בו;

(ו) סעיף 147(א)(2);

(ז) סעיף 150(א);

(ח) סעיף 152(ג);

(ט) סעיף 167(א);

(י) סעיף 168 רישה – לעניין תקופת השבועיים הקבועה בו;

(2) בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו–1975‏:

(א) סעיף 39(א)(1) – לעניין תקופת 90 הימים הקבועה בו;

(ב) סעיף 39(א)(2) – לעניין תקופת 180 הימים הקבועה בו;

(ג) סעיף 64(ב);

(ד) סעיף 77(ב);

(ה) סעיף 79(א) ו-(ב);

(ו) סעיף 82(א) ו-(ד);

(ז) סעיף 95(ב), למעט ערעור על החלטת המנהל שניתנה בשל ניהול פנקסי חשבונות או רשומות בסטייה מהותית;

(ח) סעיף 113;

(3) בפקודת המכס‏:

(א) סעיף 190;

(ב) סעיף 192(א)(1);

(4) בחוק מסים עקיפים (מס ששולם ביתר או בחסר), התשכ"ח–1968‏ – בהגדרה "התקופה הקובעת" שבסעיף 1;

(5) בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג–1963‏ (להלן – חוק מיסוי מקרקעין):

(א) סעיף 15(ה)(1) – לעניין התקופה הקבועה בו להגשת בקשה להקטין את שיעורי המקדמה הקבועים בסעיף קטן (ב);

(ב) סעיף 15(ה)(2) ו-(ו)(1);

(ג) סעיף 49י(א)(7);

(ד) סעיף 49כא(א);

(ה) סעיף 49לב2(א);

(ו) סעיף 75א;

(ז) סעיף 78;

(ח) סעיף 85;

(ט) סעיף 85א;

(י) סעיף 87;

(יא) סעיף 88;

(6) בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט–1959‏:

(א) סעיף 51ד רישה – לעניין תקופת 12 החודשים הקבועה בו;

(ב) סעיף 51ט(א);

(7) בחוק עידוד התעשייה (מסים), התשכ"ט–1969‏, בסעיף 23(א) – לעניין תקופת שנת המס הנדרשת להגשת דוח במאוחד;

(8) בחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב–1952‏:

(א) סעיף 5ג(ב);

(ב) סעיף 5ה(א) ו-(ב);

(9) בחוק הבלו על דלק, התשי"ח–1958‏ –

(א) סעיף 9(ד);

(ב) סעיף 10;

(ג) סעיף 15(ג);

(10) בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א–1961‏ – סעיף 36א(ב);

(11) בחוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע, התשע"א–2011‏:

(א) סעיף 14(ב);

(ב) סעיף 15(א) ו-(ד);

(ג) סעיף 20טז(א).

הארכת תקופות המסתיימות בחודשים מרס עד אוקטובר 2020

3.

בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות חוק מיסוי מקרקעין המפורטות להלן, התקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום י"ג בתשרי התשפ"א (1 באוקטובר 2020), לא תבוא במניין, אם מועדי סיומן חלים באותה תקופה:

(1) סעיף 9(ג1ג)(2)(ב), (ג1ג)(2)(ב1)(2)(ב) ו-(ג1ג)(4)(ב);

(2) סעיף 49ג(1);

(3) סעיף 49ה.

תיקון פקודת מס הכנסה – מס' 252 –הוראת שעה

4.

בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), יקראו את סעיף 135ג(ד) לפקודת מס הכנסה כך שבמקום "בהתייעצות עם נגיד בנק ישראל, יושב ראש רשות ניירות ערך ושר המשפטים, ובאישור" יבוא "באישור".

הארכת תקופות לעניין עיצומים כספיים וקנסות אזרחיים

5.

חל המועד לתשלום עיצום כספי או קנס אזרחי שהטיל המנהל מכוח חוק מס בתקופה שמיום ג' בתמוז התש"ף (25 ביוני 2020) עד יום י"ב בתשרי התשפ"א (30 בספטמבר 2020), ידחה המנהל את מועד תשלום העיצום או הקנס כך שהתקופה האמורה לא תבוא במניין, אם מי שהוטל עליו העיצום או הקנס הגיש בקשה לדחיית מועד התשלום; הודעה בדבר האפשרות להגיש בקשת דחייה כאמור תפורסם באתר האינטרנט של רשות המסים; בסעיף זה –

"חוק מס" – כהגדרתו בסעיף 1 לחוק המסים (קנס פיגורים), התשמ"א–1980;

"מועד לתשלום" – לרבות מועד לתשלום חלק מעיצום או מקנס שחולק לתשלומים;

"המנהל" – כהגדרתו בפקודת מס הכנסה.

פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה

תיקון חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) – מס' 13 –הוראת שעה

6.

בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה ועד יום י"א באלול התש"ף (31 באוגוסט 2020), יקראו את חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–2007, כך:

(1) בסעיף 1(א), ברישה, בסופה יבוא "למעט בפרק ג'2";

(2) לפני כותרת פרק ד' יבוא:

"פרק ג'2: מענק סיוע לעצמאי – פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה

הגדרות – פרק ג'2

18יא.

בפרק זה –

"בן זוג" – כמשמעותו בחוק מיסוי מקרקעין;

"הכנסה חודשית ממוצעת מעסק" – סכום ההכנסה החייבת מעסק לשנת 2018, ולגבי עצמאי בעל עסק חדש – סכום ההכנסה החייבת מעסק לשנת 2019, מחולק במספר החודשים שבהם עסק העצמאי בעסק או במשלח יד בשנת 2018 או 2019, לפי העניין;

"הכנסה חייבת" – הכנסה לאחר הניכויים שהותרו ממנה לפי כל דין ולפני הקיזוזים והפטורים שהותרו ממנה לפי כל דין, למעט רווח הון;

"הכנסה חייבת מעסק" – הכנסה חייבת לפי סעיף 2(1) לפקודה שהיא הכנסה מיגיעה אישית, לרבות דמי לידה המשתלמים לפי סימן ג' בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלה לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן ה' בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסה מיגיעה אישית" – כמשמעותה בפקודה, למעט הכנסה המנויה בפסקאות (1) עד (7) להגדרה "הכנסה מיגיעה אישית" בפקודה;

"הכנסת עבודה" – הכנסת עבודה לפי סעיף 2(2) לפקודה, לרבות דמי לידה המשתלמים לפי סימן ג' בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלה לשמירת היריון המשתלמת לפי סימן ה' בפרק ג' לחוק האמור, ולרבות תגמול בעד ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק י"ב לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסת עבודה חודשית ממוצעת" – סכום הכנסת עבודה בשנת 2018 ששילמה חברת מעטים לשכיר בעל שליטה בה, ולגבי שכיר בעל שליטה בחברת מעטים חדשה – סכום הכנסת העבודה כאמור בשנת 2019, מחולק במספר החודשים שבהם עבד השכיר בעל השליטה בחברה בשנת 2018 או 2019, לפי העניין;

"חברת מעטים" – חברה תושבת ישראל שהיא חברת מעטים כמשמעותה בסעיף 76 לפקודה, אשר עסקה בעסק או במשלח יד במהלך התקופה הקובעת, לפחות;

"חברת מעטים חדשה" – חברת מעטים שמתקיים לגביה אחד מאלה:

(1) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2019;

(2) היא החלה לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2018 ובאותה שנה לא שילמה החברה הכנסת עבודה לשכיר בעל שליטה בה;

"חוק מיסוי מקרקעין" – חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג–1963;

"חוק מס ערך מוסף" – חוק מס ערך מוסף, התשל"ו–1975;

"מחזור עסקאות" – כמשמעותו בהגדרה "מחזור עסקאות של עוסק" בחוק מס ערך מוסף;

"המנהל" – כהגדרתו בפקודה;

"ניכויים" – כהגדרתם בהגדרת "הכנסה מעסק או ממשלח יד" בסעיף 1;

"עצמאי" – יחיד שהוא תושב ישראל, שעסק בעסק או במשלח יד במהלך ששת החודשים שקדמו לחודש אפריל 2020, לפחות;

"עצמאי בעל עסק חדש" – עצמאי שמתקיים בו אחד מאלה:

(1) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2019;

(2) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2018, והיו לו בשנה זו הפסדים לפי סעיף 28(א) לפקודה;

"רווח הון" – כהגדרתו בסעיף 88 לפקודה, לרבות שבח כמשמעותו לפי סעיף 6 לחוק מיסוי מקרקעין;

"שכיר בעל שליטה", בחברת מעטים – יחיד שמתקיימים לגביו שניים אלה:

(1) במהלך התקופה הקובעת, לפחות, הוא היה בעל שליטה כהגדרתו בסעיף 32(9)(א)(3) לפקודה בחברת המעטים, והחזיק במניות החברה;

(2) בכל אחד מששת החודשים שקדמו לחודש מרס 2020, לפחות, שולמה לו הכנסת עבודה על ידי חברת המעטים שהוא בעל שליטה בה;

"תושב ישראל" – כהגדרתו בפקודה, לרבות אזרח ישראלי כהגדרתו בסעיף 3א לפקודה שהוא תושב אזור כהגדרתו בסעיף האמור;

"התקופה הקובעת" – התקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום הגשת התביעה למענק לפי סעיף 18יז.

מענק סיוע לעצמאי

18יב.

עצמאי שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה (בפרק זה – מענק סיוע לעצמאי), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) הכנסתו החייבת לשנת המס 2018, ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – הכנסתו החייבת לשנת המס 2019, אינה עולה על 1,000,000 שקלים חדשים; הייתה לעצמאי ולבן זוגו הכנסה חייבת שאינה הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה זו, מחצית מאותה הכנסה חייבת כהכנסה חייבת של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק עולה על 714 שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיו בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני 2020) נמוך ממחזור עסקאותיו באותה תקופה בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס בשנת 2019), בסכום העולה על 25% ממחזור הבסיס בשנת 2019; לעניין עצמאי שהחל לעסוק בעסק או במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019) יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019 כמחזור עסקאותיו מיום תחילת העיסוק כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק במספר חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב-4;

(4) לא מתקיימים לגביו בשנת המס 2018, ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – בשנת המס 2019, הסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים;

(5) הוא הגיש עד מועד הגשת התביעה למענק לפי סעיף 18יז דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת המס 2018, ולעניין עצמאי בעל עסק חדש – הוא הגיש דוח כאמור לשנת המס 2019, והכול אם היה חייב בהגשת דוח כאמור לשנות המס האמורות, לפי העניין, בהתאם להוראות הפקודה;

(6) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (3) או הצהרה לפי תקנה 15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו–1976, לשנת 2020 (בפסקה זו – הצהרת עוסק פטור), לפי העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק מס ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף הצהרה על קיום התנאי האמור בפסקה (3).

מענק סיוע לשכיר בעל שליטה בחברת מעטים

18יג.

שכיר בעל שליטה שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי למענק לפי הוראות פרק זה, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה (בפרק זה – מענק סיוע לשכיר בעל שליטה), אם מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) סכום הכנסתו החייבת לשנת המס 2018 בצירוף חלק הכנסתה החייבת של חברת המעטים שבה הוא בעל שליטה בשנה זו, השווה לחלקו היחסי, במישרין או בעקיפין, בקבלת זכויות לרווחים בחברה (בסעיף זה – הכנסה חייבת לשכיר בעל שליטה), ולעניין שכיר בעל שליטה בחברת מעטים חדשה – הכנסתו החייבת של השכיר בעל השליטה לשנת המס 2019, אינה עולה על 1,000,000 שקלים חדשים; הייתה לשכיר בעל שליטה ולבן זוגו הכנסה חייבת שאינה הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה זו, מחצית מאותה הכנסה חייבת כהכנסה חייבת של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו עולה על 714 שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיה של חברת המעטים שבה הוא בעל שליטה, בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני 2020), נמוך ממחזור עסקאותיה באותה תקופה בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס בשנת 2019), בסכום העולה על 25% ממחזור הבסיס בשנת 2019; לעניין חברה שהחלה לעסוק בעסק או במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019), יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019 כמחזור עסקאותיה מיום תחילת העיסוק כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק במספר חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב-4;

(4) לא מתקיימים לגבי חברת המעטים שבה השכיר הוא בעל שליטה, בשנת המס 2018, ולעניין חברת מעטים חדשה – בשנת המס 2019, הסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים;

(5) חברת המעטים והשכיר בעל השליטה בה, הגישו עד מועד הגשת התביעה למענק לפי סעיף 18יז, דוח לפי סעיף 131 לפקודה לשנת המס 2018, ולעניין חברת מעטים חדשה – הגישו דוח כאמור לשנת המס 2019, בהתאם להוראות הפקודה;

(6) חברת המעטים שבה השכיר הוא בעל שליטה הגישה דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (3);

(7)

(א) על פי הדיווח החודשי שהוגש למוסד לביטוח לאומי הוא היה בעל שליטה בחברה מסוימת כמשמעותו בסעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי, בתקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), לפחות, והוא לא זכאי לדמי אבטלה או למקדמה על חשבון דמי אבטלה כאמור, בעד הכנסותיו כבעל שליטה באותה חברה, לגבי התקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020), רק בשל הוראות סעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי.

(ב) המנהל רשאי לדרוש מהמוסד לביטוח לאומי מידע לצורך בדיקת התקיימות התנאי האמור בפסקת משנה (א); אדם שהגיע אליו מידע לפי סעיף זה, לא יעשה שימוש במידע אלא למטרת בדיקת התקיימות התנאי האמור; המידע יימחק עם תום הצורך בו.

סכום המענק לעצמאי

18יד.

מענק סיוע לעצמאי יהיה בסכום השווה למכפלת 0.7 בסכום הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק, אך לא יותר מ-10,500 שקלים חדשים; ואולם לגבי עצמאי אשר הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו עולה הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק על 40,000 שקלים חדשים.

תוספת לעסק קטן

18טו.

(א) עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים ואינו עולה על 25,000 שקלים חדשים, ומתקיימים לגביו התנאים המפורטים להלן, יהיה זכאי לתוספת בסכום כאמור בסעיף קטן (ב) (בפרק זה – תוספת לעסק קטן או תוספת):

(1) מחזור עסקאותיו בחודשים מרס ואפריל בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו באותם חודשים בשנת 2019 (בפסקה זו – מחזור הבסיס בשנת 2019) בסכום העולה על 25% ממחזור הבסיס בשנת 2019; לעניין עצמאי שהחל לעסוק בעסק או במשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט) (1 במרס 2019) יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019 כמחזור עסקאותיו מיום תחילת העיסוק כאמור עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק במספר חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב-2;

(2) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך מוסף, לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (1) או הצהרה לפי תקנה 5 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו–1976, לשנת 2020 (בפסקה זו – הצהרת עוסק פטור), לפי העניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק מס ערך מוסף; להצהרת עוסק פטור תצורף הצהרה על קיום התנאי האמור בפסקה (1).

(ב) סכום התוספת לעסק קטן לפי סעיף קטן (א) יהיה כמפורט להלן, לפי העניין:

(1) לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים אך אינו עולה על 8,333 שקלים חדשים – 700 שקלים חדשים;

(2) לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 8,333 שקלים חדשים אך אינו עולה על 16,667 שקלים חדשים – 1,875 שקלים חדשים;

(3) לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 16,667 שקלים חדשים אך אינו עולה על 25,000 שקלים חדשים – 3,025 שקלים חדשים.

(ג) בסעיף זה, "ממוצע מחזור עסקאות לחודש" – מחזור עסקאות לשנת 2019, מחולק במספר חודשי הפעילות.

(ד) על זכאות לתוספת לעסק קטן לא יחולו התנאים הקבועים בסעיף 18יב.

(ה) עצמאי לא יהיה זכאי לתוספת לעסק קטן אם מתקיימים לגביו בשנת המס 2019 הסייגים האמורים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים.

סכום המענק לשכיר בעל שליטה

18טז.

(א) מענק סיוע לשכיר בעל שליטה יהיה בסכום השווה למכפלת 0.7 בסכום הכנסת עבודה חודשית ממוצעת לשכיר בעל שליטה (בסעיף זה – הכנסת עבודה חודשית ממוצעת); ואולם לגבי שכיר בעל שליטה אשר הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו עולה הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו על 40,000 שקלים חדשים.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), מענק סיוע לשכיר בעל שליטה לא יעלה על הסכום הנמוך מבין אלה:

(1) 10,500 שקלים חדשים;

(2) סכום המענק שלו היה זכאי השכיר לפי סעיף 18יד אילו היו רואים בהכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו, אשר נצמחה לו בשנת 2018 או 2019, לפי העניין, מחברת מעטים אחת או יותר שבה היה בעל שליטה, הכנסה חודשית ממוצעת מעסק שנצמחה אצלו באותה תקופה, בשינויים המחויבים.

תביעה למענק או לתוספת

18יז.

(א) עצמאי או שכיר בעל שליטה יגיש למנהל בתוך 97 ימים מיום ט' באייר התש"ף (3 במאי 2020), תביעה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לפי העניין.

(ב) תביעה לפי סעיף זה, תוגש בטופס מקוון שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם בחינת עמידתו של העצמאי או השכיר בעל שליטה, לפי העניין, בתנאים לקבלת המענק או התוספת ולשם תשלום המענק או התוספת בהתאם להוראות פרק זה.

קביעת זכאות למענק או לתוספת

18יח.

(א) הגיש עצמאי או שכיר בעל שליטה, למנהל, תביעה לפי סעיף 18יז, יקבע המנהל בהקדם ולא יאוחר מתום 5 ימים ממועד הגשת התביעה, את זכאותו של העצמאי או של השכיר בעל שליטה למענק או לתוספת, ואת סכומם.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת העצמאי או השכיר בעל שליטה, לתקן את קביעתו כאמור בסעיף זה, אם התגלו עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

תשלום המענק או התוספת

18יט.

נקבעה זכאותו של עצמאי או של שכיר בעל שליטה למענק סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר בעל שליטה, ישולמו המענק או התוספת כאמור בהקדם ולא יאוחר מתום 5 ימים ממועד קביעת הזכאות כאמור בסעיף 18יח, באמצעות רשות המסים בישראל, או באמצעות משרד ממשלתי אחר אם ניתנה לכך הסכמה מאת המנהל, מאת השר הממונה על המשרד הממשלתי ומאת המנהל הכללי של אותו משרד, על ידי זיכוי חשבון הבנק של העצמאי או השכיר בעל שליטה שפרטיו היו בידי המנהל או בידי המשרד הממשלתי, לפי העניין, ואושרו על ידי העצמאי או השכיר בעל שליטה.

השגה וערעור

18כ.

סעיפים 10 ו-11 יחולו, בשינויים המחויבים, לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

תשלום ביתר

18כא.

סעיף 13 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

תשלום בחסר

18כב.

סעיף 14 יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה.

דין מענק או תוספת

18כג.

(א) על אף הוראות כל דין, מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה, לא ייחשבו כהכנסה לעניין החיקוקים האמורים בסעיף 16(א), למעט לעניין הפקודה.

(ב) מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה לא ייחשבו כחלק ממחיר עסקאותיו של עוסק לפי סעיף 12 לחוק מס ערך מוסף.

(ג) סעיף 16(ב) יחול, בשינויים המחויבים, לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטה."

ביטול תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים)

7.

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים), התש"ף–2020 – בטלות.

הארכת התקופה להגשת בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות

8.

עוסק רשאי להגיש בקשה לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, כאמור בהחלטת הממשלה מס' 5015 מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020), עד יום כ"ו באלול התש"ף (15 בספטמבר 2020).

בנימין נתניהו

ראש הממשלה

ישראל כץ

שר האוצר

ראובן ריבלין

נשיא המדינה

יריב לוין

יושב ראש הכנסת

חוק - פרסום ברשומות

2020-07-22

הקובץ המקורי באתר הכנסת

רשומות

ספר החוקים

כ"ט בתמוז התש"ף 2830 21 ביולי 2020

עמוד

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע (נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה - תיקוני חקיקה), התש"ף-2020 242 תיקונים עקיפים:

פקודת מס הכנסה - מס' 252

חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה),

התשס"ח-2007 - מס' 13

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ומענקי סיוע

(נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה - תיקוני חקיקה), התש"ף-2020*

פרק א': הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס

הגדרה - פרק א' 1. בפרק זה, "התקופה הקובעת" - התקופה שמיום כ"ו באדר התש"ף (22 במרס 2020) עד יום ח' בסיוון התש"ף (31 במאי 2020).

הארכת תקופות 2. (א) בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות החיקוקים המפורטים בסעיף קטן (ב), התקופה המסתיימות הקובעת לא תבוא במניין, אם התקיימו שני אלה:

בתקופה הקובעת

או בחודשיים (1) מועדי תחילתן של התקופות חלים לפני תום התקופה הקובעת;

שאחריה

(2) מועדי סיומן של התקופות חלים בתקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה.

(ב) אלה התקופות שעליהן תחול הוראת סעיף קטן (א):

(1) בפקודת מס הכנסה1:

(א) סעיף 66א(א)(2) - לעניין הגשת השגה;

(ב) סעיף 119א(ו) רישה - לעניין תקופת 21 הימים הקבועה בו;

(ג) סעיף 130(א)(2), (ד)(1) ו–(יא)(2);

(ד) סעיף 145(א)(2);

(ה) סעיף 145ב(א)(1) רישה - לעניין תקופת 30 הימים הקבועה בו;

(ו) סעיף 147(א)(2);

(ז) סעיף 150(א);

(ח) סעיף 152(ג);

(ט) סעיף 167(א);

(י) סעיף 168 רישה - לעניין תקופת השבועיים הקבועה בו;

(2) בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-19752:

(א) סעיף 39(א)(1) - לעניין תקופת 90 הימים הקבועה בו;

(ב) סעיף 39(א)(2) - לעניין תקופת 180 הימים הקבועה בו;

(ג) סעיף 64(ב);

(ד) סעיף 77(ב);

(ה) סעיף 79(א) ו–(ב);

(ו) סעיף 82(א) ו–(ד);

(ז) סעיף 95(ב), למעט ערעור על החלטת המנהל שניתנה בשל ניהול

פנקסי חשבונות או רשומות בסטייה מהותית;

(ח) סעיף 113;

(3) בפקודת המכס3:

* התקבל בכנסת ביום כ"ח בתמוז התש"ף (20 ביולי 2020); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הממשלה - 1309, מיום ט' בסיוון התש"ף (1 ביוני 2020), עמ' 156.

1 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 6, עמ' 120.

2 ס"ח התשל"ו, עמ' 52.

3 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 3, עמ' 39.

(א) סעיף 190; (א) סעיף 190;

(ב) סעיף 192(א)(1);(ב) סעיף 192(א)(1);

(4) בחוק מסים עקיפים(4) בחוק(מס ששולםמסים עקיפיםביתר או(מסבחסר),ששולםהתשכ"ח-1968ביתר או בחסר),4 - בהגדרההתשכ"ח-19684 - בהגדרה "התקופה הקובעת""התקופהשבסעיף 1;הקובעת" שבסעיף 1;

(5) בחוק מיסוי מקרקעין(5) בחוק(שבחמיסויורכישה),מקרקעיןהתשכ"ג-1963(שבח ורכישה),5 (להלןהתשכ"ג-1963 חוק מיסוי5 (להלן - חוק מיסוי מקרקעין): מקרקעין):

(א) סעיף 15(ה)(1)(א)- לענייןסעיףהתקופה15(ה)(1)הקבועה- לענייןבוהתקופהלהגשתהקבועהבקשה להקטיןבו להגשת בקשה להקטין את שיעורי המקדמהאתהקבועיםשיעורי המקדמהבסעיף קטןהקבועים(ב); בסעיף קטן (ב);

(ב) סעיף 15(ה)(2)(ב)ו–(ו)(1);סעיף 15(ה)(2) ו–(ו)(1);

(ג) סעיף 49י(א)(7);(ג) סעיף 49י(א)(7);

(ד) סעיף 49כא(א);(ד) סעיף 49כא(א);

(ה) סעיף 49לב2(א);(ה) סעיף 49לב2(א);

(ו) סעיף 75א; (ו) סעיף 75א;

(ז) סעיף 78; (ז) סעיף 78;

(ח) סעיף 85; (ח) סעיף 85;

(ט) סעיף 85א; (ט) סעיף 85א;

(י) סעיף 87; (י) סעיף 87;

(יא) סעיף 88; (יא) סעיף 88;

(6) בחוק לעידוד (6)השקעותבחוקהון,לעידודהתשי"ט-1959השקעות 6הון,: התשי"ט-19596:

(א) סעיף 51ד רישה(א)- לענייןסעיף 51דתקופתרישה12-החודשיםלעניין תקופתהקבועה12 החודשיםבו; הקבועה בו;

(ב) סעיף 51ט(א); (ב) סעיף 51ט(א);

(7) בחוק עידוד התעשייה(7) בחוק (מסים),עידוד התעשייההתשכ"ט-1969(מסים),7, בסעיףהתשכ"ט-196923(א) - לעניין7, בסעיף 23(א) - לעניין תקופת שנת המס הנדרשתתקופת שנתלהגשתהמסדוחהנדרשתבמאוחד;להגשת דוח במאוחד;

(8) בחוק מס קנייה(8)(טוביןבחוקושירותים),מס קנייההתשי"ב-1952(טובין ושירותים),8: התשי"ב-19528:

(א) סעיף 5ג(ב); (א) סעיף 5ג(ב);

(ב) סעיף 5ה(א) ו–(ב);(ב) סעיף 5ה(א) ו–(ב);

(9) בחוק הבלו על(9)דלק,בחוקהתשי"ח-1958הבלו על דלק,9 - התשי"ח-19589 -

(א) סעיף 9(ד); (א) סעיף 9(ד);

(ב) סעיף 10; (ב) סעיף 10;

(ג) סעיף 15(ג); (ג) סעיף 15(ג);

(10) בחוק מס רכוש(10)וקרןבחוקפיצויים,מס רכושהתשכ"א-1961וקרן פיצויים,10 - התשכ"א-1961סעיף 36א(ב); 10 - סעיף 36א(ב);

4 ס"ח התשכ"ח, עמ' 156.

5 ס"ח התשכ"ג, עמ' 156.

6 ס"ח התשי"ט, עמ' 234.

7 ס"ח התשכ"ט, עמ' 232.

8 ס"ח התשי"ב, עמ' 344.

9 ס"ח התשי"ח, עמ' 160.

10 ס"ח התשכ"א, עמ' 100.

(11) בחוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע, התשע"א-201111:

(א) סעיף 14(ב);

(ב) סעיף 15(א) ו–(ד);

(ג) סעיף 20טז(א).

הארכת תקופות 3. בחישוב התקופות שנקבעו בהוראות חוק מיסוי מקרקעין המפורטות להלן, התקופה המסתיימות שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום י"ג בתשרי התשפ"א (1 באוקטובר 2020), בחודשים מרס עד אוקטובר 2020 לא תבוא במניין, אם מועדי סיומן חלים באותה תקופה:

(1) סעיף 9(ג1ג)(2)(ב), (ג1ג)(2)(ב1)(2)(ב) ו–(ג1ג)(4)(ב);

(2) סעיף 49ג(1);

(3) סעיף 49ה.

תיקון פקודת מס 4. בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), יקראו הכנסה - מס' 252 את סעיף 135ג(ד) לפקודת מס הכנסה12 כך שבמקום "בהתייעצות עם נגיד בנק ישראל,

- הוראת שעה

יושב ראש רשות ניירות ערך ושר המשפטים, ובאישור" יבוא "באישור".

הארכת תקופות 5. חל המועד לתשלום עיצום כספי או קנס אזרחי שהטיל המנהל מכוח חוק מס בתקופה לעניין עיצומים שמיום ג' בתמוז התש"ף (25 ביוני 2020) עד יום י"ב בתשרי התשפ"א 30(בספטמבר כספיים וקנסות אזרחיים 2020), ידחה המנהל את מועד תשלום העיצום או הקנס כך שהתקופה האמורה לא תבוא במניין, אם מי שהוטל עליו העיצום או הקנס הגיש בקשה לדחיית מועד התשלום;

הודעה בדבר האפשרות להגיש בקשת דחייה כאמור תפורסם באתר האינטרנט של

רשות המסים; בסעיף זה -

"חוק מס" - כהגדרתו בסעיף 1 לחוק המסים (קנס פיגורים), התשמ"א-198013;

"מועד לתשלום" - לרבות מועד לתשלום חלק מעיצום או מקנס שחולק לתשלומים;

"המנהל" - כהגדרתו בפקודת מס הכנסה.

פרק ב': מענקי סיוע בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה

תיקון חוק 6. בתקופה שמיום פרסומו של חוק זה ועד יום י"א באלול התש"ף (31 באוגוסט 2020), להגדלת שיעור יקראו את חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום (מענק עבודה), התשס"ח-200714, כך:

פערים חברתיים

(מענק עבודה) - (1) בסעיף 1(א), ברישה, בסופה יבוא "למעט בפרק ג'2";

מס' 13 - הוראת

שעה (2) לפני כותרת פרק ד' יבוא:

"פרק ג':2 מענק סיוע לעצמאי - פעימה שנייה, ומענק סיוע לשכיר בעל שליטה,

בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה

הגדרות - פרק ג'2 18יא. בפרק זה -

"בן זוג" - כמשמעותו בחוק מיסוי מקרקעין;

"הכנסה חודשית ממוצעת מעסק" - סכום ההכנסה החייבת

מעסק לשנת 2018, ולגבי עצמאי בעל עסק חדש - סכום

ההכנסה החייבת מעסק לשנת 2019, מחולק במספר

11 ס"ח התשע"א, עמ' 806.

12 דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 6, עמ' 120; ס"ח התש"ף, עמ' 86.

13 ס"ח התשמ"א, עמ' 38.

14 ס"ח התשס"ח, עמ' 84; התשע"ט, עמ' 134.

החודשים שבהם עסקהחודשיםהעצמאישבהםבעסקעסקאו העצמאיבמשלח ידבעסק או במשלח יד

בשנת 2018 או 2019,בשנתלפי העניין;2018 או 2019, לפי העניין;

"הכנסה חייבת" - הכנסה"הכנסהלאחרחייבת"הניכויים- הכנסהשהותרולאחרממנההניכוייםלפי שהותרו ממנה לפי כל דין ולפני הקיזוזיםכלוהפטוריםדין ולפני הקיזוזיםשהותרו ממנהוהפטוריםלפי כלשהותרו ממנה לפי כל דין, למעט רווח הון;דין, למעט רווח הון;

"הכנסה חייבת מעסק""הכנסה- הכנסהחייבת מעסק"חייבת -לפיהכנסהסעיף חייבת(1)2 לפי סעיף (1)2 לפקודה שהיא הכנסהלפקודהמיגיעהשהיאאישית,הכנסהלרבותמיגיעהדמי לידהאישית, לרבות דמי לידה המשתלמים לפי סימןהמשתלמיםג' בפרק ג'לפילחוקסימןהביטוחג' בפרקהלאומיג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלה לשמירת היריוןוגמלההמשתלמתלשמירתלפיהיריוןסימןהמשתלמתה' בפרק ג'לפי סימן ה' בפרק ג' לחוק האמור, ולרבותלחוקתגמולהאמור,בעדולרבותימי שירותתגמולבמילואיםבעד ימי שירות במילואים המשתלם לפי פרק המשתלםי"ב לחוק הביטוחלפי פרקהלאומי;י"ב לחוק הביטוח הלאומי;

"הכנסה מיגיעה אישית""הכנסה-מיגיעהכמשמעותהאישית"בפקודה,- כמשמעותהלמעט בפקודה, למעט הכנסה המנויה בפסקאותהכנסה (1)המנויהעד (7)בפסקאותלהגדרה (1)"הכנסהעד (7) להגדרה "הכנסה מיגיעה אישית" בפקודה;מיגיעה אישית" בפקודה;

"הכנסת עבודה" -"הכנסתהכנסת עבודה"עבודה לפי- הכנסתסעיף (2)2עבודהלפקודה,לפי סעיף (2)2 לפקודה, לרבות דמי לידה המשתלמיםלרבות דמילפילידהסימןהמשתלמיםג' בפרק ג'לפילחוקסימן ג' בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי וגמלההביטוחלשמירתהלאומיהיריוןוגמלההמשתלמתלשמירתלפיהיריון המשתלמת לפי סימן ה' בפרק ג' לחוקסימןהאמור,ה' בפרקולרבותג' לחוקתגמולהאמור,בעדולרבותימי תגמול בעד ימי שירות במילואים המשתלםשירות במילואיםלפי פרק י"בהמשתלםלחוק הביטוחלפי פרק י"ב לחוק הביטוח הלאומי; הלאומי;

"הכנסת עבודה חודשית"הכנסתממוצעת"עבודה חודשית- סכום ממוצעת"הכנסת עבודה- סכום הכנסת עבודה בשנת 2018 ששילמהבשנתחברת2018מעטיםששילמהלשכירחברתבעלמעטיםשליטהלשכיר בעל שליטה בה, ולגבי שכיר בעלבה,שליטהולגבי שכירבחברתבעלמעטיםשליטהחדשהבחברת מעטים חדשה

- סכום הכנסת העבודה- סכוםכאמורהכנסתבשנתהעבודה2019,כאמורמחולקבשנת 2019, מחולק במספר החודשים שבהםבמספר עבדהחודשיםהשכירשבהםבעל השליטהעבד השכיר בעל השליטה בחברה בשנת 2018בחברהאו 2019,בשנתלפי העניין;2018 או 2019, לפי העניין;

"חברת מעטים" - חברה"חברתתושבתמעטים"ישראל- חברהשהיאתושבתחברתישראלמעטיםשהיא חברת מעטים כמשמעותה בסעיףכמשמעותה76 לפקודה,בסעיףאשר עסקה76 לפקודה,בעסק אואשר עסקה בעסק או במשלח יד במהלך במשלחהתקופהידהקובעת,במהלך לפחות;התקופה הקובעת, לפחות;

"חברת מעטים חדשה""חברת- מעטיםחברת מעטיםחדשה"שמתקיים- חברת מעטיםלגביה שמתקיים לגביה אחד מאלה: אחד מאלה:

(1) היא החלה לעסוק(1) היאבעסקהחלהאו במשלחלעסוק בעסקיד בשנתאו במשלח יד בשנת

2019; 2019;

(2) היא החלה לעסוק(2) היאבעסקהחלהאו במשלחלעסוק בעסקיד בשנתאו במשלח יד בשנת

2018 ובאותה שנה 2018לא שילמהובאותההחברהשנה לאהכנסתשילמהעבודההחברה הכנסת עבודה לשכיר בעל שליטהלשכירבה; בעל שליטה בה;

"חוק מיסוי מקרקעין""חוק- מיסויחוק מיסוימקרקעין"מקרקעין- חוק(שבחמיסויורכישה),מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963; התשכ"ג-1963;

"חוק מס ערך מוסף"חוק- חוקמסמסערךערךמוסף"מוסף,- חוקהתשל"ו-1975;מס ערך מוסף, התשל"ו-1975;

"מחזור עסקאות" -"מחזורכמשמעותועסקאות"בהגדרה- כמשמעותו"מחזור עסקאותבהגדרהשל"מחזור עסקאות של עוסק" בחוק מס ערךעוסק"מוסף;בחוק מס ערך מוסף;

"המנהל" - כהגדרתו בפקודה;

"ניכויים" - כהגדרתם בהגדרת "הכנסה מעסק או ממשלח

יד" בסעיף 1;

"עצמאי" - יחיד שהוא תושב ישראל, שעסק בעסק או במשלח

יד במהלך ששת החודשים שקדמו לחודש אפריל 2020,

לפחות;

"עצמאי בעל עסק חדש" - עצמאי שמתקיים בו אחד מאלה:

(1) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2019;

(2) הוא החל לעסוק בעסק או במשלח יד בשנת 2018,

והיו לו בשנה זו הפסדים לפי סעיף 28(א) לפקודה;

"רווח הון" - כהגדרתו בסעיף 88 לפקודה, לרבות שבח

כמשמעותו לפי סעיף 6 לחוק מיסוי מקרקעין;

"שכיר בעל שליטה", בחברת מעטים - יחיד שמתקיימים

לגביו שניים אלה:

(1) במהלך התקופה הקובעת, לפחות, הוא היה בעל

שליטה כהגדרתו בסעיף 32(9)(א)(3) לפקודה בחברת

המעטים, והחזיק במניות החברה;

(2) בכל אחד מששת החודשים שקדמו לחודש מרס

2020, לפחות, שולמה לו הכנסת עבודה על ידי חברת

המעטים שהוא בעל שליטה בה;

"תושב ישראל" - כהגדרתו בפקודה, לרבות אזרח ישראלי

כהגדרתו בסעיף 3א לפקודה שהוא תושב אזור

כהגדרתו בסעיף האמור;

"התקופה הקובעת" - התקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף 1(

באוקטובר 2019) עד יום הגשת התביעה למענק לפי

סעיף 18יז.

מענק סיוע 18יב. עצמאי שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר יהיה זכאי

לעצמאי למענק לפי הוראות פרק זה, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות

עם נגיף הקורונה (בפרק זה - מענק סיוע לעצמאי), אם

מתקיימים לגביו כל אלה:

(1) הכנסתו החייבת לשנת המס 2018, ולעניין עצמאי בעל

עסק חדש - הכנסתו החייבת לשנת המס 2019, אינה עולה על

1,000,000 שקלים חדשים; הייתה לעצמאי ולבן זוגו הכנסה

חייבת שאינה הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה זו,

מחצית מאותה הכנסה חייבת כהכנסה חייבת של כל אחד

מבני הזוג;

(2) הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק עולה על 714

שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיו(3) בתקופהמחזור עסקאותיושמיום ה'בתקופהבאדר התש"ףשמיום1(ה' באדר התש"ף 1( במרס 2020) עד יוםבמרסח' בתמוז2020) התש"ףעד יום 30(ח' בתמוזביוני 2020)התש"ףנמוך(30 ביוני 2020) נמוך ממחזור עסקאותיו ממחזורבאותה תקופהעסקאותיובשנתבאותה2019תקופה(בפסקהבשנתזו - 2019 (בפסקה זו - מחזור הבסיס בשנתמחזור2019),הבסיסבסכוםבשנתהעולה2019),על בסכום25% ממחזורהעולה על 25% ממחזור הבסיס בשנת 2019;הבסיסלענייןבשנתעצמאי2019;שהחללענייןלעסוקעצמאיבעסקשהחלאו לעסוק בעסק או במשלח יד לאחר יוםבמשלחכ"ד באדריד לאחרא' התשע"טיום כ"ד באדר1(במרסא' 2019)התשע"ט (1 במרס 2019) יראו את מחזור הבסיסיראו בשנתאת מחזור2019הבסיסכמחזורבשנתעסקאותיו2019 כמחזורמיום עסקאותיו מיום תחילת העיסוק כאמורתחילתעד העיסוקיום ד' באדרכאמורהתש"ףעד יום29(ד'בפברוארבאדר התש"ף 29(בפברואר 2020), מחולק במספר2020),חודשימחולקהעיסוקבמספרכאמורחודשיומוכפלהעיסוקב־4;כאמור ומוכפל ב־4;

(4) לא מתקיימים(4)לגביולאבשנתמתקיימיםהמס 2018,לגביו ולענייןבשנת המסעצמאי2018, ולעניין עצמאי בעל עסק חדש - בשנתבעל עסקהמסחדש2019,-הסייגיםבשנת המסהקבועים2019,בסעיףהסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים המחויבים;17א, בשינויים המחויבים;

(5) הוא הגיש עד(5)מועדהואהגשתהגישהתביעהעד מועדלמענקהגשתלפיהתביעהסעיף למענק לפי סעיף 18יז דוח לפי סעיף18יז131דוחלפקודהלפי סעיףלשנת131המסלפקודה2018, ולענייןלשנת המס 2018, ולעניין עצמאי בעל עסק חדשעצמאי- הואבעלהגישעסק חדשדוח כאמור- הואלשנתהגיש המסדוח כאמור לשנת המס 2019, והכול אם היה2019,חייבוהכולבהגשתאם דוחהיה כאמורחייב בהגשתלשנותדוחהמסכאמור לשנות המס האמורות, לפי העניין,האמורות,בהתאםלפילהוראותהעניין,הפקודה;בהתאם להוראות הפקודה;

(6) הוא הגיש דוח(6)תקופתיהוא הגישלפי סעיפיםדוח תקופתי67 אולפי67א,סעיפיםלפי 67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס העניין,ערך מוסף,לחוק מסלתקופותערך מוסף,הדיווחלתקופותהמנויותהדיווח המנויות בפסקה בפסקה (3) או הצהרה(3) אולפיהצהרהתקנה לפי15 לתקנותתקנה 15מסלתקנותערך מוסףמס ערך מוסף (רישום), (רישום), התשל"ו-1976התשל"ו-97615, לשנת1152020, לשנת(בפסקה2020 (בפסקהזו - הצהרתזו - הצהרת עוסק פטור), עוסק פטור), לפי העניין,לפי העניין,אם היהאם היהחייבחייבבהגשתםבהגשתםלפי לפיחוקחוק מס ערך מוסף;

מס ערך מוסף; להצהרתלהצהרתעוסקעוסקפטורפטורתצורףתצורףהצהרההצהרהעל קיוםעל קיום התנאי האמור התנאי האמור בפסקהבפסקה(3). (3).

מענק סיוע לשכיר מענק18יג. סיועשכירלשכירבעל שליטה18יג. שכירשבשנתבעל2019שליטהמלאושבשנתלו 20 שנים2019 אומלאויותרלו 20 שנים או יותר בעל שליטה בעל שליטהיהיה זכאי למענק לפייהיההוראותזכאי למענקפרק זה,לפילשםהוראותסיועפרקבתקופתזה, לשם סיוע בתקופת בחברת מעטים בחברת מעטים ההתמודדות עם נגיףההתמודדותהקורונה (בפרקעם נגיףזה -הקורונהמענק סיוע(בפרקלשכירזה - מענק סיוע לשכיר בעל שליטה), אם מתקיימיםבעל שליטה),לגביואםכלמתקיימיםאלה: לגביו כל אלה:

(1) סכום הכנסתו(1)החייבתסכוםלשנתהכנסתוהמסהחייבת2018 בצירוףלשנת המסחלק 2018 בצירוף חלק הכנסתה החייבת שלהכנסתהחברת החייבתהמעטיםשלשבהחברתהואהמעטיםבעל שליטהשבה הוא בעל שליטה בשנה זו, השווה לחלקובשנההיחסי,זו, השווהבמישריןלחלקואוהיחסי,בעקיפין,במישריןבקבלתאו בעקיפין, בקבלת זכויות לרווחים בחברהזכויות(בסעיףלרווחיםזה בחברה- הכנסה(בסעיףחייבתזהלשכיר- הכנסה חייבת לשכיר בעל שליטה), ולענייןבעלשכירשליטה),בעל שליטהולענייןבחברתשכיר בעלמעטיםשליטהחדשהבחברת מעטים חדשה

- הכנסתו החייבת של- הכנסתוהשכירהחייבתבעל השליטשל השכירלשנתבעלהמסהשליטה2019, לשנת המס 2019, אינה עולה על 1,000,000אינה עולהשקליםעלחדשים;1,000,000הייתהשקליםלשכירחדשים;בעל הייתה לשכיר בעל שליטה ולבן זוגו הכנסהשליטהחייבתולבןשאינזוגו הכנסההכנסהחייבתמיגיעהשאינהאישית,הכנסה מיגיעה אישית, יראו, לעניין פסקה זו,יראו,מחציתלענייןמאותהפסקההכנסהזו, מחציתחייבתמאותהכהכנסההכנסה חייבת כהכנסה חייבת של כל אחדחייבתמבני הזוג;של כל אחד מבני הזוג;

(2) הכנסת העבודה(2)החודשיתהכנסת העבודההממוצעתהחודשיתשלו עולהממוצעתעל 714 שלו עולה על 714 שקלים חדשים; שקלים חדשים;

(3) מחזור עסקאותיה(3) שלמחזורחברתעסקאותיההמעטיםשלשבהחברתהואהמעטיםבעל שבה הוא בעל שליטה, בתקופה שמיוםשליטה,ה' בתקופבאדר התש"ףשמיום1(ה'במרסבאדר2020)התש"ףעד (1 במרס 2020) עד 15 ק"ת התשל"ו, עמ' 946.

יום ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני 2020), נמוך ממחזור עסקאותיה

באותה תקופה בשנת 2019 (בפסקה זו - מחזור הבסיס בשנת

2019), בסכום העולה על 25% ממחזור הבסיס בשנת 2019;

לעניין חברה שהחלה לעסוק בעסק או במשלח יד לאחר יום

כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019), יראו את מחזור הבסיס

בשנת 2019 כמחזור עסקאותיה מיום תחילת העיסוק כאמור

עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), מחולק במספר

חודשי העיסוק כאמור ומוכפל ב־4;

(4) לא מתקיימים לגבי חברת המעטים שבה השכיר הוא

בעל שליטה, בשנת המס 2018, ולעניין חברת מעטים חדשה

- בשנת המס 2019, הסייגים הקבועים בסעיף 17א, בשינויים

המחויבים;

(5) חברת המעטים והשכיר בעל השליטה בה, הגישו עד

מועד הגשת התביעה למענק לפי סעיף 18יז, דוח לפי סעיף

131 לפקודה לשנת המס 2018, ולעניין חברת מעטים חדשה

- הגישו דוח כאמור לשנת המס 2019, בהתאם להוראות

הפקודה;

(6) חברת המעטים שבה השכיר הוא בעל שליטה הגישה

דוח תקופתי לפי סעיפים 67 או 67א, לפי העניין, לחוק מס ערך

מוסף, לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (3);

(7) (א) על פי הדיווח החודשי שהוגש למוסד לביטוח

לאומי הוא היה בעל שליטה בחברה מסוימת

כמשמעותו בסעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי, בתקופה

שמיום ב' בתשרי התש"ף (1 באוקטובר 2019) עד יום

ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), לפחות, והוא לא

זכאי לדמי אבטלה או למקדמה על חשבון דמי אבטלה

כאמור, בעד הכנסותיו כבעל שליטה באותה חברה,

לגבי התקופה שמיום ב' בתשרי התש"ף 1(באוקטובר

2019) עד יום ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020), רק

בשל הוראות סעיף 6ב לחוק הביטוח הלאומי.

(ב) המנהל רשאי לדרוש מהמוסד לביטוח לאומי

מידע לצורך בדיקת התקיימות התנאי האמור בפסקת

משנה (א); אדם שהגיע אליו מידע לפי סעיף זה, לא

יעשה שימוש במידע אלא למטרת בדיקת התקיימות

התנאי האמור; המידע יימחק עם תום הצורך בו.

סכום המענק 18יד. מענק סיוע לעצמאי יהיה בסכום השווה למכפלת 0.7 בסכום

לעצמאי הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק, אך לא יותר מ־10,500

שקלים חדשים; ואולם לגבי עצמאי אשר הכנסתו החודשית

הממוצעת מעסק עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת

מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום שבו

עולה הכנסתו החודשית הממוצעת מעסק על 40,000 שקלים

חדשים.

תוספת לעסק קטן 18טו.תוספת (א)לעסק עצמאיקטן 18טו.שממוצע(א) מחזורעצמאיעסקאותיושממוצע לחודשמחזור עסקאותיועולה על לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים1,500ואינושקליםעולהחדשיםעל 25,000ואינושקליםעולה חדשים,על 25,000 שקלים חדשים, ומתקיימים לגביו ומתקיימיםהתנאים המפורטיםלגביו התנאיםלהלן, המפורטיםיהיה זכאי להלן, יהיה זכאי לתוספת בסכום כאמורלתוספתבסעיףבסכוםקטן כאמור(ב) (בפרקבסעיףזה -קטןתוספת(ב) (בפרק זה - תוספת לעסק קטן או תוספת):לעסק קטן או תוספת):

(1) מחזור עסקאותיו(1) בחודשיםמחזור עסקאותיומרס ואפרילבחודשיםבשנתמרס ואפריל בשנת 2020 נמוך ממחזור2020עסקאותיונמוך ממחזורבאותם עסקאותיוחודשים בשנתבאותם חודשים בשנת 2019 (בפסקה זו - 2019מחזור(בפסקההבסיסזובשנת- מחזור2019)הבסיסבסכוםבשנת 2019) בסכום העולה על 25% ממחזורהעולההבסיסעל 25%בשנתממחזור2019;הבסיסלענייןבשנת 2019; לעניין עצמאי שהחל לעסוקעצמאיבעסקשהחלאו במשלחלעסוק ידבעסקלאחראויוםבמשלח יד לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"טכ"ד באדר1(במרסא' 2019)התשע"ט)יראו1(אתבמרסמחזור2019) יראו את מחזור הבסיס בשנת 2019הבסיסכמחזורבשנתעסקאותיו2019 כמחזורמיום תחילתעסקאותיו מיום תחילת העיסוק כאמור עדהעיסוקיום ד' באדרכאמורהתש"ףעד יום29(ד'בפברוארבאדר התש"ף 29(בפברואר 2020), מחולק במספר2020),חודשימחולקהעיסוקבמספרכאמורחודשיומוכפלהעיסוק כאמור ומוכפל ב־2; ב־2;

(2) הוא הגיש דוח(2)תקופתיהוא הגישלפי סעיפיםדוח תקופתי67 או לפי67א,סעיפים 67 או 67א, לפי העניין, לחוק לפימס ערךהעניין,מוסף,לחוקלתקופותמס ערךהדיווחמוסף, לתקופות הדיווח המנויות בפסקה (1)המנויותאו הצהרהבפסקהלפי תקנה(1) או5הצהרהלתקנותלפימסתקנה 5 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), ערךהתשל"ו-,1976מוסף (רישום),לשנתהתשל"ו-,19762020 (בפסקהלשנת 2020 (בפסקה זו - הצהרת עוסקזופטור),- הצהרתלפי העניין,עוסק פטור),אם היהלפיחייבהעניין, אם היה חייב בהגשתם לפי חוק מסבהגשתםערך מוסף;לפי חוקלהצהרתמס ערךעוסקמוסף;פטורלהצהרת עוסק פטור תצורף הצהרה על קיוםתצורףהתנאיהצהרההאמורעל קיוםבפסקההתנאי(1). האמור בפסקה (1).

(ב) סכום התוספת(ב)לעסקסכוםקטן התוספתלפי סעיףלעסקקטן (א)קטןיהיהלפיכמפורטסעיף קטן (א) יהיה כמפורט להלן, לפי העניין: להלן, לפי העניין:

(1) לגבי עצמאי שממוצע(1) לגבימחזורעצמאיעסקאותיושממוצעלחודשמחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקליםעולהחדשיםעל 1,500אך שקליםאינו עולהחדשיםעל 8,333אך אינו עולה על 8,333 שקלים חדשים - 700שקליםשקליםחדשיםחדשים;- 700 שקלים חדשים;

(2) לגבי עצמאי שממוצע(2) לגבימחזורעצמאיעסקאותיושממוצעלחודשמחזור עסקאותיו לחודש עולה על 8,333 שקליםעולהחדשיםעל 8,333אך אינושקליםעולהחדשיםעל 16,667אך אינו עולה על 16,667 שקלים חדשים - 1,875שקליםשקליםחדשיםחדשים;- 1,875 שקלים חדשים;

(3) לגבי עצמאי שממוצע(3) לגבימחזורעצמאיעסקאותיושממוצעלחודשמחזור עסקאותיו לחודש עולה על 16,667 שקליםעולה עלחדשים16,667אךשקליםאינו עולהחדשיםעלאך אינו עולה על 25,000 שקלים חדשים25,000- 3,025שקליםשקליםחדשיםחדשים.- 3,025 שקלים חדשים.

(ג) בסעיף זה, "ממוצע(ג) בסעיףמחזורזה,עסקאות"ממוצעלחודש"מחזור -עסקאותמחזור לחודש" - מחזור עסקאות לשנת 2019,עסקאותמחולקלשנתבמספר2019,חודשימחולקהפעילות.במספר חודשי הפעילות.

(ד) על זכאות לתוספת(ד) על לעסקזכאותקטןלתוספתלא יחולולעסקהתנאיםקטן לא יחולו התנאים הקבועים בסעיף 18יב.הקבועים בסעיף 18יב.

(ה) עצמאי לא יהיה(ה)זכאיעצמאילתוספתלא יהיהלעסקזכאיקטן לתוספתאם מתקיימיםלעסק קטן אם מתקיימים לגביו בשנת המסלגביו2019 בשנתהסייגיםהמסהאמורים2019 הסייגיםבסעיף האמורים17א, בסעיף 17א, בשינויים המחויבים.בשינויים המחויבים.

סכום המענק 18טז. (א) מענק סיוע לשכיר בעל שליטה יהיה בסכום השווה

לשכיר בעל שליטה למכפלת 0.7 בסכום הכנסת עבודה חודשית ממוצעת לשכיר

בעל שליטה (בסעיף זה - הכנסת עבודה חודשית ממוצעת);

ואולם לגבי שכיר בעל שליטה אשר הכנסת העבודה

החודשית הממוצעת שלו עולה על 40,000 שקלים חדשים,

יופחת מהסכום האמור סכום השווה למכפלת 0.173 בסכום

שבו עולה הכנסת העבודה החודשית הממוצעת שלו על

40,000 שקלים חדשים.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), מענק סיוע לשכיר בעל

שליטה לא יעלה על הסכום הנמוך מבין אלה:

(1) 10,500 שקלים חדשים;

(2) סכום המענק שלו היה זכאי השכיר לפי סעיף 18יד

אילו היו רואים בהכנסת העבודה החודשית הממוצעת

שלו, אשר נצמחה לו בשנת 2018 או 2019, לפי העניין,

מחברת מעטים אחת או יותר שבה היה בעל שליטה,

הכנסה חודשית ממוצעת מעסק שנצמחה אצלו באותה

תקופה, בשינויים המחויבים.

תביעה למענק או 18יז. (א) עצמאי או שכיר בעל שליטה יגיש למנהל בתוך 97 ימים

לתוספת מיום ט' באייר התש"ף (3 במאי 2020), תביעה למענק סיוע

לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר בעל

שליטה, לפי העניין.

(ב) תביעה לפי סעיף זה, תוגש בטופס מקוון שקבע המנהל

ותכלול את הפרטים הדרושים לשם בחינת עמידתו של

העצמאי או השכיר בעל שליטה, לפי העניין, בתנאים לקבלת

המענק או התוספת ולשם תשלום המענק או התוספת בהתאם

להוראות פרק זה.

קביעת זכאות 18יח. (א) הגיש עצמאי או שכיר בעל שליטה, למנהל, תביעה לפי

למענק או לתוספת סעיף 18יז, יקבע המנהל בהקדם ולא יאוחר מתום 5 ימים

ממועד הגשת התביעה, את זכאותו של העצמאי או של

השכיר בעל שליטה למענק או לתוספת, ואת סכומם.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת העצמאי או השכיר

בעל שליטה, לתקן את קביעתו כאמור בסעיף זה, אם התגלו

עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

תשלום המענק או 18יט. נקבעה זכאותו של עצמאי או של שכיר בעל שליטה למענק

התוספת סיוע לעצמאי, לתוספת לעסק קטן או למענק סיוע לשכיר

בעל שליטה, ישולמו המענק או התוספת כאמור בהקדם ולא

יאוחר מתום 5 ימים ממועד קביעת הזכאות כאמור בסעיף

18יח, באמצעות רשות המסים בישראל, או באמצעות משרד

ממשלתי אחר אם ניתנה לכך הסכמה מאת המנהל, מאת השר

הממונה על המשרד הממשלתי ומאת המנהל הכללי של אותו

משרד, על ידי זיכוי חשבון הבנק של העצמאי או השכיר בעל

שליטה שפרטיו היו בידי המנהל או בידי המשרד הממשלתי,

לפי העניין, ואושרו על ידי העצמאי או השכיר בעל שליטה.

השגה וערעור 18כ.השגה וערעורסעיפים 10 ו־1118כ.יחולו,סעיפיםבשינויים10 ו־11המחויבים,יחולו, בשינוייםלגבי מענקהמחויבים,סיוע לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסקלעצמאי,קטן אותוספתמענק לעסקסיוע לשכירקטן אובעלמענקשליטה.סיוע לשכיר בעל שליטה.

תשלום ביתר תשלום18כא. סעיףביתר 13 יחול,18כא.בשינוייםסעיףהמחויבים,13 יחול, בשינוייםלגבי מענקהמחויבים,סיוע לעצמאי,לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן אותוספתמענקלעסקסיוע לשכירקטן או בעלמענקשליטה.סיוע לשכיר בעל שליטה.

תשלום בחסר תשלום18כב. סעיףבחסר14 יחול,18כב.בשינוייםסעיףהמחויבים,14 יחול, בשינוייםלגבי מענקהמחויבים,סיוע לעצמאי,לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסק קטן אותוספתמענקלעסקסיוע לשכירקטן או בעלמענקשליטה.סיוע לשכיר בעל שליטה.

דין מענק או דין18כג.מענק(א)או על אף 18כג.הוראות(א)כלעלדין,אףמענקהוראותסיועכלעצמאי,דין, מענקתוספתסיוע לעצמאי, תוספת תוספת תוספת לעסק קטן או מענקלעסקסיועקטןלשכיראו מענקבעל שליטה,סיוע לשכירלא ייחשבובעל שליטה, לא ייחשבו כהכנסה לעניין החיקוקיםכהכנסה לענייןהאמוריםהחיקוקיםבסעיף 16(א),האמוריםלמעטבסעיף 16(א), למעט לעניין הפקודה. לעניין הפקודה.

(ב) מענק סיוע לעצמאי,(ב) מענקתוספתסיועלעסקלעצמאי,קטן אותוספתמענקלעסקסיועקטן או מענק סיוע לשכיר בעל שליטהלשכירלא ייחשבובעל שליטהכחלק ממחירלא ייחשבועסקאותיוכחלקשלממחיר עסקאותיו של עוסק לפי סעיף 12 לחוקעוסק מסלפיערךסעיףמוסף.12 לחוק מס ערך מוסף.

(ג) סעיף 16(ב) יחול,(ג) בשינוייםסעיף 16(ב)המחויבים,יחול, בשינוייםלגבי מענקהמחויבים,סיוע לגבי מענק סיוע לעצמאי, תוספת לעסקלעצמאי,קטן אותוספתמענק סיועלעסקלשכירקטן אובעלמענקשליטה."סיוע לשכיר בעל שליטה."

ביטול7. תקנותתקנות שעת חירום7. תקנות(נגיף הקורונהשעת חירוםהחדש)(נגיף(מענקהקורונהסיוע החדש)לעצמאים(מענקולשכיריםסיוע לעצמאיםבעלי שליטהולשכיריםביטולבעליתקנותשליטה שעת חירוםבחברת מעטים), התש"ף-2020בחברת מעטים),16 - בטלות.התש"ף-202016 - בטלות. שעת חירום (נגיף הקורונה (נגיף הקורונה החדש) (מענק החדש) (מענק סיוע לעצמאים סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי ולשכירים בעלי שליטה בחברת שליטה בחברת מעטים) מעטים)

8.הארכתעוסקהתקופהרשאי להגיש8. בקשהעוסק רשאילקבלתלהגישמענקבקשהסיוע לעסקיםלקבלת מענקבעד השתתפותסיוע לעסקיםבהוצאותבעד השתתפותקבועות בהוצאותהארכת התקופהקבועות להגשתבשלבקשהההשפעה הכלכליתבשל ההשפעהשל התפשטותהכלכליתנגיףשלהקורונה,התפשטותכאמורנגיףבהחלטתהקורונה,הממשלהכאמור בהחלטתמס' להגשתהממשלהבקשה מס' לקבלת מענק לקבלת מענק סיוע לעסקים5015 מיום ל' בניסן 5015התש"ףמיום24(ל'באפרילבניסן התש"ף-2020), עד24(יוםבאפרילכ"ו באלול2020),התש"ףעד יום 15(כ"ובספטמברבאלול התש"ףסיוע15(לעסקיםבספטמבר בעד השתתפות)2020.)2020. בעד השתתפות בהוצאות קבועות בהוצאות קבועות ראש הממשלה ראש הממשלה שר האוצר שר האוצר נשיא המדינה נשיא המדינה יושב ראש הכנסת יושב ראש הכנסת 16 ק"ת התש"ף, עמ' 1222.

המחיר 4.86 שקלים חדשים 0334-3030 ISSN סודר במח' רשומות, משרד המשפטים, והודפס במדפיס הממשלתי