הצעות חוק - הכנסת ה-23

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א-2021

סוג
הצעת חוק (ממשלתית)
מספר
1386

הצעת חוק לקריאה השנייה והשלישית

2021-01-11

הקובץ המקורי באתר הכנסת

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

הצעת חוק זו נדונה בכנסת בקריאה הראשונה ביום כ"א בטבת התשפ"א (5 בינואר 2021), והועברה לוועדת הכספים.

הצעת החוק מוגשת – בצירוף הסתייגויות – לקריאה השנייה ולקריאה השלישית ביום כ"ז בטבת התשפ"א (11 בינואר 2021).

להצעת החוק הוגשו בקשות רשות דיבור.

--1

הצעת חוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף– .1 תיקון סעיף 6 12020 (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 6(2), בסעיף 18כד לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–,22007 המובא בו, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות (4), (6) ו-(7)".

בכותרת פרק ו' לחוק העיקרי, בסופה יבוא "ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת". .2 תיקון כותרת פרק ו'

לפני סעיף 7 לחוק העיקרי יבוא: .3 הוספת כותרת

סימן א' לפרק ו'

"סימן א': מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות".

בסעיף 7 לחוק העיקרי, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות .4 תיקון סעיף 7

(1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות

(4), (6) ו-(7)".

בסעיף 8 לחוק העיקרי – .5 תיקון סעיף 8

בפסקה (2)(ב) – ( 1)

בפסקת משנה (1) – (א)

(1) ברישה, במקום "התקופה האמורה בפסקה (3)" יבוא

"התקופות האמורות בפסקאות (3) ו-(5)" ובמקום "התקופה

האמורה בפסקה (4)" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (4) ו-

(6)";

1 ס"ח התש"ף, עמ' 298; התשפ"א, עמ' .82

2 ס"ח התשס"ח, עמ' .84

--2

במקום פסקת משנה (ב) יבוא: ( 2)

לעניין תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) "(ב)

להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 – הוא אינו זכאי

למענק בעד תקופת הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה

האמורה;";

(ב) בפסקת משנה (2), בכל מקום, במקום "התקופה האמורה בפסקה

(4)" יבוא "אחת או יותר מהתקופות האמורות בפסקאות (4), (6) ו-(7)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה (5) לאותה הגדרה" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (5) ו-(7) לאותה הגדרה, לפי העניין";

פסקה (4) – תימחק. ( 2)

בסעיף 9 לחוק העיקרי – .6 תיקון סעיף 9

בסעיף קטן (ב) – ( 1)

בפסקה (1), במקום "תקופת הזכאות הקובעת" יבוא "תקופת ( א) הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף ,7 ולעוסק שהתקיים בו האמור בפסקאות משנה (א) ו-(ב) של סעיף 8(2)(ב)(1) – תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) לאותה הגדרה";

(ב) בפסקה (2), במקום הרישה עד המילים "המפורטות באותו סעיף" יבוא "לעניין תקופת זכאות קובעת כהגדרתה בסעיף 8(2)(ב)(1) שלא התקיים לגביה האמור בפסקה (1)";

אחרי סעיף קטן (ב) יבוא: ( 2)

על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב), סכומי המענק לתקופה "(ג) האמורה בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 יהיו מחצית הסכומים המפורטים בסעיף זה."

אחרי סעיף 14 לחוק העיקרי יבוא: .7 הוספת סימן ב'

וכותרת סימן ג'

לפרק ו'

"סימן ב': מענק סיוע בשל פגיעה ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה החדש --3

בסימן זה – 14א. (א) זכאות למענק

פגיעה ממושכת

"מענק פגיעה ממושכת" – מענק בשל פגיעה

ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של

התפשטות נגיף הקורונה החדש;

"עוסק מורשה" ו"עוסק פטור" – כהגדרתם בחוק

מס ערך מוסף;

"מענקי השתתפות בהוצאות קבועות" – מענקי

סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות

קבועות לפי החלטת הממשלה מס' 5015

מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020) וכן

מענקים לפי סימן א' לפרק זה, ששולמו בעד

התקופות המפורטות בפסקאות (1) עד (4)

להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7;

"תקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת" –

התקופה שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1

במרס 2019), עד יום ג' בטבת התש"ף (31

בדצמבר 2019), ולעוסק שהחל בעיסוקו

מיום יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס

2019) – התקופה שתחילתה ביום הראשון

של תקופת הדיווח המלאה הראשונה שלו

לפי סעיף 67 לחוק מס ערך מוסף וסופה ביום

ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019);

"תקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת" –

התקופה שתחילתה בתום 12 חודשים

מהיום הראשון של תקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת וסופה ביום ט"ז בטבת

התשפ"א (31 בדצמבר 2020).

--4

(ב) עוסק זכאי למענק פגיעה ממושכת, בסכום

כאמור בסעיף 14ב ובהתאם להוראות פרק זה, אם

התקיימו לגביו התנאים כאמור בסעיף 8(1) ו-(3),

בשינויים המחויבים, וכן התנאים המפורטים להלן,

לפי העניין:

מחזור – מורשה עוסק לגבי ( 1)

עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה

ממושכת בתוספת סך סכומי מענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו

אינו עולה על מחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעה ממושכת והוא הצהיר

על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת

שהגיש לפי סעיף 14ג, ואם מחזור עסקאותיו

בשנת המס 2019 אינו עולה על 300 אלף

שקלים חדשים – אם התקיימו לגביו גם כל

אלה:

מחזור עסקאותיו בתקופת ( א)

הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך

ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום העולה

על %25 ממחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

הוא הגיש דוח תקופתי לפי ( ב)

סעיפים ,67 67א או 71א לחוק מס

ערך מוסף לתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת ולתקופת הזכאות

למענק פגיעה ממושכת;

(2) לגבי עוסק פטור – אם התקיימו לגביו

כל אלה:

--5

(א) הוא הגיש הצהרות לפי תקנה

15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום),

התשל"ו–,1976 לגבי שנות המס 2019

ו-2020;

(ב) מחזור עסקאותיו לשנת המס

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו לשנת

המס 2019 בסכום העולה על %25

ממחזור העסקאות לשנת המס 2019;

מחזור עסקאותיו בשנת ,2020 ( ג)

מענקי סכומי סך בתוספת

קבועות ההשתתפות בהוצאות

ששולמו לו אינו עולה על סכום מחזור

עסקאותיו בשנת 2019 והוא הצהיר

על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה

ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג;

לגבי עוסק שהחל בפעילות בתקופה ( 3)

שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס

2019) עד יום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר

2019) יחולו התנאי הקבוע ברישה של פסקה

(1) או בפסקה (2)(ג), לפי העניין, וההגדרה

"עוסק שזכאי למענק חלקי" שבסעיף 14ב,

בתיאומים שיקבע המנהל, אם שוכנע

שהדבר נדרש בנסיבות העניין;

לגבי עוסק שמחזור עסקאותיו בשנת ( 4)

המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים – אם

העוסק היה זכאי לשלושה או יותר ממענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות, ובלבד

שהתקיים בו האמור ברישה של פסקה (1);

(5) לגבי עוסק שהתקיים לגביו האמור

בסעיף 10(א) – אם העוסק היה זכאי לשניים

או יותר ממענקי ההשתתפות בהוצאות

קבועות.

--6

סכום מענק פגיעה 14ב. (א) בסעיף זה, "עוסק שזכאי למענק חלקי" – עוסק שהתקיים לגביו אחד מאלה, לפי העניין, ממושכת ולמעט עוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א):

(1) עוסק מורשה שהסכום השווה

למחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק

פגיעה ממושכת, בתוספת סך סכומי מענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו

בעד שנת 2020 שווה ל-%90 או יותר ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה

ממושכת;

(2) עוסק פטור שהסכום השווה למחזור

עסקאותיו בשנת ,2020 בתוספת סך סכומי

מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות

ששולמו לו בעד שנת 2020 שווה ל-%90 או

יותר ממחזור עסקאותיו בשנת .2019

(ב) מענק פגיעה ממושכת יהיה בסכומים

המפורטים להלן, ולעוסק שזכאי למענק חלקי –

%65 מהסכומים המפורטים להלן:

לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת ( 1)

המס 2019 עולה על 18 אלף שקלים חדשים

ואינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים –

בסכומים המפורטים להלן, לפי העניין:

מענק פגיעה ממושכת בסכום ( א)

של 3,000 שקלים חדשים –

--7

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שאינו עולה על %40 ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת;

אם הוא עוסק פטור ( 2)

בשנת עסקאותיו שמחזור

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שאינו עולה

על %40 ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019;

(ב) מענק פגיעה ממושכת בסכום

של 5,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שעולה על %40 ואינו עולה על

%60 ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענק פגיעה

ממושכת;

--8

(2) אם הוא עוסק פטור

שמחזור עסקאותיו בשנת

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שעולה על

%40 ואינו עולה על %60

ממחזור עסקאותיו בשנת

2019;

מענק פגיעה ממושכת בסכום ( ג)

של 9,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שעולה על %60 ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת;

אם הוא עוסק פטור ( 2)

שמחזור עסקאותיו בשנת

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שעולה על

%60 ממחזור עסקאותיו בשנת

2019;

לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת ( 2)

המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים חדשים

– הגבוה מבין אלה:

9,000 שקלים חדשים; ( א)

--9

(ב) %60 מסך מענקי ההשתתפות

בהוצאות קבועות שקיבל, מחולקים

בחמש, ואם מחזור עסקאותיו לשנת

המס 2019 עלה על 20 מיליון שקלים

חדשים – מחולקים בארבע, ובלבד

שסכום כאמור לא יעלה על 50 אלף

שקלים חדשים;

לעוסק שהתקיים לגביו האמור ( 3)

בסעיף 10(א) –

(א) אם הוא עוסק מורשה – 4,000

שקלים חדשים;

(ב) אם הוא עוסק פטור – 3,000

שקלים חדשים.

תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת תוגש 14ג. (א) תביעה לקבלת בתוך שלושה חודשים מיום כ"ח בשבט התשפ"א מענק פגיעה (10 בפברואר 2021); המנהל רשאי לדחות את מועד ממושכת התחילה להגשת תביעה לתקופה אחת שלא תעלה על חודש אם מתקיימות סיבות שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל ממועד זה.

המנהל רשאי להאריך את התקופה להגשת ( ב)

תביעה כאמור בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת, אחת

או יותר, ובלבד שכלל תקופות ההארכה לא יעלו על

שישה חודשים; קביעת המנהל בדבר הארכה

כאמור תפורסם גם באתר האינטרנט של רשות

המסים.

תביעה לפי סעיף זה תוגש בטופס מקוון ( ג)

שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם

בחינת עמידתו של העוסק בתנאים לקבלת המענק

ולשם תשלום המענק לפי הוראות סימן זה.

- 10 -

תשלום מענק פגיעה 14ד. (א) המנהל יקבע את זכאותו של העוסק למענק פגיעה ממושכת וכן את סכום המענק וישלם את ממושכת סכום המענק בתוך 14 ימים ממועד הגשת התביעה כאמור בסעיף 14ג או ביום ג' באדר התשפ"א (15 בפברואר 2021), לפי המאוחר.

המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת ( ב)

העוסק, לתקן את קביעתו כאמור בסעיף קטן (א),

אם התגלו עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה

טעות בקביעה זו.

סימן ג': כללי".

בסעיף 20(א)(1) לחוק העיקרי, אחרי "למענק" יבוא "הניתן לפי פרק זה". .8 תיקון סעיף 20

אחרי סעיף 24 לחוק העיקרי יבוא: .9 הוספת סעיף 24א

24א. השר לא יקבע בצו את התקופה המפורטת בפסקה "תנאי לקביעת

(7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 כתקופה תקופת זכאות שיינתן לגביה מענק לפי פרק זה אלא אם כן ההוצאה הכרוכה בקביעת התקופה כאמור נכללת במסגרת מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם המשבר שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשנת ,2021 לפי פסקת משנה (ה)(1) של סעיף 3ב(א)(1) לחוק-יסוד: משק המדינה, כנוסחה בסעיף 2 לחוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 11 והוראת שעה לשנת 2021),3 ואם התקבל חוק תקציב שנתי לשנת 2021 – ההוצאה האמורה נכללת במסגרת חוק התקציב השנתי האמור."

בחוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף– .10 תיקון חוק מענק ,42020 בסעיף ,4 במקום סעיף קטן (ג) יבוא: לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש)

3 ס"ח התשפ"א, עמ' .252

4 ס"ח התש"ף, עמ' 78; התשפ"א, עמ' .262

- 11 -

"(ג) שולם למעסיק מענק לפי חוק זה בשל ספטמבר ,2020 אוקטובר 2020 או שניהם ונקבע שהמעסיק זכאי למענק אחר בעד עובדיו בשל אחד מהחודשים האמורים או שניהם, יהיה זכאי המעסיק למענק האחר, ובלבד שסכום המענק לפי חוק זה יקוזז מסכום המענק האחר."

תחילתו של ביטול סעיף 8(4) לחוק העיקרי כאמור בחוק זה, ביום י"ז בטבת .11 תחילה ותחולה התשפ"א (1 בינואר 2021), והוא יחול על מענק המשולם בעד התקופה שמאותו היום ואילך.

***************************************************************************************

- 12 -

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

הסתייגויות ובקשות רשות דיבור

ל הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

הסתייגויות

לסעיפים 1 עד 11

אין הסתייגויות

לאחרי סעיף 11

חברי הכנסת איימן עודה, אנטאנס שחאדה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, עאידה תומא סלימאן, ווליד טאהא, עופר כסיף, היבה יזבק, אוסאמה סעדי, יוסף ג'בארין, סעיד אלחרומי, ג'אבר עסאקלה, סמי אבו שחאדה, סונדוס סאלח ואימאן ח'טיב יאסין מציעים:

אחרי הסעיף יבוא:

"דחיית משפטו של ראש הממשלה .12 משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יידחה שנית."

***************************************************************************************

בקשות רשות דיבור

חברי הכנסת מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, שלמה קרעי, קרן ברק, אופיר כץ, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי קונין, חמד עמאר, אלכס קושניר ***************************************************************************************

הצעת חוק לקריאה השניה והשלישית - פונצ בננה

2021-01-11

הקובץ המקורי באתר הכנסת

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

הצעת חוק זו נדונה בכנסת בקריאה הראשונה ביום כ"א בטבת התשפ"א (5 בינואר 2021), והועברה לוועדת הכספים.

הצעת החוק מוגשת – בצירוף הסתייגויות – לקריאה השנייה ולקריאה השלישית ביום כ"ז בטבת התשפ"א (11 בינואר 2021).

להצעת החוק הוגשו בקשות רשות דיבור.

--1

הצעת חוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף– .1 תיקון סעיף 6 12020 (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 6(2), בסעיף 18כד לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–,22007 המובא בו, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות (4), (6) ו-(7)".

בכותרת פרק ו' לחוק העיקרי, בסופה יבוא "ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת". .2 תיקון כותרת פרק ו'

לפני סעיף 7 לחוק העיקרי יבוא: .3 הוספת כותרת

סימן א' לפרק ו'

"סימן א': מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות".

בסעיף 7 לחוק העיקרי, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות .4 תיקון סעיף 7

(1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות

(4), (6) ו-(7)".

בסעיף 8 לחוק העיקרי – .5 תיקון סעיף 8

בפסקה (2)(ב) – ( 1)

בפסקת משנה (1) – (א)

(1) ברישה, במקום "התקופה האמורה בפסקה (3)" יבוא

"התקופות האמורות בפסקאות (3) ו-(5)" ובמקום "התקופה

האמורה בפסקה (4)" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (4) ו-

(6)";

1 ס"ח התש"ף, עמ' 298; התשפ"א, עמ' .82

2 ס"ח התשס"ח, עמ' .84

--2

במקום פסקת משנה (ב) יבוא: ( 2)

לעניין תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) "(ב)

להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 – הוא אינו זכאי

למענק בעד תקופת הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה

האמורה;";

(ב) בפסקת משנה (2), בכל מקום, במקום "התקופה האמורה בפסקה

(4)" יבוא "אחת או יותר מהתקופות האמורות בפסקאות (4), (6) ו-(7)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה (5) לאותה הגדרה" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (5) ו-(7) לאותה הגדרה, לפי העניין";

פסקה (4) – תימחק. ( 2)

בסעיף 9 לחוק העיקרי – .6 תיקון סעיף 9

בסעיף קטן (ב) – ( 1)

בפסקה (1), במקום "תקופת הזכאות הקובעת" יבוא "תקופת ( א) הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף ,7 ולעוסק שהתקיים בו האמור בפסקאות משנה (א) ו-(ב) של סעיף 8(2)(ב)(1) – תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) לאותה הגדרה";

(ב) בפסקה (2), במקום הרישה עד המילים "המפורטות באותו סעיף" יבוא "לעניין תקופת זכאות קובעת כהגדרתה בסעיף 8(2)(ב)(1) שלא התקיים לגביה האמור בפסקה (1)";

אחרי סעיף קטן (ב) יבוא: ( 2)

על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב), סכומי המענק לתקופה "(ג) האמורה בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 יהיו מחצית הסכומים המפורטים בסעיף זה."

אחרי סעיף 14 לחוק העיקרי יבוא: .7 הוספת סימן ב'

וכותרת סימן ג'

לפרק ו'

"סימן ב': מענק סיוע בשל פגיעה ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה החדש --3

בסימן זה – 14א. (א) זכאות למענק

פגיעה ממושכת

"מענק פגיעה ממושכת" – מענק בשל פגיעה

ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של

התפשטות נגיף הקורונה החדש;

"עוסק מורשה" ו"עוסק פטור" – כהגדרתם בחוק

מס ערך מוסף;

"מענקי השתתפות בהוצאות קבועות" – מענקי

סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות

קבועות לפי החלטת הממשלה מס' 5015

מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020) וכן

מענקים לפי סימן א' לפרק זה, ששולמו בעד

התקופות המפורטות בפסקאות (1) עד (4)

להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7;

"תקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת" –

התקופה שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1

במרס 2019), עד יום ג' בטבת התש"ף (31

בדצמבר 2019), ולעוסק שהחל בעיסוקו

מיום יום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס

2019) – התקופה שתחילתה ביום הראשון

של תקופת הדיווח המלאה הראשונה שלו

לפי סעיף 67 לחוק מס ערך מוסף וסופה ביום

ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019);

"תקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת" –

התקופה שתחילתה בתום 12 חודשים

מהיום הראשון של תקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת וסופה ביום ט"ז בטבת

התשפ"א (31 בדצמבר 2020).

--4

(ב) עוסק זכאי למענק פגיעה ממושכת, בסכום

כאמור בסעיף 14ב ובהתאם להוראות פרק זה, אם

התקיימו לגביו התנאים כאמור בסעיף 8(1) ו-(3),

בשינויים המחויבים, וכן התנאים המפורטים להלן,

לפי העניין:

מחזור – מורשה עוסק לגבי ( 1)

עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה

ממושכת בתוספת סך סכומי מענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו

אינו עולה על מחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעה ממושכת והוא הצהיר

על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת

שהגיש לפי סעיף 14ג, ואם מחזור עסקאותיו

בשנת המס 2019 אינו עולה על 300 אלף

שקלים חדשים – אם התקיימו לגביו גם כל

אלה:

מחזור עסקאותיו בתקופת ( א)

הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך

ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום העולה

על %25 ממחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

הוא הגיש דוח תקופתי לפי ( ב)

סעיפים ,67 67א או 71א לחוק מס

ערך מוסף לתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת ולתקופת הזכאות

למענק פגיעה ממושכת;

(2) לגבי עוסק פטור – אם התקיימו לגביו

כל אלה:

--5

(א) הוא הגיש הצהרות לפי תקנה

15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום),

התשל"ו–,1976 לגבי שנות המס 2019

ו-2020;

(ב) מחזור עסקאותיו לשנת המס

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו לשנת

המס 2019 בסכום העולה על %25

ממחזור העסקאות לשנת המס 2019;

מחזור עסקאותיו בשנת ,2020 ( ג)

מענקי סכומי סך בתוספת

קבועות ההשתתפות בהוצאות

ששולמו לו אינו עולה על סכום מחזור

עסקאותיו בשנת 2019 והוא הצהיר

על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה

ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג;

לגבי עוסק שהחל בפעילות בתקופה ( 3)

שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס

2019) עד יום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר

2019) יחולו התנאי הקבוע ברישה של פסקה

(1) או בפסקה (2)(ג), לפי העניין, וההגדרה

"עוסק שזכאי למענק חלקי" שבסעיף 14ב,

בתיאומים שיקבע המנהל, אם שוכנע

שהדבר נדרש בנסיבות העניין;

לגבי עוסק שמחזור עסקאותיו בשנת ( 4)

המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים – אם

העוסק היה זכאי לשלושה או יותר ממענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות, ובלבד

שהתקיים בו האמור ברישה של פסקה (1);

(5) לגבי עוסק שהתקיים לגביו האמור

בסעיף 10(א) – אם העוסק היה זכאי לשניים

או יותר ממענקי ההשתתפות בהוצאות

קבועות.

--6

סכום מענק פגיעה 14ב. (א) בסעיף זה, "עוסק שזכאי למענק חלקי" – עוסק שהתקיים לגביו אחד מאלה, לפי העניין, ממושכת ולמעט עוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א):

(1) עוסק מורשה שהסכום השווה

למחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק

פגיעה ממושכת, בתוספת סך סכומי מענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו

בעד שנת 2020 שווה ל-%90 או יותר ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה

ממושכת;

(2) עוסק פטור שהסכום השווה למחזור

עסקאותיו בשנת ,2020 בתוספת סך סכומי

מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות

ששולמו לו בעד שנת 2020 שווה ל-%90 או

יותר ממחזור עסקאותיו בשנת .2019

(ב) מענק פגיעה ממושכת יהיה בסכומים

המפורטים להלן, ולעוסק שזכאי למענק חלקי –

%65 מהסכומים המפורטים להלן:

לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת ( 1)

המס 2019 עולה על 18 אלף שקלים חדשים

ואינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים –

בסכומים המפורטים להלן, לפי העניין:

מענק פגיעה ממושכת בסכום ( א)

של 3,000 שקלים חדשים –

--7

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שאינו עולה על %40 ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת;

אם הוא עוסק פטור ( 2)

בשנת עסקאותיו שמחזור

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שאינו עולה

על %40 ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019;

(ב) מענק פגיעה ממושכת בסכום

של 5,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שעולה על %40 ואינו עולה על

%60 ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענק פגיעה

ממושכת;

--8

(2) אם הוא עוסק פטור

שמחזור עסקאותיו בשנת

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שעולה על

%40 ואינו עולה על %60

ממחזור עסקאותיו בשנת

2019;

מענק פגיעה ממושכת בסכום ( ג)

של 9,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה

שמחזור עסקאותיו בתקופת

פגיעה למענק הזכאות

ממחזור נמוך ממושכת

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת בסכום

שעולה על %60 ממחזור

עסקאותיו בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת;

אם הוא עוסק פטור ( 2)

שמחזור עסקאותיו בשנת

2020 נמוך ממחזור עסקאותיו

בשנת 2019 בסכום שעולה על

%60 ממחזור עסקאותיו בשנת

2019;

לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת ( 2)

המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים חדשים

– הגבוה מבין אלה:

9,000 שקלים חדשים; ( א)

--9

(ב) %60 מסך מענקי ההשתתפות

בהוצאות קבועות שקיבל, מחולקים

בחמש, ואם מחזור עסקאותיו לשנת

המס 2019 עלה על 20 מיליון שקלים

חדשים – מחולקים בארבע, ובלבד

שסכום כאמור לא יעלה על 50 אלף

שקלים חדשים;

לעוסק שהתקיים לגביו האמור ( 3)

בסעיף 10(א) –

(א) אם הוא עוסק מורשה – 4,000

שקלים חדשים;

(ב) אם הוא עוסק פטור – 3,000

שקלים חדשים.

תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת תוגש 14ג. (א) תביעה לקבלת בתוך שלושה חודשים מיום כ"ח בשבט התשפ"א מענק פגיעה (10 בפברואר 2021); המנהל רשאי לדחות את מועד ממושכת התחילה להגשת תביעה לתקופה אחת שלא תעלה על חודש אם מתקיימות סיבות שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל ממועד זה.

המנהל רשאי להאריך את התקופה להגשת ( ב)

תביעה כאמור בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת, אחת

או יותר, ובלבד שכלל תקופות ההארכה לא יעלו על

שישה חודשים; קביעת המנהל בדבר הארכה

כאמור תפורסם גם באתר האינטרנט של רשות

המסים.

תביעה לפי סעיף זה תוגש בטופס מקוון ( ג)

שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם

בחינת עמידתו של העוסק בתנאים לקבלת המענק

ולשם תשלום המענק לפי הוראות סימן זה.

- 10 -

תשלום מענק פגיעה 14ד. (א) המנהל יקבע את זכאותו של העוסק למענק פגיעה ממושכת וכן את סכום המענק וישלם את ממושכת סכום המענק בתוך 14 ימים ממועד הגשת התביעה כאמור בסעיף 14ג או ביום ג' באדר התשפ"א (15 בפברואר 2021), לפי המאוחר.

המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת ( ב)

העוסק, לתקן את קביעתו כאמור בסעיף קטן (א),

אם התגלו עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה

טעות בקביעה זו.

סימן ג': כללי".

בסעיף 20(א)(1) לחוק העיקרי, אחרי "למענק" יבוא "הניתן לפי פרק זה". .8 תיקון סעיף 20

אחרי סעיף 24 לחוק העיקרי יבוא: .9 הוספת סעיף 24א

24א. השר לא יקבע בצו את התקופה המפורטת בפסקה "תנאי לקביעת

(7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 כתקופה תקופת זכאות שיינתן לגביה מענק לפי פרק זה אלא אם כן ההוצאה הכרוכה בקביעת התקופה כאמור נכללת במסגרת מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם המשבר שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשנת ,2021 לפי פסקת משנה (ה)(1) של סעיף 3ב(א)(1) לחוק-יסוד: משק המדינה, כנוסחה בסעיף 2 לחוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 11 והוראת שעה לשנת 2021),3 ואם התקבל חוק תקציב שנתי לשנת 2021 – ההוצאה האמורה נכללת במסגרת חוק התקציב השנתי האמור."

בחוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף– .10 תיקון חוק מענק ,42020 בסעיף ,4 במקום סעיף קטן (ג) יבוא: לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש)

3 ס"ח התשפ"א, עמ' .252

4 ס"ח התש"ף, עמ' 78; התשפ"א, עמ' .262

- 11 -

"(ג) שולם למעסיק מענק לפי חוק זה בשל ספטמבר ,2020 אוקטובר 2020 או שניהם ונקבע שהמעסיק זכאי למענק אחר בעד עובדיו בשל אחד מהחודשים האמורים או שניהם, יהיה זכאי המעסיק למענק האחר, ובלבד שסכום המענק לפי חוק זה יקוזז מסכום המענק האחר."

תחילתו של ביטול סעיף 8(4) לחוק העיקרי כאמור בחוק זה, ביום י"ז בטבת .11 תחילה ותחולה התשפ"א (1 בינואר 2021), והוא יחול על מענק המשולם בעד התקופה שמאותו היום ואילך.

***************************************************************************************

- 12 -

מספר פנימי: 2151923-37240

נספח מס' מ-/1386א'

הסתייגויות ובקשות רשות דיבור

ל הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021

הסתייגויות

לסעיפים 1 עד 11

אין הסתייגויות

לאחרי סעיף 11

חברי הכנסת איימן עודה, אנטאנס שחאדה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, עאידה תומא סלימאן, ווליד טאהא, עופר כסיף, היבה יזבק, אוסאמה סעדי, יוסף ג'בארין, סעיד אלחרומי, ג'אבר עסאקלה, סמי אבו שחאדה, סונדוס סאלח ואימאן ח'טיב יאסין מציעים:

אחרי הסעיף יבוא:

"דחיית משפטו של ראש הממשלה .12 משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יידחה שנית."

***************************************************************************************

בקשות רשות דיבור

חברי הכנסת מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, שלמה קרעי, קרן ברק, אופיר כץ, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי קונין, חמד עמאר, אלכס קושניר ***************************************************************************************

חוק - פרסום ברשומות

2021-01-12

הקובץ המקורי באתר הכנסת

רשומות

ספר החוקים

כ"ח בטבת התשפ"א 2896 12 בינואר 2021

עמוד

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א-2021 274 תיקון עקיף:

חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 - מס' 3

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה)

(תיקון מס' 4), התשפ"א-2021*

תיקון סעיף 6 1. בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-20201 (להלן

- החוק העיקרי), בסעיף (2)6, בסעיף 18כד לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח

העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח-20072, המובא בו, בהגדרה

"תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד "(3) יבוא "ובפסקה "(5) ובמקום

"בפסקאות (4) עד "(7) יבוא "בפסקאות (4), (6) ו–(7)".

תיקון כותרת 2. בכותרת פרק ו' לחוק העיקרי, בסופה יבוא "ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת".

פרק ו'

הוספת כותרת 3. לפני סעיף 7 לחוק העיקרי יבוא:

סימן א' לפרק ו'

"סימן א': מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות".

תיקון סעיף 7 4. בסעיף 7 לחוק העיקרי, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד "(3) יבוא "ובפסקה "(5) ובמקום "בפסקאות (4) עד "(7) יבוא "בפסקאות (4), (6) ו–(7)".

תיקון סעיף 8 5. בסעיף 8 לחוק העיקרי -

(1) בפסקה (2)(ב) -

(א) בפסקת משנה (1) -

(1) ברישה, במקום "התקופה האמורה בפסקה "(3) יבוא "התקופות

האמורות בפסקאות (3) ו–(5)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה "(4) יבוא

"התקופות האמורות בפסקאות (4) ו–(6)";

(2) במקום פסקת משנה (ב) יבוא:

"(ב) לעניין תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) להגדרה "תקופת

הזכאות" שבסעיף 7 - הוא אינו זכאי למענק בעד תקופת הזכאות

האמורה בפסקה (3) להגדרה האמורה;";

(ב) בפסקת משנה (2), בכל מקום, במקום "התקופה האמורה בפסקה "(4) יבוא

"אחת או יותר מהתקופות האמורות בפסקאות (4), (6) ו–(7)" ובמקום "התקופה

האמורה בפסקה (5) לאותה הגדרה" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (5) ו–(7)

לאותה הגדרה, לפי העניין";

(2) פסקה (4) - תימחק.

תיקון סעיף 9 6. בסעיף 9 לחוק העיקרי -

(1) בסעיף קטן (ב) -

(א) בפסקה (1), במקום "תקופת הזכאות הקובעת" יבוא "תקופת הזכאות

האמורה בפסקה (3) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7, ולעוסק שהתקיים בו

האמור בפסקאות משנה (א) ו–(ב) של סעיף 8(2)(ב)(1) - תקופת הזכאות האמורה

בפסקה (4) לאותה הגדרה";

* התקבל בכנסת ביום כ"ז בטבת התשפ"א (11 בינואר 2021); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הממשלה - 1386, מיום כ"א בטבת התשפ"א (5 בינואר 2021), עמ' 180.

1 ס"ח התש"ף, עמ' 298; התשפ"א, עמ' 82.

2 ס"ח התשס"ח, עמ' 84.

(ב) בפסקה (2), במקום(ב) בפסקההרישה(2),עדבמקוםהמיליםהרישה"המפורטותעד המיליםבאותו"המפורטותסעיף" יבואבאותו סעיף" יבוא "לעניין תקופת זכאות"לענייןקובעתתקופתכהגדרתהזכאות בסעיףקובעת8(2)(ב)(1)כהגדרתהשלאבסעיףהתקיים8(2)(ב)(1)לגביהשלא התקיים לגביה האמור בפסקה "(1);האמור בפסקה "(1);

(2) אחרי סעיף קטן(2)(ב) אחרייבוא: סעיף קטן (ב) יבוא:

"(ג) על אף האמור"(ג)בסעיפיםעל אףקטניםהאמור(א)בסעיפיםו–(ב), סכומיקטניםהמענק(א) ו-(ב),לתקופהסכומיהאמורההמענק לתקופה האמורה בפסקה (7) להגדרה בפסקה"תקופת(7)הזכאות"להגדרהשבסעיף"תקופת7הזכאות"יהיו מחציתשבסעיףהסכומים7 יהיוהמפורטיםמחצית הסכומים המפורטים בסעיף זה." בסעיף זה."

7.הוספת אחריסימן ב'סעיף 147.לחוקאחריהעיקריסעיףיבוא:14 לחוק העיקרי יבוא: הוספת סימן ב' וכותרת סימן ג' וכותרת סימן ג' לפרק ו' "סימן ב': מענק סיוע"סימןבשלב':פגיעהמענקממושכתסיוע בשלבעקבותפגיעה ממושכתלפרקבעקבותו' ההשפעה הכלכליתההשפעהשל התפשטותהכלכליתנגיףשלהקורונההתפשטותהחדשנגיף הקורונה החדש זכאות למענק 14א.זכאות למענק(א) בסימן זה14א.- (א) בסימן זה - פגיעה ממושכת פגיעה ממושכת "מענק פגיעה ממושכת""מענק פגיעה- מענקממושכת"בשל פגיעה- מענקממושכתבשל פגיעה ממושכת בעקבות ההשפעהבעקבותהכלכליתההשפעשל התפשטותהכלכליתנגיףשל התפשטות נגיף הקורונה החדש; הקורונה החדש;

"עוסק מורשה" ו"עוסק"עוסקפטור"מורשה"- כהגדרתםו"עוסקבחוקפטור"מס- כהגדרתםערך מוסף;בחוק מס ערך מוסף;

"מענקי השתתפות בהוצאות"מענקי השתתפותקבועות" בהוצאות- מענקי סיועקבועות"לעסקים- מענקי סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאותבעד השתתפותקבועותבהוצאותלפי החלטתקבועות לפי החלטת הממשלה מס' 5015הממשלהמיום ל' בניסןמס' 5015התש"ףמיום24(ל'באפרילבניסן התש"ף 24(באפריל 2020) וכן מענקים לפי2020)סימןוכןא'מענקיםלפרק זה,לפיששולמוסימן א' בעדלפרק זה, ששולמו בעד התקופות המפורטותהתקופותבפסקאותהמפורטות(1) עד (4)בפסקאותלהגדרה(1) עד (4) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף"תקופת7;הזכאות" שבסעיף 7;

"תקופת הבסיס למענק"תקופתפגיעההבסיסממושכת"למענק-פגיעההתקופהממושכת"שמיום - התקופה שמיום כ"ד באדר א' התשע"טכ"ד 1(באדרבמרסא'2019),התשע"טעד יום1(במרסג' בטבת2019), עד יום ג' בטבת התש"ף 31(בדצמברהתש"ף-2019),31(ולעוסקבדצמברשהחל2019), ולעוסקבעיסוקושהחל בעיסוקו מיום מיום כ"ד באדר א' התשע"טיום כ"ד באדר1(במרסא' התשע"ט-2019) - התקופה(1 במרס 2019) - התקופה שתחילתה ביום הראשוןשתחילתהשל תקופתביום הראשוןהדיווחשלהמלאהתקופת הדיווח המלאה הראשונה שלו לפי הראשונהסעיף 67 לחוקשלומסלפיערךסעיףמוסף67 לחוקוסופהמס ערך מוסף וסופה ביום ג' בטבת התש"ףביום31(ג'בדצמברבטבת התש"ף)2019; (31 בדצמבר 2019);

"תקופת הזכאות "תקופתלמענק פגיעההזכאותממושכת"למענק פגיעה- התקופהממושכת" - התקופה שתחילתה בתום 12שתחילתהחודשים מהיוםבתוםהראשון12 חודשיםשל תקופתמהיום הראשון של תקופת הבסיס למענק פגיעההבסיסממושכתלמענקוסופהפגיעהביוםממושכתט"ז בטבתוסופה ביום ט"ז בטבת התשפ"א 31(בדצמברהתשפ"א)2020. (31 בדצמבר 2020).

(ב) עוסק זכאי למענק(ב) עוסקפגיעהזכאיממושכת,למענק פגיעהבסכוםממושכת,כאמורבסכום כאמור בסעיף בסעיף 14ב ובהתאם14בלהוראותובהתאםפרקלהוראותזה, אםפרקהתקיימוזה, אם לגביוהתקיימו לגביו התנאים התנאים כאמור בסעיףכאמור(1)8בסעיףו–(3),(1)8בשינוייםו–(3), בשינוייםהמחויבים,המחויבים,וכן וכן התנאים התנאים המפורטיםהמפורטיםלהלן, לפי להלן,העניין:לפי העניין:

(1) לגבי עוסק מורשה - מחזור עסקאותיו בתקופת

הזכאות למענק פגיעה ממושכת בתוספת סך סכומי

מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו אינו

עולה על מחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת והוא הצהיר על כך בתביעה לקבלת

מענק פגיעה ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג, ואם מחזור

עסקאותיו בשנת המס 2019 אינו עולה על 300 אלף

שקלים חדשים - אם התקיימו לגביו גם כל אלה:

(א) מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק

פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעה ממושכת בסכום העולה על

25% ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת;

(ב) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67,

67א או 71א לחוק מס ערך מוסף לתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת ולתקופת הזכאות למענק

פגיעה ממושכת;

(2) לגבי עוסק פטור - אם התקיימו לגביו כל אלה:

(א) הוא הגיש הצהרות לפי תקנה 15 לתקנות

מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו-,1976 לגבי שנות

המס 2019 ו־2020;

(ב) מחזור עסקאותיו לשנת המס 2020 נמוך

ממחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 בסכום העולה

על 25% ממחזור העסקאות לשנת המס 2019;

(ג) מחזור עסקאותיו בשנת 2020, בתוספת סך

סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות

ששולמו לו אינו עולה על סכום מחזור עסקאותיו

בשנת 2019 והוא הצהיר על כך בתביעה לקבלת

מענק פגיעה ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג;

(3) לגבי עוסק שהחל בפעילות בתקופה שמיום כ"ד

באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019) עד יום ג' בטבת

התש"ף (31 בדצמבר 2019) יחולו התנאי הקבוע ברישה

של פסקה (1) או בפסקה (2)(ג), לפי העניין, וההגדרה

"עוסק שזכאי למענק חלקי" שבסעיף 14ב, בתיאומים

שיקבע המנהל, אם שוכנע שהדבר נדרש בנסיבות העניין;

(4) לגבי עוסק שמחזור עסקאותיו בשנת המס 2019 עולה

על 300 אלף שקלים - אם העוסק היה זכאי לשלושה

או יותר ממענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות, ובלבד

שהתקיים בו האמור ברישה של פסקה (1);

(5) לגבי עוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א)

- אם העוסק היה זכאי לשניים או יותר ממענקי

ההשתתפות בהוצאות קבועות.

סכום מענק פגיעה 14ב.סכום מענק(א) פגיעהבסעיף זה,14ב."עוסק(א) שזכאיבסעיףלמענקזה, "עוסקחלקי"שזכאי- עוסקלמענקשהתקייםחלקי" - עוסק שהתקיים ממושכת ממושכתלגביו אחד מאלה, לפילגביוהעניין,אחד מאלה,ולמעט לפיעוסקהעניין,שהתקייםולמעטלגביועוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א):האמור בסעיף 10(א):

(1) עוסק מורשה (1)שהסכוםעוסקהשווהמורשהלמחזורשהסכוםעסקאותיוהשווה למחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענקבתקופתפגיעההזכאותממושכת,למענקבתוספתפגיעה ממושכת,סך בתוספת סך סכומי מענקי ההשתתפותסכומי מענקיבהוצאותההשתתפותקבועות ששולמובהוצאות קבועות ששולמו לו בעד שנת 2020לושווהבעד ל־90%שנת 2020או יותרשווה ממחזורל־90% או יותר ממחזור עסקאותיו בתקופתעסקאותיוהבסיס למענקבתקופתפגיעההבסיסממושכת;למענק פגיעה ממושכת;

(2) עוסק פטור שהסכום(2) עוסקהשווהפטורלמחזורשהסכוםעסקאותיוהשווה למחזור עסקאותיו בשנת 2020, בתוספתבשנתסך 2020,סכומיבתוספתמענקי ההשתתפותסך סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות בהוצאותששולמו לוקבועותבעד שנתששולמו2020לושווהבעד שנת 2020 שווה ל־90% או יותר ממחזורל־90%עסקאותיואו יותר בשנתממחזור2019.עסקאותיו בשנת 2019.

(ב) מענק פגיעה ממושכת(ב) מענקיהיהפגיעהבסכומיםממושכתהמפורטיםיהיה בסכומיםלהלן, המפורטים להלן, ולעוסק שזכאי למענקולעוסקחלקישזכאי- 65%למענקמהסכומיםחלקי -המפורטים65% מהסכומים המפורטים להלן: להלן:

(1) לעוסק שמחזור(1)עסקאותיולעוסק שמחזורלשנת המסעסקאותיו2019 עולהלשנת המס 2019 עולה על 18 אלף שקליםעלחדשים18 אלףואינושקליםעולהחדשיםעל 300ואינואלףעולה על 300 אלף שקלים חדשים -שקליםבסכומיםחדשיםהמפורטים- בסכומיםלהלן, המפורטיםלפי להלן, לפי העניין: העניין:

(א) מענק פגיעה (א)ממושכתמענקבסכוםפגיעהשלממושכת3,000 בסכום של 3,000

שקלים חדשים - שקלים חדשים -

(1) אם הוא עוסק(1) מורשאם הואשמחזורעוסק מורשה שמחזור

עסקאותיו בתקופת עסקאותיוהזכאות למענקבתקופתפגיעההזכאות למענק פגיעה

ממושכת נמוך ממחזורממושכתעסקאותיונמוךבתקופתממחזור עסקאותיו בתקופת

הבסיס למענק פגיעההבסיסממושכתלמענקבסכוםפגיעה ממושכת בסכום

שאינו עולה על 40%שאינוממחזורעולהעסקאותיועל 40% ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענקבתקופתפגיעההבסיסממושכת;למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק(2) אםפטורהואשמחזורעוסק פטור שמחזור

עסקאותיו בשנת עסקאותיו2020 נמוךבשנתממחזור2020 נמוך ממחזור

עסקאותיו בשנת 2019עסקאותיובסכום שאינובשנת עולה2019 בסכום שאינו עולה

על 40% ממחזור עסקאותיועל 40% בשנתממחזור2019;עסקאותיו בשנת 2019;

(ב) מענק פגיעה (ב)ממושכתמענקבסכוםפגיעהשלממושכת5,000 בסכום של 5,000

שקלים חדשים - שקלים חדשים -

(1) אם הוא עוסק(1) מורשאם הואשמחזורעוסק מורשה שמחזור

עסקאותיו בתקופתעסקאותיוהזכאותבתקופתלמענק הזכאות למענק

פגיעה ממושכת נמוךפגיעהממחזורממושכתעסקאותיונמוך ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענקבתקופתפגיעההבסיסממושכתלמענק פגיעה ממושכת

בסכום שעולה עלבסכום40% ואינושעולהעולהעל על40% ואינו עולה על

60% ממחזור עסקאותיו60% ממחזורבתקופתעסקאותיוהבסיס בתקופת הבסיס

למענק פגיעה ממושכת;למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור

עסקאותיו בשנת 2020 נמוך ממחזור

עסקאותיו בשנת 2019 בסכום שעולה

על 40% ואינו עולה על 60% ממחזור

עסקאותיו בשנת 2019;

(ג) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 9,000

שקלים חדשים -

(1) אם הוא עוסק מורשה שמחזור

עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק

פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת

בסכום שעולה על 60% ממחזור עסקאותיו

בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור

עסקאותיו בשנת 2020 נמוך ממחזור

עסקאותיו בשנת 2019 בסכום שעולה

על 60% ממחזור עסקאותיו בשנת 2019;

(2) לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 עולה

על 300 אלף שקלים חדשים - הגבוה מבין אלה:

(א) 9,000 שקלים חדשים;

(ב) 60% מסך מענקי ההשתתפות בהוצאות

קבועות שקיבל, מחולקים בחמש, ואם מחזור

עסקאותיו לשנת המס 2019 עלה על 20 מיליון

שקלים חדשים - מחולקים בארבע, ובלבד

שסכום כאמור לא יעלה על 50 אלף שקלים

חדשים;

(3) לעוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א) -

(א) אם הוא עוסק מורשה - 4,000 שקלים

חדשים;

(ב) אם הוא עוסק פטור - 3,000 שקלים חדשים.

תביעה לקבלת 14ג. (א) תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת תוגש בתוך

מענק פגיעה שלושה חודשים מיום כ"ח בשבט התשפ"א 10(בפברואר

ממושכת

)2021; המנהל רשאי לדחות את מועד התחילה להגשת תביעה

לתקופה אחת שלא תעלה על חודש אם מתקיימות סיבות

שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל

ממועד זה.

(ב) המנהל רשאי להאריך את התקופה להגשת תביעה

כאמור בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת, אחת או יותר, ובלבד

שכלל תקופות ההארכה לא יעלו על שישה חודשים; קביעת

המנהל בדבר הארכה כאמור תפורסם גם באתר האינטרנט של

רשות המסים.

(ג) תביעה לפי סעיף(ג) זהתביעהתוגש לפיבטופססעיףמקווןזה תוגששקבעבטופסהמנהלמקוון שקבע המנהל ותכלול את הפרטיםותכלולהדרושיםאת הפרטיםלשם בחינתהדרושיםעמידתולשםשלבחינת עמידתו של העוסק בתנאים לקבלתהעוסקהמענקבתנאיםולשםלקבלתתשלוםהמענקהמענקולשםלפיתשלום המענק לפי הוראות סימן זה. הוראות סימן זה.

תשלום מענק תשלום14ד. (א)מענק המנהל14ד.יקבע(א)את המנהלזכאותו יקבעשל העוסקאת זכאותולמענקשלפגיעההעוסק למענק פגיעה פגיעה ממושכת פגיעה ממושכתממושכת וכן את ממושכתסכום המענקוכן אתוישלםסכום אתהמענקסכוםוישלםהמענקאת סכום המענק בתוך בתוך 14 ימים ממועד14 ימיםהגשתממועדהתביעההגשתכאמורהתביעהבסעיףכאמור14ג אובסעיף 14ג או ביום ג' ביום ג' באדר התשפ"אבאדר15(התשפ"אבפברואר5()2021,בפברוארלפי המאוחר.2021), לפי המאוחר.

(ב) המנהל רשאי,(ב)ביוזמתוהמנהלאו לפירשאי,דרישתביוזמתוהעוסק,או לפילתקןדרישתאת העוסק, לתקן את קביעתו כאמור בסעיףקביעתוקטן (א),כאמוראם התגלובסעיף קטןעובדות(א), אםחדשותהתגלואו עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה טעותאם מצאבקביעהכי נפלהזו. טעות בקביעה זו.

סימן ג': כללי". סימן ג': כללי".

תיקון8. סעיףבסעיף20 20(א)(1)8. לחוקבסעיףהעיקרי,20(א)(1)אחרילחוק"למענק"העיקרי,יבואאחרי"הניתן"למענק"לפי פרקיבואזה"."הניתן לפי פרק זה".תיקון סעיף 20 הוספת9. אחריסעיף 24אסעיף 249.לחוקאחריהעיקריסעיףיבוא:24 לחוק העיקרי יבוא: הוספת סעיף 24א "תנאי לקביעת "תנאי24א. לקביעתהשר לא יקבע24א.בצו אתהשרהתקופהלא יקבעהמפורטתבצו את התקופהבפסקה (7)המפורטתלהגדרהבפסקה (7) להגדרה תקופת זכאות תקופת "תקופתזכאות הזכאות" שבסעיף"תקופת7הזכאות"כתקופה שבסעיףשיינתן לגביה7 כתקופהמענקשיינתןלפי לגביה מענק לפי פרק זה אלא אם כן ההוצאהפרק זה אלאהכרוכהאם כןבקביעתההוצאהתקופההכרוכהכאמורבקביעת התקופה כאמור נכללת במסגרת מימוןנכללתההוצאותבמסגרתהדרושותמימון ההוצאותלהתמודדותהדרושותעם להתמודדות עם המשבר שנוצר בשלהמשברהתפשטותשנוצרנגיףבשלהקורונה,התפשטותבשנתנגיף2021,הקורונה, בשנת 2021, לפי פסקת משנה (ה)(1)לפי פסקתשל סעיףמשנה3ב(א)(1)(ה)(1) לחוק־יסוד:של סעיף 3ב(א)(1)משק לחוק־יסוד: משק המדינה, כנוסחה בסעיףהמדינה,2 לחוק־יסוד:כנוסחה בסעיףמשק2המדינהלחוק־יסוד:(תיקוןמשק המדינה (תיקון מס' 11 והוראת שעהמס'לשנת11 והוראת2021)3,שעהואם התקבללשנת 2021חוק3),תקציבואם התקבל חוק תקציב שנתי לשנת 2021 -שנתיההוצאהלשנתהאמורה2021 - ההוצאהנכללת במסגרתהאמורהחוקנכללת במסגרת חוק התקציב השנתי האמור."התקציב השנתי האמור."

תיקון10. חוקבחוקמענקמענק לעידוד10. בחוקתעסוקהמענק(הוראתלעידודשעהתעסוקה- נגיף(הוראתהקורונהשעההחדש),- נגיףהתש"ף-2020הקורונה החדש),4, תיקוןהתש"ף-2020חוק מענק 4, לעידודבסעיףתעסוקה4, במקום סעיףבסעיףקטן4,(ג)במקוםיבוא: סעיף קטן (ג) יבוא: לעידוד תעסוקה (הוראת שעה (הוראת שעה

- נגיף הקורונה"(ג) שולם למעסיק"(ג)מענקשולםלפי למעסיקחוק זה בשלמענקספטמברלפי חוק2020,זה בשלאוקטוברספטמבר20202020,או שניהםאוקטובר-2020נגיף הקורונהאו שניהם החדש) - מס' 3 החדש) - מס' 3 ונקבע שהמעסיק זכאיונקבעלמענקשהמעסיקאחר בעדזכאיעובדיולמענקבשלאחר אחדבעד מהחודשיםעובדיו בשלהאמוריםאחד מהחודשיםאו האמורים או שניהם, יהיה זכאי המעסיקשניהם, יהיהלמענקזכאיהאחר,המעסיקובלבדלמענקשסכוםהאחר,המענקובלבדלפי חוקשסכוםזה יקוזזהמענקמסכוםלפי חוק זה יקוזז מסכום המענק האחר." המענק האחר."

תחילה11. תחילתוותחולה של 11.ביטול תחילתוסעיף(4)8שלחוקביטולהעיקריסעיףכאמור(4)8 לחוקבחוקהעיקריזה, ביוםכאמורי"ז בטבתבחוק זה,התשפ"אביום י"זתחילהבטבתותחולההתשפ"א (1 בינואר 2021), והוא1(בינואריחול על2021),מענקוהואהמשולםיחול עלבעדמענקהתקופההמשולםשמאותובעדהיוםהתקופהואילך.שמאותו היום ואילך.

ראש הממשלה ראש הממשלה שר האוצר שר האוצר

נשיא המדינה נשיא המדינה יושב ראש הכנסת יושב ראש הכנסת

3 ס"ח התשפ"א, עמ' 252.

4 ס"ח התש"ף, עמ' 78; התשפ"א, עמ' 262.

המחיר 3.24 שקלים חדשים 0334-3030 ISSN סודר במח' רשומות, משרד המשפטים, והודפס במדפיס הממשלתי

חוק - נוסח לא רשמי

2021-02-04

הקובץ המקורי באתר הכנסת

חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"א–2021*

תיקון סעיף 6

1.

בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף–2020‏ (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 6(2), בסעיף 18כד לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–2007, המובא בו, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות (4), (6) ו-(7)".

תיקון כותרת
פרק ו'

2.

בכותרת פרק ו' לחוק העיקרי, בסופה יבוא "ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת".

הוספת כותרת
סימן א' לפרק ו'

3.

לפני סעיף 7 לחוק העיקרי יבוא:

"סימן א': מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות".

תיקון סעיף 7

4.

בסעיף 7 לחוק העיקרי, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד (3)" יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות (4), (6) ו-(7)".

תיקון סעיף 8

5.

בסעיף 8 לחוק העיקרי –

(1) בפסקה (2)(ב) –

(א) בפסקת משנה (1) –

(1) ברישה, במקום "התקופה האמורה בפסקה (3)" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (3) ו-(5)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה (4)" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (4) ו-(6)";

(2) במקום פסקת משנה (ב) יבוא:

"(ב) לעניין תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 – הוא אינו זכאי למענק בעד תקופת הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה האמורה;";

(ב) בפסקת משנה (2), בכל מקום, במקום "התקופה האמורה בפסקה (4)" יבוא "אחת או יותר מהתקופות האמורות בפסקאות (4), (6) ו-(7)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה (5) לאותה הגדרה" יבוא "התקופות האמורות בפסקאות (5) ו-(7) לאותה הגדרה, לפי העניין";

(2) פסקה (4) – תימחק.

תיקון סעיף 9

6.

בסעיף 9 לחוק העיקרי –

(1) בסעיף קטן (ב) –

(א) בפסקה (1), במקום "תקופת הזכאות הקובעת" יבוא "תקופת הזכאות האמורה בפסקה (3) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7, ולעוסק שהתקיים בו האמור בפסקאות משנה (א) ו-(ב) של סעיף 8(2)(ב)(1) – תקופת הזכאות האמורה בפסקה (4) לאותה הגדרה";

(ב) בפסקה (2), במקום הרישה עד המילים "המפורטות באותו סעיף" יבוא "לעניין תקופת זכאות קובעת כהגדרתה בסעיף 8(2)(ב)(1) שלא התקיים לגביה האמור בפסקה (1)";

(2) אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:

"(ג) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב), סכומי המענק לתקופה האמורה בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 יהיו מחצית הסכומים המפורטים בסעיף זה."

הוספת סימן ב' וכותרת סימן ג' לפרק ו'

7.

אחרי סעיף 14 לחוק העיקרי יבוא:

"סימן ב': מענק סיוע בשל פגיעה ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה החדש

זכאות למענק
פגיעה ממושכת

14א.

(א) בסימן זה –

"מענק פגיעה ממושכת" – מענק בשל פגיעה ממושכת בעקבות ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה החדש;

"עוסק מורשה" ו"עוסק פטור" – כהגדרתם בחוק מס ערך מוסף;

"מענקי השתתפות בהוצאות קבועות" – מענקי סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות לפי החלטת הממשלה מס' 5015 מיום ל' בניסן התש"ף (24 באפריל 2020) וכן מענקים לפי סימן א' לפרק זה, ששולמו בעד התקופות המפורטות בפסקאות (1) עד (4) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7;

"תקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת" – התקופה שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019), עד יום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019), ולעוסק שהחל בעיסוקו מיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019) – התקופה שתחילתה ביום הראשון של תקופת הדיווח המלאה הראשונה שלו לפי סעיף 67 לחוק מס ערך מוסף וסופה ביום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019);

"תקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת" – התקופה שתחילתה בתום 12 חודשים מהיום הראשון של תקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת וסופה ביום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020).

(ב) עוסק זכאי למענק פגיעה ממושכת, בסכום כאמור בסעיף 14ב ובהתאם להוראות פרק זה, אם התקיימו לגביו התנאים כאמור בסעיף 8(1) ו-(3), בשינויים המחויבים, וכן התנאים המפורטים להלן, לפי העניין:

(1) לגבי עוסק מורשה – מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת בתוספת סך סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו אינו עולה על מחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת והוא הצהיר על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג, ואם מחזור עסקאותיו בשנת המס 2019 אינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים – אם התקיימו לגביו גם כל אלה:

(א) מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת בסכום העולה על 25% ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(ב) הוא הגיש דוח תקופתי לפי סעיפים 67, 67א או 71א לחוק מס ערך מוסף לתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת ולתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת;

(2) לגבי עוסק פטור – אם התקיימו לגביו כל אלה:

(א) הוא הגיש הצהרות לפי תקנה 15 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), התשל"ו–1976, לגבי שנות המס 2019 ו-2020;

(ב) מחזור עסקאותיו לשנת המס 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 בסכום העולה על 25% ממחזור העסקאות לשנת המס 2019;

(ג) מחזור עסקאותיו בשנת 2020, בתוספת סך סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו אינו עולה על סכום מחזור עסקאותיו בשנת 2019 והוא הצהיר על כך בתביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת שהגיש לפי סעיף 14ג;

(3) לגבי עוסק שהחל בפעילות בתקופה שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019) עד יום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019) יחולו התנאי הקבוע ברישה של פסקה (1) או בפסקה (2)(ג), לפי העניין, וההגדרה "עוסק שזכאי למענק חלקי" שבסעיף 14ב, בתיאומים שיקבע המנהל, אם שוכנע שהדבר נדרש בנסיבות העניין;

(4) לגבי עוסק שמחזור עסקאותיו בשנת המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים – אם העוסק היה זכאי לשלושה או יותר ממענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות, ובלבד שהתקיים בו האמור ברישה של פסקה (1);

(5) לגבי עוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א) – אם העוסק היה זכאי לשניים או יותר ממענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות.

סכום מענק פגיעה ממושכת

14ב.

(א) בסעיף זה, "עוסק שזכאי למענק חלקי" – עוסק שהתקיים לגביו אחד מאלה, לפי העניין, ולמעט עוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א):

(1) עוסק מורשה שהסכום השווה למחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת, בתוספת סך סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו בעד שנת 2020 שווה ל-90% או יותר ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(2) עוסק פטור שהסכום השווה למחזור עסקאותיו בשנת 2020, בתוספת סך סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו בעד שנת 2020 שווה ל-90% או יותר ממחזור עסקאותיו בשנת 2019.

(ב) מענק פגיעה ממושכת יהיה בסכומים המפורטים להלן, ולעוסק שזכאי למענק חלקי – 65% מהסכומים המפורטים להלן:

(1) לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 עולה על 18 אלף שקלים חדשים ואינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים – בסכומים המפורטים להלן, לפי העניין:

(א) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 3,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה שמחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת בסכום שאינו עולה על 40% ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור עסקאותיו בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו בשנת 2019 בסכום שאינו עולה על 40% ממחזור עסקאותיו בשנת 2019;

(ב) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 5,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה שמחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת בסכום שעולה על 40% ואינו עולה על 60% ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור עסקאותיו בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו בשנת 2019 בסכום שעולה על 40% ואינו עולה על 60% ממחזור עסקאותיו בשנת 2019;

(ג) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 9,000 שקלים חדשים –

(1) אם הוא עוסק מורשה שמחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת בסכום שעולה על 60% ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור עסקאותיו בשנת 2020 נמוך ממחזור עסקאותיו בשנת 2019 בסכום שעולה על 60% ממחזור עסקאותיו בשנת 2019;

(2) לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 עולה על 300 אלף שקלים חדשים – הגבוה מבין אלה:

(א) 9,000 שקלים חדשים;

(ב) 60% מסך מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות שקיבל, מחולקים בחמש, ואם מחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 עלה על 20 מיליון שקלים חדשים – מחולקים בארבע, ובלבד שסכום כאמור לא יעלה על 50 אלף שקלים חדשים;

(3) לעוסק שהתקיים לגביו האמור בסעיף 10(א) –

(א) אם הוא עוסק מורשה – 4,000 שקלים חדשים;

(ב) אם הוא עוסק פטור – 3,000 שקלים חדשים.

תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת

14ג.

(א) תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת תוגש בתוך שלושה חודשים מיום כ"ח בשבט התשפ"א (10 בפברואר 2021); המנהל רשאי לדחות את מועד התחילה להגשת תביעה לתקופה אחת שלא תעלה על חודש אם מתקיימות סיבות שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל ממועד זה.

(ב) המנהל רשאי להאריך את התקופה להגשת תביעה כאמור בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת, אחת או יותר, ובלבד שכלל תקופות ההארכה לא יעלו על שישה חודשים; קביעת המנהל בדבר הארכה כאמור תפורסם גם באתר האינטרנט של רשות המסים.

(ג) תביעה לפי סעיף זה תוגש בטופס מקוון שקבע המנהל ותכלול את הפרטים הדרושים לשם בחינת עמידתו של העוסק בתנאים לקבלת המענק ולשם תשלום המענק לפי הוראות סימן זה.

תשלום מענק פגיעה ממושכת

14ד.

(א) המנהל יקבע את זכאותו של העוסק למענק פגיעה ממושכת וכן את סכום המענק וישלם את סכום המענק בתוך 14 ימים ממועד הגשת התביעה כאמור בסעיף 14ג או ביום ג' באדר התשפ"א (15 בפברואר 2021), לפי המאוחר.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת העוסק, לתקן את קביעתו כאמור בסעיף קטן (א), אם התגלו עובדות חדשות או אם מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

סימן ג': כללי".

תיקון סעיף 20

8.

בסעיף 20(א)(1) לחוק העיקרי, אחרי "למענק" יבוא "הניתן לפי פרק זה".

הוספת סעיף 24א

9.

אחרי סעיף 24 לחוק העיקרי יבוא:

"תנאי לקביעת תקופת זכאות

24א.

השר לא יקבע בצו את התקופה המפורטת בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 כתקופה שיינתן לגביה מענק לפי פרק זה אלא אם כן ההוצאה הכרוכה בקביעת התקופה כאמור נכללת במסגרת מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם המשבר שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשנת 2021, לפי פסקת משנה (ה)(1) של סעיף 3ב(א)(1) לחוק-יסוד: משק המדינה, כנוסחה בסעיף 2 לחוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 11 והוראת שעה לשנת 2021), ואם התקבל חוק תקציב שנתי לשנת 2021 – ההוצאה האמורה נכללת במסגרת חוק התקציב השנתי האמור."

תיקון חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) – מס' 3

10.

בחוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף–2020, בסעיף 4, במקום סעיף קטן (ג) יבוא:

"(ג) שולם למעסיק מענק לפי חוק זה בשל ספטמבר 2020, אוקטובר 2020 או שניהם ונקבע שהמעסיק זכאי למענק אחר בעד עובדיו בשל אחד מהחודשים האמורים או שניהם, יהיה זכאי המעסיק למענק האחר, ובלבד שסכום המענק לפי חוק זה יקוזז מסכום המענק האחר."

תחילה ותחולה

11.

תחילתו של ביטול סעיף 8(4) לחוק העיקרי כאמור בחוק זה, ביום י"ז בטבת התשפ"א (1 בינואר 2021), והוא יחול על מענק המשולם בעד התקופה שמאותו היום ואילך.

בנימין נתניהו

ראש הממשלה

ישראל כץ

שר האוצר

ראובן ריבלין

נשיא המדינה

יריב לוין

יושב ראש הכנסת

הצעת חוק לקריאה הראשונה

2024-02-25

הקובץ המקורי באתר הכנסת

רשומות

הצעות חוק

הממשלה

5 בינואר 2021 1386 כ"א בטבת התשפ"א

עמוד

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס'4),

התשפ"א-2020 180

מתפרסמת בזה הצעת חוק מטעם הממשלה:

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה)

(תיקון מס' 4), התשפ"א-2020

בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-20201 (להלן .1 תיקון כותרת פרק ו'

- החוק העיקרי), בכותרת פרק ו', בסופה יבוא "ומענק סיוע בשל פגיעה ממושכת".

לפני סעיף 7 לחוק העיקרי יבוא: .2 הוספת סימן א'

"סימן א': מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות".

בסעיף 7 לחוק העיקרי, בהגדרה "תקופת הזכאות", ברישה, אחרי "בפסקאות (1) עד (3)" .3 תיקון סעיף 7 יבוא "ובפסקה (5)" ובמקום "בפסקאות (4) עד (7)" יבוא "בפסקאות (4), (6) ו–(7)".

בסעיף 8(2)(ב) לחוק העיקרי - .4 תיקון סעיף 8

בפסקת משנה (1) - (1)

(א) ברישה, במקום "התקופה האמורה בפסקה (3)" יבוא "התקופות האמורות

בפסקאות (3) ו–(5)" ובמקום "התקופה האמורה בפסקה (4)" יבוא "התקופות

האמורות בפסקאות (4) ו–(6)";

דברי הסבר

העסקאות שלהם בתקופות הזכאות למענק בשנת ,2020 ביום ח' באב התש"ף (29 ביולי 2020) פורסם כללי כולל המענקים שקיבלו, עולה על מחזור העסקאות שלהם חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) בתקופה המקבילה בשנת ,2019 ולנוכח נתונים המצויים (הוראת שעה), התש"ף-2020 (להלן - החוק). החוק כולל בידי משרד האוצר, מוצע לקבוע כי המענק החדש יינתן מתווים לשני מענקי סיוע, אשר נועדו לאפשר לעסקים בתנאים מסוימים שיפורטו להלן. ולעוסקים להתמודד עם ההשלכות הכלכליות הנובעות סעיף 3 כאמור בחלק הכללי לדברי ההסבר, מוצע לתקן מהתפשטות נגיף הקורונה החדש. מענק אחד הוא מענק את ההגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 לחוק, סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה והוא נועד לפצות כדי לקבוע כי תקופות הזכאות למענק סיוע לעסקים יחידים הנמנים עם קבוצה זו בשל אובדן רווחים הנובעים בעד השתתפות בהוצאות קבועות, יוארכו ויכללו גם את מיגיעה אישית בשל התפשטות הקורונה. מענק נוסף הוא החודשים ינואר ופברואר .2021 מענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות, אשר נועד לסייע ליחידים וחברות בהשתתפות בעלות ההוצאות סעיף 4 בסעיף 8(2) לחוק נקבע כי אחד מתנאי הזכאות הדרושות להפעלת עסקם בתקופת הקורונה. המענקים למענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות משולמים בעד תקופות זכאות של חודשיים כל אחת;

הוא ירידת מחזור עסקאות בשיעור של %40 בין פעילות התנאי הבסיסי לזכאות הוא ירידה במחזורים של הפעילות העסק בתקופת הבסיס, שהיא התקופה המקבילה בשנת של העסק.

2019 לתקופת הזכאות, לבין פעילותו בתקופת הזכאות.

בחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת על רקע העובדה שענפים רבים לא שבו להיקף שעה) (תיקון), התשפ"א-,2020 שפורסם ביום י"ב בתשרי הפעילות שהיה להם טרם פרוץ המשבר והחלטת ממשלה התשפ"א (30 בספטמבר 2020) (להלן - תיקון מס' 1 לחוק), מס' 681 על סגר שלישי, מוצע להאריך הקלות שניתנו נקבע כי התנאי לקבלת המענק בחודשים ספטמבר במתווה הסיוע בהשתתפות בהוצאות קבועות, ובפרט ואוקטובר תהיה ירידת מחזור העסקאות הנדרשת בשיעור להאריך את הורדת הרף לירידת המחזורים הנדרשת של %25 בלבד. ביום ג' בכסלו התשפ"א (19 בנובמבר 2020) לקבלת המענק ל־%.25 נוסף על כך מוצע לקבוע מענק פורסם צו שר האוצר מכוח סעיף 8(2)(ב)(2) לחוק, ולפיו חד–פעמי חדש אשר יינתן לעוסקים שספגו במהלך הוארכה הקלה זו גם לתקופת הזכאות נובמבר-דצמבר. המשבר פגיעה ממושכת. מאחר שהמענק החדש ניתן בסוף השנה, ולכן כבר ניתן להעריך אם יש עסקים אשר מחזור

ס"ח התש"ף, עמ' 298; התשפ"א, עמ' .82 1

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 180

פסקת משנה (ב) יבוא:

יבוא:

במקום

משנה (ב)

במקום פסקת (ב) (ב)

"תקופת להגדרה "תקופת

בפסקה (4)

להגדרה

האמורה

הזכאות (4)

האמורה בפסקה

לעניין תקופת

"(ב)הזכאות"(ב) לעניין תקופת

תקופת הזכאות האמורה

האמורה

הזכאותבעד

תקופת למענק

אינו זכאי

הואבעד

למענק

שבסעיף7 -

הזכאות"אינו זכאי

הזכאות" שבסעיף7 - הוא

האמורה;";להגדרה האמורה;";

בפסקה (3) להגדרהבפסקה (3)

בפסקה (4)" יבוא "אחת

האמורה"אחת

"התקופה(4)" יבוא

האמורה בפסקה

מקום, במקום

"התקופה

(2), בכל

במקום

משנה

מקום,

בפסקת(2) בפסקת משנה(2)(2), בכל

האמורה"התקופה האמורה"התקופה ובמקום

(4), (6) ו–(7)"

ובמקום

בפסקאות

האמורות ו–(7)"

בפסקאות (4), (6)

מהתקופותהאמורות

או יותר או יותר מהתקופות

הגדרה,ו–(7) לאותה הגדרה,

בפסקאות (5)

האמורותלאותה

בפסקאות (5) ו–(7)

האמורות"התקופות

הגדרה" יבוא

"התקופות

לאותהיבואבפסקה (5)

בפסקה (5) לאותה הגדרה"

לפי העניין". לפי העניין".

תיקון סעיף 9 בסעיף 9 לחוק.5 העיקרי -

בסעיף 9 לחוק העיקרי - .5

תיקון סעיף 9

יבוא: סעיף קטן (ב) יבוא:

(1)(ב) אחרי

אחרי סעיף קטן (1)

המענק לתקופה האמורה

האמורהסכומי

לתקופה

המענקו–(ב),

קטנים (א)

סכומיבסעיפים

(א) ו–(ב),

האמור

בסעיפיםאףקטנים

"(ג) על אף האמור"(ג) על

מהסכומים מחצית מהסכומים

מחצית יהיו בגובה

שבסעיף ,7בגובה

הזכאות"

"תקופת,7 יהיו

להגדרהשבסעיף

"תקופת(7)הזכאות"

בפסקה (7) להגדרהבפסקה

המפורטים בסעיף זה.";

המפורטים בסעיף זה.";

בסעיף קטן (ב) - בסעיף קטן (ב)(2)- (2)

יבוא "תקופת הזכאות

הזכאות הקובעת"

הזכאות"תקופת

הקובעת" יבוא

במקום "תקופת

(1),הזכאות

"תקופת

במקוםבפסקה (א) בפסקה (1), (א)

ולעוסק שהתקיים בו

שהתקיים,7 בו

ולעוסק שבסעיף

"תקופת,7הזכאות"

להגדרהשבסעיף

"תקופת(3)הזכאות"

להגדרהבפסקה

האמורה בפסקה (3)האמורה

תקופת הזכאות האמורה

האמורה 8(2)(ב)(1) -

תקופת הזכאות

של סעיף

8(2)(ב)(1) -

משנה (א) ו–(ב)

של סעיף

בפסקאות

האמור(א) ו–(ב)

האמור בפסקאות משנה

הגדרה";(4) לאותה הגדרה";

בפסקה (4) לאותה בפסקה

יבואבאותו סעיף" יבוא

"המפורטות

באותו סעיף"

המילים

"המפורטות

המיליםהרישה עדעדבמקוםהרישה(2),

במקוםבפסקה(ב) בפסקה (2), (ב)

אשר לא התקיים לגביה

לגביה

8(2)(ב)(1),

בסעיף התקיים

אשר לא

כהגדרתה

8(2)(ב)(1),

קובעת,

זכאותבסעיף

כהגדרתהתקופת

קובעת,

"לעניין

"לעניין תקופת זכאות

האמור בפסקה (1)".האמור בפסקה (1)".

דברי הסבר

כתקופה שיינתן לגביה מענק לפי פרק זה אלא אם כן מוצע לתקן את סעיף 8(2)(ב) לחוק כדי לקבוע כי הקלה ההוצאה הכרוכה בקביעת התקופה כאמור נכללת במסגרת זו תוארך גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר (בלי שיידרש מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם המשבר שנוצר צו של שר האוצר). במקביל, מוצע להסמיך את שר האוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשנת ,2021 לפי פסקת משנה לקבוע כי הקלה זו תוארך לשאר תקופות הזכאות אשר

(ה)(1) של סעיף 3ב(א)(1) לחוק־יסוד: משק המדינה, כנוסחה נקבעו בסעיף 7 לחוק (קרי, עד חודש יוני 2021).

בסעיף 2 לחוק־יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 11 והוראת יצוין כי עוסק שעיקר עסקאותיו עם קבלת התמורה, שעה לשנת 2021), ואם התקבל חוק תקציב שנתי לשנת והתמורה התקבלה בחלוף יותר מ־30 ימים מיום מסירת 2021 - ההוצאה האמורה נכללת במסגרת חוק התקציב הטובין או מתן השירות, יהיה זכאי להקלה זו בתקופת השנתי האמור. זכאות עוקבת, ובלבד שזו אושרה כתקופת זכאות לקבלת כמו כן, בתיקון מס' 1 לחוק נקבעה הקלה בתנאי מענק.

הסף לצורך זכאות למענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות סעיפים מוצע לתקן את סעיף 9 לחוק שעניינו סכומי קבועות, ולפיה שיעור ירידת המחזור הנדרשת לזכאות המענק, ולקבוע כי סכום המענק לתקופת 5 ו־9 יעמוד, במתווה מדורג, על טווח שבין %25 ו־%,60 בהתאם הזכאות בחודשים מאי ויוני ,2021 יהיה בגובה לגודלו של העסק, במקום שיעור ירידת מחזור הנע בין מחצית מהסכומים המפורטים בסעיף קטן (א) של סעיף %40 ו־%,80 כפי שנקבע בחוק טרם תיקונו. מוצע לתקן את 9 וזאת כמקור מימון נוסף להקלות ולמענק הפגיעה סעיף 9 לחוק כך שהמתווה שנקבע בתיקון מס' 1 יוסיף הממושכת המוצעים. עוד מוצע לקבוע בסעיף 24א לחוק להתקיים כל עוד שיעור ירידת המחזורים המינימלי לצורך כי שר האוצר לא יקבע בצו את התקופה המפורטת זכאות למענק עומד על %.25 בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 לחוק,

181 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

בסעיף 14 לחוק העיקרי, במקום "לפי פרק זה" יבוא "לפי סימן זה". .6 תיקון סעיף 14

אחרי סעיף 14 לחוק העיקרי יבוא: .7 הוספת סימנים

ב' ו־ג'

"סימן ב': מענק סיוע בשל פגיעה ממושכת בעקבות השפעתו הכלכלית של נגיף

הקורונה החדש

14א. (א) בסימן זה - זכאות למענק

פגיעה ממושכת

"עוסק מורשה" ו"עוסק פטור" - כהגדרתם בחוק מס

ערך מוסף;

"מענקי השתתפות בהוצאות קבועות" - מענקי סיוע

לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות

לפי החלטת הממשלה מס' 5015 מיום ל' בניסן

התש"ף (24 באפריל 2020) וכן מענקים לפי סימן

א' לפרק זה, ששולמו בעד התקופות המפורטות

בפסקאות (1) עד (4) להגדרה "תקופת הזכאות"

שבסעיף 7;

"תקופת הבסיס למענק פגיעה ממושכת" - התקופה

שמיום כ"ד באדר א' התשע"ט (1 במרס 2019), עד

יום ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019), ולעוסק

שהחל בעיסוקו לאחר יום כ"ד באדר א' התשע"ט

(1 במרס 2019) - התקופה שתחילתה ביום

הראשון של תקופת הדיווח המלאה הראשונה

שלו לפי סעיף 67 לחוק מס ערך מוסף וסופה ביום

ג' בטבת התש"ף (31 בדצמבר 2019);

דברי הסבר

כי מדידת הפערים לפי מחזור ולא לפי רווח או ערך מוסף סעיפים מוצע להוסיף לחוק סימן חדש ובו הוראות מביאה לכשעצמה לתוצאה דומה. ,1 ,2 6 למתן מענק לעוסקים, בשל פגיעה ממושכת, תנאי זכאות נוספים שמוצע לקבוע בסעיף זה: אשר ייווסף על המענק הניתן לטובת תשלום ו־7 ההוצאות הקבועות של העסק.

א. לעוסק שמחזור עסקאותיו בשנת 2019 אינו עולה על

300 אלף שקלים חדשים - ירידה במחזור עסקאותיו בסכום לסעיף 14א המוצע

העולה על %25 ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019; בהמשך לאמור בפתח הדברים, מוצע לקבוע תנאי

ב. לעוסק שמחזור עסקאותיו בשנת 2019 עולה על 300 ולפיו מענק הסיוע החדש המוצע בחוק זה לא יינתן אלף שקלים חדשים וכן לעוסק בעל עסק חדש שהתקיים לעוסקים אשר מחזור עסקאותיהם בתקופת הקורונה לגביו האמור בסעיף 10(א) - אם העוסק היה זכאי לשלושה בתוספת סכומי מענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות או יותר ממענקי הסיוע המפורטים בהגדרה "מענקי קבועות עלו על מחזור עסקאותיהם בתקופה המקבילה השתתפות בהוצאות קבועות" כנוסחה המוצע בסעיף. יצוין בשנת .2019 יודגש כי במסגרת זו מובאים בחשבון רק כי יישום תנאי זה לצורך קביעת הזכאות בשלב הגשת מענקים בעד הוצאות קבועות וכי מענקים נוספים לא התביעה למענק, ייעשה תחילה בהתאם לתקופות הזכאות מובאים בחשבון. הטעם לכך נעוץ בעיקר בקושי תפעולי שאושרו לעוסק נכון לאותו מועד, ואם יאושרו לו בעתיד ויישומי להביא את המענקים האמורים בחשבון, דבר מענקים נוספים בעד תקופות זכאות - יושלם סכום המענק שעשוי להביא לכך שחלק מהמענקים ישולמו לזכאים שלו זכאי העוסק, ככל שתידרש השלמה כזו. אשר מענקים קודמים כבר הביאו אותם לרווחים הגדולים מרווחיהם בתקופה המקבילה בשנת .2019 נוסף על כך יצוין

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 182

ממושכת" - התקופה התקופה

למענק-פגיעה

ממושכת"

הזכאות

פגיעה

"תקופת

"תקופת הזכאות למענק

של מהיום הראשון של

חודשים

הראשון

בתום 12

שתחילתהמהיום

שתחילתה בתום 12 חודשים

פגיעה ממושכת וסופה

למענקוסופה

ממושכת הבסיס

פגיעה

תקופת

תקופת הבסיס למענק

2020). (31 בדצמבר 2020).

התשפ"אבדצמבר

(31בטבת

התשפ"אט"ז

ביום ט"ז בטבת ביום

בעקבותממושכת בעקבותבשל פגיעה ממושכת למענק פגיעה

בשלזכאי למענקעוסק(ב) עוסק זכאי (ב)

נגיף הקורונה החדשהחדש התפשטות

שלהקורונה נגיף

הכלכלית

התפשטות ההשפעה

ההשפעה הכלכלית של

ממושכת), בסכום כאמור

בסכום כאמור ממושכת),פגיעה

פגיעה - מענק (בפרק זה (בפרק זה - מענק

לגביואם התקיימו לגביו

פרק זה,התקיימו

להוראותובהתאם אם

להוראות פרק זה,

בסעיף 14ב, בסעיף 14ב, ובהתאם

בשינויים המחויבים, וכן

המחויבים, וכן

בשינויים8(1) ו–(3),

כאמור בסעיף

8(1) ו–(3),

התנאים

התנאים כאמור בסעיף

המפורטים להלן, לפי העניין:

התנאיםלפי העניין:

התנאים המפורטים להלן,

בתקופתעסקאותיו בתקופת

עסקאותיו- מחזור

עוסק מורשה

לגבימחזור

מורשה -

(1) לגבי עוסק (1)

בתוספת סך כל סכומי סכומי

ממושכת

פגיעהסך כל

בתוספת למענק

ממושכתהזכאות

הזכאות למענק פגיעה

קבועות ששולמו לו, אינו

בהוצאותלו, אינו

השתתפות ששולמו

בהוצאות קבועות

מענקי השתתפות מענקי

בתקופת הבסיס למענק עסקאותיולמענק

בתקופת הבסיס

על מחזורעסקאותיו

עולה על מחזור עולה

לקבלתכך בתביעה לקבלת הצהיר על

בתביעה

ממושכתכךוהוא

הצהיר עלפגיעה

פגיעה ממושכת והוא

מחזורסעיף 14ג, ואם מחזור

שהגיש לפי

ממושכת14ג, ואם

לפי סעיףפגיעה

שהגישמענק

מענק פגיעה ממושכת

אלףעולה על 300 אלף 300אינו

המסעל2019

עולהבשנת

עסקאותיו אינו

עסקאותיו בשנת המס 2019

התקיימו לגביו גם כל אלה:

אם כל אלה:לגביו גם

חדשים -

התקיימו

שקלים

שקלים חדשים - אם

בתקופת הזכאות למענק

עסקאותיולמענק

בתקופת הזכאות

עסקאותיו מחזור

(א) (א) מחזור

ממחזור עסקאותיו בתקופת

נמוךבתקופת

עסקאותיו

ממושכת

ממחזור

פגיעה

פגיעה ממושכת נמוך

ממושכת בסכום העולה על

העולה על

פגיעה

בסכום

למענק

ממושכת

הבסיס למענק פגיעהבסיס

בתקופת הבסיס למענק

למענק

עסקאותיו

בתקופת הבסיס

עסקאותיו ממחזור

%25 %25 ממחזור

פגיעה ממושכת; פגיעה ממושכת;

67אלפי סעיפים ,67 67א

תקופתי

סעיפים ,67

הגיש דוח

הואלפי

(ב) הוא הגיש דוח(ב)תקופתי

מוסף, לתקופות הבסיס

ערךהבסיסלתקופות

לחוק מס

מוסף,

ערך71א

או 71א לחוק מס או

הזכאותולתקופות הזכאות

ממושכת ולתקופות

למענק פגיעה

למענק פגיעה ממושכת

למענק פגיעה ממושכת;

למענק פגיעה ממושכת;

התקיימו לגביו כל אלה:

אם אלה:

לגביו כל

פטור -התקיימו

לגבי עוסק

(2) - אם

לגבי עוסק פטור (2)

לפי תקנה 15 לתקנות

לתקנות

הצהרהתקנה 15

לפי הגיש

הצהרההוא

(א) הוא הגיש (א)

התשל"ו-,1976 לגבי שנת

לגבי שנת

(רישום),

התשל"ו-,1976

(רישום), ערך מוסף

מס מס ערך מוסף

2020 ושנת המס 2019;2019;

המסהמס 2020 ושנת המס

לשנת המס 2020 נמוך

עסקאותיו נמוך

מחזור המס 2020

עסקאותיו לשנת

(ב) (ב) מחזור

בסכוםהמס 2019 בסכום

2019 לשנת

עסקאותיו

לשנת המס

ממחזור עסקאותיוממחזור

העסקאות לשנת המס

ממחזורהמס

העסקאות לשנת

העולה על %25

העולה על %25 ממחזור

2019; 2019;

בשנת ,2020 בתוספת סך

בתוספת סך

עסקאותיו

מחזור,2020

עסקאותיו בשנת

(ג) (ג) מחזור

השתתפות בהוצאות קבועות

בהוצאות קבועות

סכומי מענקי

השתתפותכל סכומי מענקי כל

סכום מחזור עסקאותיו

עסקאותיו

עולה עלמחזור

סכוםאינו

ששולמו לו,

ששולמו לו, אינו עולה על

לקבלתכך בתביעה לקבלת

הצהיר עלבתביעה

כךוהוא2019

בשנתעל

בשנת 2019 והוא הצהיר

שהגיש לפי סעיף 14ג;

ממושכת14ג;

פגיעהלפי סעיף

שהגיש מענק

מענק פגיעה ממושכת

183 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

(3) לעוסק שמחזור עסקאותיו בשנת המס 2019 עולה

על 300 אלף שקלים וכן לעוסק שהתקיים לגביו האמור

בסעיף 10(א) - אם העוסק היה זכאי לשלושה או יותר

ממענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות.

14ב. מענק פגיעה ממושכת יהיה בסכומים המפורטים להלן, ובלבד סכום מענק פגיעה

ממושכת

שלעניין עוסק מורשה, סכום המענק האמור לא יהיה גבוה

מהסכום שבו עולה מחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת, על סכום מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות

למענק פגיעה ממושכת בתוספת סך כל מענקי השתתפות

בהוצאות קבועות ששולמו לו, ולעניין עוסק פטור - לא יהיה

גבוה מהסכום שבו עולה מחזור עסקאותיו בשנת 2019 על

סכום מחזור עסקאותיו בשנת 2020 בתוספת סך כל מענקי

השתתפות בהוצאות קבועות ששולמו לו:

(1) לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת המס 2019 עולה על 18

אלף שקלים חדשים ואינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים,

בסכומים המפורטים להלן, לפי העניין:

(א) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 3,000 שקלים

חדשים -

(1) אם הוא עוסק מורשה שמחזור עסקאותיו

בתקופת הזכאות למענק פגיעה ממושכת נמוך

ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק

פגיעה ממושכת, בסכום אשר אינו עולה על %40

ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס למענק פגיעה

ממושכת;

(2) אם הוא עוסק פטור שמחזור עסקאותיו

בשנת ,2020 נמוך ממחזור עסקאותיו בשנת

,2019 בסכום אשר אינו עולה על %40 ממחזור

עסקאותיו בשנת 2019;

(ב) מענק פגיעה ממושכת בסכום של 5,000 שקלים

חדשים -

דברי הסבר

שסכום כאמור לא יפחת מ־9,000 שקלים חדשים ולא יעלה לסעיף 14ב המוצע

על 50 אלף שקלים חדשים. מוצע לקבוע כי מענק בשל פגיעה ממושכת שלו

נוסף על כך, מוצע להגביל את סכום המענק ולקבוע זכאי עוסק לפי סעיף 14א יהיה בסכומים קבועים לעוסקים כי בכל מקרה הוא לא יעלה על הסכום שבו עולה מחזור שמחזור עסקאותיהם אינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים עסקאותיו של העוסק בחודשים מרס עד דצמבר ,2019 ולפי עומק הפגיעה בהם שנמדדת בירידת מחזור העסקאות, על סכום מחזור עסקאותיו של העוסק בתקופה המקבילה זאת בדומה למתווה מענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות בשנת 2020 בתוספת סכומי מענקי ההשתתפות בהוצאות קבועות שניתן בחוק. לעוסקים שמחזור עסקאותיהם עולה קבועות, שקיבל העוסק בעד תקופות זכאות בשנת .2020 על 300 אלף שקלים חדשים, מוצע לקבוע כי סכום המענק זאת בשל תכלית חקיקת הסיוע לעסקים שהיא לסייע יעמוד על מחצית מסך כל מענקי השתתפות בהוצאות בהתמודדות עם נזקי הקורונה. קבועות שקיבל, מחולקים בהתאם למפורט בסעיף ובלבד

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 184

עסקאותיו שמחזור עסקאותיו

עוסק מורשהשמחזור

מורשה הוא

(1) אם הוא עוסק(1) אם

פגיעה ממושכת, נמוך

למענקנמוך

ממושכת,

הזכאות

פגיעה

בתקופת

בתקופת הזכאות למענק

פגיעהבסיס למענק פגיעה

בתקופת

למענק

עסקאותיו

בתקופת הבסיס

ממחזור עסקאותיו ממחזור

עולהעל %40 ואינו עולה

ואינועולה

%40 אשר

בסכום

ממושכת,על

ממושכת, בסכום אשר עולה

עסקאותיו בתקופות הבסיס

בתקופות הבסיס

עסקאותיוממחזור

על %60 ממחזור על %60

למענק פגיעה ממושכת;למענק פגיעה ממושכת;

עסקאותיושמחזור עסקאותיו

עוסק פטור שמחזור

אם הוא(2) פטור

(2) אם הוא עוסק

עסקאותיו בשנת ,2019

ממחזור,2019

נמוך בשנת

עסקאותיו

בשנת 2020

בשנת 2020 נמוך ממחזור

עסקאותיו ממחזור עסקאותיו

עולה על %40ממחזור%40אשר

בסכום

בסכום אשר עולה על

%60 מהמחזור האמור;

האמור;

עולה על

מהמחזור

%60ואינו

על2019

בשנת

בשנת 2019 ואינו עולה

בסכום של 9,000 שקלים

ממושכתשקלים

פגיעהשל 9,000

מענקבסכום

ממושכת

(ג) מענק פגיעה (ג)

חדשים - חדשים -

עסקאותיו שמחזור עסקאותיו

עוסק מורשהשמחזור

מורשה הוא

(1) אם הוא עוסק(1) אם

פגיעה ממושכת נמוך

למענקנמוך

ממושכתהזכאות

פגיעה

בתקופת

בתקופת הזכאות למענק

פגיעהבסיס למענק פגיעה

בתקופת

למענק

עסקאותיו

בתקופת הבסיס

ממחזור עסקאותיו ממחזור

עולה על %60 ממחזור

ממחזור

אשר %60בסכום

עולה על

ממושכת,

ממושכת, בסכום אשר

הבסיס למענק פגיעה

בתקופותפגיעה

הבסיס למענק

עסקאותיו

עסקאותיו בתקופות

ממושכת; ממושכת;

עסקאותיושמחזור עסקאותיו

עוסק פטורשמחזור

אם הוא(2) פטור

(2) אם הוא עוסק

עסקאותיו בשנת ,2019

,2019

ממחזור

נמוך בשנת

עסקאותיו

ממחזור ,2020

בשנת ,2020 נמוך בשנת

עסקאותיו ממחזור עסקאותיו

עולה על %60

ממחזור

%60אשרבסכום

בסכום אשר עולה על

בשנת 2019; בשנת 2019;

המס 2019 עולה על 300

על 300

לשנת

עולה

עסקאותיו

המס 2019

שמחזור

לעוסק לשנת

(2) לעוסק שמחזור(2)עסקאותיו

מבין סכומים אלה:

אלה:

סכומיםהגבוה

חדשים -

שקליםמבין

אלףהגבוה

אלף שקלים חדשים -

9,000 שקלים חדשים;

חדשים;

(א) 9,000 שקלים (א)

השתתפות בהוצאות בהוצאות

השתתפות מענקי

מחצית מסך כלכל מענקי(ב) מחצית מסך (ב)

ואם מחזור עסקאותיו

עסקאותיו

מחולקים ב־,5

ואם מחזור

שקיבל,

קבועות ב־,5

קבועות שקיבל, מחולקים

מיליון שקלים חדשים -

חדשים -על 20

שקלים

2019 עלה

המסמיליוןעל 20

לשנת

לשנת המס 2019 עלה

כאמור לא יעלה על 50

שסכוםעל 50

לא יעלה

ובלבד

כאמור

שסכוםב־,4

מחולקיםמחולקים ב־,4 ובלבד

אלף שקלים חדשים;אלף שקלים חדשים;

האמור בסעיף 10(א) -

10(א) -

בסעיףלגביו

שהתקיים

האמור

לעוסק

שהתקיים לגביו

(3) לעוסק (3)

4,000 שקלים חדשים;

חדשים;

מורשה -

שקלים

עוסק

4,000

אם -הוא

מורשה

(א) אם הוא עוסק(א)

3,000 שקלים חדשים.

חדשים.

פטור -

שקלים

3,000עוסק

אם הוא

פטור -

אם הוא עוסק(ב) (ב)

ממושכת תוגש בתוך 90

בתוך 90פגיעה

מענקתוגש

ממושכת

לקבלתפגיעה

תביעה(א)מענק

לקבלת

לקבלתתביעה14ג.

תביעה (א)

14ג. תביעה לקבלת

מענק פגיעה מענק פגיעה

רשאי2021); המנהל רשאי

בינואר

המנהל

התשפ"א (25

בינואר 2021);

(25 בשבט

התשפ"אי"ב

ממושכתימים מיום י"ב בשבטימים מיום ממושכת

שלא לתקופה אחת שלאאחתביעה להגשת

לתקופההתחילה

מועדתביעה

להגשת

לדחות את

לדחות את מועד התחילה

סיבות שבשלהן לא ניתן

מתקיימותלא ניתן

אם שבשלהן סיבות

מתקיימותימים

תעלה על 30

תעלה על 30 ימים אם

מקוון החל ממועד זה.בטופס זה.

התביעה ממועד

מקוון החל

בטופסאת

להגיש את התביעהלהגיש

185 - הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה

(ב) המנהל רשאי להאריך את התקופה המרבית להגשת

תביעה כאמור בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת, אחת או

יותר, ובלבד שסך כל תקופות ההארכה לא יעלה על 180

ימים; קביעת המנהל על הארכה כאמור תפורסם גם באתר

האינטרנט של רשות המסים.

(ג) תביעה לפי סעיף זה תוגש בטופס מקוון שקבע המנהל

ותכלול את הפרטים הדרושים לשם בחינת עמידתו של

העוסק בתנאים לקבלת המענק ולשם תשלום המענק לפי

הוראות סימן זה.

14ד. (א) המנהל יקבע את זכאותו של העוסק למענק בשל פגיעה תשלום מענק

פגיעה ממושכת

ממושכת וכן את סכום המענק וישלם את סכום המענק

בתוך 14 ימים ממועד הגשת התביעה כאמור בסעיף 14ג, או

ביום ג' באדר התשפ"א (15 בפברואר 2021), לפי המאוחר.

(ב) המנהל רשאי, ביוזמתו או לפי דרישת העוסק, לתקן את

קביעתו כאמור בסעיף קטן (א), אם התגלו עובדות חדשות או

אם מצא כי נפלה טעות בקביעה זו.

סימן ג': כללי".

בסעיף 20(א)(1) לחוק העיקרי, אחרי "מענק" יבוא "הניתן לפי פרק זה". .8 תיקון סעיף 20

אחרי סעיף 24 לחוק העיקרי יבוא: .9 הוספת סעיף 24א

24א. השר לא יקבע בצו את התקופה המפורטת בפסקה (7) להגדרה "תנאי לקביעת

תקופת זכאות

"תקופת הזכאות" שבסעיף ,7 כתקופה שיינתן לגביה מענק לפי

פרק זה אלא אם כן ההוצאה הכרוכה בקביעת התקופה כאמור

נכללת במסגרת מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם

המשבר שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשנת ,2021

לפי פסקת משנה (ה)(1) של סעיף 3ב(א)(1) לחוק־יסוד: משק

המדינה, כנוסחה בסעיף 2 לחוק־יסוד: משק המדינה (תיקון

מס' 11 והוראת שעה לשנת 2021), ואם התקבל חוק תקציב

שנתי לשנת 2021 - ההוצאה האמורה נכללת במסגרת חוק

התקציב השנתי האמור."

דברי הסבר

ממועד זה. עוד מוצע לקבוע כי המנהל יקבע את זכאותו לסעיפים 14ג ו־14ד המוצעים

של העוסק למענק ואת סכום המענק, וישלמו בתוך 14 ימים מוצע לקבוע הוראות שונות לצורך הגשת תביעה ממועד הגשת התביעה כאמור בסעיף 14ג או ביום ג' באדר לקבלת מענק הפגיעה הממושכת, בדומה להוראות התשפ"א (15 בפברואר 2021), לפי המאוחר. הקבועות בעניין זה לגבי סוגי מענקים אחרים. בעניין זה סעיף 8 מוצע להבהיר בסעיף 20 לחוק שעניינו השגה מוצע לקבוע כי תביעה לקבלת מענק פגיעה ממושכת תוגש וערעור, כי על המענק בעד פגיעה ממושכת יהיה בתוך 90 ימים מיום י"ב בשבט התשפ"א (25 בינואר 2021) ניתן להגיש השגה באותו אופן שבו ניתן להגיש השגה וערר וכי המנהל רשאי לדחות את מועד התחילה להגשת תביעה על החלטות בעניין מענק השתתפות בעד הוצאות קבועות. לתקופה אחת שלא תעלה על 30 ימים אם מתקיימות סיבות שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל

- הלשממה קוח תועצהועצה - הלשממה קוח תועצהוח תועצה 186

סודר במח' רשומות, משרד המשפטים, והודפס במדפיס הממשלתי 0334-7014 ISSN המחיר 3.24 שקלים חדשים