חוקים - הכנסת ה-25

חוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000

סוג
חוק שתוקן בכנסת ה-25 (נחקק בכנסת 15)
תוקף
תקף
פורסם
11.6.2000
פרסום אחרון
28.7.2026
נושאים
משפט מינהלי | ערכאות שיפוטיות
משרדים
המשפטים
ועדה
חוקה, חוק ומשפט

הנוסח המעודכן של החוק

לנוסח המלא והמעודכן

הנוסח המלא והמעודכן של החוק, עם כל תיקוניו, נמצא בוויקיטקסט (ספר החוקים הפתוח).

תיקון מס' 153 - חוק מס חברות מזערי בקבוצה רב-לאומית, התשפ"ו-2025

פורסם בספר החוקים 3476, עמ' 79, 31.12.2025

הקובץ המקורי (PDF) באתר הכנסת

פרק א': פרשנות

1. מטרה

מטרתו של חוק זה להבטיח תשלום מס מזערי בישראל בידי קבוצה רב־לאומית בישראל, בהתאם לעקרונות למניעת שחיקת בסיס המס והסטת רווחים Erosion(Base Shifting (BEPS) Profit)and, שנקבעו בידי הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) (בחוק זה - ארגון ה־OECD).

2. הגדרות

בחוק זה -

"החרגת הכנסה על בסיס פעילות" SBIE(- Exclusion Income)Substance-based, "ישות־אם סופית" Entity(Parent)Ultimate, "ישות משתתפת" Constituent( CE -)Entity, "מוסד קבע" PE(- Establishment)Permanent, "מיזם משותף" JV(- Venture)Joint, "קבוצה רב־לאומית" Group()MNE, "שיעור המס האפקטיבי" Rate) Tax)Effective, "תקני דיווח כספי בין־לאומיים" (IFRS) ו"תקן חשבונאי מקובל" Standard(Accounting Financial Acceptable) - כהגדרתם בסעיף 10 לכללים;

"דוחות מאוחדים" - דוחות כספיים מאוחדים Statements(Financial Consolidated) כהגדרתם בסעיף 10 לכללים;

"הכנסת גלוב" - הכנסה או הפסד גלוב Loss(or Income GloBE) כהגדרתם בסעיף 10 לכללים;

"הפרשי הצמדה וריבית", "מנהל" ו"פקיד שומה" - כהגדרתם בפקודה;

"ישות משתתפת ישראלית" - ישות משתתפת או מיזם משותף שמיקומם בישראל נקבע בהתאם לסעיף 10.3 לכללים;

"כללי חשבונאות מקובלים בארצות הברית" - הכללים החשבונאיים כפי שיהיו מקובלים מזמן לזמן בארצות הברית ביחס לחברות הנסחרות בבורסות בארצות הברית, לרבות כללים ותקנים שמפרסמת הוועדה לתקני חשבונאות Financial( Board (FASB) Standards Accounting) וכן כללים שהיא מאמצת;

"הכללים" - כללי המודל הגלובליים למניעת שחיקת בסיס המס, הנכללים במסמך שאושר בידי ארגון ה־,OECD ותרגומם מובא בתוספת, לרבות כל עדכון שלהם שאישר הארגון ושהשר קבע בצו לפי סעיף 23;

"מס מקומי משלים" - מס שהוטל לפי סעיף 3(א) או (ב), לפי העניין;

"מס משלים" Tax()Top-up, לעניין קבוצה רב־לאומית בישראל - סכום המס שמחושב בהתאם לסעיף 5, לרבות סעיפים 6, 7, 9.1 ו־9.2 לכללים לגבי קבוצה רב־לאומית בישראל, ובלבד שבחישוב המס כאמור לא יובא בחשבון המס המקומי המשלים שהוטל לפי חוק זה;

"עיוות מהותי" - עיוות השוואה מהותי Distortion(Competitive Material) כהגדרתו בסעיף 10 לכללים, כשהוא מתואם לדיווח מס מקומי משלים;

"הפקודה" - פקודת מס הכנסה 1 ;

"קבוצה רב־לאומית בישראל" - כלל הישויות המשתתפות הישראליות שהן חלק מאותה קבוצה רב־לאומית;

"שיעור המס המזערי" - 15%;

"שנת מס" - כהגדרתה בפקודה, ואם קבע המנהל תקופת דיווח מיוחדת לפי סעיף 21 - התקופה שקבע;

"תקני דיווח כספי ישראליים" - תקני דיווח כספי ישראליים שפורסמו או אומצו בידי המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות.

פרק ב': הטלת המס וחישובו

3. הטלת מס מקומי משלים וחישובו

(א) ישות משתתפת ישראלית שהכללים חלים לגביה לפי סעיף 1.1 לכללים, יוטל עליה, בשנת המס, מס בגובה המס המשלים לעניין קבוצה רב־לאומית בישראל, שהיה מוטל באותה שנת מס על הישות המשתתפת הישראלית באותה קבוצה אילו הייתה הישות המשתתפת הישראלית היחידה באותה קבוצה, ובלבד שבחישוב המס המשלים כאמור לא תובא בחשבון החרגת הכנסה על בסיס פעילות, והכול בין שהיא הישות היחידה כאמור ובין שאינה הישות היחידה כאמור (בחוק זה - מס משלים פרטני).

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), ישות משתתפת ישראלית שמוטל עליה מס משלים פרטני לפי סעיף קטן (א), רשאית לבחו ר, חלף החיוב כאמו להתחייב במס כאמור , בגובה חלקה היחסי במס המשלים לעניין הקבוצה הרב־לאומית בישראל שהיא חלק ממנה, כאמור בסעיף קטן (ג) (בחוק זה - החלק היחסי במס המשלים), ובלבד שנבחרה ישות מייצגת לפי סעיף 4(ב), ואותה ישות הגישה דיווח כאמור בסעיף 4(ג).

(ג) החלק היחסי במס המשלים של כל ישות משתתפת ישראלית כאמור בסעיף קטן (ב), ייקבע בהתאם ליחס בין הכנסות הגלוב של הישות האמורה לכלל הכנסות הגלוב של הקבוצה הרב־לאומית בישראל שהישות האמורה היא חלק ממנה או בהתאם ליחס אחר שאישר המנהל לבקשת ישות מייצגת לפי סעיף 4(ב), לאחר ששוכנע שהיחס האחר משקף את חלוקת המס המשלים בקבוצה הרב־לאומית בישראל; לעניין סעיף קטן זה, יראו הכנסת גלוב של ישות משתתפת ישראלית הנמוכה מאפס כאילו היא אפס.

(ד) על חישוב המס המשלים לעניין קבוצה רב־לאומית בישראל, לפי סעיף 5 לכללים, יחולו הוראות אלה:

(1) חישוב המס המשלים כאמור ייעשה, על אף האמור בסעיפים 3.1.2 ו־3.1.3 לכללים, בהתאם לתקנים כמפורט בפסקאות משנה (א) או (ב) להלן, אם מתקיימים התנאים כמפורט בהן:

(א) תקני דיווח כספי ישראליים - אם מתקיימים לגבי הקבוצה הרב־ לאומית בישראל כ אלה: כל

(1) כל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצה עורכות את דוחותיהן הכספיים לפי תקני דיווח כספי ישראליים;

(2) תקופת הדיווח לצורכי חשבונאות (בסעיף זה - שנת הכספים) שאליה מתייחסים הדוחות הכספיים של כל אחת מהישויות האמורות בפסקת משנה (1) זהה לשנת הכספים שאליה מתייחסים הדוחות המאוחדים של ישות־האם הסופית של הקבוצה;

(3) נערכו התאמות בדיווחים של הישויות המשתתפות הישראליות, כך שעריכתם על בסיס תקני הדיווח הכספי הישראליים מביאה לתוצאה שאינה יוצרת עיוות מהותי מתוצאת עריכתם על בסיס תקני דיווח כספי בין־לאומיים;

(ב) תקני דיווח כספי בין־לאומיים - אם מתקיימים לגבי הקבוצה הרב־ לאומית בישראל כל אלה:

(1) כל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצה עורכות את דוחותיהן הכספיים לפי תקני דיווח כספי בין־לאומיים;

(2) שנת הכספים שאליה מתייחסים הדוחות הכספיים של כל אחת מהישויות האמורות בפסקת משנה (1) זהה לשנת הכספים שאליה מתייחסים הדוחות המאוחדים של ישות־האם הסופית של הקבוצה;

(ג) כללי חשבונאות מקובלים בארצות הברית - אם מתקיימים לגבי הקבוצה הרב־לאומית בישראל כל אלה:

(1) כל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצה עורכות את דוחותיהן הכספיים לפי כללי חשבונאות מקובלים בארצות הברית;

(2) שנת הכספים שאליה מתייחסים הדוחות הכספיים של כל אחת מהישויות האמורות בפסקת משנה (1) זהה לשנת הכספים שאליה מתייחסים הדוחות המאוחדים של ישות־האם הסופית של הקבוצה;

(2) בחישוב המס המשלים כאמור לא יובא בחשבון מס שנרשם בדוחותיה הכספיים של ישות שאינה ישות משתתפת ישראלית ושניתן לייחסו לישות משתתפת ישראלית לפי סעיף 4.3.2 לכללים, אולם יובא בחשבון מס שיש לנכותו במקור בישראל מדיבידנד שחולק על ידי ישות משתתפת ישראלית לישות משתתפת שאינה ישות משתתפת ישראלית;

(3) המטבע שבו יחושב המס המשלים לעניין קבוצה רב־לאומית בישראל יהיה אחד מאלה:

(א) שקל - אם מתקיים אחד מאלה:

(1) מטבע הפעילות כמשמעותו בכללי חשבונאות מקובלים (בפסקת משנה זו - מטבע הפעילות), של כל הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל, הוא שקל;

(2) מטבע הפעילות של חלק מהישויות המשתתפות בקבוצה הרב־ לאומית בישראל הוא שקל, וכל הישויות באותה קבוצה רב־לאומית בישראל בחרו בשקל כמטבע שבו יחושב המס המשלים והודיעו על כך למנהל בדוח שהוגש לפי סעיף 4; ישות שבחרה כאמור לא תוכל לחזור בה מבחירתה לגבי השנה הראשונה שבה בחרה כאמור ולגבי ארבע השנים שאחריה;

(ב) דולר של ארצות הברית (להלן - דולר) - אם מתקיימים כל אלה:

(1) מטבע הפעילות של כל הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־ לאומית בישראל הוא דולר;

(2) כלל הישויות מדווחות לצורכי מס בישרא בדולר בהתאם לתקנות מס הכנסה (כללים בדבר ניהול פנקסי חשבונות של חברות בהשקעת חוץ ושל שותפויות מסוימות וקביעת הכנסתן החייבת), התשמ"ו-1986 2 ;

(ג) המטבע שבו מוצגים הדוחות המאוחדים של ישות־האם הסופית.

(ה) על החלטת המנהל לפי סעיף זה ניתן לערער לבית המשפט המחוזי, ויחולו לעניין זה ההוראות לפי סעיפים 153 עד 158 לפקודה, בשינויים המחויבים.

פרק ג': דיווח ושומה

4. דיווח לפקיד השומה

(א) ישות משתתפת ישראלית שהכללים חלים לגביה לפי סעיף 1.1 לכללים, תגיש לפקיד השומה דיווח לגבי המס המשלים הפרטני שהיא חייבת בו בשנת המס; דיווח כאמור יוגש בטופס מקוון שיקבע המנהל, לא יאוחר מתום 15 חודשים מתום שנת המס שלגביה הוא מוגש (בסעיף ז - מועד הדיווח). זה

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), ישויות משתתפות ישראליות כאמור באותו סעיף קטן, שהן חלק מאותה קבוצה רב־לאומית בישראל, רשאיות, אם הסכימו לכך כל הישויות האמורות, להודיע למנהל, בטופס מקוון שיקבע, מי מהן תגי דיווחים ותשלם את המס המקומי המשלים בעבורן (בחוק זה - ישות מייצגת); הודעה כאמור תימסר בתוך 90 ימים מתום שנת המס שלגביה מוגש דיווח כאמור בסעיף קטן (א) לראשונה; ישויות משתתפות ישראליות כאמור רשאיות לשנות את בחירתן בישות מייצגת בהודעה למנהל בתוך 90 ימים מתום שנת המס שלגביה מבוקש שינוי כאמור.

(ג) הודיעו הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל על ישות מייצגת לפי סעיף קטן (ב), תגיש הישות המייצגת לפקיד השומה, במועד הדיווח כאמור בסעיף קטן (א), דיווח לגבי המס המקומי המשלים שחייבות בו כלל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצ הרב־לאומית בישראל שהיא חלק ממנה, בטופס מקוון לפי סעיף קטן (א).

(ד) בטופס שייקבע לפי סעיף קטן (א) יפורט אופן חישוב המס המקומי המשלים של הקבוצה הרב־לאומית בישראל, ובכלל זה אופן חישוב המס המשלים הפרטני ואופן חישוב החלק היחסי במס המקומי המשלים, של כל ישות משתתפת ישראלית שהיא חלק מאותה קבוצה.

(ה) הודיעו הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל על ישות מייצגת לפי סעיף קטן (ב), והגישה הישות המייצגת דיווח לפי סעיף קטן (ג), לא תחול חובת דיווח לפי סעיף קטן (א) ע ישות משתתפת על ישראלית אחרת שהיא חלק מאותה קבוצה רב־לאומית בישראל.

5. שומה

(א) (1) הגישה ישות משתתפת ישראלית דוח לגב המס המשלים הפרטני לפי הוראות סעיף 4(א), יראו את הדוח האמור כקביעת סכום המס האמור בידי אותה ישות.

(2) הגישה ישות מייצגת דוח לפי הוראות סעיף 4(ג), יראו את הדוח האמור כקביעת סכום המס המקומי המשלים בידי הקבוצה הרב־לאומית בישראל, וכן כקביעת סכום החלק היחסי במס המשלים בידי כל אחת מהישויות המשתתפות הישראליות שהן חלק מאותה קבוצה.

(ב) פקיד השומה רשאי לבדוק את הדוח שהוגש לפי סעיף קטן (א)(1) ולשום את הישות שהגישה אותו, ורשאי הוא לבדוק את הדוח שהוגש לפי סעיף קטן (א)(2) בידי ישות מייצגת ולשום אותה ואת כל אחת מהישויות המשתתפות הישראליות האחרות שהן חלק מהקבוצה הרב־לאומית הישראלית.

(ג) פקיד השומה רשאי לשום את סכום המס המקומי המשלים החל על ישות משתתפת ישראלית, כחלק מההליך לקביעת שומת ההכנסה של הישות המשתתפת הישראלית לפי הפקודה או בהליך נפרד.

(ד) פקיד השומה ישלח לישות משתתפת ישראלית הודעה בדבר סכום המס המקומי המשלים שהיא חייבת בו, כאמור בסעיפים 145(א)(1) או 149 לפקודה, בשינויים המחויבים.

(ה) ההוראות לפי פרק ראשון ופרקים שני־א' עד שלישי בחלק ט' לפקודה יחולו, בשינויים המחויבים, לעניין שומה לפי סעיף זה.

6. השגה וערעור

על הודעת השומה לפי סעיף 5(ד) ניתן להגיש השגה וערעור לפי הוראות פרק שני בחלק ט' לפקודה.

7. חובת הודעה

(א) ישות משתתפת ישראלית, שהכללים חלים לגביה לפי סעיף 1.1 לכללים, תודיע על כך למנהל בטופס מקוון שיקבע המנהל, בתוך 90 ימים מתום שנת המס שבה הפכה לישות כאמור.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), הודיעו הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל על ישות מייצגת לפי סעיף 4(ב), והודיעה הישות המייצגת למנהל, לפי סעיף קטן (א), על כלל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצה הרב־לאומית בישראל, לא תחול חובת ההודעה לפי אותו סעיף קטן על שאר הישויות כאמור.

פרק ד': תשלום מס מקומי משלים וגבייתו

8. תשלום מס מקומי משלים

(א) ישות משתתפת ישראלית תשלם את המס המשלים הפרטני או את חלקה היחסי במס המשלים, לפי העניין, עד מועד הדיווח כאמור בסעיף 4(א) (בפרק זה - המועד לתשלום).

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), הודיעו הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל על ישות מייצגת לפי הוראות סעיף 4(ב), תשלם הישות המייצגת את המס המקומי המשלים בעבור כל הישויות המשתתפות הישראליות בקבוצה רב־לאומית בישראל שהיא חלק ממנה, עד המועד לתשלום; שילמה הישות המייצגת את המס כאמור, לא תחול החובה לפי סעיף קטן (א) על שאר הישויות המשתתפות האמורות.

(ג) העבירה ישות משתתפת ישראלית שהיא חלק מקבוצה רב־לאומית בישראל, לישות המייצגת, כספים בסכום שאינו עולה על החלק היחסי במס המשלים של הישות המעבירה, לשם תשלום המס המקומי המשלים כאמור בסעיף קטן (ב), ושולם המס כאמור, יראו זאת כתשלום החלק היחסי במס המקומי המשלים בידי הישות המעבירה, באמצעות הישות המייצגת, ולא יראו את הסכום שהועבר כאמור כהכנסה או כהוצאה לעניין הפקודה.

(ד) מס מקומי משלים שלא שולם במועד לפי סעיפים קטנים (א) או (ב), יתווספו עליו הפרשי הצמדה וריבית, בעד התקופה שמהמועד לתשלום עד יום התשלום.

(ה) מס מקומי משלים יראו אותו כמס כהגדרתו בפקודה לעניין הוראות הפקודה והוראות כל דין אחר שעניינן תשלום וגבייה.

(ו) הודיעו הישויות המשתתפות בקבוצה הרב־לאומית בישראל על ישות מייצגת לפי סעיף 4(ב), ולא שולם המס המקומי המשלים שחייבת בו הקבוצה הרב־לאומית בישראל, במועד, ניתן לגבות את , המס המקומי האמור מהישות המייצגת או מכל אחת מהישויות המשתתפות הישראליות שהן חלק מאותה קבוצה.

(ז) (1) על אף האמור בסעיף קטן (ה), לא יחולו על מס מקומי משלים הוראות בדבר תשלום מקדמות לפי סימן א' לפרק שני בחלק י' לפקודה.

(2) שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי לקבוע הוראות לעניין תשלום מקדמות על חשבון מס מקומי משלים, ורשאי הוא לקבוע כי הוראות לפי סעיפים 180 ו־190 לפקודה יחול על מקדמות לפי פסקה זו, בשינויים המחויבים.

פרק ה': סמכויות המנהל וסמכויות פקיד השומה

9. סמכויות המנהל ופקיד השומה לפי פרקים שני ושלישי לחלק ח' לפקודה

הסמכויות הנתונות למנהל ולפקיד השומה לפי פרקים שני ושלישי לחלק ח' לפקודה יהיו נתונות להם לשם פיקוח ע ביצוע ההוראות לפי חוק זה, בשינויים המחויבים.

פרק ו': עיצום כספי

סימן א': הטלת עיצום כספי

10. עיצום כספי בשל אי־דיווח או אי־ מסירת הודעה

(א) הפרה ישות כמפורט בפסקאות (1) ו–(2) להלן הוראה מההוראות לפי חוק זה, כמפורט לצידה (בפרק זה - ההפרה), רשאי המנהל להטיל עלי עיצום כספי בסכום כמפורט לצידה:

(1) ישות החייבת בדיווח לפי סעיף 4 שלא העבירה את הדיווח האמור למנהל במועד או באופן שנקבע לכ ך, בניגוד להוראות לפי סעיף 4 - 50,000 שקלים חדשים;

(2) ישות החייבת בהודעה לפי סעיף 7, שלא מסרה למנהל הודעה כאמור במועד, בניגוד להוראות אותו סעיף - 100,000 שקלים חדשים.

(ב) על עיצום כספי לפי סעיף קטן (א) יחולו ההוראות לפ סעיפים 195יא עד 195יג לפקודה, בשינויים המחויבים.

11. הפרה נמשכת והפרה חוזרת

(א) בהפרה נמשכת ייווסף על העיצום הכספי הקבוע לאותה הפר סכום של עשירית ממנו לכל חודש מלא שבו נמשכת ההפרה.

(ב) בהפרה חוזרת ייווסף על העיצום הכספי הקבוע לאותה הפרה סכום השוו לעיצום הכספי כאמור; לעניין זה, "הפרה חוזרת" - הפרת הוראה מהוראות לפי חוק זה כאמור בסעיף 10, בתוך שנתיים מהפרה קודמת של אותה הוראה שבשלה הוטל על המפר עיצום כספי.

12. סכומים מופחתים

(א) המנהל אינו רשאי להטיל עיצום כספי בסכום הנמוך מהסכומים הקבועים בפרק זה, אלא לפי הוראות סעיף קטן (ב).

(ב) שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי לקבוע מקרים, נסיבות ושיקולים שבשלהם ניתן להטיל עיצום כספי בסכום הנמוך מהסכומים הקבועים בפרק זה, בשיעורים שיקבע.

13. פריסת תשלום העיצום הכספי

(א) המנהל רשאי, לבקשת המפר, להחליט על ר, פריסת התשלום של העיצום הכספי, בהתחשב בסכום העיצום הכספי שהוטל על המפר ובנסיבות מיוחדות אחרות המצדיקות פריסה כאמור, ובלבד שמספר התשלומים לא יעל על 12 תשלומים חודשיים.

(ב) עמד המפר בפריסת התשלומים כאמור, לא יתווספו לחובו ר, הפרשי הצמדה וריבית בתקופת הפריסה.

(ג) לא שילם המפר תשלום במועדו, יראו את החלטת המנהל על פריסת התשלום כאמור בסעיף קטן (א) כבטלה, יתרת החוב תעמוד לפירעון מיידי ויחולו הוראות סעיף 195יח לפקודה.

14. החלת הוראות מהפקודה לעניין עיצום כספי

על עיצום כספי לפי סעיף 10 יחולו ההוראות לפי סעיפים 195טז עד 195כ, 195כב ו־195כג לפקודה, בשינויים המחויבים.

סימן ב': התראה מינהלית

15. התראה מינהלית

(א) היה למנהל יסוד סביר להניח כי אדם הפר הוראה מההוראות לפי חוק זה, כאמור בסעיף 10, והתקיימו נסיבות שקבע המנהל, בנהלים, באישור היועץ המשפטי לממשלה, רשאי הוא, במקום להטיל עליו עיצום כספי לפי הוראות סימן א', למסור לו התראה מינהלית לפי הוראות סימן זה; בסעיף קטן זה, "היועץ המשפטי לממשלה" - לרבות משנה ליועץ המשפטי לממשלה שהיועץ המשפטי לממשלה הסמיכו לעניין זה.

(ב) בהתראה מינהלית יציין המנהל מהו המעשה המהווה את ההפרה ומועד ביצועה, יודיע למפר כי עליו להפסיק את ההפרה וכי אם ימשיך בהפרה או יחזור עליה יהיה צפוי לעיצום כספי בשל הפרה נמשכת או הפרה חוזרת, לפי העניין, כאמור בסעיף 17, וכן יציין את זכותו של המפר לבקש את ביטול ההתראה לפי הוראות סעיף 16.

16. בקשה לביטול התראה מינהלית

(א) נמסרה למפר התראה מינהלית כאמור בסעיף 15, רשאי הוא לפנות למנהל בכתב, בתוך 30 ימים, בבקשה לבטל את ההתראה בשל כל אחד מטעמים אלה:

(1) המפר לא ביצע את ההפרה;

(2) המעשה שביצע המפר, המפורט בהתראה, אינו מהווה הפרה.

(ב) המנהל רשאי להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א), מטעמים מיוחדים שיירשמו.

(ג) קיבל המנהל בקשה לביטול התראה מינהלית לפי הוראות סעיף קטן (א), רשאי הוא לבטל את ההתראה או לדחות את הבקשה ולהותיר את ההתראה על כנה; החלטת המנהל תינתן בכתב, ותימסר למפר בצירוף נימוקים.

17. הפרה נמשכת והפרה חוזרת לאחר התראה

(א) נמסרה למפר התראה מינהלית לפי הוראות סימן זה והמפר המשיך להפר את ההוראה שבשלה נמסרה לו ההתראה, יראו את ההפרה כאמור כהפרה נמשכת לעניין סעיף 11(א), והמנהל ימסור למפר הודעה על כוונת חיוב בשל ההפרה הנמשכת, בהתאם להוראות סעיף 195יא לפקודה, בשינויים המחויבים.

(ב) נמסרה למפר התראה מינהלית לפי הוראות סימן זה והמפר חזר והפר את ההוראה שבשלה נמסרה לו ההתראה, בתוך שנתיים מיום מסירת ההתראה, יראו את ההפרה הנוספת כאמור כהפרה חוזרת לעניין סעיף 11(ב), והמנהל ימסור למפר הודעה על כוונת חיוב בשל ההפרה החוזרת, בהתאם להוראות סעיף 195יא לפקודה, בשינויים המחויבים.

סימן ג': הוראות שונות

18. עיכוב ביצוע והחזר

(א) אין בהגשת עתירה לבית משפט לעניינים מינהליים על החלטת המנהל לפי פרק זה, כדי לעכב את ביצוע ההחלטה, אלא אם כן הסכים לכך המנהל או שבית המשפט הורה על כך.

(ב) החליט בית המשפט, לאחר ששולם העיצום הכספי, לקבל עתירה כאמור בסעיף קטן (א) או ערעור על פסק דין בעתירה כאמור, והורה בית המשפט על החזרת סכום העיצום הכספי ששולם או על הפחתת העיצום הכספי, יוחזר הסכום ששולם או כל חלק ממנו אשר הופחת, לפי העניין, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום תשלומו עד יום החזרתו.

19. הוראת שעה לעניין פרק ו'

בתקופה שמיום תחילתו של חוק זה עד תום ארבע שנים מהמועד האמו ר, לא ימסור המנהל למפר הודעה על כוונת חיוב, אלא אם כן דרש ממנו לתקן את ההפרה והתרה בו, בכתב, כי אם לא תתוקן ההפרה בתוך 60 ימים ממועד מסירת ההתראה, תימסר לו הודעה על כוונת חיוב.

פרק ז': הוראות כלליות

20. ביצוע ותקנות

(א) שר האוצר ממונה על ביצועו של חוק זה.

(ב) שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי לקבוע בתקנות הוראות בעניינים אלה:

(1) הוראות לעניין חישוב המס המקומי המשלים שיוטל על ישות משתתפת ישראלית לפי סעיף 3, ובכלל זה לעניין מתן אפשרות לבחור מבין כמה חלופות לעניין אופן חישוב המס המקומי המשלים או הדיווח עליו;

(2) אופן המרת מטבע של מדינה אחת למטבע של אחרת לשם חישוב המס המקומי המשלים ותשלומו.

(ג) שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, יקבע פטור מדיווח לפי סעיף 4, כולו או חלקו, או מתשלום מס מקומי משלים לפי סעיף 8, כולו או חלקו, כאמור בסעיף 8.2 לכללים.

21. תקופת דיווח מיוחדת

המנהל רשאי, לבקשת ישות משתתפת ישראלית או לבקשת ישות מייצגת, לקבוע ששנת המס לעניין חישוב המקומי המשלים והדיווח תהיה תקופה של 12 חודשים רצופים שתחילתה במועד אחר מ־1 בינוא ר, שקבע המנהל; נקבעה תקופה כאמור, היא תחול לגבי כלל הישויות באותה קבוצה רב־לאומית בישראל.

22. הוראות כלליות

הוראות לפי חלק י"ב לפקודה יחולו בשינויים המחויבים לעניין חוק זה.

23. תיקון התוספת

שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי, בצו, לשנות את התוספת; אושר עדכון של הכללים בידי ארגון ה־,OECD ישנה שר האוצר את התוספת, בדרך האמורה, בהתאם לכללים העדכניים שאושרו כאמו ר.

פרק ח': תיקונים עקיפים

24. תיקון פקודת מס הכנסה - מס' 284

בפקודת מס הכנסה 3 , בסעיף (7)32, בסופו יבוא "או כמס מקומי משלים כהגדרתו בחוק 4 מס חברות מזערי בקבוצה רב־לאומית, התשפ"ו-025 2 ". התשפ"ו-2025

25. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 153

בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000 5 , בתוספת הראשונה, בפרט 32, בסופו יבוא:

(12)" החלטה של המנהל לפי פרק ו' לחוק מס חברות מזערי בקבוצה רב־לאומית,

התשפ"ו-2025 6 ".

פרק ט': תחילה, תחולה והוראת מעבר

26. תחילה ותחולה

תחילתו של חוק זה ביום י"ב בטבת התשפ"ו (1 בינואר 2026) (בפרק זה - יום התחילה), והוא יחול לגבי הכנסותיה של ישות משתתפת ישראלית החל משנת המס שהחלה ביום התחילה או לאחריו.

27. תקנות ראשונות

תקנות ראשונות לפי סעיף 20(ג) יובאו לאישור ועדת הכספים של הכנסת לא יאוחר מיום ט"ז בתמוז התשפ"ו (1 ביולי 2026).

28. הוראת מעבר

על אף האמור בסעיף 7(א), ישות משתתפת ישראלית שהכללים חלים לגביה ביום התחילה, תמסור למנהל הודעה כאמור באותו סעיף בתוך שנה מיום התחילה.

תוספת (סעיף 2 , ההגדרה "הכללים")

Global -– Economy the of Digitalisation the from Arising Challenges "Tax

בדצמבר 2021

תחולה

1.1 תחולת כללי הגלוב (Rules GloBE)

1.1.1 כללי הגלוב (Rules GloBE) חלים על ישויות משתתפות

(CE - Entities Constituent) שהן חברות בקבוצה רב - לאומית (MNE

Group) בעלת הכנס ה שנתית של 750 מיליון אירו או יותר בדוחות

הכספיים המאוחדים (Statements Financial Consolidated) של ישות

האם ה סופית (UPE - Entity Parent Ultimate) בשנתיים לפחות מתוך

ארבע שנות הכספים (Years Fiscal) שקדמו לשנת הכספים הנבדקת.

כללים נוספים אשר מתאמים את יישום סף ההכנס ה המאוחד במקרים

מסוימים מפורטים בסעיף 6.1 .

1.1.2 אם אחת או יותר משנות הכספים (Years Fiscal) של קבוצה רב -

ל אומית (Group MNE) שנלקחו בחשבון לצורך סעיף 1.1.1 הן לתקופה

שונה מ - 12 חודשים, עבור כל אחת משנות הכספים (Years Fiscal)

הללו, סף 750 מיליון אירו יותאם באופן יחסי כדי להתאים לאורך שנת

הכספים (Year Fiscal) הרלוונטית.

1.1.3 ישויות (Entities) שהן ישויות מ וחרגות (Entities Excluded) אינן

כפופות לכללי הגלוב (Rules GloBE).

1.2 קבוצה רב - לאומית (Group MNE) וקבוצה (Group)

1.2.1 קבוצה רב - לאומית (Group MNE) פירושה - כל קבוצה (Group)

הכוללת לפחות ישות (Entity) אחת או מוסד קבע (PE) שאינם

ממוקמים בתחום השיפוט של ישות ה אם הסופית (UPE).

1.2.2 קבוצה (Group) משמעה אוסף של ישויות (Entities) הקשורות

באמצעות בעלות או שליטה באופן כזה שהנכסים, ההתחייבויות,

ההכנסות, ההוצאות ותזרימי המזומנים של ישויות אלו:

(a) נכללים בדוחות הכספיים המאוחדים (Consolidated

Statements Financial) של ישות האם הסופית (UPE); או (b) מוחרגים מהדוחות הכספיים המאוחדים (Consolidated

Statements Financial) של ישות האם הסופית (UPE) אך ורק

מטעמי גודל, מהותיות, או מ אחר ש הישות מוחזקת ל צורך

מכירה.

קבוצה (Group) משמעותה גם ישות (Entity) הממוקמת בתחום

אחד ויש לה מוסד קבע (PE) אחד או יותר הממוקמים בתחומי

אחרים, ובלבד שהישות (Entity) אינה חלק מקבוצה (Group)

המתוארת בסעיף 1.2.2 .

משתתפת (CE - Entities Constituent)

ישות משתתפת (CE) היא:

(a) כל ישות (Entity) הנכללת בקבוצה (Group);

(b) כל מוסד קבע (PE) של ישות ראשית (Entity Main) הנכללת

בפסקה (a).

מוסד קבע (PE) שהוא ישות משתתפת (CE) לפי פסקה 1.3.1 (b)

כנפרד מהישות הראשית (Entity Main) ומכל מוסד קבע (PE)

של הישות הראשית (Entity Main).

ישות משתתפת (CE) אינה כוללת ישות (Entity) שהיא ישות

מוחרגת (Entity Excluded).

סופית (UPE - Entity Parent Ultimate)

ישות - אם סופית (UPE) פירושה:

(a) ישות (Entity) אשר:

i . יש לה זכות שליטה (Interest Controlling), במישרין או

בעקיפין, בישות אחרת וכן,

ii . היא אינה בבעלות, באמצעות זכות שליטה

(Interest Controlling), במישרין או בעקיפין, על ידי

ישות (Entity) אחרת; או

(b) ישות ראשית (Entity Main) של קבוצה (Group) הנמצאת

במסגרת סעיף 1.2.3 .

מוחרגת (Entity Excluded) 1.5.1 ישות מוחרגת היא ישות שהיא:

(a) ישות ממשלתית (Entity Governmental);

(b) ארגון בין לאומי (Organisation International);

(c) מוסד ללא כוונת רווח (Organisation Non-profit);

(d) קרן פנסיה (Fund Pension);

(e) קרן השק ע ה (Fund Investment) שהיא ישות - אם סופית

(UPE);

(f) כלי השקעה בנדל"ן (Vehicle Investment Estate Real)

שהיא ישות - אם סופית (UPE).

1.5.2 ישות מוחרגת (Entity Excluded) היא גם ישות (Entity) ש - :

(a) לפחות 95% משווי הישות (Entity) נמצאים בבעלות (במישרין

או דרך שרשרת של ישויות מוחרגות Entities) (Excluded) בידי

ישות מוחרגת (Entity Excluded) אחת או יותר המוזכרות

בסעיף 1.5.1 (למעט ישות לשירותי פנסיה Services (Pension

Entity)), ואותה ישות (Entity):

i . פועלת באופן בלעדי או כמעט בלעדי בהחזקת נכסים או

בהשקעת כספים לטובת הישות או הישויות המוחרגות

(Entities or Entity Excluded); או

ii . מבצעת אך ורק פעילויות נלוות לאלו המבוצעות על ידי

הישות או הישויות המוחרגות (or Entity Excluded

Entities); או

(b) לפחות 85% משווי הישות (Entity) נמצאים בבעלות (במישרין

או בעקיפין דרך שרשרת של ישויות מוחרגות (Excluded

Entities)), ישות מוחרגת (Entity Excluded) אחת או יותר

המוזכרות בסעיף 1.5.1 (למעט ישות לשירות פנסיה (Pension

Entity) Services), ובלבד שעיקר הכנסתה של הישות (Entity)

ה וא דיבידנדים מוחרגים (Dividends Excluded) או רווח או

הפסד הון מוחרג (Loss or Gain Equity Excluded) שמוחרגים

מחישוב ה כנס ה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE)

בהתאם לסעיפים 3.2.1 (b) או (c).

ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) יכולה

שלא לטפל בישות (Entity) כישות מוחרגת (Entity Excluded)

בהתאם לסעיף 1.5.2 . בחירה כאמור הי א בחירה ל - 5 שנים (Five-Year

Election).

IIR

ישות משתתפת (CE), שהיא ישות - אם סופית UPE)) של קבוצה

לאומית (Group (MNE הממוקמת ב - [הוסף את שם תחום השיפוט

המיישם] המחזיקה (במישרין או בעקיפין) אמצעי שליטה (Ownership

Interest) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Constituent Low-Taxed

Entity) במועד כלשהו במהלך שנת הכספים (Year Fiscal), תשלם מס

בסכום השווה לחלקה הניתן להקצאה במס המשלים (Allocable

Top-Up the of Share) של אותה ישות משתתפת במיסוי נמוך

Entity Constituent Low-Taxed) עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

ישות - אם ביניים (Entity Parent Intermediate) של קבוצה רב -

אומית (Group MNE) שממוקמת ב - [הוסף את שם תחום השיפוט

המיישם] , המחזיקה (במישרין או בעקיפין) אמצעי שליטה

Interest Ownership) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) במועד כלשהו במהלך שנת הכספים (Fiscal

תשלם מס בסכום השווה לחלקה המוקצה במס המשלים

TopUp the of Share Allocable) באותה ישות משתת פת במיסוי

Entity Constituent Low-Taxed) ב עבור שנת הכספים (Fiscal

).

סעיף 2.1.2 לא יחול אם:

(a) ישות - אם סופית (UPE) של קבוצה רב - לאומית (MNE

Group) נדרשת ליישם IIR כשיר (IIR Qualified) לגבי אותה

שנת כספים (Year Fiscal); או

(b) ישות - אם ביניים (Entity Parent Intermediate) אחרת

המחזיקה (במישרין או בעקיפין) זכות שליטה (Controlling

Interest) בישות האם ה ביניים (Entity Parent Intermediate)

נדרשת ליישם IIR כשיר ((IIR Qualified ב עבור שנת הכספים

(Year Fiscal).

2.1.4 על אף האמור בסעיפים 2.1.1 עד 2.1.3 , ישות - אם בבעלות חלקית

(POPE – Entity Parent Owned Partially) הממוקמת ב - [הוסף את

תחום השיפוט המיישם] , המחזיקה (במישרין או בעקיפין) באמצעי

שליטה (Interest Ownership) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-

Entity Constituent Taxed) במועד כלשהו ב מהלך שנת הכספים

(Year Fiscal) , תשלם מס בסכום השווה לחלקה המוקצה במס

המשלים (Tax Top-up the of Share Allocable) של אותה ישות

משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) ב עבור שנת

הכספים (Year Fiscal).

2.1.5 סעיף 2.1.4 לא יחול אם ישות - אם בבעלות חלקית (POPE) נמצאת

בבעלות מלאה (במישרין או בעקיפין) על ידי ישות - אם בבעלות חלקית

(POPE) אחרת הנדרשת ליישם IIR כשיר (IIR Qualified) ב עבור שנת

הכספים (Year Fiscal).

2.1.6 ישות - אם (Entity Parent) הממוקמת ב - [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם] תחיל את הור אות סעיפים 2.1.1 עד 2.1.5 ביחס לישות

משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) שאינה

ממוקמת ב - [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם].

2.2 הקצאת מס משלים (Tax Top-Up) במסגרת ה - IIR

2.2.1 חלקה הניתן להקצאה במס משלים של ישות - אם (Parent

Tax Top-up the of Share Allocable Entity’s) בישות משתתפת

במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) הוא סכום השווה

למס המשלים (Tax Top-up) של ישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-

Entity Constituent Taxed) כפי שחושב בהתאם ל סעיף 5 , מוכפל ביחס

ההכללה של ישות - אם (Ratio Inclusion Entity’s Parent) ב עבור

הישות המשתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed)

ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

יחס ההכללה של ישות - אם (Ratio Inclusion Entity’s Parent)

ישות משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed)

שנת הכספים (Year Fiscal) הוא היחס בין (a) הכנסת ה גלוב

Income GloBE) של הישות המשתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal) מופחתת

בסכום אותה הכנס ה המיוחסת לאמצעי שליטה (Ownership

Interests) המוחזק ים על ידי בעלים אחרים ל - (b) הכנס ת ה גלוב

Income GloBE) של הישות המשתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

סכום הכנס ת ה גלוב (Income GloBE) המיוחסת לאמצעי

השליטה (Interests Ownership) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-

Entity Constituent Taxed) המוחזקת על ידי בעלים אחרים , הוא

הסכום שהיה מטופל כמיוחס לאותם בעלים על פי העקרונות של תקן

חשבונאות מקובל (Standard Accounting Financial Acceptable)

המשמש בדוחות הכספיים המאוחדים (Financial Consolidated

Statements) של ישות האם הסופית (UPE) , אם ההכנס ה נטו (net

income) של הישות המשתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) הייתה שווה להכנסת ה גלוב (Income GloBE)

וגם:

(a) ישות האם (Entity Parent) הכינה דוחות כספים מאוחדים

(Statements Financial Consolidated) בהתאם לתקן חשבונאי

(standard accounting) זה (הדוחות הכספים המאוחדים

ההיפותטיים Financial Consolidated hypothetical (the

Statements)).

b) ישות האם (Entity Parent) החזיקה ב זכות שליטה

(Interest Controlling) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-

Entity Constituent Taxed) כך שכל ההכנסות וההוצאות של

הישות המשתתפת במיסוי נמוך (Constituent Low-Taxed

Entity) אוחדו על בסיס שורה - אחר - שורה (basis line-by-line)

עם אלו של ישות האם (Entity Parent) בדוחות הכספיים

המאוחדים ה היפותטיים (Consolidated hypothetical the

Statements Financial).

(c) כל הכנסות ה גלוב של הישות המשתתפת במיסוי נמוך Low-

Income) GloBE Entity’s Constituent) Taxed) יוחסו

לעסקאות עם אדם שאינו ישויות בקבוצה (Entities Group); וכן

(d) כל אמצעי השליטה (Interests Ownership) שאינם מוחזקים

במישרין או בעקיפין על ידי ישות - אם (Entity Parent) הוחזקו

על ידי אדם שאינו ישויות בקבוצה (Entities Group).

2.2.4 במקרה של ישות שקופה (Entity Flow-through), הכנס ת גלוב

(Income GloBE) לפי סעיף זה לא תכלול כל הכנס ה שהוקצתה,

בהתאם לסעיף 3.5.3 , לבעלים שאינו ישות בקבוצה (Entity Group).

2.3 מנגנון קיזוז IIR

2.3.1 ישות - אם (Entity Parent) המחזיקה באמצעי שליטה

(Interest Ownership) בישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) בעקיפין דרך ישות - אם ביניים (Intermediate

Entity Parent) או ישות - אם בבעלות חלקית (POPE) שאינה זכאית

להחרגה מה - IIR לפי סעיף 2.1.3 או 2.1.5 , תפחית את חלקה המוקצה

(share allocable) במס המשלים (Tax Top-up) של הישות המשתתפת

במיס וי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) בהתאם לסעיף 2.3.2 .

2.3.2 ההפחתה בסעיף 2.3.1 תהיה סכום השווה לחלק המוקצה של המס

המשלים (Tax Top-up the of Share Allocable) של ישות - אם

(Entity Parent) שהובא לחיוב על ידי ישות - אם ביניים (Intermediate

Entity Parent) או ישות - אם בבעלות חלקית (POPE) לפי IIR כשיר

(IIR Qualified).

2.4 יישום ה - UTPR

2.4.1 ישויות משתתפות (CEs) של קבוצה רב - לאומית (Group MNE)

הממוקמת ב - [הוסף שם תחום השיפוט המיישם] לא יקבלו ניכוי (או

י י דרשו לבצע התאמה שוות ערך לפי החוק המקומי) בסכום הגורם לכך

שלישויות משתתפות (CEs) אלו תהיה הוצא ה נוספת של מס במזומן

(expense tax cash additional) השווה לסכום המס המשלים UTPR

Amount) Tax Top-up (UTPR לשנת כספים (Year Fiscal) שהוקצתה

לאותו תחום שיפוט.

ההתאמה המוזכרת בסעיף 2.4.1 תחול ככל האפשר ביחס לשנת

שבה מסתיימת שנת הכספים (Year Fiscal). אם התאמה זו אינה

מספיקה כדי לייצר הוצא ה נוספת של מס במזומן (cash additional

expense tax) ב עבור שנת מס זו השווה לסכום המס המשלים UTPR

Amount) Tax Top-up (UTPR שהוקצה ל - [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם] לשנת הכספים (Year Fiscal), ההפרש יועבר במידה

הדרושה לשנות הכספים (Years Fiscal) העוקבות ויהיה כפוף להתאמה

הנזכרת בסעיף 2.4.1 ככל האפשר ב עבור כל שנת מס (year taxable).

סעיף 2.4.2 לא י חול על ישות משתתפת (CE) שהיא ישות השקעה

Entity Investment).

המס המשלים UTPR Amount) Tax Top-up (UTPR

סכום המס המשלים UTPR Tax) Top-up (UTPR ב עבור שנת

כספים (Year Fiscal) יהיה שווה לסכום המס המשלים (Tax Top-up)

שחושב עבור כל ישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) של הקבוצה ה רב - לאומית (Group MNE) ב עבור

שנת כספים (Year Fiscal) (נקבע בהתאם לסעיף 5.2), בכפוף

להתאמות המפורטות בסע יף 2.5 זה וסעיף 9.3 .

המס המשלים (Tax Top-up) שחושב ב עבור ישות משתתפת

במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) שנלקח בחשבון לפי

2.5.1 יופחת לאפס אם כל אמצעי השליטה (Ownership

Interests) של ישות - אם סופית (UPE) בישות משתתפת במיסוי נמוך

Entity Constituent Low-Taxed) כאמור מוחזקות במישרין או

בעקיפין על ידי ישות - אם (Entities Parent) אחת או יותר הנדרשות

IIR כשיר (IIR Qualified) בתחום השיפוט שבו הן ממוקמות

לאותה ישות משתתפת במיסוי נמוך (Constituent Low-Taxed

כאשר סעיף 2.5.2 אינו חל, המס המשלים (Tax Top-up) המחושב

ישות משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed)

שנלקח בחשבון לפי סעיף 2.5.1 יופחת על ידי החלק המוקצה במס

המשלים (Tax Top-up the of Share Allocable) של ישות האם

Entity Parent) של אותה ישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent) שחויבה לפי IIR כשיר (IIR Qualified).

מס משלים עבור UTPR 2.6.1 בכפוף לסעיפים 2.6.2 ו - 2.6.3 , סכום המס המשלים UTPR

Amount) Tax Top-up (UTPR שהוקצה ל - [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם) ייקבע על ידי הכפלת הסכום הכולל של המס המשלים

UTPR) Amount Tax Top-up UTPR (Total שנקבע בסעיף 2.5.1

בשיעור ה - percentage UTPR UTPR)) של תחום השיפוט. שיעור ה -

percentage UTPR UTPR)) של - [הוסף את שם תחום השיפוט

המיישם] י קבע בכל שנת כספים (Year Fiscal) ב עבור כל קבוצה רב -

ל אומית (Group MNE) כדלקמן:

כאשר, ב עבור כל שנת כספים (Year Fiscal):

(a) מספר העובדים (Employees of Number) בתחום שיפוט

הוא המספר הכולל של העובדים של כל הישויות המשתתפות

(CEs) בקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) הממוקמת ב -

[ הוסף את שם תחום השיפוט המיישם].

(b) מספר העובדים (Employees of Number) בכל תחומי

השיפוט Jurisdictions) (UTPR UTPR הוא המספר הכולל של

העובדים של כל הישויות המשתתפות (CEs) בקבוצה הרב -

ל אומית (Group MNE) הממוקמות בתחום שיפוט שיש לו

UTPR כשיר (UTPR Qualified) בתוקף לשנת הכספים (Fiscal

Year).

(c) הערך הכולל של נכסים מוחשיים (Assets Tangible) בתחום

השיפוט הוא סכום ערך הנכסים המוחשיים נטו בספרים (Net

Assets Tangible of Values Book) של כל הישויות

המשתתפו ת בקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) הממוקמות

ב - [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם].

(d) הערך הכולל של נכסים מוחשיים (Assets Tangible) בכל

תחומי שיפוט UTPR הוא סכום ערך הנכסים המוחשיים נטו

בספרים (Assets Tangible of Values Book Net) של כל

הישויות המשתתפות (CEs) בקבוצה הרב - לאומית (MNE

Group) הממוקמת בתחום שיפוט שיש לו UTPR כשיר

(UTPR Qualified) בתוקף לשנת הכספים (Year Fiscal).

למטרות סעיף 2.6.1 ,

(a) מספר העובדים (Employees of Number) המועסקים וערך

הנכסים המוחשיים נטו בספרים (of Value Book Net

Assets Tangible) המוחזקים על ידי ישות השקעה

(Entity Investment) לא ייכללו במרכבי הנוסחה להקצאת

הסכום הכולל של המס המשלים UTPR Top-up UTPR (Total

Amount) Tax ;

(b) מספר העובדים (Employees of Number) המועסקים וערך

הנכסים המוחשיים נטו בספרים (of Value Book Net

Assets Tangible) המוחזקים על ידי ישות שקופה (Flow-

Entity through) שלא מוקצים למוסדות קבע (PEs) יוקצו

לישויות המשתתפות (CEs) (ככל שישנן) הממוקמות בתחום

השיפוט שבו נוצרה הישות השקופה (Entity Flow-through).

מספר העובדים (Employees of Number) המועסקים וערך

הנכסים המוחשיים נטו בספרים (of Value Book Net

Assets Tangible) המוחזקים על ידי ישות שקופה (Flow-

Entity through) שלא מוקצים למוסדות קבע (PEs) או על פי

הוראה זו לא ייכללו בנוסחה להקצאת הסכום הכולל של המס

המשלים Amount) Tax Top-up UTPR (Total UTPR .

2.6.3 על אף האמור בסעיף 2.6.1 שיעור UTPR Percentage) (UTPR

של [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] ב עבור קבוצה רב - לאומית

(Group MNE) ייחשב ל אפס ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) כל עוד

סכום המס המשלים (Tax Top-Up) שהוקצה ל - [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם] בשנת כספים (Year Fiscal) קודמת לא הביאו לכך

שהישויות המשתתפות (CEs) בקבוצה הרב - לאומית (Group MNE)

הממוקמות ב - [הוסף את תחום השיפוט המיישם] תהיה הוצא ה נוספת

של מס במזומן (expense tax cash additional) ששווה, בסך הכול,

לסכום המס ה משלים UTPR Tax) Top-up (UTPR לשנת כספים

(Year Fiscal) קודמת , שהוקצה ל - [הוסף את שם תחום השיפוט

המיישם]. מספר העובדים (Employees of Number) והנכסים

המוחשיים (Assets Tangible) של הישויות ה משתתפות (CEs) בקבוצה

הרב - לאומית (Group MNE), שממוקמות בתחום שיפוט שבו שיעור

UTPR Percentage) (UTPR הוא אפס ב עבור שנת כספים (Fiscal

Year) יוחרגו מהנוסחה הקבועה בסעיף 2.6.1 להקצאת הסכום הכולל

של המס המשלים Amount) Tax Top-up UTPR (Total UTPR עבור

אותה שנת הכספים (Year Fiscal).

2.6.4 סעיף 2.6.3 אינו חל על שנת כספים (Year Fiscal) אם לכל תחומי

השיפוט עם UTPR כשיר (UTPR Qualified) בשנת הכספים (Fiscal

Year) יש שיעור UTPR Percentage) (UTPR של אפס ב עבור קבוצה

רב - לאומית (Group MNE) לגבי אותה שנת כספים (Year Fiscal).

3.1 דוחות כספיים (Accounts Financial)

3.1.1 ה הכנסת גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GLoBE) של כל

ישות משתתפת (CE) היא ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL)

שנקבע עבור הישות המשתתפת (CE) לשנת הכספים (Year Fiscal)

לאחר התאמות המתואר ות בסעיפים 3.2 עד 3.5 .

3.1.2 הכנסה נטו או הפסד חשבונאי (FANIL) הוא הרווח או ההפסד

נטו שנקבע עבור ישות משתתפת (CE) (לפני התאמות איחוד כלשהן

המ בטלות עסקאות בין חברתיות) בהכנת דוחות כספיים מאוחדים

(Statements Financial Consolidated) של ישות האם הסופית (UPE). אם אין זה מעשי באופן סביר לקבוע את ההכנסה נטו או הפסד

חשבונאי (FANIL) עבור ישות משתתפת (CE) בהתבסס על תקן

חשבונאי (standard accounting) המשמש בהכנת דוחות כספיים

מאוחדים (Statements Financial Consolidated) של ישות ה אם

הסופית (UPE). הרווח או הפסד נטו חשבונאי (FANIL) עבור הישות

משתתפת לשנת הכספים עשוי להיקבע באמצעות שימוש בבתקן

חשבונאי מקובל (Standard Accounting Financial Acceptable) אחר

תקן חשבונאי מאושר (Accounting Financial Authorised

Standard) אם:

(a) הדוחות הכספיים של הישות המשתתפת (CE) מטופלים לפי

כללי החשבונאות האלה;

(b) המידע שנכלל בדוחות הכספיים מהימן ; וכן

(c) הפרשים קבועים שעולים על 1 מיליון אירו שנובעים מהחלה

של כלל או סטנדרט חשבונאי על פריטי הכנס ה , הוצאה או על

עסקאות ששונה מהכלל החשבונאי שמשמש בהכנת הדוחות

הכספיים המאוחדים (Statements Financial Consolidated)

של ישות ה אם ה סופית (UPE), יתואמו לטיפול שנדרש לפי תקן

חשבונאות שמשמש לדוחות הכספיים המאוח דים

(Statements Financial Consolidated) של ישות האם הסופית

(UPE).

לקביעת הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GLoBE)

הכנסה נטו או הפסד חשבונאי (FANIL) של ישות משתתפת

יתואמו לגבי הפריטים הבאים כדי להגיע להכנסה או הפסד גלוב

or Income GLoBE) של אותה ישות (Entity):

(a) הוצאות מסים נטו (Expense Taxes Net);

(b) דיבידנדים מוחרגים (Dividends Excluded);

(c) רווח או הפסד הון מוחרג (Loss or Gain Equity Excluded);

(d) רווח או הפסד כלול משיטת הערכה מחדש (Included

Loss or Gain Method Revaluation);

(e) רווח או הפסד ממכירת נכסים והתחייבויות המוחרגים לפי

סעיף 6.3 (and assets of disposition from loss or Gain

6.3 Article under excluded liabilities);

(f) רווחים או הפסדים אסימטריים ממטבע חוץ (Asymmetric

Losses or Gains Currency Foreign);

(g) הוצאות אסורות (Expenses Disallowed Policy);

(h) שגיאות בתקופות קודמות ושינויים בעקרונות חשבונאיים

(Accounting in Changes and Errors Period Prior

Principles);

(i) הוצאת פנסיה נצברת (Expense Pension Accrued).

3.2.2 בבחירת הישות המשתתפת המדווחת (Constituent Filing

Entity), ישות משתתפת (CE) רשאית להחליף את הסכום המותר בניכוי

בחישוב הכנסתה החייבת במס במקום הימצאה בסכום שהוצא

בדוחותיה הכספיים עבור עלות או הוצאה של ישות משתתפת (CE) זו

ששולמה באמצעות תגמול מבוסס מניות. אם הוצאות תגמול מבוסס

מניות נובעות בקשר לאופציה שפגה ללא מימוש, על הישות המשתתפת

(CE) לכלול את הסכום הכולל שנוכה בעבר בחישוב הכנס ת גלוב או

הפסד גלוב (Loss or Income GLoBE) שלה ב עבור שנת הכספים

(Year Fiscal) שבה פגה האופציה. הבחירה היא בחירה לחמש שנים

(Election Five-Tear) וחייבת להיות מיושמת בעקביות עם תגמול

מבוסס מניות של כל הישויות המשתתפות (CEs) הממוקמות באותו

תחום שיפוט עבור השנה בה נעשית הבחירה וכל שנות הכספים (Fiscal

Years) הבאות. אם הבחירה נעשית בשנת כספים לאחר שחלק מתגמול

מבוסס המניות של עסקה נרשם בדוחות הכספיים, על הישות

המשתתפת לכלול בחישוב הכנס ת גלוב או הפסד גלוב (GLoBE

Loss or Income) שלה ב עבור אותה שנת כספים (Year Fiscal) סכום

השווה לעודף הסכום המ צטבר שהותר כהוצאה בחישוב הכנס ת גלוב או

הפסד גלוב (Loss or Income GLoBE) שלה בשנות כספים קודמות על

פני הסכום המצטבר שהיה מותר כהוצאה אילו הבחירה הייתה בתוקף

באותן שנות כספים (Years Fiscal). אם הבחירה מבוטלת, על הישות

המשתתפת לכלול בחישוב הכנסה או הכנסה או ה פסד גלוב (GloBE

Loss or Income) שלה לשנת הביטול את הסכום שנוכה, בהתאם

לבחירה, העולה על ההוצאה החשבונאית שהצטברה ביחס לתגמול

מבוסס המניות שטרם שולם.

כל עסקה בין ישויות משתתפות (CEs) הממוקמות בתחומי שיפוט

שאינה נרשמת באותו סכום בדוחות הכספיים של שתי הישויות

המשתתפות (CEs) או שאינה עולה בקנה אחד עם עקרון אורך הזרוע

Principle length Arm's), חייבת להיות מתואמת כך שתהיה באותו

ותעלה בקנה אחד עם עקרון אורך הזרוע. הפסד ממכירה או

העברה אחרת של נכס בין שתי ישויות משתתפות (CEs) הממוקמות

תחום שיפוט שאינו נרשם באופן עקבי עם עיקרון אורך הזרוע

Principle length Arm's), יחושב מחדש על בסיס עיקרון אורך הזרוע

Principle length Arm's) אם הפסד זה נכלל בחישוב הכנס ת גלוב או

גלוב (Loss or Income GloBE). כללים להקצאת הכנס ה או

בין ישות ראשית (Entity Main) לבין מוסדות הקבע (PEs) שלה

נמצאים בסעיף 3.4 .

זיכויי מס בני החזר כשירים

QRTC - Credits Tax Refundable Qualified) יטופלו כהכנס ת

בחישוב הכנסה או הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של

משתתפת (CE). זיכויי מס בני החזר להחזר שאינם כשירים

NQRTC - Credits Tax Refundable Qualified Non-) לא יטופלו

כהכנס ה בחישוב הכנסה או הפסד גלוב (L or Income GloBE) של ישות

משתתפת (CE).

ביחס לנכסים והתחייבויות הנמדדים ב שווי הוגן או הפרשה

ירידת ערך בדוחות הכספיים המאוחדים (Financial Consolidated

Statements), ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing)

רשאית לבחור לקבוע רווחים והפסדים באמצעות עיקרון המימוש

למטרות חישוב הכנסת גלוב (Income GloBE). הבחירה היא בחירה

שנים (Election Five-Year) וחלה על כל הישויות המשתתפות

הנמצאות בתחום השיפוט שעליו חלה הבחירה. הבחירה חלה על

הנכסים וההתחייבויות של ישויות משתתפות ככאלו, אלא אם כן

משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) בוחרת להגביל

הבחירה לנכסים מוחשיים של ישויות משתתפות (CEs) כאלו או

לישויות משתתפות (CEs) שהן ישויות השקעה (Entities Investment),

בחירה זו:

(a) כל הרווחים או ההפסדים המיוחסים ל מדידה ב שווי הוגן או

להפרשה ל ירידת ערך ביחס לנכס או התחייבות, יוחרגו מחישוב

הכנס ה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE).

(b) הערך בדוחות הכספים של הנכס או ההתחייבות למטרת

קביעת ה רווח או הפסד יהיה לפי הערך בדוחות הכספיים במועד

המאוחר מבין:

i . היום הראשון של שנת הבחירה;

ii . היום שבו הנכס נרכש או שההתחייבות נוצרה ; ו -

(c) אם הבחירה מבוטלת, ה כנסה או הפסד גלוב (GloBE

Loss or Income) של הישויות המשתתפות (CEs) יתוא מו

בהפרש , בתחילת שנת הביטול , בין השווי ההוגן של הנכס או

ההתחייבות לבין הערך בדוחות הכספים של הנכס או

ההתחייבות שנקבע בהתאם לבחירה.

3.2.6 (a) מסים מכוסים (Taxes Covered) ביחס לרווח נטו מנכס (Net

Gain Asset) או להפסד נטו מנכס (Loss Asset Net) בשנת

הבחירה (Year Election) , יוחרגו מחישוב מסים מכוסים

מותאמים (Taxes Covered Adjusted) .

(b) הרווח נכס המצרפי (Gain Asset Aggregate) בשנת הבחירה

(Year Election) יועבר אחורה לשנת ההפסד (Year Loss)

המוקדמת ביותר, ויתואם באופן יחסי כנגד הפסד נטו מנכס

(Loss Asset Net) של כל ישות משתתפת (CE) שנמצאת באותו

תחום שיפוט.

(c) אם, עבור כל שנת הפסד (Year Loss), הרווח נכס המותאם

(Gain Asset Adjusted) עולה על סך ההפסד נטו מנכס (Net

Loss Asset) של כל הישויות המשתתפות (CE) שנמצאות באותו

תחום שיפוט, הרווח המתואם של נכס (Gain Asset Adjusted)

יועבר לשנת ההפסד (Year Loss) הבאה (אם ישנה), ויוחל באופן

יחסי כנגד כל הפסד נטו מנכס (Loss Asset Net) של כל ישות

משתתפת (CE) בתחום השיפוט.

(d) כאשר קיים רווח נכס מצרפי (Gain Asset Aggregate)

בתחום שיפוט בשנת כספים (Year Fiscal), הישות המשתתפת

המדווחת (Entity Constituent Filing) רשאית לעשות, לפי סעיף

זה 3.2.6 , בחירה שנתית (Election Annual) ב עבור אותו תחום

שיפוט כדי להתאים את ההכנסה או הפסד גלוב (GloBE

Loss or Income) לגבי כל שנת כספים (Year Fiscal) קודמת

בתקופת המבט לאחור (Period Look-back) באופן המתואר

בפסקאות (b) ו - (c) , ולפרוס כל רווח נכס מותאם (Adjusted

Gain Asset) שנותר , על פני תקופת המבט לאחור (Look-back

Period) באופן המתואר בפסקה (d). שיעור המס האפקטיבי

(ETR) והמס המשלים (Tax Top-up), אם קיימים, ב עבור כל

שנת כספים (Year Fiscal) קודמת, יחושבו מחדש לפי סעיף 5.4.1

כאשר נעשית בחירה לפי סעיף זה: כל רווח נכס מותאם

(Gain Asset Adjusted) שנותר אחרי יישום פסקה (b) ו - (c)

יוקצה באופן שווה לכל שנת כספים בתקופת המבט לאחור

(Period Look-back) . רווח מוקצה מ נכס (Asset Allocated

Gain) לשנה הרלוונטית ייכלל בחישוב ה כנסת גלוב או הפסד גלוב

(Loss or Income GloBE) ב עבור ישות משתתפת (CE)

הממוקמת בתחום השיפוט הזה באותה שנה בהתאם לנוסח ה

שלהלן : רווח מוקצה מ נכס (Gain Asset Allocated) לשנה

הרלוונטית כפול היחס בין רווח נטו מנכסים של ישות משתתפת

מסוימת בשנת הבחירה Net Entity's Constituent (specified

year) Election the in Gain Asset לבין רווח נטו מנכס (Net

Gain Asset) של כל הישויות המשתתפות בשנת הבחירה Net

the in Entities Constituent specified all of Gain Asset

Year) Election . למטרות הנוסחה לעיל, ישות משתתפת (CE)

מסוימת היא ישות משתתפת (CE) שיש לה רווח נטו מנכסים

(Gain Asset Net) בשנת הבחירה (Year Election) והייתה

בתחום השיפוט של השנה הרלוונטית. אם אין ישות משתתפת

(CE) מסוימת לשנה הרלוונטית, הרו וח המותאם מ נכס

(Gain Asset Adjusted) מוקצה לאותה שנה יהיה מוקצה באופן

שווה לכל אחת מהישויות המשתתפות (CEs) הנמצאות בתחום

השיפוט באותה שנה.

3.2.7 החישוב של הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של

ישות במיסוי נמוך (Entity Low-Tax) לא יכלול כל הוצאה שקשורה

להסדר מימון תוך קבוצתי (Arrangement Financing Intragroup)

שניתן להניח כי במהלך תקופת ההסדר צפוי :

(a) הגדלת סכום ההוצאות שנלקחות בחשבון בחישוב ה כנסת או

ההפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של ישות במיסוי נמוך

(Entity Low-Tax).

(b) מבלי לגרום לעלייה תואמת בהכנס ה החייבת במס של הצד

הנגדי במיסוי גבוה (Counterparty High-Tax).

3.2.8 ישות - אם סופית (UPE) יכולה לבחור להחיל את הטיפול

החשבונאי המאוחד שלה כדי לבטל הכנס ה , הוצאה, רווחים והפסדים

בעסקאות בין ישויות משתתפות (CE) הנמצאות ונכללות בקבוצת מיסוי

מאוחדת, באותו תחום שיפוט, לצורך חישוב הכנסה או ההפסד גלוב נטו

(Loss or Income GloBE Net) של כל ישות משתתפת (CE) כזו.

הבחירה לפי סעיף זה היא בחירה לחמש שנים (Election Five-Year).

עם ביצוע או ביטול הבחירה האמורה, יתבצעו התאמות מתאימות

לצורכי הגל וב (GloBE) כך שלא יהיה כפ י ל ויות או השמטות של פריטי

הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) כתוצאה מביצוע או

ביטול הבחירה.

3.2.9 חברת ביטוח לא תכלול בחישוב הכנס ת גלוב או הפסד גלוב

(Loss or Income GloBE) סכומים שנגבו ממבוטחים עבור מסים

ששולמו על ידי חברת הביטוח בקשר להחזרים למבוטחים. חברת ביטוח

תכלול בחישוב הכנס ת גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE)

כל החזר למבוטחים שאינו משתקף ברווח או ההפסד נטו חשבונאי

(FANIL), במידה שהעלייה או הירידה המתאימה בהתחי יבות כלפי

המבוטחים משתקפת ברווח או הפסד נטו חשבונאי (FANIL).

סכומים המוכרים כהפחתה בהון של ישות משתתפת (CE)

הנובעים מחלוקות ששולמו או ישולמו ביחס להון רובד ראשון נוסף

Capital One Tier Additional) שהונפק על דיי הישות המשתתפת

יטופלו כהוצאה ב חישוב הכנסה או הפסד גלוב (Income GloBE

or) שלה. סכומים שהוכרו כהגדלה בהון של ישות משתתפת (CE)

המיוחסים לחלוקות שנתקבלו או יתקבלו ביחס להון רובד ראשון נוסף

Capital One Tier Additional) המוחזק על ידי הישות המשתתפת

ייכללו בחישוב הכנסת גלוב או הפסד גלוב(or Income GloBE

שלה.

רווח או הפסד נטו חשבונאי (FANIL) של ישות משתתפת (CE)

יתואם כנדרש כדי לשקף את דרישות ההוראות הרלוונטיות של פרקים

הכנס ה מספנות בינלאומית (Income Shipping International

עבור קבוצה רב - לאומית (Group MNE) שיש לה הכנס ה מספנות

בינלאומית (Income Shipping International), והכנס ה נלווית כשירה

לספנות בינלאומית (Shipping International Ancillary Qualified

Income) של כל ישות משתתפת (CE) יוחרגו מחישוב הכנסה או הפסד

Loss or Income GloBE) שלה לפי סעיף 3.2 בתחום השיפוט שבו

ממוקמת. כאשר חישוב הכנס ה מספנות בינלאומית

Income Shipping International) והכנס ה נלווית כשירה מספנות

בינלאומית (Income Shipping International Ancillary Qualified)

ישות משתתפת (CE) מביא להפסד, ההפסד יוחרג מחישוב ה הכנס ת

או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) שלה.

הכנס ה מספנות בינלאומית (Income Shipping International)

משמעה ההכנס ה נטו שמושגת על ידי הישות המשתתפת (CE) מ - :

(a) הובלת נוסעים או מטען באמצעות ספינות שהיא מפעילה

בתעבורה בינלאומית, בין אם הספינה נמצאת בבעלותה, בחכירה

או בדרך אחרת לרשותה של הישות המשתתפת (CE).

(b) הובלת נוסעים או מטען באמצעות ספינות שמופעלות

בתעבורה בינלאומית במסגרת הסכמי חכירת מקומות (slot-

arrangements chartering).

(c) חכירה של ספינה, לשימוש להובלת נוסעים או מטען בתעבורה

בינלאומית, בחכירה מלאה כולל ציוד, צוות ואספקה

(d) חכירת ספינה על בסיס חכירת ספינה ללא צוות (boat bare

charter), לשימוש להובלת נוסעים או מטען בתעבורה

בינלאומית, לישות משתתפת (CE) אחרת.

(e) השתתפות במאגר, בעסק משותף או בסוכנות הפעלה

בינלאומית להובלת נוסעים או מטען באמצעות ספינות בתעבורה

בינלאומית; וכן

(f) מכירת ספינה המשמשת להובלת נוסעים או מטען בתעבורה

בינלאומית , בתנאי שהספינה הוחזקה לשימוש על ידי הישות

המשתתפת (CE) למשך שנה אחת לפחות. הכנסות מספנות

בינלאומית (Income Shipping International) לא תכלול

הכנס ה נטו המתקבלת מהובלת נוסעים או מטען באמצעות

ספינות דרך נתיבי מים פנימיים בתוך אותו תחום שיפוט.

3.3.3 הכנס ה נלווית כשירה מספנות בינלאומית (Ancillary Qualified

Income Shipping International) משמעה הכנס ה נטו המתקבלת על

ידי ישות משתתפת (CE) מהפעילויות הבאות שנעשות בעיקר בקשר

להובלת נוסעים או מטען באמצעות ספינות בתעבורה בינלאומית:

(a) חכירת ספינה על בסיס חכירה ללא צוות לעסק ספנות אחר

שהוא לא ישות משתתפת (CE), ובלבד שהחכירה אינה עולה על

שלוש שנים;

(b) מכירת כרטיסים שהונפקו על ידי עסק ספנות אחר עבור הדרך

הפנים ארצית של מסע בינלאומי;

(c) חכירה ואחסנה לזמן קצר של מכולות או דמי עיכוב בגין

ההחזרה המאוחרת של המכולות;

(d) מתן שירותים לעסקי ספנות אחרים על ידי מהנדסים, צוות

תחזוקה, מטפלי מטען, צוות מטבח, ואנשי שירות לקוחות; וכן

(e) הכנס ה מהשקעה שבה ההשקעה המייצרת את ההכנס ה

נעשית כחלק בלתי נפרד מניהול עסק הפעלת הספינות בתעבורה

בינלאומית.

סך ההכנס ה הנלווית הכשירה מספנות בינלאומית (Qualified

Income Shipping International Ancillary) של כל הישויות

המשתתפות (CEs) הממוקמות בתחום שיפוט לא יעלה על 50%

מהכנס ה מספנות בינלאומית (Income Shipping International) של

ישויות משתתפות (CEs).

העלויות שנ גרמו על ידי ישות משתתפת (CE) המיוחסות ישירות

לפעילות הספנות הבינלאומית שלה המפורטות בסעיף 3.3.2 ועלויות

המיוחסות ישירות לפעילות הנלווית הכשירה שלה המפורטות בסעיף

ינוכו מההכנסות של הישות המשתתפת (CE) מפעילויות כאלה כדי

את ההכנס ה מספנות בינלאומית (Shipping International

Income) והכנס ה הנלווית הכשירה מספנות בינלאומית (Qualified

Income Shipping International Ancillary). עלויות אחרות שנגרמו

ידי ישות משתתפת (CE) המיוחסות בעקיפין לפעילות ספנות

בינלאומית ולפעילות הנלווית הכשירה יוקצו על בסיס ההכנסות ש ל

הישות המשתתפת (CE) מפעילויות כאלה ביחס לסך הכנסותיה . כל

העלויות הישירות והעקיפות המיוחסות להכנס ה מספנות בינלאומית

Income Shipping International) ולהכנס ה נלווית כשירה לספנות

בינלאומית (Income Shipping International Ancillary Qualified)

ישות משתתפת (CE) יוחרגו מחישוב ה כנסת גלוב או הפסד גלוב

or Income GloBE) שלה.

כדי שההכנס ה מספנות בינלאומית (Shipping International

Income) והכנס ה הנלווית הכשירה לספנות בינלאומית (Qualified

Income Shipping International Ancillary) של ישות משתתפת (CE)

זכאים להחרגה מהכנסה או הפסד גלו ב (Loss or Income GloBE)

לפי סעיף זה, על הישות המשתתפת (CE) להוכיח כי הניהול

האסטרטגי או המסחרי של כל הספינות הנוגעות בדבר מתבצע בפועל

תחום השיפוט שבו ממוקמת הישות המשתתפת (CE).

הכנס ה או הפסד בין ישות ראשית (Entity Main) לבין מוסד קבע 3.4.1 הכנסה נטו או הפסד חשבונאי (FANIL) של ישות משתתפת (CE)

שהיא מוסד קבע (PE) לפי פסקאות (b) (a), ו - (c) להגדרה בסעיף 10.1 ,

הוא ההכנסה נטו או ההפסד כפי שמשתקף בדוחות הכספיים הנפרדים

של מוסד הקבע (PE). אם למוסד הקבע (PE) אין דוחות כספיים נפרדים,

אזי ההכנסה נטו או ההפסד חשבונאי (FANIL) הוא הסכום שהיה מוצג

בדוחות הכספיים הנפרדים שלו אילו הוכנו על בסיס עצמאי ובהתאם

לתקן החשבונאות ששימש בהכנת הדוחות הכספיים המאוחדים של

ישות האם הסופית (UPE).

3.4.2 הכנסה נטו או הפסד חשבונאי (FANIL) של מוסד קבע (PE)

כאמור בסעיף 3.4.1 יותאם, אם נדרש:

(a) במקרה של מוסד קבע (PE) כהגדרתו בפסקאות (a) ו - (b)

להגדרה בסעיף 10.1 , כדי לשקף רק את הסכומים והפריטים של

הכנס ה והוצאה המיוחסים למוסד הקבע (PE) בהתאם לאמנת

מס (Treaty Tax) ישימה או לחוק מקומי של תחום השיפוט שבו

הוא ממוקם ללא קשר לסכום ההכנס ה הכפוף למס וסכום

ההוצאות המותרות בניכוי באותו תחום שיפוט;

(b) במקרה של מוסד קבע (PE) כהגדרתו בפסקה (c) של ההגדרה

לפרק 10.1 , לשקף רק את הסכומים והפריטים של ההכנס ה

וההוצאה שתהיה מוקצית בהתאמה לסעיף 7 במודל אמנת המס

של ה - Convention) Tax Model (OECD OECD .

3.4.3 במקרה של ישות משתתפת (CE) שהיא מוסד קבע (PE) בהתאם

לפסקה (d) של ההגדרה בסעיף 10.1 , ההכנס ה שלה המשמשת לחישוב

ההכנסהאו ההפסד נטו חשבונאי (FANIL) היא ההכנס ה ה פטורה

בתחום השיפוט שבו נמצאת הישות הראשית (Entity Main) ומיוחסת

לפעילויות שנערכות מחוץ לאותו תחום שיפוט. ההוצאות המשמשות

לחישוב ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL) הן אלה שאינן

מנוכות לצרכי מס בתחום השיפוט שבו נמצאת הישות הראשית (Main

Entity) ומיוחסות לפעי לויות אלו.

3.4.4 ההכנסה נטו או ההפסד חשבונאי (FANIL) של מוסד קבע (PE)

אינו נלקח בחשבון בקביעת ההכנסה או ההפסד גלוב (Income GloBE

Loss or) של הישות הראשית, למעט כאמור בסעיף 3.4.5 .

הפסד גלוב (Loss GloBE) של מוסד קבע (PE) יטופל כהוצאה של

הישות הראשית (Entity Main) (ולא של מוסד הקבע (PE)) לצורך

הכנסת גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) שלה

במידה שההפסד של מוסד הקבע (PE) מטופל כהוצאה בחישוב ההכנס ה

החייבת המקומית של ישות ראשית (Entity Main) כזו ואינו מופחת

פריט הכנס ה הכפוף למס לפי חוקי תחום השיפוט של הישות

הראשית (Entity Main) ותחום השיפוט של מוסד הקבע (PE). הכנסת

Income GloBE) שתיווצר לאחר מכן במוסד הקבע (PE) תטופל

כהכנסת גלוב (Income GloBE) של הישות הראשית (Entity Main)

של מוסד הקבע (PE)) עד לסכום ההפסד גלוב (Loss GloBE)

שטופל בעבר כהוצאה לצורך חישוב ההכנסה או הפסד גלוב (GloBE

or Income) של הישות הראשית (Entity Main).

הכנס ה או הפסד מישות שקופה (Entity Flow-through)

ההכנסה נטו או ההפסד חשבונאי (FANIL) של ישות משתתפת

שהיא ישות שקופה (Entity Flow-through) מוקצה באופן הבא:

(a) במקרה של מוסד קבע (PE) שדרכו מנוהל עסק הישות כולו

או חלקו, ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL) של הישות

מוקצה למוסד קבע (PE) זה בהתאם לסעיף 3.4 ;

(b) במקרה של ישות שקופה למס (Entity Transparent Tax)

שאינה ישות האם הסופית (UPE), כל הכנסה נטו או הפסד

חשבונאי (FANIL) שנותר לאחר יישום פסקה (a) מוקצה

לבעליהם של הישויות המשתתפות (CE) בהתאם לאמצעי

השליטה שלהם (Interests Ownership); וכן

(c) במקרה של ישות שקופה למס (Entity Transparent Tax)

שהיא ישות האם הסופית (UPE) או ישות היברידית הפוכה

(Entity Hybrid Reverse), כל הכנסה נטו או הפסד חשבונאי

(FANIL) שנותר לאחר יישום פסקה (a) מוקצה לה.

הכללים של סעיף 3.5.1 יוחלו בנפרד ביחס לכל אמצעי שליטה

Interests Ownership) בישות השקופה (Entity Flow-through).

3.5.3 לפני יישום סעיף 3.5.1 , ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי

(FANIL) של ישות שקופה (Entity Flow-through) יופחת בסכום

המיוחס לבעליה שאינם ישויות בקבוצה (Entities Group) ושמחזיקים

את אמצעי השליטה (Interests Ownership) שלהם בישות שקופה

(Entity Flow-through) במישרין או באמצעות מבנה שקוף למס (Tax

Structure Transparent).

3.5.4 סעיף 3.5.3 אינו חל על:

(a) ישות - אם סופית (UPE) שהיא ישות שקופה (Flow-through

Entity); או

(b) כל ישות שקופה (Entity Flow-through) בבעלות ישות - אם

סופית (UPE) כאמור (במישרין או באמצעות מבנה שקוף למס

Structure) Transparent (Tax).

הטיפול בישויות אלה מפורט בסעיף 7.1

3.5.5 ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL) של ישות שקופה

(Entity Flow-through) מופחת בסכום המוקצה לישות משתתפת (CE)

אחרת.

חישוב מסים מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted)

4.1 מסים מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted)

4.1.1 המסים המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של

ישות משתתפת (CE) בשנת הכספים (Year Fiscal) יהיו שווים

להוצאות המס השוטפות שנצברו בהכנס ה או הפסד נטו חשבונאי

(FANIL) שלה ביחס למסים מכוסים (Taxes Covered) לשנת הכספים

(Year Fiscal) מותאמים על ידי:

(a) הסכום נטו של תוספות למסים מכוסים (to Additions

Taxes Covered) בשנת הכספים (Year Fiscal) (כפי שנקבע לפי

סעיף 4.1.2) והפחתות למסים מכוסים (to Reductions

Taxes Covered) (כפי שנקבע לפי סעיף 4.1.3);

(b) סכום המסים הנדחים המותאמים (Tax Deferred Total

Amount Adjustment) (כפי שנקבע בהתאם לסעיף 4.4); (c) כל גידול או הפחתה במסים מכוסים (Taxes Covered)

שנרשמו בהון או בהכנס ה כוללת אחרת (Other

Income Comprehensive) הנוגעים לסכומים הכלולים בחישוב

הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) שיהיו חייבים

במס לפי כללי המס המקומיים.

התוספות למסים מכוסים (Taxes Covered to Additions) של

משתתפת (CE) בשנת הכספים (Year Fiscal) הן סכום של:

(a) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered) שנצבר

כהוצאה ברווח לפני מס בדוחות הכספיים ;

(b) כל סכום של נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Loss GloBE

Asset Tax Deferred) ששימש לפי סעיף 4.5.3 ;

(c) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered) ששולם בשנת

הכספים (Year Fiscal) ושקשור לעמדת מס בלתי ודאית כאשר

סכום זה טופל בשנת כספים (Year Fiscal) קודמת כהפחתה

למסים מכוסים (Taxes Covered to Reduction), לפ י סעיף

4.1.3 (d); וכן

(d) כל סכום של זיכוי או החזר ביחס לזיכוי מס בר החזר כשיר

(QRTC - Credit Tax Refundable Qualified) שנרשם

כהפחתה בהוצאות המס השוטפות.

הפחתות למסים מכוסים (Taxes Covered to Reductions) של

משתתפת (CE) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal) הן סכום של:

(a) סכום הוצאות המס השוטפות ביחס להכנס ה שהוחרגה

מחישוב הכנס ת גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE)

לפי פרק 3 ;

(b) כל סכום של זיכוי או החזר ביחס לזיכוי מס בר החזר שאינו

כשיר (NQRTC) שלא נרשם כהפחתה בהוצאות המס השוטפות;

(c) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered) שהוחזר או

זוכה, למעט כל זיכוי מס בר החזר כשיר (QRTC) של ישות

משתתפת (CE) שלא טופל כהתאמה להוצאת המס השוטפת

בדוחות הכספיים;

(d) סכום הוצאות המס השוטפות המתייחס לעמדת מס בלתי

וודאית; וכן (e) כל סכום של הוצאת מס שוטפת שלא צפוי להיות משולם בתוך

שלוש שנים מהיום האחרון של שנת הכספים (Year Fiscal).

4.1.4 אין לקחת בחשבון סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered)

יותר מפעם אחת.

4.1.5 בשנת כספים (Year Fiscal) שבה אין הכנסת גלוב נטו (Net

Income GloBE) בתחום שיפוט, אם המסים המכוסים המותאמים

(Taxes Covered Adjusted) לתחום שיפוט נמוכים מאפס ונמוכים

מסכום המסים המכוסים המותאמים הצפוי (Adjusted Expected

Amount Taxes Covered), הישויות המשתתפות (CEs) בתחום שיפוט

זה יטופלו כאלה שיש להם מס משלים שוטף נוסף (Additional

Tax Top-up Current) בתחום השיפוט לפי סעיף 5.4 שנוצר בשנת

הכספים (Year Fiscal) השוטפת שווה להפרש בין סכומים אלה. סכום

המסים המכוסים המותאמים הצפוי (Covered Adjusted Expected

Amount Taxes) שווה להכנס ת גלוב או הפסד גלוב (Income GloBE

Loss or) בתחום שיפוט מוכפל בשיעור המינימום (Rate Minimum).

4.2 הגדרת מסים מכוסים (Taxes Covered)

4.2.1 מסים מכוסים (Taxes Covered) משמעם:

(a) מסים שנרשמו בדוחות הכספיים של ישות משתתפת (CE)

ביחס להכנס ה או לרווחים שלה או לחלקה בהכנס ה או ברווחים

של ישות משתתפת (CE) שבה היא מחזיקה אמצעי שליטה

(Interest Ownership);

(b) מסים על רווחים מחולקים, חלוקת רווחים רעיונית

(distributions profit deemed), והוצאות לא עסקיות המוטלות

לפי מערכת מס של חלוקה זכאית (Tax Distribution Eligible

System);

(c) מסים המוטלים במקום מס חברות הכללי החל; וכן

(d) מסים המוטלים בהתייחס לרווחים כלואים והון תאגידי,

לרבות מס על רכיבים מרובים המבוססים על הכנס ה והון.

4.2.2 מסים מכוסים (Taxes Covered) אינם כוללים סכום של:

(a) מס משלים (Tax Top-up) שנצבר על ידי ישות - אם (Parent

Entity) לפי IIR כשיר (IIR Qualified);

(b) מס משלים (Tax Top-up) שנצבר על ידי ישות משתתפת (CE)

לפי מס מקומי משלים מזערי כשיר (Domestic Qualified

QDMTT - Tax Top-Up Minimum);

(c) מסים שניתן לייחס אותם להתאמה שנעשתה על ידי ישות

משתתפת (CE) כתוצאה מיישום UTPR כשיר (Qualified

UTPR);

(d) מס ייחוס בר - החזר לא כשיר (Refundable Disqualified

Tax Imputation);

(e) מסים ששולמו על ידי חברת ביטוח בגין תשואות לבעלי

פוליסות.

מסים מכוסים (Taxes Covered) מישות משתתפת (CE) אחת

משתתפת (CE) אחרת.

סעיף 4.3.2 חל על הקצאת מסים מכוסים (Taxes Covered) ביחס

למוסדות קבע (PEs), ישויות שקופות למיסוי (Transparent Tax

Entities) וישויות היברידיות (Entities Hybrid) וכן על הקצאת מיסי

חוץ נשלטת (CFC) ומסים על חלוקות מישות משתתפת (CE)

לאחרת.

מסים מכוסים מוקצים מישות משתתפת (CE) אחת לישות

משתתפת (CE) אחרת כדלקמן:

(a) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered) הכלולים

בדוחות הכספיים של ישות משתתפת (CE) ביחס להכנסת גלוב

או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של מוסד קבע (PE)

מוקצה למוסד הקב ע (PE);

(b) סכום כל מסים מכוסים (Taxes Covered) הכלולים בדוחות

הכספיים של ישות שקופה למיסוי (Entity Transparent Tax)

ביחס ל הכנסת או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE)

שהוקצה לישות משתתפת - בעלים (Entity-owner Constituent)

בהתאם לסעיף 3.5.1 (b), מוקצה לאותה ישות משתתפת - בעלים

(Entity-owner Constituent);

(c) במקרה של ישות משתתפת (CE) שישויות המשתתפות -

ה בעלים (Entity-owners Constituent) שלה כפופות למשטר מס

של חבר ת חוץ נשלטת (Tax Company Foreign Controlled

Regime) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered)

הכלולים בדוחות הכספיים של הישויות המשתתפות - הבעלים

(Entity-owners Constituent) הישירות או העקיפות שלה לפי

משטר מס של חבר ת חוץ נשלטת (Foreign Controlled

Regime Tax Company) על חלקן בהכנסת חברת חוץ הנשלטת

(income Company’s Foreign Controlled), מוקצים ל ישות

המשתתפת (CE);

(d) במקרה של ישות משתתפת (CE) שהיא ישות היברידית

(Entity Hybrid), סכום כל מסים מכוסים הכלולים בדוחות

הכספיים של ישות משתתפת - הבעלים (Entity- Constituent

owner) על הכנס ה של הישות ההיברידית (Entity Hybrid)

מוקצה לישות ההיברידית (Entity Hybrid); וכן

(e) כל סכום של מסים מכוסים (Taxes Covered) שנצבר ו

בדוחות הכספיים של ישות משתתפת - הבעלים (Constituent

Entity-owners) הישירים של ישות משתתפת (CE) על חלוקות

מהישות המשתתפת (CE) במהלך שנת הכספים (Year Fiscal)

מוקצה לישות המשתתפת (CE) המ חלקת.

4.3.3 מסים מכוסים (Taxes Covered) שהוקצו לישות משתתפת (CE)

מכוח סעיף 4.3.2 (c) ו - (d) ביחס להכנס ה פסיבית (Income Passive)

כלולים במסים המכוסים המותאמים של ישות משתתפת (CE) זו

בסכום השווה לקטן מבין:

(a) המסים המכוסים (Taxes Covered) שהוקצו ביחס להכנס ה

פסיבית (Income Passive) כאמור; או (b) שיעור המס המשלים (Percentage Tax Top-up) עבור תחום

השיפוט של הישות המשתתפת (CE), שנקבע ללא התחשבות

במסים המכוסים (Taxes Covered) שהתהוו ביחס להכנס ה

פסיבית (Income Passive) כאמור על ידי הישות המשתתפת -

ה בעלים (Entity-owner Constituent), מוכפל בסכום ההכנס ה

הפסיבית (Income Passive) של הישות המשתתפת (CE) הניתנת

להכללה תחת כל משטר מס של חברת חוץ נשלטת (Controlled

Regime Tax Company Foreign) או כלל שקיפות פיסקלית

(rule transparency fiscal).

כל מסים מכוסים (Taxes Covered) של הישות

המשתתפת - הבעלים (Entity-owner Constituent)

שהתהוו ביחס להכנס ה פסיבית (Income Passive)

כאמור שנותרים לאחר יישום סעיף זה לא יוקצו לפי סעיף

4.3.2 (c) או (d).

4.3.4 כאשר ההכנסת גלוב (Income GloBE) של מוסד קבע (PE)

מטופלת כהכנסת גלוב (Income GloBE) של הישות הראשית (Main

Entity) מכוח סעיף 3.4.5 , כל מסים מכוסים (Taxes Covered)

הנוצרים במקום הימצאו של מוסד הקבע (PE) וקשורים לאותה הכנס ה

מטופלים כמסים מכוסים (Taxes Covered) של הישות הראשית

(Entity Main) עד לסכום שלא עולה על הכנס ה כאמור מוכפל בשיעור

מס החברות הגבוה ביותר על הכנס ה רגילה בתחום השיפוט שבו הישות

הראשית (Entity Main) ממוקמת.

4.4 מנגנונים לטיפול בהפרשים זמניים

4.4.1 הסכום הכולל של ה ה מסים הנדחים המותאמים (Total

Amount Adjustment Tax Deferred) עבור ישות משתתפת (CE)

לשנת הכספים (Year Fiscal) שווה להוצאת המס הנדחה שנצברה

בדוחותיה הכספיים אם שיעור המס החל נמוך משיעור המינימום

(Rate Minimum) או, בכל מקרה אחר, הוצאת המס הנדחה כאמור

מחושבת מחדש בשיעור המינימום (Rate Minimum), ביחס למסים

מכוסים (Taxes Covered) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal) בכפוף

להתאמות הקבועות בסעיפים 4.4.2 ו - 4.4.3 ולהחרגות הבאות:

(a) סכום הוצאת המס הנדחה ביחס לפריטים המוחרגים מחישוב (b) סכום הוצאת המס הנדחה ביחס לצבירות לא מותרות

(Accruals Disallowed) וצבירות שלא נתבעו (Unclaimed

Accruals);

(c) ההשפעה של התאמת שווי או התאמת הכרה חשבונאית ביחס

לנכס מס נדחה;

(d) סכום הוצאת המס הנדחה הנוצרת מהערכה מחדש ביחס

לשינוי בשיעור המס המקומי החל; ו כן

(e) סכום הוצאת המס הנדחה ביחס ליצירה ולשימוש בזיכויי מס.

4.4.2 הסכום הכולל של המסים הנדחים המותאמים (Deferred Total

Amount Adjustment Tax) מותאם כדלקמן:

(a) מוגדל בסכום של כל צבירה לא מותרת (Disallowed

Accruals) או צבירה שלא נתבעה (Accruals Unclaimed)

ששולמה במהלך שנת הכספים (Year Fiscal);

(b) מוגדל בסכום של כל התחייבות מס נדחה שהוחזרה

(Liability Tax Deferred Recaptured) שנקבעה בשנת כספים

(Year Fiscal) קודמת וששולמה במהלך שנת הכספים (Fiscal

Year); וכן

(c) יופחת בסכום ש היה צריך ל הפחת ו מ הסכום הכולל של

המסים הנדחים המותאמים (Tax Deferred Total

Amount Adjustment) עקב הכרה בנכס מס נדחה של הפסד בגין

הפסד מס של השנה השוטפת, כאשר נכס מס נדחה של הפסד לא

הוכר מכיוון שלא התקיימו התמאים ל הכרה.

4.4.3 נכס מס נדחה שנרשם בשיעור נמוך משיעור המינימום

(Rate Minimum) ניתן לחישוב מחדש לפי שיעור המינימום בשנת

הכספים (Year Fiscal) שבה נכס המס הנדחה כאמור נרשם, אם

הנישום יכול להוכיח שנכס המס הנדחה מיוחס להפסד גלוב (GloBE

Loss). סכום הכולל של המסים הנדחים המותאמים (Deferred Total

Amount Adjustment Tax) מופחת בסכום שבו נכס מס נדחה גדל עקב

חישוב מחדש לפי סעיף זה.

במידה שחבות מס נדחה, שאינה צבירה מוחרגת שהוחזרה

Accrual Exception Recapture), נלקחת בחשבון על פי סעיף זה

כאמור לא שולם תוך חמש שנות כספים (Years Fiscal) עוקבות,

להשיב את הסכ ום בהתאם לסעיף זה. סכום התחייבות המס הנדחה

שהוחזר (Liability Tax Deferred Recaptured the of Amount)

שנקבע לשנת הכספים (Year Fiscal) הנוכחית יטופל כהפחתה מהמסים

המכוסים (Taxes Covered) בשנת הכספים (Year Fiscal) החמישית

הקודמת ושיעור המס האפקטיבי (ETR) והמס המשלים (Tax Top-up)

אותה שנת כספים (Year Fiscal) יחושבו מחדש על פי כללי סעיף

התחייבות המס הנדחה שהוחזר (Tax Deferred Recaptured

Liability) לשנת הכספים (Year Fiscal) השוטפת היא סכום הגידול

בקטגוריה של חבות מס נדחה שנכללה בסכום הכולל של המסים

ם המותאמים (Amount Adjustment Tax Deferred Total)

הכספים (Year Fiscal) החמישית הקודמת שלא התהפכה עד סוף

האחרון של שנת הכספים (Year Fiscal) השוטפת, אלא אם סכום

כאמור מתייחס לצבירה מוחרגת שהוחזרה (Exception Recapture

Accrual) כמפורט בסעיף 4.4.5 .

צבירה מוחרגת שהוחזרה (Accrual Exception Recapture)

משמעה הוצאת המס שנצברה המיוחסת לשינויים בהתחייבויות מס

קשורות ביחס ל:

(a) הקצבות השבת עלות על נכסים מוחשיים;

(b) עלות רישיון או הסדר דומה מהממשלה לשימוש בנכס

מקרקעין או לניצול משאבי טבע, הכרוכים בהשקעה משמעותית

בנכסים מוחשיים;

(c) הוצאות מחקר ופיתוח;

(d) הוצאות הפסקת פעילות ושיקום;

(e) חשבונאות שווי הוגן על רווחים נטו לא ממומשים;

(f) רווחים נטו מהמרת מטבע חוץ;

(g) עתודות ביטוח ועלויות רכישה נדחות של פוליסות ביטוח;

(h) רווחי ם ממכירת נכס מוחשי הממוקם באותו תחום שיפוט של

הישות המשתתפת (CE) שהושקעו מחדש בנכס מוחשי באותו

תחום שיפוט;

(i) סכומים נוספים שנצברו כתוצאה משינויים בעקרונות

חשבונאיים ביחס לקטגוריות (a) עד (h).

4.4.6 צבירה לא מותרת (Accrual Disallowed) משמעה:

(a) כל תנועה בהוצאת מס נדחה שנצברה בדוחות הכספיים של

ישות משתתפת (CE) המתייחסת לעמדת מס לא ודאית; וכן

(b) כל תנועה בהוצאת מס נדחה שנצברה בדוחות הכספיים של

ישות משתתפת (CE) המתייחסת לחלוקות מישות משתתפת

(CE).

4.4.7 צבירה שלא נתבעה (Accrual Unclaimed) משמעה כל עלייה

בהתחייבות מס נדחה שנרשמה בדוחות הכספיים של ישות משתתפת

(CE) ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) שאינה צפויה להיות משולמת

בתוך פרק הזמן הקבוע בסעיף 4.4.4 , ושבגינה הישות המשתתפת

המדווחת (Entity Constituent Filing) עושה בחירה שנתית (Annual

Election) שלא לכלול אותה בסכום הכולל של המסים הנדחים

המותאמים (Amount Adjustment Tax Deferred Total) עבור אותה

שנת כספים (Year Fiscal).

4.5 בחירה של הפסד גלוב (Election Loss GloBE)

4.5.1 במקום ליישם את הכללים המפורטים בסעיף 4.4 , ישות משתתפת

מדווחת (Entity Constituent Filing) יכולה לעשות בחירה של הפסד

גלוב (Election Loss GloBE) עבור תחום שיפוט. כאשר בחירה של

הפסד גלוב (Election Loss GloBE) נעשית עבור תחום שיפוט, נכס מס

נדחה של הפסד גלוב (Asset Tax Deferred Loss GloBE) נוצר בכל

שנת כספים (Year Fiscal) שבה קיים הפסד גלוב נטו (GloBE Net

Loss) בתחום השיפוט. נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Loss GloBE

Asset Tax Deferred) שווה להפסד גלוב נטו (Loss GloBE Net) בשנת

כספים (Year Fiscal) עבור תחום השיפוט מוכפל בשיעור המינימום

(Rate Minimum).

4.5.2 יתרת נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Tax Deferred Loss GloBE

Asset) מועברת לשנות כספים (Years Fiscal) עוקבות, מופחתת בסכום

נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Asset Tax Deferred Loss GloBE)

ששימש בשנת כספים (Year Fiscal).

יש לה שתמש בנכס מס נדחה של הפסד גלוב (Loss GloBE

Tax Deferred) בכל שנת כספים (Year Fiscal) עוקבת שבה

קיימת הכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net) עבור תחום השיפוט,

בסכום השווה לנמוך מבין ההכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net)

בשיעור המינימום (Rate Minimum), או סכום נכס המס הנדחה

הפסד גלוב (Asset Tax Deferred Loss GloBE) הזמין.

אם בחירה של הפסד גלוב (Election Loss GloBE) מבוטלת

מכן, כל נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Deferred Loss GloBE

Tax) שנותר מופחת לאפס, בתוקף החל מהיום הראשון של שנת

הכספים (Year Fiscal) הראשונה שבה בחירה של הפסד גלוב (GloBE

Election Loss) אינה חלה עוד.

הבחירה של הפסד גלוב (Election Loss GloBE) חייבת להיות

מדווחת יחד עם דוח המידע גלוב (GIR) הראשון של הקבוצה הרב -

אומית (Group MNE) אשר כוללת את תחום השיפוט שעבו רו הבחירה

נעשתה. לא ניתן לעשות בחירה של הפסד גלוב (Election Loss GloBE)

תחום שיפוט עם מער כ ת מס של חלוקה זכאית (Eligible

System Tax Distribution) כהגדרתה בסעיף 7.3 .

ישות שקופה (Entity Flow-through) שהיא ישות - אם סופית

) של קבוצה רב - לאומית (Group MNE) יכולה לעשות בחירה של

גלוב (Election Loss GloBE) לפי סעיף זה. כאשר בחירה כזו

נעשית, נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Tax Deferred Loss GloBE

) יחושב בהתאם לסעיפים 4.5.1 עד 4.5.5 , אולם, נכס מס נדחה

הפסד גלוב (Asset Tax Deferred Loss GloBE) יחושב בהתייחס

להפסד גלוב (Loss GloBE) של הישות השקופה (Flow-through

Entity) לאחר הפחתה בהתאם לסעיף 7.1.2 .

לאחר דיווח ושינויים בשיעורי מס 4.6.1 התאמה לחבות המסים המכוסים (Taxes Covered) של ישות

משתתפת (CE) לשנת כספים (Year Fiscal) קודמת שנרשמה בדוחות

הכספיים תטופל כהתאמה למסים מכוסים (Taxes Covered) בשנת

הכספים (Year Fiscal) שבה נעשתה ההתאמה, אלא אם כן ההתאמה

קשורה לשנת כספים (Year Fiscal) שבה יש קיטון במסים מכוסים

(Taxes Covered) עבור תחום השיפוט. במקרה של קיטון במסים

מכוסים (Taxes Covered) הכלולים במסים המכוסים המותאמים

(Taxes Covered Adjusted) של ישות משתתפת (CE) לשנת כספים

(Year Fiscal) קודמת, שיעור המס האפקטיבי (ETR) ומס משלים

לשנת הכספים (Year Fiscal) כאמור יחושבו מחדש לפי סעיף 5.4.1 .

בחישובים מחדש לפי סעיף 5.4.1 , המסים המכוסים המותאמים

(Taxes Covered Adjusted) שנקבעו לשנת הכספים (Year Fiscal)

יופחתו בסכום הקיטון של המסים המכוסים (Taxes Covered)

וההכנסת גלוב (Income GloBE) שנקבעו לשנת הכספים (Year Fiscal)

ולכל שנות הכספים (Year Fiscal) הביניים יותאמו כנדרש ובמידת

הצ ורך. ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) יכולה

לעשות בחירה שנתית (Election Annual) לטפל בקיטון לא מהותי

במסים מכוסים (Taxes Covered) כהתאמה למסים מכוסים

(Taxes Covered) בשנת הכספים (Year Fiscal) שבה נעשתה

ההתאמה. קיטון לא מהותי במסים מכוסים (Taxes Covered) הוא

קיטון כולל של פחות ממיליון אירו במסים המכוסים המותאמים

(Taxes Covered Adjusted) שנקבעו לתחום השיפוט לשנת כספים

(Year Fiscal).

4.6.2 סכום הוצאות המס הנדחות הנובעות מהפחתה בשיעור המס

המקומי החל יטופל כהתאמה בחבות המסים המכוסים של ישות

משתתפת (CE) שנדרשה לפי סעיף 4.1 לשנת כספים (Year Fiscal)

קודמת כאשר הפחתה כאמור מביאה ליישום שיעור שנמוך משיעור

המינימום.

סכום הוצאות המס הנדחות, כאשר הוא משולם, שנגרם עקב גידול

בשיעור המס המקומי החל יטופל כהתאמה לפי סעיף 4.6.1 לחבות

המסים המכוסים של ישות משתתפת (CE) שנדרשה לפי סעיף 4.1 לשנת

כספים (Year Fiscal) קודמת כאשר סכום כאמור נרשם במקור בשיעור

משיעור המינימום. התאמה זו מוגבלת לסכום ששוו ה לגידול

בהוצאות המס הנדחות עד להוצאות המס הנדחות כאמור כשהן

מותאמות מחדש לשיעור המינימום.

אם יותר מ - 1 מיליון אירו מסכום שנצבר על ידי ישות משתתפת

כהוצאת מס שוטפת ונכלל במסים מכוסים מותאמים (Adjusted

Taxes Covered) ב עבור שנת כספים (Year Fiscal), לא שולם בתוך

שנים מהיום האחרון של שנה כאמור, שיעור המס האפקטיבי

) והמס המשלים (Tax Top-up) ב עבור שנת הכספים (Fiscal

שבה נתבע הסכום שלא שולם כמסים מכוסים (Taxes Covered)

יחושבו מחדש בהתאם לסעיף 5.4.1 על ידי החרגת סכום שלא שולם

אמור ממסים מכוסים מתואמים.

מס אפקטיבי (ETR) ומס משלים (Tax Top-up)

שיעור המס האפקטיבי (ETR)

שיעור המס האפקטיבי (ETR) של קבוצה רב - לאומית (MNE

Group) עבור תחום שיפוט עם הכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net)

עבור כל שנת כספים (Year Fiscal). שיעור המס האפקטיבי

) של קבוצה רב - לאומית (Group MNE) עבור תחום שיפוט שווה

לסכום המסים המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של

נטו (Income GloBE Net) ב תחום שיפוט ב עבור שנת הכספים

Fiscal). לצורך פרק 5 , כל ישות משתתפת חסרת תושבות

Entity Constituent Stateless) תטופל כישות משתתפת (CE) יחידה

הממוקמת בתחום שיפוט נפרד.

הכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net) של תחום שיפוט ב עבור

כספים (Year Fiscal) הוא הסכום החיובי, אם קיים, המחושב

בהתאם לנוסחה שלהלן :

כאשר:

(a) הכנס ת ה גלוב של כל הישויות המשתתפות (Income GloBE

Entities Constituent all of) היא סכום הכנס ת ה גלוב (GloBE

Income) של כל הישויות המשתתפות (CEs) הממוקמות בתחום

השיפוט שנקבעה בהתאם לפרק 3 ב עבור שנת הכספים (Fiscal

Year); וגם

(b) הפסד גלוב של כל הישויות המשתתפות (of Losses GloBE

Entities Constituent all) הוא סכום ההפסדים גלוב (GloBE

Losses) של כל הישויות המשתתפות (CEs) הממוקמות בתחום

השיפוט שנקבעה בהתאם לפרק 3 ב עבור שנת הכספים (Fiscal

Year).

5.1.3 מסים מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted) ו הכנסת

גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של ישויות משתתפות

(CEs) שהן ישויות השקעה (Entities Investment) יוחרגו בקביעת

שיעור המס האפקטיבי (ETR) בסעיף 5.1.1 ובקביעת הכנסת גלוב נטו

(Income GloBE Net) בסעיף 5.1.2 .

5.2 מס משלים (Tax Top-up)

5.2.1 שיעור המס ה משלים (Percentage Tax Top-up) בתחום שיפוט

ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) יהיה ההפרש החיובי בנקודות

השיעור, אם קיים, המחושב בהתאם לנוסחה שלהלן :

כאשר שיעור המס האפקטיבי (ETR) הוא שיעור המס האפקטיבי

(ETR) שנקבע בהתאם לסעיף 5.1 בתחום השיפוט ב עבור שנת הכספים

(Year Fiscal).

5.2.2 הרווח העודף (Profit Excess) בתחום השיפוט ב עבור שנת כספים

(Year Fiscal) הוא הסכום החיובי, אם קיים, המחושב בהתאם לנוסחה

הבאה: רווח עודף = הכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net) - החרגת

הכנס ה על בסיס פעילות (SBIE) כאשר:

(a) הכנסת גלוב נטו (Income GlobE Net) היא הכנסת גלוב נטו

(Income GlobE Net) שנקבעה בהתאם לסעיף 5.1.2 בתחום

השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal);

(b) החרגת הכנס ה על בסיס פעילות (SBIE) היא החרגת הכנס ה

על בסיס פעילות שנקבעה בהתאם לסעיף 5.3 בתחום שיפוט

ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal) (אם קיימת).

המס ה משלים בתחום שיפוט (Tax Top-up Jurisdictional) עבור

השיפוט בשנת כספים (Year Fiscal) שווה לסכום החיובי, אם

המחושב בהתאם לנוסחה שלהלן : מס מ שלים בתחום שיפוט

Top-up Jurisdictional) = (שיעור המס ה משלים Tax (Top-up

Percentage) רווח עודף Profit) (Excess) + מס משלים שוטף נוסף

Top-up Current Additional) - מס מקומי משלים (Domestic

Top-up) כאשר:

(a) שיעור המס ה משלים (Percentage Tax Top-up) הוא

ההפרש בנקודות השיעור שנקבע בהתאם לסעיף 5.2.1 בתחום

השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal);

(b) הרווח העודף (Profit Excess) הוא הרווח העודף (Excess

Profit) שנקבע בהתאם לסעיף 5.2.2 בתחום השיפוט ב עבור שנת

הכספים (Year Fiscal);

(c) המס ה משלים השוטף הנוסף (Top-up Current Additional

Tax) הוא הסכום שנקבע, או טופל כמס משלים שוטף נוסף

(Tax Top-up Current Additional) בהתאם לסעיף 4.1.5 או

סעיף 5.4.1 בתחום השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal);

(d) המס המקומי המשלים (Tax Top-up Domestic) הוא

הסכום שיש לשלם לפי מס מקומי משלים מזערי כשיר

(QDMTT - Tax Top-Up Minimum Domestic Qualified)

בתחום השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

למעט כאמור בסעיף 5.4.3 , המס המשלים (Tax Top-up) של ישות

משתתפת (CE) ייקבע עבור כל ישות משתתפ ת (CE) בתחום שיפוט שיש

הכנסת גלוב (Income GlobE) שנקבעה בהתאם לפרק 3 ב עבור שנת

הכספים (Year Fiscal) ונכללה בחישוב הכנסת ה גלוב נטו (GloBE Net

Income) של אותו תחום שיפוט בהתאם לנוסחה הבאה:

𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶 𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑜𝑜𝑜𝑜 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑢𝑢𝑢𝑢𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇

𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑢𝑢𝑢𝑢𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇 𝐽𝐽𝐽𝐽𝑢𝑢𝑢𝑢𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝑇𝑇𝑇𝑇𝐽𝐽𝐽𝐽𝑇𝑇𝑇𝑇𝐽𝐽𝐽𝐽 =

𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶 𝐽𝐽𝐽𝐽ℎ𝐼𝐼𝐼𝐼 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑜𝑜𝑜𝑜 𝐼𝐼𝐼𝐼𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼 𝐺𝐺𝐺𝐺𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐺𝐺𝐺𝐺𝐶𝐶𝐶𝐶 × 𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐶𝐽𝐽𝐽𝐽 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇 𝑇𝑇𝑇𝑇𝑜𝑜𝑜𝑜 𝐼𝐼𝐼𝐼𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼𝐼 𝐺𝐺𝐺𝐺𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐺𝐺𝐺𝐺𝐶𝐶𝐶𝐶 𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐴𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐽𝐴𝐴𝐴𝐴𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇𝑇

כאשר:

(a) המס ה משלים בתחום שיפוט (Tax Top-up Jurisdictional)

הוא המס המשלים (Tax up Top) שנקבע בהתאם לסעיף 5.2.3

בתחום השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal);

(b) הכנס ת ה גלוב (Income GloBE) של הישות המשתתפת (CE)

היא הכנס ת ה גלוב (Income GloBE) של הישות המשתתפת

(CE) שנקבעה בהתאם לסעיף 3.2 בתחום השיפוט ב עבור שנת

הכספים (Year Fiscal);

(c) הכנס ת ה גלוב המצטברת (Income GloBE aggregate) של

כל הישויות המשתתפות (all of Income GloBE Aggregate

CEs) היא ה הכנס ת גלוב המצטברת (GloBE aggregate

Income) של כל הישויות המשתתפות שיש להן הכנסת גלוב

(Income GloBE) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal) שנכללה

בחישוב ההכנסת גלוב נטו (Income GloBE Net) בהתאם לסעיף

5.1.2 בתחום השיפוט ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

5.2.5 אם המס המשלים בתחום השיפוט (Tax Top-up Jurisdictional)

מיוחס לחישוב מחדש לפי סעיף 5.4.1 ולתחום השיפוט אין הכנסת גלוב

נטו (Income GloBE Net) בשנת הכספים (Year Fiscal) הנוכחית,

המס המשלים (Tax Top-up) יוקצה תוך שימוש בנוסחה שבסעיף 5.2.4 ,

בהתבסס על הכנסת גלוב (Income GloBE) של הישויות המשתתפות

(CE) בשנות הכספים (Years Fiscal) שלגביהן בוצעו החישובים מחדש

לפי סעיף 5.4.1 .

5.3 החרגת הכנס ה על בסיס פעילות (Exclusion Income Substance-based

SBIE -) הכנס ת גלוב נטו (Income GloBE Net) בתחום השיפוט ניתן

להפחיתה בהחרגת הכנסה על בסיס פעילות (SBIE) בתחום השיפוט כדי

את הרווח העודף (Profit Excess) לצורך חישוב המס המשלים

Top-up) תחת סעיף 5.2 . ישות משתתפת מדווחת (CE Filing)

בקבוצה רב - לאומית (Group MNE) רשאית לבצע בחירה שנתית

Election Annual) שלא ליישם את החרגת ההכנסה על בסיס פעילות

SBIE) בתחום שיפוט על ידי אי - חישוב ההחרגה או אי - תביעתה

בחישוב המס ה משלים (Tax Top-up) בתחום השיפוט בדוח מידע לגלוב

שהוגש ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

סכום החרגת ההכנסה על ב סיס פעילות (SBIE) בתחום שיפוט

סכום הפחתת השכר (carve-out payroll) הפחתת הנכסים

המוחשיים (carve-out asset tangible) עבור כל ישות משתתפת (CE)

ישויות משתתפות (CEs) שהן ישויות השקעה (Investment

Entity), באותו תחום שיפוט.

הפחתת השכר עבור ישות משתתפת (CE) הממוקמת בתחום

שווה ל - 5% מעלויות שכר זכאיות (Costs Payroll Eligible) של

עובדים זכאים (Employees Eligible) המבצעים פעילויות עבור

הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) בתחום שיפוט כאמור, למעט

עלויות שכר זכאיות (Costs Payroll Eligible) שהן:

(a) מוערכות ונכללות בעלות המופחתת בדוחות הכספיים של

נכסים מוחשיים זכאים (Assets Tangible Eligible);

(b) מיוחסות להכנס ה מספנות בינלאומי ת (International

Income Shipping) של ישות משתתפת (CE) ול הכנסה נלווית

כשירה מספנות בינלאומית (Ancillary Qualified

Income Shipping International) בהתאם לסעיף 3.3.5

שהוחרגה מהחישוב של הכנסה או הפסד גלוב (Income GloBE

Loss or) ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal).

הפחתת הנכסים המוחשיים עבור ישות משתתפת (CE) הממוקמת

בתחום שיפוט שווה ל - 5% מהעלות המופחתת בדוחות הכספיים של

מוחשיים זכאים (Assets Tangible Eligible) הממוקמים

בתחום שיפוט כאמור. נכסים מוחשיים זכאים (Tangible Eligible

Assets) משמעותם:

(a) נכסים, מפעל וציוד הממוקמים בתחום שיפוט זה;

(b) משאבי טבע שנמצאים בתחום שיפוט זה;

(c) זכות של מחכיר לשימוש בנכסים מוחשיים שנמצאים בתחום

שיפוט זה; וגם

(d) רישיון או הסדר דומה מהממשלה לשימוש בנכסים בלתי

ניידים לניצול של משאבים טבעיים שכוללים השקעה משמעותית

בנכסים מוחשיים.

למטרה זו, חישוב הפחתת נכסים מוחשיים לא יכלול את ערך

בספרים של נכסי מקרקעין (כולל אדמה או בניינים) המוחזקים

למכירה, השכרה או השקעה. חישוב הפחתת הנכסים המוחשיים

לא יכלול את ערך בספרים של נכסים מוחשיים המשמשים

בהפקת הכנסה מספנות בינלאומיות (Shipping International

Income) של ישות משתתפת (CE) והכנסה נלווית כשירה

מספנות בינלאומית (International Ancillary Qualified

Income Shipping) (כלומר, ספינות וציוד ותשתיות ימיות

אחרות). ערך בספרים של נכסים מוחשיים השייכים להכנסות

העודפות של ישות משתתפת (CE) מעל ההגבלה עבור הכנסה

נלווית כשירה מספנות בינלאומית (Ancillary Qualified

Income Shipping International) לפי סעיף 3.3.4 ייכלל בחישוב

הפחתת הנכסים המוחשיים.

5.3.5 חישוב ערך בספרים של נכסים מוחשיים זכאים (Eligible

Assets Tangible) לצורך סעיף 5.3.4 יתבסס על הממוצע של ערך

בספרים (נטו לאחר פחת מצטבר, פחת, או דלדול, וכולל כל סכום

המיוחס להיוון של הוצאות שכר) בתחילת ובסוף שנת הכספים

המדווחת (Year Fiscal Reporting) כפי שנרשם לצורך עריכת הדוחות

הכספיים המאוחדים (Statements Financial Consolidated) של ישות

האם הסופית (UPE).

למטרות סעיפים 5.3.3 ו - 5.3.4 , עלויות השכר הזכאיות (Eligible

Payroll) והנכסים המוחשיים הזכאים (Tangible Eligible

Assets) של ישות משתתפת (CE) שהיא מוסד קבע (Permanent

Establishment) הם אלה שנכללו בדוחות הכספיים הנפרדים שלה

שנקבע בסעיף 3.4.1 והותאמו בהתאם לסעיף 3.4.2 , ובלבד

שהעובדים הזכאים (Employees Eligible) והנכסים המוחשיים

הזכאים (Assets Tangible Eligible) ממוקמים בתחום השיפוט שבו

הקבע (PE) ממוקם. עלויות השכר הזכאיות (Payroll Eligible

) והנכסים המוחשיים הזכאים (Assets Tangible Eligible) של

קבע (PE) אינם נלקחים בחשבון בעלויות שכר זכאיות (Eligible

Payroll) ובנכסים המוחשיים הזכאים (Tangible Eligible

Assets) של הישות הראשית (Entity Main). עלויות השכר הזכאיות

Costs Payroll Eligible) והנכסים המוחשיים הזכאים (Eligible

Assets Tangible) של מוסד קבע (PE) שהכנסתו הוחרגה כולה או

בהתאם לסעיפים 3.5.3 ו - 7.1.4 מוחרגים מחישובי החרגת הכנסה

בסיס פעילות (SBIE) של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE)

יחס.

למטרות סעיפים 5.3.3 ו - 5.3.4 , עלויות שכר זכאיות (Eligible

Payroll) ונכסים מוחשיים זכאים (Assets Tangible Eligible)

ישות שקופה (Entity Flow-through) שאינם מוקצים לפי סעיף

מוקצים כדלקמן:

(a) אם ההכנסה או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL) של הישות

השקופה (Entity Flow-through) הוקצתה לישות המשתתפת -

ה בעלים (CE-owner) לפי סעיף 3.5.1 (b), אזי עלויות השכר

הזכאיות (Costs Payroll Eligible) והנכסים המוחשיים

הזכאים (Assets Tangible Eligible) של הישות (Entity)

מוקצים באותו יחס של הישות המשתתפת - הבעלים (CE-owner)

בתנאי שהיא ממוקמת בתחום השיפוט שבו נמצאים העובדים

הזכאים (Costs Payroll Eligible) והנכסים המוחשיים הזכאים

(Assets Tangible Eligible);

(b) אם הישות השקופה (Entity Flow-through) היא הישות

האם הסופית (UPE), אזי עלויות שכר זכאיות (Eligible

Costs Payroll) ונכסים מוחשיים זכאים (Tangible Eligible

Assets) הממוקמים בתחום השיפוט שבו נמצאת הישות האם

הסופית (UPE) מוקצים אליה ומופחתים ביחס להכנסה

שמוחרגת לפי סעיף 7.1.1 ; וכן

(c) עלויות השכר הזכאיות (Costs Payroll Eligible) והנכסים

המוחשיים הזכאים (Assets Tangible Eligible) האחרים של

הישות הש קופה (Entity Flow-through) מוחרגים מחישובי

החרגת הכנסה על בסיס פעילות (SBIE) של הקבוצה הרב -

ל אומית (Group MNE).

5.4 מס משלים שוטף נוסף (Tax Top-up Current Additional)

5.4.1 אם שיעור המס האפקטיבי (ETR) והמס ה משלים (Tax Top-up)

ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) קודמת נדרש או מותר לחישוב מחדש

בהתאם לסעיף התאמת שיעור המס האפקטיבי (Adjustment ETR

Article),

(a) שיעור המס האפקטיבי (ETR) והמס ה משלים (Tax Top-up)

ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) קודמת יחושבו מחדש בהתאם

לכללים שבסעיף 5.1 עד סעיף 5.3 , לאחר שלוקחים בחשבון את

ההתאמות הנדרשות למסים מכוסים מותאמים (Adjusted

Taxes Covered) ולהכנסה או הפסד גלוב (or Income GloBE

Loss) על ידי סעיף התאמת שיעור המס האפקטיבי (ETR

Article Adjustment) הרלוונטי ; וכן

(b) כל סכום של מס משלים (Tax Top-up) מצטבר הנובע

מחישוב מחדש כאמור יטופל כמס משלים שוטף נוסף

(Tax Top-up Current Additional) לפי סעיף 5.2.3 שנוצר בשנת

הכספים (Year Fiscal) השוטפת.

אם קיים מס משלים שוטף נוסף (Top-up Current Additional

המיוחס לחישוב מחדש לפי סעיף 5.4.1 ולתחום השיפוט אין

הכנסת גלוב נטו (Income GloBE Net) ב עבור שנת הכספים (Fiscal

השוטפת, ההכנסת גלוב (Income GloBE) של כל ישות משתתפת

הממוקמת בתחום השיפוט לצורך סעיף 2.2.2 תהיה שווה לתוצאת

ה משלים (Tax Top-up) שהוקצה לישות (Entity) כאמור לפי

סעיפים 5.2.4 ו - 5.2.5 חלקי שיעור המינימום (Rate Minimum).

אם קיים מס משלים שוטף נוסף (Top-up Current Additional

המיוחס להפעלת סעיף 4.1.5 , הכנסת גלוב (Income GloBE) של

ישות משתתפת (CE) הממוקמת בתחום השיפוט לצורך סעיף 2.2.2

שווה לתוצאת המס ה משלים (Tax Top-up) שהוקצה לישות

Entity) כאמור לפי סעיף זה חלקי שיעור המינימום (Rate Minimum).

מס משלים שוטף נוסף (Tax Top-up Current Additional)

שהוקצה לכל ישות משתתפת (CE) לצורך סעיף זה יוקצה רק לישויות

משתתפות (CEs) שרושמות סכום של מסים מכוסים מותאמים

Taxes Covered Adjusted) שהוא נמוך מאפס ונמוך מהכנסה או

גלוב (Loss or Income GloBE) של ישות משתתפת (CE) כאמור

בשי עור המינימום (Rate Minimum). ההקצאה תתבצע פרו -

בהתבסס על הסכום הבא עבור כל אחת מהישויות המשתתפות

אם מוקצה לישות משתתפת (CE) מס משלים שוטף נוסף

Top-up Current Additional) בהתאם לסעיף זה וסעיף 5.2.4

משתתפת (CE) כאמור תיחשב כישות משתתפת במיסוי נמוך

Entity Constituent Low-Taxed) לצורך פרק 2 .

מינימיס (exclusion minimis De)

בבחירת הישות המשתתפת המדווחת (Constituent Filing

Entity) ולמרות הדרישות האחרות הקבועות בסעיף 5 , המס ה משלים

Top-up) של הישויות המשתתפות (CE) הממוקמות בתחום

ייחשב כשווה לאפס ב עבור שנת כספים (Year Fiscal) אם, עבור

שנת כספים (Year Fiscal):

(a) המחזור גלוב הממוצע (Revenue GloBE Average) של

תחום שיפוט כאמור נמוך מ - 10 מיליון אירו; וכן

(b) ההכנסה או ההפסד גלוב הממוצעים (GloBE Average

Loss or Income) של אותו תחום שיפוט הוא הפסד או נמוך מ -

1 מיליון אירו.

הבחירה תחת סעיף זה היא בחירה שנתית (Election Annual).

5.5.2 לצורך סעיף 5.5.1 , המחזור גלוב הממוצע (GloBE Average

Revenue) (או הכנסה או הפסד גלוב Loss) or Income (GloBE) של

תחום שיפוט הוא ממוצע המחזור גלוב (Revenue GloBE) (או הכנסה

או הפסד גלוב Loss) or Income (GloBE) של התחום השיפוט עבור

השנה הנוכחית ושתי שנות הכספים (Year Fiscal) הקודמות. אם לא

היו ישויות משתתפות (CE) עם מחזור גלוב (Revenue GloBE) או עם

הפסדים גלוב (Losses GloBE) שהיו ממוקמות בתחום השיפוט בשנה

הראשונה או השנייה הקודמת לשנת הכספים (Year Fiscal), אותה שנה

או שנים יוחרגו מחישוב המחזור גלוב הממוצע (GloBE Average

Revenue) ומההכנסה או ההפסד גלוב הממוצעים (GloBE Average

Loss or Income) של תחום השיפוט הרלוונטי.

5.5.3 לצורכי סעיף 5.5.2 :

(a) המחזור גלוב (Revenue GloBE) של תחום שיפוט בשנת

כספים (Year Fiscal) הוא סכום המחזור של כל הישויות

המשתתפות (CE) הממוקמות בתחום השיפוט באותה שנת

כספים (Year Fiscal), תוך לקיחה בחשבון את ההתאמות

שחושבו בהתאם לפרק 3 ; וכן

(b) ההכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של תחום

שיפוט עבור בשנת כספים (Year Fiscal) הוא ההכנסת גלוב נטו

(Income GloBE Net) של תחום שיפוט זה, אם קיים, או ההפסד

גלוב נטו (Loss GloBE Net) של תחום שיפוט זה.

5.5.4 בחירה לפי סעיף 5.5 לא תחול על ישות משתתפת (CE) שהיא ישות

משתתפת חסרת תושבות (Entity Constituent Stateless) או ישות

השקעה (Entity Investment) וההכנסה או הפסד גלוב (GloBE

Loss or Income) של ישות משתתפת חסרת תושבות (Stateless

Entity Constituent) ושל ישות השקעה (Entity Investment) יוחרגו

מהחישובים בסעיף 5.5.3 .

משתתפות בבעלות מיעוט (Constituent Minority-Owned

חישוב שיעור המס האפקטיבי (ETR) והמס ה משלים (Top-up

עבור תחום שיפוט בהתאם לפרקים 3 עד 7 , וסעיף 8.2 , ביחס

לחברים בתת קבוצה בבעלות מיעוט (Subgroup Minority-Owned)

כאילו היו קבוצה רב - לאומית נפרדת (Group MNE). המסים

המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) וההכנסה או הפסד

(Loss or Income GloBE) של תת קבוצה בבעלות מיעוט

Subgroup Minority-Owned) יוחרגו בקביעת שיעור המס האפקטיבי

) של שאר הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) בסעיף 5.1.1

וההכנסת גלוב נטו (Income GloBE Net) בסעיף 5.1.2 .

שיעור המס האפקטיבי (ETR) והמס ה משלים (Tax Top-up) של

משתתפת בבעלות מיעוט (Constituent Minority-Owned

Entity) שאינה חברה בתת קבוצה בבעלות מיעוט (Minority-Owned

Subgroup) מחושבים על בסיס ישות בודדת בהתאם לפרקים 3 עד 7 ,

8.2 . המסים המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted)

וההכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של הישות

המשתתפת בבעלות מיעוט (Entity Constituent Minority-Owned)

בקביעת שיעור המס האפקטיבי (ETR) של שאר הקבוצה הרב -

אומית (Group MNE) בסעיף 5.1.1 ובהכנסת גלוב נטו (GloBE Net

Income) בסעיף 5.1.2 . הוראה זו אינה חלה אם הישות המשתתפת

בבעלות מיעוט (Entity Constituent Minority-Owned) היא ישות

השקעה (Entity Investment).

סף ההכנס ה המאוחדת על מיזוגים ופיצולים של קבוצות (Groups)

לצורך סעיף 1.1 :

a) אם שתי קבוצות (Groups) או יותר מתמזגות ליצירת קבוצה

(Group) אחת באחת מארבע שנות הכספים (Years Fiscal)

שקדמו לשנת הכספים (Year Fiscal) הנבחנת, אזי סף ההכנס ה

המאוחדת של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) לכל שנת

כספים שקדמה למיזוג ייחשב כאילו התקיים לאותה שנה אם

סכום הה כנס ה הכלול בדוחות הכספיים המאוחדים

(Statements Financial Consolidated) לאותה שנה שווה או

עולה על 750 מיליון אירו.

b) כאשר ישות (Entity) שאינה חברה בקבוצה (Group) כלשהי

(המטרה) מתמזגת עם ישות (Entity) או קבוצה (Group)

(הרוכשת) בשנת הכספים (Year Fiscal) הנבחנת ולמטרה או

לרוכשת אין דוחות כספיים מאוחדים (Consolidated

Statements Financial) באף אחת מארבע שנות הכספים

(Years Fiscal) הקודמות לשנה הנבחנת מאחר שלא הייתה חלק

מכל קבוצה (Group) באותה שנה, סף ההכנס ה המאוחדת של

הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) ייחשב כמתקיים באותה

שנה, אם סכום ההכנס ה הכלול בכל אחד מהדוחות הכספיים

(Statements Financial) או דוחות כספיים מאוחדים

(Statements Financial Consolidated) שלהן עבור אותה שנה

שווה או עולה על 750 מיליון אירו.

c) כאשר קבוצה רב - לאומית (Group MNE) יחידה שנמצאת

בת חולת כללי הגלוב (Rules GloBE) מתפצלת לשתי קבוצות או

יותר (כל אחת קבוצה (Group) מפוצלת), סף ההכנס ה המאוחדת

ייחשב כמתקיים על ידי קבוצה מפוצלת:

i . ביחס לשנת הכספים (Year Fiscal) הנבחנת הראשונה

המסתיימת לאחר הפיצול, אם לקבוצה (Group)

המפוצלת יש הכנסות שנתיות של 750 מיליון אירו או יותר

באותה שנה;

ii . ביחס לשנת הכספים (Year Fiscal) הנבחנת השנייה עד

הרביעית המסתיימות לאחר הפיצול, אם לקבוצה

(Group) המפוצלת הכנסות שנתיות של 750 מיליון אירו

או יותר בלפחות שתיים משנות הכספים (Year Fiscal)

העוקבות לשנת הפיצול.

לצורך סעיף 6.1.1 , מיזוג הוא כל הסדר שבו:

a) כל הישויות בקבוצה (Entities Group) או מרביתן משתי

קבוצות (Groups) נפרדות או יותר מובאות תחת שליטה

משותפת כך שהן מהוות ישויות בקבוצה (Entities Group) של

קבוצה משולבת (Group combined); או

b) ישות (Entity) שאינה חברה באף קבוצה (Group) מובאת תחת

שליטה משותפת עם ישות (Entity) או קבוצה (Group) אחרת,

כך שהן מהוות ישויות בקבוצה (Entities Group) של קבוצה

משולבת (Group combined).

לצורך סעיף 6.1.1 , פיצול הוא כל הסדר שבו ישויות בקבוצה

Entities Group) של קבוצה (Group) יחידה מופרדות לשתי קבוצות

Groups) או יותר שאינן מאוחדות עוד על ידי אותה ישות - אם סופית

).

משתתפות (CEs) מצטרפות ועוזבות קבוצה רב - לאומית (MNE

למעט לקבוע בסעיף 6.2.2 , ההוראות שלהלן יחולו כאשר ישות

Entity) (המטרה) הופכת או חדלה להיות ישות משתתפת (CE) בקבוצה

לאומית (Group MNE) כתוצאה מהעברת אמצעי שליטה

Interests Ownership), במישרין או בעקיפין בישות (Entity) כזו

במהלך שנת הכספים (Year Fiscal) (שנת הרכישה):

(a) כא שר המטרה מצטרפת או עוזבת קבוצה (Group) או המטרה

הופכת לישות האם הסופית (UPE) של קבוצה (Group) חדשה,

המטרה תטופל כחברה בקבוצה (Group) למטרות כללי הגלוב

Rules) GloBE) אם חלק כלשהו מנכסיה, התחייבויותיה,

הכנסותיה, הוצאותיה או תזרים המזומנים שלה נכללו על בסיס

ש ורה - אחר - שורה (basis line-by-line) בדוחות הכספיים

המאוחדים (Statements Financial Consolidated)) של הישות

האם הסופית (UPE) בשנת הרכישה;

(b) בשנת הרכישה, קבוצה רב - לאומית (Group MNE) תביא

בחשבון רק את הרווח או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL)

והמסים המכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted) של

המטרה שנלקחים בחשבון בדוחות הכספיים המאוחדים

(Statements Financial Consolidated) של הישות האם

הסופית (UPE) למטרות יישום כללי הגלוב (Rules GloBE);

(c) בשנת הרכישה ובכל שנה עוקבת, על המטרה לקבוע את

ההכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) ואת המסים

המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) שלה תוך

שימוש בערך ההיסטורי בדוחות הכספיים של נכסיה

והתחייבויותיה;

(d) חישוב עלויות השכר הזכאיות (Costs Payroll Eligible) של

המטרה לפי סעיף 5.3.3 יילקח בחשבון רק אותן עלויות

המשתקפות בדוחות הכספיים המאוחדים (Consolidated

Statements Financial) של ישות האם הסופית (UPE);

(e) חישוב הערך ההיסטורי בדוחות הכספיים של הנכסים

המוחשיים הזכאים (Assets Tangible Eligible) של המטרה

לצורך סעיף 5.3.4 , יותאם באופן יחס י כדי להתאים לאורך שנת

הכספים (Year Fiscal) הרלוונטית שהמטרה הייתה חלק

מהקבוצה הרב - לאומית (Group MNE);

(f) למעט נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Deferred Loss GloBE

Asset Tax), נכסי מס נדחה והתחייבויות מס נדחות של ישות

משתתפת (CE) שמועברים בין קבוצות רב - לאומיות (MNE

Groups) יובאו בחשבון במסגרת כללי הגלוב (Rules GloBE) על

ידי הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) הרוכשת , באותו אופן

ובאותה מידה כאילו הקבוצה הרב - לאומית הרוכשת שלטה

בישות המשתתפת (CE) כאשר הנכסים וההתחייבויות כאמור

נוצרו;

(g) התחייבויות מס נדחות של המטרה שנכללו בסכום הכולל של

המסים הנדחים המותאמים יטופלו כאילו התבטלו לצורך יישום

סעיף 4.4.4 על ידי הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE)

המוכרת, ויטופלו כנוצרים בשנת הרכישה לצורך יישום סעיף

4.4.4 על ידי הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) הרוכשת,

למעט מקרים שבהם הפחתה עתידית במסים מכוסים (Covered

Taxes) לפי סעיף 4.4.4 תיכנס לתוקף בשנה שבה הסכום מוחזר;

וכן

(h) אם המטרה היא ישות - אם (Entity Parent) והיא ישות

בקבוצה (Entity Group) של שתי קבוצות רב - לאומיות (MNE

Groups) או יותר במהלך שנת הרכישה, על יה להחיל את הוראות

ה - IIR בנפרד על החלקים המוקצים של המס המשלים של ישויות

משתתפות במיסוי נמוך (Entities Constituent Low-Taxed)

שנקבעו לכל אחת מהקבוצות הרב - לאומיות (Group MNE).

למטרות כללי הגלוב Rules) GloBE), הרכישה או המכירה של

אמצעי שליטה Interest) Controlling) בישות משתתפת (CE) יטופלו

כרכישה או מכירה של הנכסים והתחייבויות אם תחום השיפוט שבו

ממוקמת הישות המשתתפת (CE) המטרה, או במקרה של ישות שקופה

למיסוי (Entity Transparent Tax), תחום השיפוט שבו נמצאים

ים מטפל ברכישה או במכירה של זכות השליטה (Controlling

Interest) באופן זהה או באופן דומה לרכישה או מכירה של הנכסים

וההתחייבויות ומטיל מס מכוסה (Tax Covered) על המוכר בהתבסס

ההפרש בין בסיס המס לבין התמורה ששולמה בתמורה לזכות

השליטה (Interest Controlling) א ו שווי הוגן של הנכסים

וההתחייבויות.

נכסים והתחייבויות 6.3.1 במקרה של מכירה או רכישה של נכסים והתחייבויות, ישות

משתתפת (CE) מעבירה תכלול את הרווח או ההפסד מהמכירה

במסגרת חישוב ההכנסה או ההפסד הגלוב (Loss or Income GloBE)

שלה, וישות משתתפת CE)) רוכשת תקבע את ההכנסה או ההפסד הגלוב

(Loss or Income GloBE) שלה בשימוש בערך בספרים של הנכסים

וההתחייבויות שנרכשו של הישות המשתתפת (CE) הרוכשת, שנקבע

לפי התקן החשבונאי המשמש להכנת הדוחות הכספיים המאוחדים

(Statements Financial Consolidated) של הישות האם הסופית

(UPE).

6.3.2 אם ההעברה או הרכישה של נכסים והתחייבויות הם חלק מארגון

מחדש גלוב)(, סעיף 6.3.1 לא יחול וכן:

(a) ישות משתתפת (CE) מעבירה תחריג כל רווח או הפסד

מההעברה מחישוב ההכנסה או ההפסד הגלוב (Income GloBE

Loss or) שלה; וכן -

(b) ישות משתתפת (CE) רוכשת תקבע את ההכנסה או ההפסד

הגלוב (Loss or Income GloBE) שלה לאחר הרכישה, תוך

שימוש הערך בספרים של הנכסים וההתחייבויות שנרכשו כפי

שנרשמ ו אצל הישות (Entity) המעבירה במועד ההעברה.

6.3.3 אם ההעברה או רכישת נכסים והתחייבויות הם חלק מארגון

מחדש גלוב (Reorganisation GloBE), שבו ישות משתתפת (CE)

מעבירה מכירה ברווח או הפסד שאינם כשירים (Non-qualifying

Loss or Gain), סעיפים 6.3.1 ו־ 6.3.2 לא יחולו, וכן:

(a) ישות משתתפת (CE) מעבירה תחריג כל רווח או הפסד

מההעברה בחישוב ההכנסה או ההפסד הגלוב (Income GloBE

Loss or) שלה, במידה של הרווח או ההפסד שאינם כשירים

(Loss or Gain Non-qualifying) וכן -

(b) ישות משתתפת (CE) רוכשת תקבע את ההכנסה או ההפסד

הגלוב (Loss or Income GloBE) שלה אחר הרכישה תוך

שימוש בערך בספרים של הנכסים וההתחייבויות של הישות

(Entity) המעבירה שנרכשו במועד ההעברה מותאמים בהתאם

לכללי המס המקומיים לשם התחשבות ברווח או הפסד שאינם

כשירים Loss) or Gain (Non-qualifying).

לבחירתה של הישות המשתתפת המדווחת (Constituent Filing

Entity), ישות משתתפת (CE) בקבוצה רב - לאומית (Group MNE)

נדרשת או מורשית להתאים את בסיס נכסיה ואת סכום

התחייבויותיה לשווי הוגן לצורכי מס בתחום השיפוט שבו היא

וקמת, תפעל באופן הבא:

(a) תכלול בחישוב ההכנסה או ההפסד גלוב or Income GloBE

Loss)) שלה סכום של רווח או הפסד לגבי כל אחד מנכסיה

והתחייבויותיה, השווה ל:

i . ההפרש בין הערך הנקוב לצורכי דיווח חשבונאי של

הנכס או ההתחייבות מיד לפני לבין והשווי ההוגן של הנכס

או ההתחייבות מיד לאחר המועד של האירוע שיצר את

ההתאמה לצורכי מס (האירוע המפעיל);

ii . בניכוי (או בתוספת) של רווח (או הפסד) שאינו כשיר,

ככל שקיים, שנבע בקשר לאירוע המפעיל;

(b) תשתמש בשווי ההוגן לצורכי דיווח חשבונאי של הנכס או

ההתחייבות מיד לאחר האירוע המפעיל לצורך קביעת ההכנסה

או ההפסד הגלוב Loss or Income GloBE)) בשנות כספים

(Years Fiscal) המסתיימות לאחר האירוע המפעיל;

(c) תכלול את הסכום הכולל נטו של הסכומים שנקבעו בסעיף

6.3.4 (a) בהכנסה או ההפסד הגלוב Loss or Income (GloBE)

של הישות המשתתפת (CE) באחת מהדרכים הבאות:

i . הסכום הכולל נטו של הסכומים ייכלל בשנת הכספים

(Year Fiscal) שבה התרחש האירוע המפעיל; או

ii . סכום השווה לסכום הכולל נטו של הסכומים מחולק

בחמש ייכלל בשנת הכספים (Year Fiscal) שבה התרחש

האירוע המפעיל ובכל אחת מארבע שנות הכספים (Fiscal

Years) העוקבות לה, אלא אם הישות המשתתפת (CE)

יוצאת מהקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) בשנת

כספים (Years Fiscal) בתוך תקופה זו, שאז הסכום

שנותר ייכלל במלואו באותה שנ ת כספים (Year Fiscal).

משותפים JV) – Ventures Joint)) 6.4.1 כללי הגלוב (Rules GloBE) יחולו על מיזם משותף (JV) ועל

חברות הבנות של מיזם משותף (Subsidiaries JV) באופן הבא עבור כל

שנת כספים (Year Fiscal):

(a) פרקים 3 עד 7 , וסעיף 8.2 , יחולו למטרות חישוב כל מס משלים

(Tax Top-up) של המיזם המשותף (JV) ושל חברות הבנות של

המיזם המשותף (Subsidiaries JV) כאילו היו ישויות משתתפות

(CEs) בקבוצה רב - לאומית (Group MNE) נפרדת כאילו המיזם

המשותף (JV) הוא הישות האם הסופית (UPE) של אותה קבוצה

(Group);

(b) ישות - אם (Entity Parent) שמחזיקה, במישרין או בעקיפין,

באמצעי שליטה (Interests Ownership) במיזם המשותף (JV)

או בחברות בנות של המיזם המשותף (Subsidiary JV) , תחיל

את ה־ IIR ביחס לחלקה המוקצה של המס המשלים (Allocable

Tax Top-up the of Share) של חבר בקבוצת המיזם המשותף

(Group JV), בהתאם לסעיף 2.1 עד סעיף 2.3 ; וכן

(c) סכום המס המשלים של קבוצת המיזם המשותף (Group JV

Tax Top-up) יופחת בגובה החלק המוקצה של המס המשלים

(Tax Top-up the of Share Allocable) של כל ישות - אם

(Entity Parent) עבור כל חבר בקבוצה המיזם המשותף (JV

Group) אשר חויב לפי IIR כשיר (IIR Qualified) בהתאם

לפסקה (b), וכל סכום שנותר יתווסף לסכום הכולל של המס

המשלים Amount) Tax Top-up UTPR (Total UTPR בהתאם

לסעיף 2.5.1 .

6.5 קבוצות רב - לאומיות רב הוריות (Groups MNE Multi-Parented)

6.5.1 ההוראות הבאות יחולו על קבוצות רב - לאומיות רב הוריות

(Groups MNE Multi-Parented):

(a) הישויות (Entities) והישויות המשתתפות (CEs) של כל

קבוצה (Group) יטופלו כחברות בקבוצה רב - לאומית (MNE

Group) יחידה למטרות כללי הגלוב (Rules GloBE) (קבוצה רב -

ל אומית רב הורית Group) MNE (Multi-Parented);

(b) ישות (Entity) (שאינה ישות מוחרגת Entity) (Excluded)

תטופל כישות משתתפת (CE) אם היא מאוחדת על בסיס שורה -

א חר - שורה (basis line-by-line) על ידי הקבוצה הרב לאומית רב

הורית (Group MNE Multi-Parented) או זכויות השליטה

(Interests Controlling) בה מוחזקות על ידי ישויות (Entities)

בקבוצה הרב - לאומית רב הורית (MNE Multi-Parented

Group);

(c) הדוחות הכספיים המאוחדים (Financial Consolidated

Statements) של הקבוצה הרב - לאומית רב הורית (Multi-

Group MNE Parented) יהיו הדוחות הכספיים המאוחדים

(Statements Financial Consolidated) המוזכרים בהגדרת

מבנה מהודק (Structure Stapled) או הסדר רישום כפול (Dual-

Arrangement listed) (לפי העניין) שהוכנו בהתאם לבתקן

חשבונאי מקובל (Accounting Financial Acceptable

Standard) – אשר ייחשב כתקן חשבונאי של הישות האם הסופית

(UPE);

(d) הישויות האם הסופיות (UPE) של הקבוצות (Groups)

הנפרדות המרכיבות את הקבוצה הרב - לאומית רב הורית

(Group MNE Multi-Parented) יהיו הישויות האם הסופיות

(UPEs) של הקבוצה הרב - לאומית רב הורית (Multi-Parented

Group MNE) (בעת יישום כללי הגלוב (Rules GloBE) ביחס

לקבוצה רב - לאומית רב הורית (Group MNE Multi-Parented),

הפניות לישות - אם סופית (UPE) יחולו, כנדרש, כאילו היו

הפניות למספר ישויות אם סופיות (UPEs));

(e) הישויות האם (Entities Parent) של הקבוצה הרב - לאומית

רב הורית (Group MNE Multi-Parented) (לרבות כל ישות - אם

סופית (UPE)) המצויות ב[הוסף את שם תחום השיפוט המיישם]

יחילו את ה־ IIR בהתאם להוראות סעיף 2.1 עד סעיף 2.3 ביחס

לחלקן המוקצה במס המשלים (Top- the of Share Allocable

Tax up) של ישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent);

(f) כלל הישויות המשתתפות (CEs) של הקבוצה הרב - לאומית רב

הורית (Group MNE Multi-Parented), המצויות ב[הוסף את

שם תחום השיפוט המיישם], יחילו את ה־ UTPR בהתאם לסעיף

2.4 עד סעיף 2.6 , תוך התחשבות במס המשלים (Tax Top-up)

של כל ישות משתתפת במיסוי נמוך (Constituent Low-Taxed

Entity) בקבוצה הרב - לאומית רב הורית (Multi-Parented

Group MNE); וכן

(g) ישויות האם הסופיות (UPEs) נדרשות להגיש את דוח המידע

גלוב (GIR - Return Information GloBE) בהתאם לסעיף 8.1 ,

אלא אם ימנו ישות מדווחת מייצגת (Entity Filing Designated)

יחידה, ודוח זה יכלול את מידע הנוגע לכל אחת מהקבוצות

(Groups) המרכיבות את הקבוצה הרב - לאומית רב הורית

(Group MNE Multi-Parented).

משטרי ניטרליות מס וחלוקה

7.1 ישות האם סופית (UPE) שהיא ישות שקופה (Entity Flow-through)

7.1.1 ההכנסת גלוב (Income GloBE) לשנת כספים (Year Fiscal) של

ישות שקופה (Entity Flow-through) שהיא ישות - אם סופית ((UPE

של קבוצה רב - לאומית (Group MNE) תופחת בסכום של ההכנסת גלוב

(Income GloBE) המיוחסת לכל אמצעי שליטה (Interest Ownership)

אם:

(a) מחזיק אמצעי השליטה (Interest Ownership) חייב במס על

הכנסה זו לגבי תקופת מס המסתיימת תוך 12 חודשים מתום

שנת הכספים Year Fiscal)) של הקבוצה הרב - לאומית (MNE

Group), וכן:

(i) מחזיק אמצעי השליטה (Interest Ownership) חייב

במס על מלוא סכום ההכנסה האמורה בשיעור נומינלי

(rate Nominal) השווה או עולה על שיעור המינימום

(Rate Minimum); או (ii) ניתן לצפות באופן סביר כי הסכום המצטבר של מסים

מכוסים מתואמים (Taxes Covered Adjusted) של

הישות האם הסופית (UPE) ושל המסים של מחזיק

אמצעי השליטה (Interest Ownership) על הכנסה זו

שווה או עולה על הסכום שמתקבל מהכפלת מלוא סכום

ההכנסה האמורה בשיעור המינימום (Rate Minimum);

או

(b) המחזיק הוא אדם טבעי (person natural) אשר:

(i) הוא תושב מס בתחום השיפוט של הישות האם הסופית

(Jurisdiction UPE); וכן

(ii) מחזיק באמצעי שליטה (Interests Ownership),

שבמצטבר מהווים, זכות ל־ 5% או פחות מהרווחים

והנכסים של הישות האם הסופית (UPE); או

(c) המחזיק הוא ישות ממשלתית (Entity Governmental),

ארגון בינלאומי (Organisation International), מוסד ללא

כוונת רווח (Organisation Non-profit), או קרן פנסיה

(Fund Pension) אשר:

(i) הוא תושב בתחום השיפוט של הישות האם הסופית

(Jurisdiction UPE); וכן

(ii) מחזיק באמצעי שליטה (Interest Ownership),

שבמצטבר מהווים, זכות ל־ 5% או פחות מהרווחים

והנכסים של ישות האם הסופית (UPE).

בעת חישוב הפסד גלוב (Loss GloBE) לשנת כספים (Fiscal

), ישות שקופה (Entity Flow-through) שהיא ישות האם הסופית

UPE של קבוצה רב - לאומית (Group MNE) תפחית את ההפסד גלוב

GloBE) שלה לאותה שנת כספים (Year Fiscal) בסכום של

ההפסד גלוב (Loss GloBE) המיוחס לכל אמצעי שליטה (Ownership

Interest), למעט במידה שמחזיקי אמצעי השליטה (Ownership

Interest) אינם רשאים לעשות שימוש בהפסד בחישוב ההכנסה החייבת

הנפרדת שלהם.

ישות שקופה (Entity Flow-through) שמפחיתה את ההכנסת

Income GloBE) בהתאם לסעיף 7.1.1 תפחית את המסים

המכוסים (Taxes Covered) שלה באופן יחסי.

7.1.4 סעיפים 7.1.1 עד 7.1.3 יחולו על מוסד קבע (PE):

(a) שבאמצעותו ישות שקופה (Entity Flow-through), שהיא

ישות - אם סופית ((UPE של קבוצה רב - לאומית (Group MNE),

מבצעת את עסקיה, כולם או חלקם; או

(b) שבאמצעותו מתבצעים עסקיה של ישות שקופה (Flow-

Entity through) כולם או חלקם, אם אמצעי השליטה

(Interest Ownership) של ישות האם הסופית (UPE) באותה

ישות שקופה (Entity Flow-through) מוחזקים במישרין או

באמצעות מבנה שקוף למיסוי (Structure Transparent Tax).

7.2 ישות - אם סופית (UPE) הכפופה למשטר דיבידנד בר - ניכוי (Deductible

Regime Dividend)

7.2.1 לצורכי חישוב הכנסה או ההפסד גלוב (Loss or Income GloBE)

לשנת כספים (Year Fiscal), ישות - אם סופית (UPE) הכפופה למשטר

דיבידנד בר - ניכוי (Regime Dividend Deductible) תפחית (אך לא

מעבר לאפס) את ההכנסת גלוב (Income GloBE) שלה לאותה שנת

כספים (Year Fiscal) בסכום המחולק כדיבידנד בר - ניכוי (Deductible

Dividend) בתוך 12 חודשים מתום שנת הכספים (Year Fiscal), אם:

(a) הדיבידנד חייב במס בידי מקבל הדיבידנד לגבי תקופת מס

שמסתיימת בתוך 12 חודשים מתום שנת הכספים (Year Fiscal)

של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE), וכן:

(i) מקבל הדיבידנד חייב במס על דיבידנד כאמור בשיעור

נומינלי (rate Nominal) השווה או גבוה משיעור

המינימום (Rate Minimum);

(ii) ניתן לצפות באופן סביר כי הסכום המצטבר של מסים

מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted) של

הישות האם הסופית (UPE) ומסים ששולמו על ידי מקבל

הדיבידנד בגין הכנסה מדיבידנד שווה או עולה על הסכום

שמתקבל מהכפלת מלוא סכום ההכנסה האמורה בשיעור

המינימום(Rate Minimum) ; או

(iii) מקבל הדיבידנד הוא אדם טבעי (natural

person)והדיבידנד הוא דיבידנד חסות (patronage

dividend) מאגודה שיתופית לאספקה (supply

Cooperative); או (b) מקבל הדיבידנד הוא אדם טבעי (person natural) אשר:

(i) הוא תושב מס בתחום השיפוט של הישות האם הסופית

(Jurisdiction UPE); וכן

(ii) מחזיק באמצעי שליטה (Interest Ownership)

המקנים לו, במצטבר, זכות ל־ 5% או פחות מהרווחים

והנכסים של הישות האם הסופית (UPE).

(c) מקבל הדיבידנד הוא תושב בתחום השיפוט של הישות האם

הסופית (Jurisdiction UPE) וכן:

(i) ישות ממשלתית Entity Governmental)),

(ii) ארגון בינלאומי Organisation International)),

(iii) מוסד ללא כוונת רווח (Organisation Non-profit) ,

או

(iv) קרן פנסיה Fund Pension)) שאינה ישות שירותי

פנסיה (Entity Services Pension).

ישות - אם סופית (UPE) שמפחיתה את ההכנסת גלוב (GloBE

Income) בהתאם לסעיף 7.2.1 תפחית את המסים המכוסים (Covered

Taxes) שלה (למעט המסים שלגביהם הותר ניכוי הדיבידנד) באופן

וגם תפחית את ההכנסת גלוב (Income GloBE) באותו סכום.

אם הישות האם הסופית (UPE) מחזיקה באמצעי שליטה

Interest Ownership) בישות משתתפת (CE) אחרת הכפופה למשטר

דיבידנד בר - ניכוי Regime Dividend Deductible)) (במישרין או

באמצעות שרשרת של ישויות משתתפות (CEs) כאלה), סעיפים 7.2.1 ו־

יחולו על כל ישות משתתפת (CE) אחרת בתחום השיפוט של

הישות האם הסופית (Jurisdiction UPE) , הכפופה למשטר דיבידנד

ניכוי (Regime Dividend Deductible), במידה שההכנסת גלוב

Income GloBE) שלה תחולק עוד יותר על ידי ישות האם הסופית

) למקבלים העומדים בדרישות סעיף 7.2.1 .

דיבידנד חסות (dividends Patronage) מאגודה שיתופית

לאספקה (Cooperative supply) כפופים למס במי דה שהם מפחיתים

הוצאה או עלות הניתנת לניכוי בעת חישוב ההכנסה החייבת של המקבל.

מס של חלוקה זכאית (System Tax Distribution Eligible) 7.3.1 ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) רשאית

לבצע בחירה שנתית (Election Annual) ביחס לישות משתתפת (CE)

הכפופה למערכת מס של חלוקה זכאית (Tax Distribution Eligible

System) לצרף את המס על חלוקת דיבידנד רעיונית (Deemed

Tax Distribution) שנקבע לפי סעיף 7.3.2 למסים מכוסים מותאמים

Taxes) Covered (Adjusted) לשנת הכספים (Year Fiscal). בחירה לפי

סעי ף זה תחול על כל הישויות המשתתפות (CEs) המצויות בתחום

השיפוט.

7.3.2 סכום המס על חלוקת דיבידנד רעיונית (Distribution Deemed

Tax) הוא הנמוך מבין:

(a) הסכום של מסים מכוסים מותאמים (Covered Adjusted

Taxes) הדרוש להעלאת שיעור המס האפקטיבי (Tax Effective

ETR - Rate), שחושב לפי סעיף 5.2.1 עבור תחום השיפוט בשנת

הכספים (Year Fiscal) לשיעור המינימום (Rate Minimum);

או

(b) סכום המס שהיה צריך להיות מגיע אילו הישויות המשתתפות

(CEs) המצויות בתחום השיפוט היו מחלקות את כל ההכנס ה

שלהן הכפופה למשטר מס על חלוקה זכאית (Eligible

Regime Distribution), במהלך אותה שנה.

7.3.3 חשבון שנתי להחזר מס על חלוקת דיבידנד רעיונית (Deemed

Account Recapture Tax Distribution) מוקם עבור כל שנת כספים

(Year Fiscal) שבה חלה הבחירה לפי סעיף 7.3.1 . חשבו ן להחזר מס על

חלוקת דיבידנד רעיונית (Recapture Tax Distribution Deemed

Account) מוגדל בסכום של מס של חלוקת דיבידנד רעיונית (Deemed

Tax Distribution) שנקבע לפי סעיף 7.3.2 עבור תחום השיפוט ולשנת

הכספים (Year Fiscal) שבעבורה הוא נפתח. בתום כל שנת כספים

(Year Fiscal) עוקבת, היתרות הפתוחות של חשבונות להחזר מס על

חלוקת דיבידנד רעיונית (Recapture Tax Distribution Deemed

Account) שנפתחו עבור שנות כספים (Years Fiscal) קודמות יופחתו

לפי סדר כרונולוגי, ובהתאם להיקפן אך לא מתחת לאפס:

(a) תחילה, במסים ששולמו על ידי הישויות המשתתפות (CEs)

במהלך שנת הכספים (Year Fiscal) בקשר לחלוקות בפועל או

רעיוניות;

(b) לאחר מכן, בסכום של כל הפסד גלוב נטו (Loss GloBE Net)

של תחום השיפוט מוכפל בשיעור המינימום (Rate Minimum);

וכן

(c) ולאחר מכן, בכל סכום של חשבון השבה להעברת הפסד

(Carry-forward Loss Account Recapture) שהוחל על שנת

הכספים (Year Fiscal) הנוכחית בהתאם לסעיף 7.3.4 .

חשבון השבה להעברת הפסד (Carry- Loss Account Recapture

forward) יוקם עבור תחום השיפוט כאשר הסכום המתואר בסעיף

b) עולה על היתרה הפתוחה של חשבונות להחזר מס על חלוקת

דיבידנד רעיונית (Accounts Recapture Tax Distribution Deemed).

השבה להעברת הפסד (Carry- Loss Account Recapture

forward) יהיה בסכום השווה לעודף האמור, ויובא בחשבון בשנות

כספים (Years Fiscal) עוקבות כהפחת ה לחשבונות להחזר מס על

חלוקת דיבידנד רעיונית (Recapture Tax Distribution Deemed

Accounts) באותן שנות כספים (Years Fiscal). כאשר סכום זה מובא

בחשבון בשנת כספים עוקבת, חשבון השבה להעברת הפסד (Recapture

Carry-forward Loss Account) יופחת באותו סכום.

אם קיימת יתרה פתוחה בחשבון להחזר מס על חלוקת דיבידנד

רעיונית (Account Recapture Tax Distribution Deemed) (המנוהל

בהתאם לסעיף 7.3.3) ביום האחרון של שנת הכספים (Year Fiscal)

הרביעית לאחר שנת הכספים (Year Fiscal) שבעבורה נפתח החשבון,

המס האפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) והמס המשלים

Top-up) לשנת הכספים (Year Fiscal) שבעבורה נפתח החשבון,

יחושבו מחדש בהתאם לסעיף 5.4.1 , על ידי טיפול ביתרה של החזר המס

חלוקה דיבידנד רעיונית (Recapture Tax Distribution Deemed

Account) כהפחתה למסים המכוסים המותאמים (Adjusted

Taxes Covered) שנקבעו בעבר לאותה שנה.

מסים ששולמו במהלך שנת הכספים (Year Fiscal) בקשר

לחלוקות בפועל או רעיוניות לא יכללו במסים המכוסים המותאמים

Taxes Covered Adjusted), במידה שהם מפחיתים חשבון להחזר מס

חלוקה דיבידנד רעיונית (Recapture Tax Distribution Deemed

Account) לפי סעיף 7.3.3 .

7.3.7 בשנת הכספים (Year Fiscal) שבה ישות משתתפת מסתלקת

(Entity Constituent Departing) עוזבת את הקבוצה הרב - לאומית

(Group MNE) או מעבירה את עיקר נכסיה:

(a) שיעור המס האפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) והמס

ה משלים (Tax Top-up) עבור כל שנה קודמת שבעבורה קיימת יתרה

בחשבון להחזר מס על חלוקה דיבידנד רעיונית (Distribution Deemed

Account Recapture Tax), מחושב מחדש בהתאם לעקרונות סעיף

5.4.1 , על ידי טיפול ביתרת חשבון להחזר מס על חלוקה דיבידנד רעיונית

(Account Recapture Tax Distribution Deemed) כהפחתה מהמסים

המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) שנקבעו מכבר

לאותה שנה; וכן

(b) כל סכום של מס משלים (Tax Top-up) תוספתי הנובע מחישוב

מחדש זה יוכפל ביחס החזר במכירה (Ratio Recapture Disposition)

לקביעת המס המ שלים השוטף הנוסף (Top-up Current Additional

Tax) למטרות סעיף 5.2.3 .

7.3.8 יחס החזר במכירה (Ratio Recapture Disposition) נקבע עבור

כל ישות משתתפת מסתלקת (Entity Constituent Departing)

באמצעות הנוסחה הבאה:

כאשר:

(a) ה ההכנסת גלוב של הישות המשתתפת (of Income GloBE

CE the) היא סכום ההכנסת גלוב (Income GloBE) של הישות

המשתתפת המסתלקת (Entity Constituent Departing) שנקבע

בהתאם לפרק 3 עבור כל שנת כספים (Year Fiscal) התואמת

לחשבונות להחזר מס על חלוקת דיבידנד רעיונית (Deemed

Accounts Recapture Tax Distribution) בתחום השיפוט; וכן

(b) ההכנסת נטו (Income Net) של תחום השיפוט היא סכום

ההכנסת גלוב נטו (Income GloBE Net) של תחום השיפוט,

שנקבע בהתאם לסעיף 5.1.2 , עבור כל שנת כספים (Year Fiscal)

התואמת לחשבונות להחזר מס על חלוקה דיבידנד רעיונית

(Accounts Recapture Tax Distribution Deemed) בתחום

השיפוט.

שיעור המס האפקטיבי ETR) - Rate Tax (Effective) עבור ישויות

Entities Investment)

כללי סעיף 7.4 חלות על ישויות משתתפות (CEs) העונות על הגדרת

השקעה (Entity Investment), למעט ישויות השקעה

Entities Investment) שהן ישויות שקופות למיסוי (Tax

Entities Transparent) או כפופות לבחירה לפי סעיף 7.5 או סעיף 7.6 .

שיעור המס האפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) של ישות

השקעה (Entity Investment) שהיא ישות משתתפת ((CE יחושב בנפרד

משיעור המס האפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) של תחום

השיפוט שבו היא ממוקמת. שיעור המס האפקטיבי (Tax Effective

- Rate) של כל ישות השקעה (Entity Investment) כאמור שווה

למסים המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של ישות

ההשקעה (Entity Investment) מחולק בחלק המוקצה של הקבוצה

לאומית בהכנסת גלוב של ישות להשקעות (Group's MNE

Income GloBE Entity's Investment the of Share Allocable) כפי

שנקבע בסעיף 3 . אם קיימות יותר מישות השקעה (Entity Investment)

בתחום ה שיפוט, המסים המכוסים המותאמים (Adjusted

Taxes Covered) והחלק המוקצה של הקבוצה הרב - לאומית בהכנסה

הפסד גלוב של ישות להשקעות (Share Allocable Group's MNE

or Income GloBE Entity's Investment the of) שנקבע עבור

אחת מישויות ההשקעה (Entities Investment) האמורות יאוחדו,

לחשב את שיעור המס האפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) של

ישויות ההשקעה (Entities Investment) הללו.

7.4.3 המסים המכוסים המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של

ישות השקעה (Entity Investment) הם הסכום של המסים המכוסים

המותאמים Taxes) Covered Adjusted) שנקבעו עבור ישות ההשקעה

(Entity Investment) לפי סעיף 4.1 , מיוחסים לחלק המוקצה של

הקבוצה הרב - לאומית בהכנסת גלוב של ישות להשקעות (MNE

GloBE Entity's Investment the of Share Allocable Group's

Income), וכן המסים המכוסים (Taxes Covered) שהו קצו לישות

ההשקעה (Entity Investment) לפי סעיף 4.3 . המסים המכוסים

המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של ישות ההשקעה

(Entity Investment) אינם כוללים מסים מכוסים (Taxes Covered)

שנצברו על ידי ישות ההשקעה (Entity Investment) בגין הכנסה שאינה

חלק מוקצה של הקבוצה הרב - לאומית בהכנסת גלוב של ישות

להשקעות (Investment the of Share Allocable Group's MNE

Income GloBE Entity's).

7.4.4 החלק המוקצה של הקבוצה הרב - לאומית בהכנסת גלוב של ישות

להשקעות (Investment the of Share Allocable Group's MNE

Income GloBE Entity's) שווה לחלק המוקצה של הישות להשקעה

בהכנסה או הפסד גלוב (Investment the of Share Allocable

Loss or Income GloBE Entity’s) שייקבע עבור ישות האם הסופית

(UPE) בהתאם לכללים של סעיף 2.2.2 , תוך התחשבות רק בעניינים

שאינם כפופים לבחירה לפי סעיף 7.5 או סעיף 7.6 .

המס המשלים (Tax Top-up) של ישות משתתפת (CE) שהיא

השקעה (Entity Investment) יהיה סכום השווה לשיעור המס

המשלים (Percentage Tax Top-up) של ישות ההשקעה (Investment

Entity), כשהוא מוכפל בעודף של החלק המוקצה של הקבוצה הרב -

אומית בהכנסת גלוב של ישות ההשקעה (Allocable Group’s MNE

Income GloBE Entity’s Investment the of Share) על פני החרגה

מהכנסה על בסיס פעילות (- Exclusion Income Substance-based

) של ישות ההשקעה (Entity Investment). שיעור המס המשלים

Percentage Tax Top-up) של ישות השקעה (Entity Investment)

העודף בנקודות השיעור (excess point percentage), אם קיים,

שיעור המינימום (Rate Minimum) על פני שיעור המס האפקטיבי

- Rate Tax Effective) של ישות ההשקעה (Entity Investment).

קיימות יותר מישות השקעה (Entity Investment) אחת בתחום

שיפוט, החלק המוקצה של הקבוצה הרב - לאומית בהכנסת גלוב של

הישות להשקעה (the of Share Allocable Group’s MNE

Income GloBE Entity’s Investment) ואת ההחרגה מהכנסה על

פעילות (SBIE - Exclusion Income Substance-based)

שנקבעה עבור כל ישויות ההשקעה (Entity Investment) האמורות,

ישולבו לצורך חישוב שיעור המס האפקטיבי (- Rate Tax Effective

של כלל ישויות ההשקעה (Entities Investment) הללו.

ההחרגה מהכנסה על בסיס פעילות (Income Substance-based

- Exclusion) עבור ישות השקעה (Entity Investment) תיקבע

ם לעקרונות הקבועים בסעיף 5.3 , מבלי להתחשב בחריג הקבוע

5.3.2 , ותובא בחשבון תוך התייחסות רק לנכסים מוחשיים

(Assets Tangible Eligible) ועלויות שכר זכאיות (Eligible

Payroll) של עובדים זכאים (Employees Eligible) של ישויות

ההשקעה (Entity Investment), כשהם מופחתים באופן יחסי לפי החלק

להקצאה של קבוצה רב - לאומית בהכנסת גלוב של ישות

להשקעות (Investment the of Share Allocable Group’s MNE

Income GloBE Entity’s) לסך הכנסת גלוב של הישות להשקעה

Income GloBE total Entity’s Investment).

בשקיפות מיסויית עבור ישות השקעה 7.5.1 ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) רשאית לבחור

לטפל בישות משתתפת (CE) שהיא ישות השקעה (Entity Investment) או

ישות השקעה בביטוח (Entity Investment Insurance) כאל ישות שקופה

למיסוי (Entity Transparent Tax), אם הישות המשתתפת - הבעלים (CE-

owner) חייב במס במקום מושבו לפי הערכה לפי שוק (mark-to-market)

או משטר דומה, המבוסס על שינויים שנתיים בשווי ההוגן של אמצעי

השליטה (Interest Ownership) שלו בישות (Entity), ושיעור המס החל על

הישות המשתתפת הבעל ים (CE-owner) ביחס להכנסה זו שווה או גבוה

משיעור המינימום (Rate Minimum). לצורך זה, ישות משתתפת (CE)

המחזיקה בעקיפין באמצעי שליטה (Interest Ownership) בישות השקעה

(Entity Investment) או בישות השקעה בביטוח (Investment Insurance

Entity) באמצעות אמצעי שליטה (Interest Ownership) ישיר בישות

השקעה (Entity Investment) או בישות השקעה בביטוח (Insurance

Entity Investment) אחרות, תחשב כחייבת במס לפי הערכה לפי שוק

(mark-to-market) או משטר דומה ביחס לאמצעי שליטה (Ownership

Interest) בעקיפין, בישות (Entity) הנזכרת הראשונ ה אם היא כפופה

להערכה לפי שוק (mark-to-mar) או למשטר דומה ביחס לאמצעי השליטה

(Interest Ownership) הישיר בישות (Entity) השנייה המוזכרת.

7.5.2 הבחירה לפי סעיף זה היא בחירה לחמש שנים (Election Five-Year).

אם הבחירה מבוטלת, רווח או הפסד ממכירת נכס או התחייבות

המוחזקים על ידי ישות ההשקעה (Entity Investment) ייקבעו לפי השווי

ההוגן של הנכסים או ההתחייבויות ביום הראשון של שנת הביטול.

7.6 בחירה בשיטת חלוקה חייבת במס (Method Distribution Taxable)

7.6.1 לבחירתה של ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing),

ישות משתתפת - בעלים (CE-owner) שאינה ישות השקעה (Investment

Entity) רשאית להחיל את שיטת החלוקה החייבת במס (Taxable

Method Distribution) ביחס לאמצעי השליטה (Interest Ownership) שלו

בישות משתתפת (CE) שהיא ישות השקעה (Entity Investment), אם

הישות המשתתפת הבעלים (CE-owner) תצפה באופן סביר שתהיה

כפופה למס על חלוקות מישות ההשקעה (Entity Investment) בשיעור מס

השווה או גבוה משיעור המינימום (Rate Minimum).

7.6.2 לפי שיטת החלוקה החייבת במס (Method Distribution Taxable): (a) חלוקות וחלוקות רעיוניות מההכנסת גלוב (Income GloBE)

של ישות ההשקעה (Entity Investment) ייכללו בהכנסה לגלוב

(Income GloBE) של הישות המשתתפת - הבעלים (CE-owner)

(שאינה ישות השקעה Entity) (Investment) שקיבלה את

החלוקה;

b) המס המקומי בר - זיכוי ברוטו (Gross- Tax Creditable Local

up) ייכלל בהכנסת גלוב (Income GloBE) ובמסים המכוסים

המותאמים (Taxes Covered Adjusted) של הישות המשתתפת -

ה בעלים (CE-owner) (שאינה ישות השקעה) שקיבלה את

החלוקה;

(c) החלק היחסי של ישות משתתפת - בעלים (Entity- Constituent

owner CE – owner’s) בהכנסת גלוב נטו הלא מחולקת

(Income GloBE Net Undistributed) של ישות ההשקעה

(Entity Investment) לשנה הנבדקת (Year Tested) יטופל כהכנסת

גלוב (Income GloBE) של הישות להשקעה (Entity Investment)

לשנת הכספים המדווחת (Year Fiscal Reporting) והתוצאה של

הכפלת שיעור המינימום (Rate Minimum) בהכנסה לגלוב

(Income GloBE) זו יטופל כמס משלים (Tax Top-up) של ישות

משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) לשנת

הכספים (Year Fiscal), למטרות פרק 2 ;

(d) הכנסה או ההפסד לגלוב (Loss or Income GloBE) של ישות

ההשקעה (Entity Investment) לשנת הכספים (Year Fiscal) וכל

מסים מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted) המיוחסים

להכנסה זו יוחרגו מכל חישובי שיעור המס האפקטיבי

(ETR - Rate Tax Effective) לפי פרק 5 וסעיפים 7.4.2 עד 7.4.5 ,

למעט כפי שנק בע בפסקה (b).

ההכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת GloBE Net) Undistributed

Income) לשנת כספים (Year Fiscal) היא סכום ההכנסת גלוב (GloBE

Income) של ישות ההשקעה (Entity Investment), אם ישנה, עבור השנה

הנבדקת (Year Tested), כשהוא מופחת (אך לא מעבר לאפס) על ידי:

(a) כל מסים מכוסים (Taxes Covered) של ישות ההשקעה

(Entity Investment);

(b) חלוקות וחלוקות רעיוניות לבעלי מניות שאינם ישויות

משתתפות (CEs) שהן ישויות השקעה (Entities Investment),

במהלך התקופה הנבדקת (Period Testing);

c)) הפסדי גלוב (Losses GloBE) שנוצרו בתקופה הנבדקת; וכן

(d) העברת הפסדי השקעה (Carry-forwards Loss Investment).

7.6.4 הכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת (Income GloBE Net Undistributed)

לשנה הנבדקת (Year Tested) לא תופחת עקב חלוקות או חלוקות

רעיוניות, במידה שחלוקות אלה טופלו כהפחתה להכנסת נטו לגלוב

שאינה מחולקת (Income GloBE Net Undistributed) של שנה נבדקת

(Year Tested) קודמת. לצורכי חישוב הכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת

(Income GloBE Net Undistributed), הפסד גלוב (Loss GloBE) יופ חת

במידה שהוא הפחית את ההכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת

(Income GloBE Net Undistributed) בסוף שנת כספים (Year Fiscal) קודמת.

אם הפסד גלוב (Loss GloBE) לשנת כספים (Year Fiscal) לא הופחת לאפס

עד לסוף תקופת הבדיקה האחרונה הכוללת את אותה שנת כספים

(Year Fiscal), ה יתרה תהפוך ליתרת הפסד השקעה מועברת (Investment

Carry-forward Loss), והיא תופחת באופן דומה להפסד גלוב (Loss GloBE)

בשנות כספים (Years Fiscal) עוקבות.

7.6.5 לצורכי סעיף 7.6 :

(a) השנה הנבדקת (Year Tested) היא השנה השלישית שקדמה

לשנת הכספים המדווחת (Year Fiscal Reporting);

(b) התקופה הנבדקת (Period Testing) היא התקופה שמתחילה

ביום הראשון של השנה הנבדקת (Year Tested) ומסתיימת ביום

האחרון של שנת הכספים המדווחת (Year Fiscal Reporting),

שבה אמצעי השליטה (Interest Ownership) הוחזק על - ידי ישות

בקבוצה (Entity Group);

(c) חלוקה רעיונית מתרחשת כאשר אמצעי שליטה (Ownership

Interest), במישרין או בעקיפין, בישות ההשקעה (Investment

Entity) מועבר לישות שאינה בקבוצה (Entity non-Group), ושווה

לחלק היחסי בהכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת (Undistributed

Income GloBE Net), המיוחס לאותו אמצעי שליטה (Ownership

Interest) במועד ההעברה (הנקבע ללא קשר חלוקה הרעיונית);

וכן (d) המס המקומי בר - זיכוי ברוטו (Gross- Tax Creditable Local

up) היא סכום המסים המכוסים (Taxes Covered) שנגרמו על -

י די ישות ההשקעה (Entity Investment), המותרים כזיכוי כנגד

חבות המס של ישות משתתפת - בעלים (Entity- Constituent

owner CE – owner’s) וזאת בקשר לחלוקה מישות ההשקעה

(Entity Investment).

הבחירה תחת סעיף זה היא בחירה לחמש שנים (Five-Year

Election). אם הבחירה מבוטלת, חלקו היחסי של ישות משתתפת - בעלים

CE-owner) בהכנסת גלוב נטו שאינה מחולקת (GloBE Net Undistributed

Income) של ישות ההשקעה (Entity Investment) לשנה הנבדקת (Tested

בסוף שנת הכספים (Year Fiscal) שקדמה לשנת הביטול, יטופל

כהכנסת גלוב (Income GloBE) של ישות ההשקעה (Entity Investment)

הביטול ותוצאת הכפלת שיעור המינימום (Rate Minimum)

בהכנסת גלוב (Income GloBE) זו תטופל כמס משלים (Tax Top-up) של

משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed) בשנת

הביטול למטרות פרק 2 .

דיווח

בכפוף לסעיף 8.1.2 , כל ישות משתתפת (CE) המצויה ב - [הוסף

שם תחום השיפוט המיישם] תגיש דוח מידע לגלוב (GloBE

Return Information) בהתאם לדרישות בסעיפים 8.1.4 עד

למינהל המס (administration Tax)של [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם]. הדוח רשאי להיות מוגש על - ידי הישות המשתתפת

עצמה או על ידי ישות מקומית מייצגת (Local Designated

Entity) מטעמה.

ישות משתתפת (CE) אינה מחויבת להגיש דוח מידע לגלוב

למינהל המס (administration Tax) של [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם], אם דוח מידע לגלוב (GIR), בהתאם לדרישות

הקבועות בסעיפים 8.1.4 עד 8.1.6 , הוגש על - ידי אחת מהבאות:

(a) הישות האם הסופית (UPE), המצויה בתחום שיפוט שיש

לו הסכם רשות מוסמכת כשיר (Competent Qualifying

Agreement Authority) בתוקף עם [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם] לשנת הכספים המדווחת (Reporting

Year Fiscal); או

(b) הישות המדווחת ה מייצגת (Entity Filing Designated),

המצויה בתחום שיפוט שיש לו הסכם רשות מוסמכת כשיר

(Agreement Authority Competent Qualifying) בתוקף

עם [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] לשנת הכספים

המדווחת (Year Fiscal Reporting).

8.1.3 כאשר סעיף 8.1.2 חל, על ישות משתתפת (CE) המצויה ב - [הוסף

את שם תחום השיפוט המיישם], או על הישות המקומית ה מייצגת

(Entity Local Designated) מטעמה, להודיע לרשות המסים של

[הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] על זהותה של הישות (Entity)

שמגישה את דוח המידע לגלוב (GIR) ואת תחום השיפוט שבו היא

מצויה.

8.1.4 דוח המידע לגלוב (GIR) יוגש בתבנית אחידה שתפותח בהתאם

למסגרת יישום הגלוב (– Framework Implementation GloBE

IF GloBE), ויכלול את המידע הבא בנוגע לקבוצה הרב - לאומית

(Group MNE) (כפי שיפורט, יורחב או יוגבל בהתאם למסגרת יישום

הגלוב (IF GloBE), לרבות באמצעות פיתוח נהלים מדווחים

מפושטים):

(a) זיהוי של הישויות המשתתפות (CE), לרבות מספרי הזיהוי

לצורכי מס (ככל שקיימים), תחום השיפוט שבו הן מצויות,

ומעמדן לפי כללי הגלוב (Rules GloBE).

(b) מידע על המבנה הארגוני הכללי של הקבוצה הרב - לאומית

(Group MNE), לרבות זכויות שליטה (Interest Controlling)

בישויות המשתתפות (CE) שמוחזקות על ידי ישויות

משתתפות (CE) אחרות.

(c) המידע הדרוש לצורך חישוב:

i . שיעור המס האפקטיבי (ETR) לכל תחום שיפוט והמס

המשלימים (Tax Top-up) של כל ישות משתתפת (CE)

לפי פרק 5 .

ii . המס ה משלים (Tax Top-up) של חבר בקבוצת

מיזמים משותפים (Group JV) לפי פרק 6 .

iii . הקצאת מס משלים (Tax Top-up) לפי מנגנון

הכללה גלובלית (IIR) וסכום המס ה משלים לפי כלל

ההכנסות הלא - מכלילות (Tax Top-up UTPR

Amount) לכל תחום שיפוט, לפי פרק 2 .

דוח המידע לגלוב (GIR) ייעשה בהתאם להגדרות ולהנחיות

הכלולות בתבנית האחידה שתפותח בהתאם למסגרת יישום הגלוב

GloBE).

דוח המידע לגלוב (GIR) וההודעות בהתאם לסעיף זה יוגשו

למנהל המס של [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] לא יאוחר מ־ 15

חודשים לאחר היום האחרון של שנת הכספים המדווחת (Reporting

Fiscal).

מנהל המס של [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] רשאי

את דרישות המידע, ההגשה וההודעה של דוח המידע לגלוב

), על מנת להתאימן לדרישות שנקבעו במסגרת יישום הגלוב

GloBE) (לרבות פיתוח נהלים לדיווח מפושט).

דיני [הוסף את שם תחום השיפוט המייש ם] בעניין עיצומים,

סנקציות וסודיות דוחות ומידע מדוחות יחולו על דוח המידע לגלוב

).

מבטחים (Harbours Safe)

לבחירתה של ישות משתתפת מדווחת (Constituent Filing

Entity), ועל אף האמור בסעיף 5 , מס משלים (Tax Top-up) עבור

שיפוט (תחום שיפוט החוסה תחת נמל מבטחים) ייחשב כאפס

כספים (Year Fiscal), כאשר הישויות המשתתפות (CE)

המצויות באותו תחום שיפוט זכאיות לנמל מבטחים לפי כללי הגלוב

Harbour Safe GloBE), בהתאם לתנאים שנקבעו במסגרת ליישום

(IF GloBE) והחלים על אותה שנת כספים (Year Fiscal).

בחירה שנעשתה עבור תחום שיפוט לפי סעיף 8.2.1 לא תחול

בנסיבות הבאות:

(a) [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] היה יכול להיות

מוקצה לו מס משלים (Tax Top-up) לפי כללי הגלוב, אילו

שיעור המס האפקטיבי (ETR) של תחום השיפוט החוסה תחת

נמל מבטחים שחושב בהתאם לפרק 5 , היה נמוך משיעור

המינימום (Rate Minimum);

(b) מינהל המס (administration Tax) של [הוסף את שם

תחום השיפוט המיישם] מודיע לישות המשתתפת החייבת (או

לישויות) (Entities) (or Entity Constituent Liable), בתוך 36

חודשים ממועד הגשת דוח המידע לגלוב (GIR), על עובדות

ונסיבות מסוימות שעשויות להשפיע באופן מהותי על זכאותן

של הישויות המשתתפות (CE) המצויות בתחום השיפוט

החוסה תחת נמל מבטחים להסדר הרלוונטי, ומזמינה את

הישות החייבת (או הישויות) (Entity Constituent Liable

Entities) (or) להבהיר בתוך שישה חודשים את השפעתן של

עובדות ונסיבות אלו על הזכאות של אותן ישויות משתתפות

(CE) לאותו נמל מבטחים; וגם

(c) הישות המשתתפת החייבת (או הישויות) (Liable

Entities) (or Entity Constituent) נכשלות להוכיח, בתוך

תקופת התגובה, כי אותן עובדות ונסיבות לא השפיעו באופן

מהותי על זכאותן של הישויות המשתתפות (CE) לנמל

מבטחים הרלוונטי.

8.3 הנחיות מנהלתיות (AG - Guidance Administrative)

8.3.1 מינהל המס (administration Tax) של [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם], בכפוף לכל דרישה לפי הדין הפנימי, יחיל את כללי

הגלוב (Rules GloBE) בהתאם להנחיות מנהלתיות מוסכמות

(Guidance Administrative Agreed).

9.1 מאפייני מס בעת מעבר בעת קביעת שיעור המס האפקטיבי (ETR) עבור תחום שיפוט

מעבר (Year Transition), וכן עבור כל שנה עוקבת, על הקבוצה

לאומית (Group MNE) להביא בחשבון את כלל נכסי המס

הנדחים והתחייבויות המס הנדחות אשר מופיעים או מוצגים בדוחות

הכספיים של כלל הישויות המשתתפות (CE) באותו תחום שיפוט

המעבר. נכסי והתחייבויות המס הנדחים יובאו בחשבון לפי

מבין שיעור המינימום (Rate Minimum) או שיעור המס

המקומי החל. נכס מס נדחה שנרשם לפי שיעור נמוך מהשיעור

המינימום (Rate Minimum), ניתן להביאו בחשבון לפי שיעור

המינימום אם הנישום יכול להוכיח כי נכס המס הנדחה נובע מהפסד

Loss GloBE). לצורך יישום סעיף זה, אין להביא בחשבון

השפעה של התאמת שווי או התאמה חשבונאית הקשורה לנכס מס

נכסי מס נדחים הנובעים מפריטים שהוחרגו מחישוב ההכנסה או

ההפסד גלוב (Loss or Income GloBE) לפי פרק 3 , יש לחריגם

מהחישוב של סעיף 9.1.1 , כאשר נכסי המס הנדחים נוצרו בעסקה

שהתרחשה לאחר 30 בנובמבר 2021 .

במקרה של העברת נכסים בין ישויות משתתפות (CE) לאחר 30

בנובמבר 2021 ולפני תחילתה ש ל שנת מעבר (Year Transition),

הבסיס לנכסים הנרכשים (למעט מלאי) יהיה ערך בספרים של הנכסים

שהועברו כפי שנרשם אצל הישות המעבירה במועד ההעברה, ונכסי

והתחייבויות המס הנדחים שייכללו במסגרת הגלוב (GloBE) ייקבעו

בהתאם לבסיס זה.

בתקופת מעבר לעניין החרגת הכנסה על בסיס פעילות (SBIE)

לצורך יישום סעיף 5.3.3 , הערך של 5% יוחלף בערך המפורט

בטבלה שלהלן, עבור כל שנת כספים (Year Fiscal) המתחילה בכל

מהשנים הקלנדריות הבאות:

הכספים (Year Fiscal) שיעור לפי סעיף 5.3.3 בשנת

10%

9.8%

9.6%

9.4% 2027 9.2%

2028 9.0%

2029 8.2%

2030 7.4%

2031 6.6%

2032 5.8%

9.2.2 לצורך יישום סעיף 5.3.4 , הערך של 5% יוחלף בערך המפורט

בטבלה שלהלן, עבור כל שנת כספים (Year Fiscal) המתחילה בכל אחת

מהשנים הקלנדריות הבאות:

שנת הכספים (Year Fiscal) שיעור לפי סעיף 5.3.3 המתחילה בשנת

2023 8.0%

2024 7.8%

2025 7.6%

2026 7.4%

2027 7.2%

2028 7.0%

2029 6.6%

2030 6.2%

2031 5.8%

2032 5.4%

9.3 החרגה מה־ UTPR של קבוצות רב - לאומיות (Groups MNE) הנמצאות

בשלב ההתחלתי של פעילותן הבין - לאומית

9.3.1 בכפוף להוראות סעיף 9.3.4 , המס ה משלים (Tax Top-up) אשר

היה מובא בחשבון לפי סעיף 2.5.1 , יופחת לאפס במהלך השלב

ההתחלתי של פעילותה הבין לאומית של קבוצה רב - לאומית (MNE

Group), למרות הדרישות שנקבעו בסעיף 5 .

9.3.2 לצורך סעיף 9.3 , קבוצה רב - לאומית (Group MNE) תיחשב

כנמצאת בשלב ההתחלתי של פעילותה הבין - לאומית אם, בשנת כספים

(Year Fiscal):

(a) יש לה ישויות משתתפות (CE) בשישה תחומי שיפוט לכל

היותר; וכן (b) סך כל ערך הנכסים המוחשיים נטו בספרים (Book Net

Assets Tangible of Values) של כלל הישויות המשתתפות

(CE) הממוקמות בכל תחומי השיפוט, למעט תחום השיפוט

המיוחס (Jurisdiction Reference), אינו עולה על 50 מיליון

אירו.

לצורך סעיף 9.3.2 , תחום השיפוט המיוחס (Reference

Jurisdiction) של קבוצה רב - לאומית (Group MNE) הוא תחום

השיפוט שבו יש לקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) את הערך

הגבוה ביותר של נכסים מוחשיים (Assets Tangible) בשנת

הכספים (Year Fiscal) שבה נכנסת הקבוצה הרב - לאומית (MNE

Group) לראשונה לתחולה של כללי הגלוב (Rules GloBE). הערך

של נכסים מוחשיים (Assets Tangible) בתחום שיפוט הוא

ערך הנכסים המוחשיים נטו בספרים (of Values Book Net

Assets Tangible) של כל הישויות המשתתפות (CE) בקבוצה הרב -

אומית (Group MNE) הממוקמות באותו תחום שיפוט.

סעיף 9.3 זה לא יחול על שנת כספים (Year Fiscal) אשר

תחילתה חלה לאחר שחלפו חמש שנים מהיום הראשון של שנת

הכספים הראשונה שבה נכנסה קבוצה רב - לאומית (Group MNE)

לתחולה של כללי הגלוב (Rules GloBE). לגבי קבוצות רב - לאומיות

Rules GloBE) הנמצאות בתחולה של כללי הגלוב (Rules GloBE)

כניסתם לתוקף, תקופת חמש השנים תחל במועד כניסת כללי

UTPR לתוקף.

[הוראת רשות] אם [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם] הוא

השיפוט המיוחס (Jurisdiction Reference) של הקבוצה הרב -

אומית (Group MNE) בהתאם לסעיף 9.3.3 , אזי סעיף 9.3.1 לא יחול

במהלך השלב ההתחלתי של פעילותה הבין לאומית של אותה קבוצה,

ובמהלך שלב זה:

(a) [הוראת רשות] המס ה משלים (Tax Top-up) המחושב

עבור ישות משתתפת במיסוי נמוך (Low-Taxed

Entity Constituent), אשר היה מובא בחשבון לפי סעיף

2.5.1 , יופחת לאפס, אם אותה ישו ת משתתפת במיסוי נמוך

(Entity Constituent Low-Taxed) ממוקמת בתחום השיפוט

המיוחס (Jurisdiction Reference), למרות הדרישות שנקבעו

בסעיף 5 ; וכן (b) שיעור ה־ UTPR Percentage) (UTPR של תחומי השיפוט

שאינם תחום השיפוט המיוחס (Jurisdiction Reference)

ייחשב כאפס.

9.4 הקלה בתקופת מעבר לעניין חובות דיווח

9.4.1 על אף האמור בסעיף 8.1.6 , דוח המידע לגלוב (GloBE

GIR - Return Information) או ההודעות לפי סעיף 8.1 יוגשו למינהל

המס (administration Tax) של [הוסף את שם תחום השיפוט

המיישם] לא יאוחר מתום 18 חודשים לאחר היום האחרון של שנת

הכספים המדווחת (Year Fiscal Reporting), שהיא שנת מעבר

(Year Transitional).

. הגדרות

10.1 הגדרות כלליות

10.1.1 ל מונחים המפורטים להלן יוגדרו באופן הבא :

בתקן חשבונאי מקובל (Accounting Financial Acceptable

Standard) משמעו תקני הדיווח הכספי הבינלאומיים (IFRS)

ועקרונות החשבונאות המקובלים במדינות הבאות: אוסטרליה, ברזיל,

קנדה, מדינות החברות באיחוד האירופי, מדינות החברות באזור

הכלכלי האירופי, הונג קונג (סין), יפן, מקסיקו, ניו זילנד, הרפובליקה

העממית של סין, הרפובליקה של הודו, הרפובליקה של קוריאה, רוסיה,

סינגפור, שווייץ, הממלכה המאוחדת וארצות הברית של אמריקה.

הוצאת פנסיה נצברת (Expense Pension Accrued) משמעה ההפרש

בין סכום הוצאות התחייבות לפנסיה שנכללו ברווח או בהפסד הנקי

ה חשבונאי (FANIL) לבין הסכום שהופרש בפועל לקרן פנסיה

(Fund Pension) לשנת הכספים.

מס משלים שוטף נוסף (Tax Top-up Current Additional) הינו

סכום המס שנקבע בסעיף 5.4 וכל סכום אחר שנחשב כ"מס משלים

שוטף נוסף" (Tax Top-up Current Additional) בהתאם לסעיף 5.4 ,

כגון הסכום שנקבע לפי סעיף 4.1.5 או סעיף 7.3 רובד ראשון נוסף (Capital One Tier Additional) משמעו

מכשיר פיננסי שהונפק על ידי ישות משתתפת (CE) בהתאם לדרישות

רגולציה החלות על מגזר הבנקאות, אשר ניתן להמירו למניות או

להפחית מערכו במקרה של התרחשות אירוע מרכזי מוגדר מראש,

ושכולל מאפיינים נוספים שמטרתם לסייע ביכולת ספיגת הפסדים בעת

פיננסי.

תוספות למסים מכוסים (Taxes Covered to Additions) כהגדרתם

4.1.2 .

נכס מותאם (Gain Asset Adjusted) שכפוף לבחירה בהתאם

3.2.6 בגין רווח נכס מצרפי (Gain Asset Aggregate), משמעו

השווה לרווח נכס מצרפי (Gain Asset Aggregate) בשנת

הבחירה (Year Election), מופחת בכל סכום מאותו רווח שיושם כנגד

נטו מנכס (Loss Asset Net) בשנת הפסד (Year Loss) קודמת

בהתאם לסעיף 3.2.6 (b) או 3.2.6 (c).

מכוסים מותאמים (Taxes Covered Adjusted) כהגדרתם

4.1.1 .

נכס מצרפי (Gain Asset Aggregate) ביחס לבחירה בהתאם

3.2.6 . משמעו הרווח נטו בשנת הבחירה (Year Election)

ממכירת נכסים מוחשיים מקומיים (Assets Tangible Local) על ידי

הישויות המשתתפות (CEs) שבתחום השיפוט, לא כולל רווח או

מהעברת נכסים בין חברים בקבוצה (Members Group).

הנחיה מנהלית מוסכמת (Guidance Administrative Agreed)

משמעה הנחיה בנוגע לפרשנות או ליישום של כללי גלוב (GloBE

), אשר הונפקה על ידי המסגרת הכוללת (Inclusive

Framework).

המוקצה של המס המשלים (Top- the of Share Allocable

up) כהגדרתו בסעיף 2.2.1 .

בחירה שנתית (Election Annual) משמעה בחירה שנעשית על ידי

משתתפת מדווחת, ואשר חלה אך ורק על שנת הכספים שבגינה

נעשתה הבחירה רווח נכס מוקצה (Gain Asset Allocated) לעניין בחירה לפי סעיף

3.2.6 , משמעו רווח נכס מותאם (Gain Asset Adjusted) שמוקצה לשנת

כספים (Year Fiscal) בתקופת ה " מבט לאחור " (Period Lookback),

בהתאם לסעיף 3.2.6 (d).

עקרון אורך הזרוע (Principle Length Arm’s) משמעו העיקרון

שלפיו יש לרשום עסקאות בין ישוי ות משתתפות (CE) בהתאם לתנאים

שהיו מתקיימים בין תאגידים בלתי תלויים בעסקאות דומות ובנסיבות

דומות .

רווחים או הפסדים אסימטריים במטבע חוץ (Foreign Asymmetric

Losses or Gains Currency) משמעם רווחים או הפסדים ממטבע

חוץ של ישות שהמטבע לצרכי חשבונאות שלה שונה מהמטבע לצורכי

מס, והם:

(a) נכללים בחישוב ההכנסה החייבת או ההפסד של ישות

משתתפת (CE) ונובעים מתנודות בשער החליפין בין המטבע

לצרכי חשבונאות לבין המטבע לצורכי מס;

(b) נכללים בחישוב הרווח או ההפסד נטו ה חשבונאי (FANIL)

של ישות משתתפת ונובעים מתנודות בשער החליפין בין

המטבע לצורכי מס לבין המטבע לצרכי חשבונאות;

(c) נכללים בחישוב הרווח או ההפסד נטו ה חשבונאי (FANIL)

של ישות משתתפת ונובעים מתנודות בשער החליפין בין מטבע

חוץ שלישי לבין המטבע לצרכי חשבונאות;

(d) נובעים מתנודות בשער החליפין בין מטבע חוץ שלישי לבין

המטבע לצורכי מס, בין אם רווח או הפסד זה נכלל בהכנסה

החייבת ובין אם לא.

המטבע לצורכי מס הוא המטבע הפונקציונלי שבו נעשה שימוש

לצורך קביעת ההכנסה החייבת או ההפסד של הישות המשתתפת

(CE) לעניין המס המכוסה (Tax Covered) בתחום השיפוט שבו

היא ממוקמת. המטבע לצרכי חשבונאות הוא המטבע

הפונקציונלי שבו נעשה שימוש לצורך קביעת הרווח או ההפסד

נטו ה חשבונאי (FANIL) של הישות המשתתפת. מטבע חוץ

שלישי הוא מטבע שאינו המט בע לצורכי מס ואינו המטבע לצרכי

חשבונאות של הישות המשתתפת (CE).

חשבונאי מאושר (Body Accounting Authorised) הוא הגוף

הסמכות המשפטית בתחום שיפוט לקבוע, לבסס או לקבל תקני

חשבונאות לצורכי דיווח כספי.

חשבונאי מאושר (Accounting Financial Authorised

Standard), ביחס לכל ישות (Entity), משמעו מערכת של עקרונות

חשבונאיים מקובלים אשר הותרו לשימוש על ידי גוף חשבונאי מאושר

Body Accounting Authorised) בתחום השיפוט שבו נמצאת אותה

ה או הפסד גלוב ממוצעים (Loss or Income GloBE Average)

כהגדרתם בסעיף 5.5.2 .

גלוב ממוצע (Revenue GloBE Average) כהגדרתו בסעיף

ההסבר (Commentary) משמעם ההסברים לכללי גלוב כפי

שפותחו על ידי המסגרת הכוללת של ה - (Inclusive OECD/G20

Framework) בנושא שחיקת בסיס המס והעברת רווחים (Base

BEPS - Shifting Profit and Erosion).

כספיים מאוחדים (Statements Financial Consolidated)

משמעם:

(a) דוחות כספיים שמכינה ישות בהתאם לתקן חשבונאות

מקובל (Standard Accounting Financial Acceptable),

בהם הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות, ההוצאות ותזרימי

המזומנים של אותה ישות (Entity) ושל הישויות שבהן יש לה

אמצעי שליטה (Interest Controlling) מוצגים כאילו היו

יחידה כלכלית אחת;

(b) כאשר ישות (Entity) עומדת בהגדרת קבוצה (Group) לפי

סעיף 1.2.3 , הדוחות הכספיים של הישות (Entity) אשר נערכו

בהתאם לתקן חשבונאות מקובל (Financial Acceptable

Standard Accounting);

להתאמות למניעת עיוותי ה שוואה מהותיים (Material

Distortions Competitive);

(c d) כאשר כאשר לישות - ישות - אם אם סופית (סופית (UPE) יש UPE) דוחות אינה כספיים עורכת כאמור דוחות

בפסקאות (a) כספיים או (b), כאמור אשר אינם בפסקאות ערוכים שלעיל, בהתאם הדוחות לתקן הכספיים

חשבונאות המאוחדים מקובל ((Statements Accounting Financial Financial Acceptable Consolidated) של

Standard), הישות האם הדוחות הסופית (הכספיים UPE) הם הם אלה אלה אשר נערכו שהייתה בכפוף עורכת אילו

להתאמות אותה ישות למניעת (עיוותי Entity) ה הייתה שוואה נדרשת מהותיים (להכין Material דוחות כאלה

Distortions בהתאם לתקן Competitive); חשבונאי מאושר (Financial Authorised

Standard Accounting) שהוא בתקן חשבונאי מקובל (c d) כאשר כאשר לישות - ישות - אם אם סופית (סופית (UPE) יש UPE) דוחות אינה כספיים עורכת כאמור דוחות (Standard Accounting Financial Acceptable) או תקן בפסקאות (a כספיים) או (b), כאמור אשר אינם בפסקאות ערוכים שלעיל, בהתאם הדוחות לתקן הכספיים חשבונאות אחר אשר הותאם למניעת עיוותי השוואה חשבונאות המאוחדים מקובל ((Statements Accounting Financial Financial Acceptable Consolidated) של מהותיים (Distortions Competitive Material). Standard), הישות האם הדוחות הסופית (הכספיים UPE) הם הם אלה אלה אשר נערכו שהייתה בכפוף עורכת אילו

ישות משתתפת (להתאמות אותה CE - ישות למניעת (Entity עיוותי Entity) ה הייתה שוואה Constituent) נדרשת מהותיים (להכין כהגדרתה Material דוחות בסעיף 1.3.1 כאלה .

Distortions בהתאם לתקן Competitive חשבונאי); מאושר (Financial Authorised ישות משתתפת - בעלים (CE – Entity-owner Constituent Standard Accounting) שהוא בתקן חשבונאי מקובל owner) (c) משמעו כאשר ישות ישות - אם משתתפת (סופית CE) (אשר UPE) אינה מחזיקה, עורכת במישרין דוחות או (Standard Accounting Financial Acceptable) או תקן בעקיפין, באמצעי כספיים שליטה (כאמור Interest בפסקאות Ownership) שלעיל, בישות הדוחות משתתפת (CE) הכספיים חשבונאות אחר אשר הותאם למניעת עיוותי השוואה אחרת באותה קבוצה רב המאוחדים - (לאומית (Statements Group MNE). Financial Consolidated) של מהותיים (Distortions Competitive Material). הישות האם הסופית (UPE) הם אלה שהייתה עורכת אילו משטר מס של חבר ת חוץ נשלטת (Company Foreign Controlled ישות משתתפת (אותה CE - ישות (Entity Entity) הייתה Constituent) נדרשת להכין כהגדרתה דוחות בסעיף 1.3.1 . כאלה Regime Tax) משמעו מערכת של כללי מס (שלא כוללים כלל הכללת בהתאם לתקן חשבונאי מאושר (Financial Authorised ישות הכנסה (IIR)) משתתפת - שלפיהם בעלים בעל (CE מניות, – ישיר או עקיף, Entity-owner בחבר ת חוץ (חבר Constituent ת Standard Accounting) שהוא בתקן חשבונאי מקובל החוץ owner) הנשלטת משמעו – ישות CFC) חייב משתתפת במס (CE) שוטף על אשר חלקו מחזיקה, מכלל ההכ במישרין נסה או (Standard Accounting Financial Acceptable) או תקן מחלק בעקיפין, ממנה באמצעי שהופקה על שליטה (ידי חבר ת Interest החוץ Ownership) הנשלטת (בישות CFC), ללא משתתפת (קשר CE) אם חשבונאות אחר אשר הותאם למניעת עיוותי השוואה אותה אחרת הכנסה באותה חולקה קבוצה רב - בפועל לבעל לאומית (Group המניות. MNE).

מהותיים (Distortions Competitive Material). משטר אמצעי מס של שליטה (חבר ת חוץ Interest נשלטת (Controlling) Company משמעה Foreign אמצעי Controlled שליטה ישות משתתפת (CE - Entity Constituent) כהגדרתה בסעיף 1.3.1 . (Regime Interest Tax) Ownership) משמעו בישות מערכת של אשר כללי מקנה מס לבעל (שלא השליטה כוללים אחד כלל מאלה: הכללת

ישות הכנסה (IIR)) משתתפת - שלפיהם בעלים בעל (CE מניות, – ישיר או עקיף, Entity-owner בחבר ת חוץ (חבר ת Constituent (a) חובה לאחד את הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות, החוץ owner) הנשלטת משמעו – ישות CFC) חייב משתתפת במס (CE) שוטף על אשר חלקו מחזיקה, מכלל ההכ במישרין נסה או ההוצאות ותזרימי המזומנים של הישות (Entity) על בסיס מחלק בעקיפין, ממנה באמצעי שהופקה על שליטה (ידי חבר ת Interest החוץ Ownership) הנשלטת (בישות CFC), ללא משתתפת (קשר CE אם) שורה - אחר - שורה בהתאם לתקן חשבונאות מקובל אותה אחרת הכנסה באותה חולקה קבוצה רב - בפועל לבעל לאומית (המניות. Group MNE).

(Standard Accounting Financial Acceptable); או

משטר אמצעי מס של שליטה (חבר ת חוץ Interest נשלטת (Controlling) Company משמעה Foreign אמצעי שליטה Controlled

(Regime Interest Tax) Ownership) משמעו בישות מערכת של אשר כללי מקנה מס לבעל (שלא השליטה כוללים אחד כלל מאלה: הכללת

הכנסה (IIR)) שלפיהם בעל מניות, ישיר או עקיף, בחבר ת חוץ (חבר ת (a) חובה לאחד את הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות, החוץ הנשלטת – CFC) חייב במס שוטף על חלקו מכלל ההכ נסה או ההוצאות ותזרימי המזומנים של הישות (Entity) על בסיס מחלק ממנה שהופקה על ידי חבר ת החוץ הנשלטת (CFC), ללא קשר אם שורה - אחר - שורה בהתאם לתקן חשבונאות מקוב אותה הכנסה חולקה בפועל לבעל המניות.

(Standard Accounting Financial Acceptable); או (b) היה עליו לאחד את הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות,

ההוצאות ותזרימי המזומנים של הישות (Entity) על בסיס

שורה - אחר - שורה, אילו בעל השליטה היה עורך דוחות כספיים

מאוחדים (Statements Financial Consolidated).

ראשית (Entity Main) נחשבת כמי שיש לה אמצעי שליטה

במוסדות קבע (PE) שלה.

שיתופית (Cooperative) משמעה ישות המשווקת או רוכשת

או שירותים באופן קולקטיבי עבור חבריה, ואשר כפופה למשטר

בתחום השיפוט שבו היא ממוקמת, שמטרתו להבטיח ניטרליות מס

לנכסים או לשירותים של החברים הנמכרים באמצעות האגודה

השיתופית, וכן לנכסים או שירותים הנרכשים על ידי החב רים באמצעות

האגודה השיתופית.

מכוסים (Taxes Covered) כהגדרתם בסעיף 4.2 .

דיבידנד בר - ניכוי (Dividend Deductible) משמעו, ביחס לישות

משתתפת (CE) הכפופה למשטר דיבידנד בר - ניכוי (Deductible

Regime Dividend):

(a) חלוקת רווחים לבעל אמצעי שליטה (Interest Ownership)

, הניתנת לניכוי מההכנס ה החייבת של הישות המשתתפת

(CE) לפי דיני המס בתחום השיפוט שבו היא ממוקמת; או

(b) דיבידנד מתגמול לחבר באגודה שיתופית (Cooperative).

משטר דיבידנד בר - ניכוי (Regime Dividend Deductible) משמעו

מס שנועד להבטיח רמת מס יחידה על בעלי הישות (Entity)

באמצעות ניכוי מהרווחים של הישות (Entity) בגין חלוקות רווחים

לבעלים. לעניין זה, דיבידנדים מתגמול של אגודה שיתופית

Cooperative) מטופלים כחלוקות רווחים לבעלים. משטר דיבידנד בר -

Regime Dividend Deductible) כולל גם משטר החל על אגודות

שיתופיות (Cooperative) אשר פוטר את האגודה השיתופית

Cooperative) ממס .

על חלוקת דיבידנד רעיונית (Tax Distribution Deemed)

כהגדרתו בסעיף 7.3.2 .

חשבון להחזר מס על חלוקת דיבידנד רעיונית (Deemed

Account Recapture Tax Distribution) משמעו חשבון המתנהל

בהתאם להוראות סעיף 7.3.3 .

ישות משתתפת מסתלקת (Entity Constituent Departing)

משמעה ישות משתתפת (CE) שכפופה לבחירה לפי סעיף 7.3.1 , ושיוצאת

מקבוצה רב - לאומית (Group MNE) או שמעבירה את רוב נכסיה לאדם

שאינו ישות משתתפת (CE) באותה קבוצה רב - לאומית (Group MNE)

הנמצאת באותו תחום שיפוט.

ישות מדווחת מייצגת (Entity Filing Designated) משמעו הישות

המשתתפת (CE), שאינה ישות - אם סופית (UPE), אשר מונתה על ידי

הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) לשם הגשת דוח מידע לגלוב

(GIR - Return Information GloBE) בשם הקבוצה הרב - לאומית

(Group MNE).

ישות מקומית מייצגת (Entity Local Designated) משמעה הישות

המשתתפת (CE) בקבוצה רב - לאומית (Group MNE), אשר ממוקמת

ב - [הוסף את שם תחום השיפוט המיישם], ואשר מונתה על ידי יתר

הישוי ות המשתתפות (CEs) בקבוצה הממוקמות ב - [הוסף את שם תחום

השיפוט המיישם] של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE), לשם

הגשת דוח המידע לגלוב (GIR) או לשם הגשת ההודעות בהתאם לסעיף

8.1.3 .

צבירה שאינה מותרת (Accrual Disallowed) כהגדרתה בסעיף 4.4.6 .

יחס החזר ממכירה (Ratio Recapture Disposition) כהגדרתו

בסעיף 7.3.8 .

מס ייחוס בר - החזר לא כשיר (Refundable Disqualified

Tax Imputation) משמעו כל סכום של מס, למעט מס ייחוס כשיר

(Tax Imputation Qualified), שנצבר או שולם על ידי ישות משתתפת

(CE), אשר:

(a) בר - החזר לבעל הזכות שביושר בדיבידנד שחולק על ידי

אותה ישות משתתפת (CE) בגין אותו דיבידנד או ניתן לזיכוי

על ידי בעל הזכות שביושר כנגד חבות מס שאינה חבות מס

בגין אותו דיבידנד; או

(b) בר - החזר לחברה המחלקת בעת חלוקת הדיבידנד.

רישום כפול (Arrangement Dual-listed) משמעו הסדר בין

ישויות אם סופיות (UPEs) או יותר מקבוצות (Groups) נפרדות,

לפיו:

(a) ישויות האם הסופיות (UPEs) מסכימות לאחד את עסקיהן

באמצעות חוזה בלבד;

(b) בהתאם להסכמים חוזיים, ישויות האם הסופיות (UPEs)

יחלקו רווחים (לרבות דיבידנדים ובמסגרת פירוק) לבעלי

המניות שלהן על בסיס יחס קבוע;

(c) פעילותן מתנהלת כיחידה כלכלית אחת לפי הסדרים

חוזיים, תוך שמירה על זהויות משפטיות נפרדות;

(d) אמצעי השליטה (Interests Ownership) בישויות האם

הסופיות (UPEs) הכלולות בהסדר נסחרות, מוצעות או

מועברות באופן עצמאי בשווקי הון שונים; וכן -

(e) ישויות האם הסופיות (UPEs) עורכות דוחות כספיים

מאוחדים (Statements Financial Consolidated), שבהם

הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסת, ההוצאות ותזרימי

המזומנים של כלל הישויות שבקבוצו ת מוצגים יחדיו כאילו

היו יחידה כלכלית אחת, וכפופים לפי משטר רגולטורי

לביקורת חיצונית.

מס אפקטיבי (ETR - Rate Tax Effective) כהגדרתו בסעיף

בחירה (Year Election), לעניין בחירה שנתית (Annual

Election), משמעה השנה שלגביה מתבצעת הבחירה.

מערכת מס של חלוקה זכאית (System Tax Distribution Eligible)

משמעה מערכת מס חברות אשר:

(a) מטילה מס הכנסה על החברה כאשר המס משולם בדרך

כלל רק בעת חלוקת רווחים לבעלי המניות, בעת חלוקת

רווחים רעיונית לבעלי המניות, או כאשר נושאת בהוצאות

מסוימות שאינן לצורכי עסק;

(b) מטילה מס בשיעור השווה או גבוה משיעור המינימום

(Rate Minimum); וכן־

(c) הייתה בתוקף ביום 1 ביולי 2021 או לפני כן.

עובדים זכאים (Employees Eligible) משמעם עובדים, לרבות

עובדים במשרה חלקית, של ישות משתתפת (CE) שהיא חלק מקבוצה

רב - לאומית (Group MNE), וכן קבלנים עצמאיים המשתתפים

בפעילות התפעולית הרגילה של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE),

הפועלים תחת הנחייתה ופיקוחה של הקבוצה הרב - לאומית (MNE

Group).

עלוי ות שכר זכאיות (Costs Payroll Eligible) משמעם הוצאות

תגמול לעובדים (לרבות משכורות, שכר עבודה והוצאות נוספות

המעניקות תועלת אישית ישירה ונפרדת לעובד, כגון ביטוח בריאות

והפרשות לפנסיה), מסי שכר ותעסוקה, וכן הפרשות מעסיק לביטוח

סוציאלי.

נכסים מוחשיים זכאים (Assets Tangible Eligible) כהגדרתם

בסעיף 5.3.4 .

ישות (Entity) משמעה:

(a) כל אישיות משפטית (שאינה אדם טבעי); או

(b) הסדר המכין חשבונות כספיים נפרדים, כגון שותפות או

נאמנות.

סעיף התאמת שיעור המס האפקטיבי (Article Adjustment ETR)

משמעו סעיף 3.2.6 , סעיף 4.4.4 , סעיף 4.6.1 , סעיף 4.6.4 וסעיף 7.3 .

רווח עודף (Profit Excess) כהגדרתו בסעיף 5.2.2

דיבידנדים מוחרגים (Dividends Excluded) משמעו דיבידנדים או

חלוקות אחרות שנתקבלו או שנצברו בגין אמצעי שליטה (Ownership

Interest) , למעט:

(a) החזקה קצרה טווח בתיק ניירות ערך, ו־

(b) אמצעי שליטה (Interest Ownership) בישות השקעה

(Entity Investment) שכפופה לבחירה לפי סעיף 7.6 .

ישות מוחרגת (Entity Excluded) כהגדרתה בסעיפים 1.5.1 ו - 1.5.2 :

רווח או הפסד הון מוחרג (Loss or Gain Equity Excluded) משמעם

רווח, רווחיות או הפסד הנכללים בהכנסה או ההפסד נטו חשבונאי

(FANIL) של הישות המשתתפת (CE), אשר נובעים מ־ (a) רווחים והפסדים משינויים בשווי הוגן של אמצעי שליטה

(Interest Ownership), למעט החזקת מניות בתיק השקעות

(Shareholding Portfolio);

(b) רווח או הפסד בגין אמצעי שליטה (Interest Ownership)

הכלולה לפי שיטת השווי המאזני (of method equity

accounting); וכן

(c) רווחים והפסדים ממכירת אמצעי שליטה (Ownership

Interest), למעט מכירה של החזקת מניות בתיק השקעות

(Shareholding Portfolio).

משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) ישות (Entity)

המגישה את דוח המידע לגלוב (GIR) בהתאם לסעיף 8.1 .

הכנסה נטו או הפסד חשבונאי (Net Accounting Financial

FANIL - Loss or Income) כהגדרתם בסעיף 3.1.2 .

כספים (Year Fiscal) משמעה תקופה חשבונאית שבגינה עורכת

אם סופית (UPE) של הקבוצה הרב - לאומית (Group MNE) את

דוחותיה הכספיים המאוחדים (Financial Consolidated

Statements). במקרה של דוחות כספיים מאוחדים (Consolidated

Statements Financial) כהגדרתם בפסקה (d) של הגדרם, שנת כספים

משמעה היא שנה קלנדרית.

בחירה לחמש שנים (Election Five-Year) משמעה בחירה שנעשתה

ידי ישות משתתפת מדווחת (Entity Constituent Filing) ביחס

כספים (Year Fiscal) (שנת הבחירה), אשר לא ניתן לבטלה לגבי

הבחירה וארבע שנות הכספים (Year Fiscal) שלאחריה. אם בחירה

שנים (Year Fiscal) מבוטלת ביחס לשנת כספים (Year Fiscal)

הביטול), לא ניתן לבצע בחירה חדשה ביחס לארבע שנות הכספים

Fiscal) העוקבות לשנת הביטול.

כללי (Government General) משמעה המשל המרכזי,

יות שפעילותן נתונה לשליטתו האפקטיבית, ממשלות מדינתיות

ומקומיות והמנהלים שלהן.

המסגרת ליישו ם הגלוב (Framework Implementation GloBE)

משמעה ההליכים שיפותחו על ידי המסגרת הכוללת ל - BEPS

BEPS) on Framework (Inclusive , שמטרתם לפתח כללים מנהליים,

הנחיות ונהלים אשר יסייעו ביישום מתואם של כללי גלוב (GloBE

Rules) .

הכנסת גלוב של כל הישויות המשתתפות (all of Income GloBE

Entities Constituent) כהגדרתה בסעיף 5.1.2 (a).

הכנסה או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) של ישות משתתפת

(CE) כהגדרתם בסעיף 3.1.1 .

דוח מידע לגלוב (GIR - Return Information GloBE) משמעו

הדוח התקני שיפותח בהתאם למסגרת הכוללת לגלוב (GloBE

Framework Implementation), ואשר יכלול את המידע המפורט

בסעיף 8.1.4 .

נכס מס נדחה של הפסד גלוב (Asset Tax Deferred Loss GloBE)

כהגדרתו בסעיף 4.5 .

בחירה של הפסד גלוב (Election Loss GloBE) כהגדרתו בסעיף 4.5.1

הפסד גלוב של כל הישויות המשתתפות (all of Losses GloBE

Entities Constituent) כהגדרתו בסעיף 5.1.2 (b).

ארגון מחדש גלוב (Reorganisation GloBE) משמעו שינוי או העברת

נכסים והתחייבויות, כגון במיזוג, פיצול, פירוק או עסקה דומה, כאשר:

(a) התמורה עבור ההעברה היא, במלואה או בחלק ה

ה משמעותי, זכויות הון שהונפקו על ידי הישות המשתתפת

(CE) הרוכשת או על ידי אדם הקשור לישות המשתתפת (CE)

הרוכשת, או במקרה של פירוק, זכויות הון של המטרה (או

כאשר לא ניתנת תמורה, כאשר הנפקת זכויות הון לא תהיה

משמעות כלכלית);

(b) הרווח או ההפסד של הישות המשתתפת (CE) המוכרת על

הנכסים הללו אינו חייב במס, במלואו או בחלקו; וכן (c) חוק המס של תחום השיפוט בו הישות המשתתפת (CE)

הרוכשת תושבת, מחייבים את הישות המשתתפת (CE)

הרוכשת לחשב את ההכנסה החייבת במס לאחר המכירה או

הרכישה, תוך שימוש בבסיס המס של הישות המשתתפת (CE)

המוכרת בנכסים, מותאם לכל רווח או הפסד שאינו כשיר

(Loss or Gain Non-qualifying) במכירה או ברכישה.

גלוב (Revenue GloBE) כהגדרתו בסעיף 5.5.3 (a) למטרות

5.5.2 .

הגלוב (Rules GloBE) משמעם מערכת כללים זו כפי שפותחה על

מסגרת הכללית (Framework Inclusive OECD/G20) של ה -

OECD/G20 לגבי שחיקת בסיס המס והעברת רווחים (Erosion Base

BEPS - Shifting Profit and).

מבטחים גלוב (Harbour Safe GloBE) משמעו הפטור הניתן

8.2.1 על מנת להקל על הציות של קבוצות רב - לאומיות (MNE

Group) ועל ניהול על ידי רשויות המס. התנאים בהם ישויות משתתפות

של קבוצות ר ב לאומיות (Group MNE) הממוקמות בתחום

יהיו זכאיות לנמל מבטחים גלוב (Harbour Safe GloBE) ייקבעו

בהתאם לתהליך משותף ומוסכם שיוגדר כחלק מהעבודה שנעשית על

המסגרת הכוללת (Framework Inclusive) לגבי שחיקת בסיס המס

והעברת רווחים (BEPS) על מנת לפתח את המסגרת ליישום הגלוב

Framework Implementation GloBE).

ממשלתית (Entity Governmental) משמעה ישות העונה על כל

הקריטריונים הבאים המפורטים בסעיפים (a) עד (d) להלן:

a . היא בבעלות מלאה או חלקית של הממשלה (כולל כל יחידת

משנה מדינית (subdivision political) או רשות מקומית

שלה);

b . מטרתה העיקרית היא:

i) מילוי פונקציה ממשלתית; או

(ii) ניהול או השקעה בנכסי הממשלה או תחום השיפוט

על ידי ביצוע והשגת השקעות, ניהול נכסים ופעילויות

השקעה נלוות עבור נכסי הממשלה או תחום השיפוט;

וגם, היא אינה עוסקת בעסק או מסחר;

c . היא נושאת באחריות על ביצועיה הכוללים ומספקת דיווח

שנתי לממשלה; שנתי לממשלה;

d . נכסיה עוברים לאותה ממשלה עם נכסי הפירוק, ואם היא

מחלקת רווחים נטו, אותם רווחים נטו מחולקים אך ורק

לממשלה זו, ללא כל חלק מרווחיה הנטו הנצבר לטובת כל

אדם פרטי. אדם פרטי.

קבוצה (Group) כהגדרתה בסעיף 1.2.2 ו - 1.2.3 .

ישות בקבוצה (Entity Group) ביחס לכל ישות או קבוצה, משמעה ישות

(Entity) שהיא חברה באותה קבוצה Entity Group).

צד נגדי במיסוי גבוה (Counterparty () משמעו ישות

משתתפת (CE) הממוקמת בתחום שיפוט שאינו תחום שיפוט במיסוי

נמוך, או הממוקמת בתחום שיפוט שלא היה נחשב לתחום שיפוט

במיסוי נמוך אם שיעור המס האפקטיבי שלה היה נקבע מבלי להתחשב

בהכנסות או בהוצאות שנצברו על ידי אותה ישות (Entity) בהקשר

להסדר מימון תוך קבוצתי (Arrangement Financing Intragroup).

תקני IFRS דיווח משמעו כספי תקני דיווח בין-לאומיים כספי בינלאומי.

כלל הכללת הכנסה (IIR) משמעו הכללים שנקבעו בסעיף 2.1 עד סעיף

2.3 . 2.3 .

רווח או הפסד כלול משיטת הערכה מחדש (Revaluation Included

Loss or Gain Method) משמעו רווח או הפסד נטו, אשר מוגדל או

מוקטן בכל מסים מכוסים (Taxes Covered) נלווים, לשנת הכספים

(Year Fiscal) בגין כל רכוש, מפעל וציוד הנובעים במסגרת שיטת

חשבונאות או נוהג אשר:

(a) מתאימה מעת לעת את הערך בספרים מתאימה value carrying)

של אותו רכוש לערכו ההוגן (value fair);

(b) רושמת את השינויים (בהכנסה כוללת אחרת השינויים Other

Income Comprehensive); וכן

(c) ואינה מדווחת לאחר מכן על הרווחים או ההפסדים

הרשומים בהכנסה כוללת אחרת (Comprehensive Other

Income) דרך רווח והפסד.

השקעה בביטוח (Entity Investment Insurance) משמעה

Entity) שעונה על הגדרת קרן השקעות (Fund Investment) או

להשקעות בנדל"ן (Vehicle Investment Estate Real), למעט

שהוקמה בקשר להתחייבויות לפי חוזה ביטוח או אנונה, והיא בבעלות

של ישות (Entity) אשר כפופה לרגולציה במיקומה כחברת ביטוח.

אם ביניים (Entity Parent Intermediate) משמעה ישות

משתתפת (CE) (למעט ישות - אם סופית (UPE), ישות ביניים בבעלות

חלקית (POPE - Entity Parent Owned Partially), מוסד קבע (PE) או

השקעה Entity) (Investment) שהיא בעלת (במישרין או בעקיפין)

אמצעי שליטה (Interest Ownership) בישות משתתפת (CE) אחרת

באותה קבוצה רב - לאומית (Group MNE).

בינלאומי (Organization International) משמעו כל ארגון

ממשלתי (לרבות ארגון על - לאומי) או סוכנות או גוף בבעלותו מלאה

על כל הקריטריונים המפורטים בפסקאות (a) עד (c) להלן:

(a) הוא מורכב בעיקר מממשלות;

(b) יש לו הסכם מטה או הסכם דומה באופן מהותי בתוקף

(למשל, הסדרים שנותנים למשרדי הארגון או למוסדותיו

בתחום השיפוט (למשל יחידת משנה (subdivision), או משרד

מקומי או אזורי) זכויות יתר וחסינויות) עם תחום השיפוט בה

הוקם; וכן

(c) החוק או מסמכיו המכוננים מונעים הצטברות הכנסתו

לטובת אנשים פרטיים.

הכנסה מספנות בינלאומית (Income Shipping International)

כהגדרתה בסעיף 3.3.2 .

מימון תוך קבוצתי (Arrangement Financing Intragroup)

משמעו כל הסדר שנכרת בין שניים או יותר מחברי הקבוצה הרב

לאומית (Group MNE) שבו צד נגדי במיסוי גבוה (Tax High

Counterparty) מספק במישרין או בעקיפין אשראי או בדרך אחרת

משקיע בישות במיסוי נמוך (Entity Tax Low).

להשקעה (Entity Investment) משמעה:

(a) קרן השקעה (Fund Investment) או כלי להשקעות בנדל"ן

(Vehicle Investment Estate Real);

(b) ישות (Entity) הנמצאת בבעלות ישירה של לפחות 95% על

ידי ישות שמתוארת בפסקה (a) או באמצעות שרשרת של

ישויות (Entities) כאלה, ופועלת באופן בלעדי או כמעט בלעדי

להחז קת נכסים או השקעת כספים לטובת ישויות השקעה

(Entities Investment) כאלה;

(c) ישות (Entity) שלפחות 85% מהערך הישות (Entity) נמצא

בבעלות ישות (Entity) המתוארת בפסקה (a), ובלבד שכמעט

כל הכנסתה של הישות (Entity) היא דיבידנדים מוחרגים

(Dividends Excluded) או רווח או הפסד הון מוחרגים

(Loss or Gain Equity Excluded) אשר מוחרגים מחישוב

ההכנס ה או הפסד ה גלוב (Loss or Income GloBE) בהתאם

לסעיפים 3.2.1 (b) או (c).

קרן השקעה (Fund Investment) משמעה ישות שעונה על כל

הקריטריונים המפורטים בסעיפים (a) עד (g) להלן:

(a) היא מיועדת לאיגו ד נכסים (שיכולים להיות פיננסיים ולא

פיננסיים) ממספר משקיעים (חלקם אינם קשורים זה לזה);

(b) היא משקיעה בהתאם למדיניות השקעה מוגדרת;

(c) היא מאפשרת למשקיעים להפחית עלויות עסקה, מחקר

וניתוח, או לפזר סיכון באופן קולקטיבי;

(d) היא מיועדת בעיקר ליצירת הכנסות או רווחים מהשקעות,

או הגנה מפני אירוע או תוצאה מסוימת או כללית;

(e) למשקיעים יש זכות לתשואה מהנכסים של הקרן או

מהכנסה שהרווחה על אותם נכסים, על בסיס התרומות

שתרמו אותם משקיעים;

(f) הישות (Entity) או ההנהלה שלה כפופים למשטר רגולטורי

בתחום השיפוט שבו הוקמה או מנוהלת (לרבות רגולציה

מתאימה למניעת הלבנת הון והגנת משקיעים); וכן

(g) היא מנוהלת על ידי אנשי מקצוע בניהול קרנות השקעה

בשם המשקיעים.

משותף (JV - Venture Joint) משמעו ישות שתוצאותיה

הכספיות מדווחות לפי שיטת השווי המאזני בדוחות הכספיים

המאוחדים (Statements Financial Consolidated) של הישות האם

הסופית (UPE) בתנאי שישות האם הסופית (UPE) מחזיקה באופן ישיר

באופן עקיף לפחות 50% מאמצעי השליטה (Interests Ownership)

מיזם משותף (JV) אינו כולל:

(a) ישות - אם סופית (UPE) של קבוצה רב לאומית (MNE

Group) שכפופה לכללי הגלוב (Rules GloBE);

(b) ישות מוחרגת (Entity Excluded) כהגדרתה בסעיף 1.5.1 ;

(c) ישות (Entity) שאמצעי השליטה (Interests Ownership)

בה המוחזקים על ידי הקבוצה הרב לאומית (Group MNE)

מוחזקים באופן ישיר דרך ישות מוחרגת (Entity Excluded)

המוזכרת בסעיף 1.5.1 והישות (Entity):

(i) פועלת באופן בלעדי או כמעט בלעדי להחזקת נכסים

או להשקעת כספים לטובת המשקיעים שלה;

(ii) מבצעת פעילויות נלוות לאלה המבוצעות על ידי

הישות המוחרגת (Entity Excluded);

(iii) מרבית הכנסתה מוחרגת מחישוב הכנס ה או הפסד

גלוב (Loss or Income GloBE) בהתאם לסעיפים

3.2.1 (b) ו - (c);

(d) ישות (Entity) שמוחזקת על ידי קבוצה רב לאומית (MNE

Group) המורכבת באופן בלעדי מישויות מוחרגות

(Entities Excluded);

(e) חברה בת של מיזם משותף (Subsidiary JV).

קבוצת מיזמים משותפים (Group JV) משמעה מיזם משותף (Joint

Venture) וחברות הבנות של מיזם משותף (Subsidiaries JV).

משלים של קבוצת מיזמים משותפים (Tax Top-up Group JV)

משמעו החלק המוקצה של המס ה משלים (the of Share Allocable

Top-up) של הישות האם הסופית (UPE) מהמס ה משלים (Top-

up) של כל חברי קבוצת המיזם המשותף (Group JV).

חברת בת של מיזם משותף (Subsidiary JV) משמעה ישות (Entity)

שנכסיה, התחייבויותיה, הכנסותיה, הוצאותיה ותזרימי המזומנים

שלה מאוחדים על ידי מיזם משותף (JV) לפי בתקן חשבונאי מקובל

(Standard Accounting Financial Acceptable) (או שהיו נדרשים

לאיחוד אילו היה נדרש לאחד את אותם פריטים בהתאם לבתקן

חשבונאי מקובל Standard) Accounting Financial (Acceptable).

מוסד קבע (PE) שהישות הראשית (Entity Main) שלו היא המיזם

המשותף (JV) או חברה בת של מיזם משותף (JV) יטופל כחברה בת

נפרדת של מיזם משותף (Subsidiary JV separate).

ישות משתתפת חייבת (או ישויות) ((or Entity Constituent Liable

Entities)) משמעה ישות משתתפת (CE) אחת או מספר ישויות

משתתפות (CEs) הממוקמות ב[הוסף את שם תחום השיפוט המיישם],

שיכולות להיות חייבות במס משלים (Tax Top-up) או כפופות

להתאמה לפי פרק 2 אם נמל המבטחים גלוב (Harbour Safe GloBE)

בסעיף 8.2.1 לא היה חל.

נכס מוחשי מקומי (Asset Tangible Local) משמעו נכס מקרקעין

(property immovable) הממוקם באותו תחום השיפוט כמו הישות

המשתתפת (CE).

תקופת מבט לאחור (Period Look-back) ביחס לבחירה לפי סעיף

3.2.6 , משמעה שנת הבח ירה (Year Election) וארבע שנות הכספים

(Years Fiscal) שקדמו לה.

שנת הפסד (Year Loss) בגין תחום שיפוט שעבורו ישות משתתפת

מדווחת (Entity Constituent Filing) עשתה בחירה לפי סעיף 3.2.6 ,

משמעה שנת כספים (Year Fiscal) בתקופת המבט לאחור (Lookback

Period) שעבורה יש הפסד נטו מנכס (Loss Asset Net) לישות

משתתפת (CE) הממוקמת באותו תחום שיפוט, וסך הפסדי הנטו מנכס

(Loss Asset Net) של כל הישויות המשתתפות הללו עולה על סך רווחי

הנטו מנכס (Gain Asset Net) שלהן.

משתתפת במיסוי נמוך (Entity Constituent Low-Taxed)

משמעה ישות משתתפת (CE) של קבוצה רב לאומית (Group MNE)

הממוקמת בתחום שיפוט במיסוי נמוך (Jurisdiction Tax Low) או

משתתפת חסרת תושבות (Entity Constituent Stateless) שבגין

כספים (Year Fiscal), יש לה הכנסת גלוב (Income GloBE)

וכפופה לשיעור מס אפקטיבי (ETR) (כפי שנקבע לפי פרק 5) באותה שנת

כספים (Year Fiscal) שהוא נמוך משיעור המינימום (Minimum

במיסוי נמוך (Entity Low-Tax) משמעה ישות משתתפת (CE)

הממוקמת בתחום שיפוט במיסוי נמוך (Jurisdiction Tax Low) או

בתחום שיפוט שיהיה תחום שיפוט במיסוי נמוך (Tax Low

Jurisdiction) אם שיעור המס האפקטיבי (ETR) לתחום השיפוט היה

ללא התחשבות בכל בהכנסה או הוצאה שנצברה על ידי אותה

Entity) בגין הסדר מימון תוך קבוצתי (Financing Intragroup

Arrangement).

שיפוט במיסוי נמוך (Jurisdiction Low-Tax) ביחס לקבוצה

לאומית (Group MNE) בכל שנת כספים (Year Fiscal), משמעו

שיפוט שבו לקבוצה הרב לאומית (Group MNE) יש הכנסת גלוב

Income GloBE Net) והיא כפופה לשיעור מס אפקטיבי (ETR)

שנקבע לפי פרק 5) באותה תקופה שהוא נמוך משיעור המיני מום

Minimum).

ראשית (Entity Main) בגין מוסד קבע (PE) היא הישות שכוללת

ההכנסה או ההפסד נטו הרווח או ההפסד נטו חשבונאי (FANIL)

מוסד הקבע (PE) בדוחותיה הכספיים.

השוואה מהותי (Distortion Competitive Material) בגין

עקרון או נוהל ספציפי במסגרת קבוצת עקרונות חשבונאיים

מקובלים משמעו יישום שמביא לסטייה מצרפית העולה על 75 מיליון

בשנת כספים (Year Fiscal) בהשוואה לסכום שהיה נקבע על ידי

העקרון או הנוהל המקביל ל - IFRS . כאשר יישום עקרון או הליך

ספציפי מבי א לעיוות השוואה מהותי (Competitive Material

Distortion), הטיפול החשבונאי של כל פריט או עסקה הכפופים לאותו

העקרון או נוהל חייב להיות מותאם כדי להתאים לטיפול הנדרש לפריט

לעסקה לפי ה - IFRS , בהתאם להנחיות מנהליות מוסכמות (Agreed

Guidance Administrative).

שיעור המינימום (Rate Minimum) משמעו חמישה - עשר אחוז

(15%).

ישות משתתפת בבעלות מיעוט (Constituent Minority-Owned

Entity) משמעה ישות משתתפת (CE) שבה לישות האם הסופית (UPE)

אמצעי שליטה (Interest Ownership) במישרין או בעקיפין באותה

ישות ישרות של 30% או פחות.

ישות - אם בבעלות מיעוט (Entity Parent Minority-Owned)

משמעה ישות משתתפת בבעלות מיעוט (Minority-Owned

Entity Constituent) המחזיקה, במישרין או בעקיפין, בזכויות שליטה

(Interests Controlling) של ישות משתתפת בבעלות מיעוט (Minority-

Entity Constituent Owned) אח רת, למעט כאשר זכויות השליטה

(Interests Controlling) של הישות (Entity) הנזכרת ראשונה מוחזקות,

במישרין או בעקיפין, על ידי ישות משתתפת אחרת בבעלות מיעוט

(Entity Constituent Minority-Owned).

תת - קבוצה בבעלות מיעוט (Subgroup Minority-Owned) משמעה

ישות - אם בבעלות מיעוט (Entity Parent Minority-Owned) וחברות

הבנות שלה בבעלות מיעוט (Subsidiaries Minority-Owned).

חברת בת בבעלות מיעוט (Subsidiary Minority-Owned) משמעה

ישות משתתפת בבעלות מיעוט (Constituent Minority-Owned

Entity) שזכויות השליטה (Interests Controlling) שלה מוחזקות,

במישרין או בעקיפין על ידי ישות - אם בבעלות מיעוט (Minority-

Entity Parent Owned).

קבוצה רב לאומית (Group MNE) כהגדרתה בסעיף 1.2.1 .

החלק הניתן להקצאה של קבוצה רב לאומית בהכנסת גלוב של ישות

להשקעות (Investment the of Share Allocable Group’s MNE

Income GloBE Entity’s) כהגדרתו בסעיף 7.4.4 .

קבוצה רב - לאומית רב - הורית (Group MNE Multi-Parented)

משמעה שתי קבוצות או יותר שבהן:

(a) הישויות האם הסופיות (UPEs) של אותן קבוצות נכנסות

להסדר שהוא מבנה מהודק (Structure Stapled) או הסדר

רישום כפול (Arrangement Dual-Listed); וכן (b) לפחות ישות (Entity) אחת או מוסד קבע (PE) של הקבוצה

(Group) המשולבת ממוקם בתחום שיפוט שונה ביחס

למיקומן של הישויות האחרות בקבוצה המשולבת.

נטו מנכס (Gain Asset Net) בהקשר לבחירה לפי סעיף 3.2.6 ,

משמעו הרווח נטו מהמכירה של נכסים מוחשיים מקומיים (Local

Assets Tangible) על ידי ישות משתתפת (CE) הממוקמת בתחום

שלגביו בוצעה הבחירה, למעט הרווח או ההפסד על העברת

לחבר קבוצה (Member Group) אחר.

נטו מנכס (Loss Asset Net) בהקשר לישות משתתפת (CE)

כספים (Year Fiscal) , משמעו ההפסד נטו מהמכירה של נכסים

מוחשיים מקומיים (Assets Tangible Local) על ידי אותה ישות

משתתפת (_ CE) בשנה זו, למעט הרווח או ההפסד מהעברת נכסים

קבוצה (Member Group) אחר. סכום ההפסד נט ו מנכס (Net

Asset) יופחת בסכום הרווח נטו מנכס (Gain Asset Net) או

מהרווח נכס המותאם (Gain Asset Adjusted) אשר נוגד את ההפסד

בהתאם ליישום סעיף 3.2.6 (b) או (c) כתוצאה מבחירה קודמת

שנעשתה לפי סעיף 3.2.6 .

הנכסים המוחשיים נטו בספרים (of Value Book Net

Assets Tangible) משמעו ממוצע של ערך יתרת הפתיחה ויתרת

הסגירה של הנכסים המוחשיים (Assets Tangible) לאחר התחשבות

בהפחתה מצטברת, שחיקה ופחת, כפי שנרשם בדוחות הכספיים .

הכנסת גלוב נטו (Income GloBE Net) של תחום שיפוט מוגדר בסעיף

גלוב נטו (Loss GloBE Net) של תחום שיפוט הוא הסכום

האפסי או השלילי, אם ישנו, המחושב בהתאם לנוסחה הבאה:

נטו גלוב (Loss GloBE Net) הכנסת גלוב של כל הישויות

המשתתפות (Entities Constituent all of Income GloBE) − הפסדי

של כל הישויות המשתתפות (Constituent all of Losses GloBE

Entities)

כאשר:

(a) ההכנסת גלוב של כל הישויות המשתתפות (GloBE

Entities Constituent all of Income) היא הסכום של

ההכנסת גלוב של כל הישויות המשתתפות (Income GloBE

Entities Constituent all of) הממוקמות בתחום שיפוט

שנקבע בהתאם לפרק 3 לשנת הכספים (Year Fiscal); וכן -

(b) הפסדי גלוב של כל הישויות המשתתפות (Losses GloBE

Entities Constituent all of) הם הסכום של הפסדי גלוב של

כל הישויות ה משתתפות (Constituent all of Losses GloBE

Entities) הממוקמות בתחום שיפוט שנקבע בהתאם לפרק 3

לשנת הכספים (Year Fiscal).

הוצאות מסים נטו (Expense Taxes Net) משמעם הסכום נטו של:

a) כל מסים מכוסים (Taxes Covered) שנצברו כהוצאה וכל

המסים המכוסים (Taxes Covered) השוטפים והנדחים

שנכללים בהוצאות מס הכנס ה , כולל מסים מכוסים

(Taxes Covered) על הכנס ות המוחרגות מחישוב הכנסה או

הפסד גלוב (Loss or Income GloBE);

(b) כל נכס מס נדחה הנוגע להפסד בשנת הכספים (Fiscal

Year);

(c) כל מס מקומי משלים מזערי כשיר (QDMTT) שמוכר

כהוצאה;

(d) כל מס הנובעים מכללי הגלוב (Rules GloBE) שנצבר

(e) כל מס ייחוס בר - החזר לא כשיר (Disqualified

Tax Imputation Refundable) שנצבר כהוצאה.

מוסד ללא כוונת רווח (Organisation Non-profit) משמעו ישות

(Entity) העונה על כל הקריטריונים הבאים:

(a) היא הוקמה ומופעלת בתחום שיפוט בה היא תושבת:

(i) באופן בלעדי למטרות דתיות, צדקה, מדעיות,

אמנותיות, תרבותיות, ספורטיביות, חינוכיות, או מטרות

דומות אחרות; או (ii) כארגון מקצועי, אגודת עסקים, לשכת מסחר, ארגון

עובדים, ארגון חקלאי או גנני, אגודה עירונית או ארגון

הפועל באופן בלעדי לקידום רווחה חברתית;

(b) כמעט כל ההכנס ה מהפעילויות המוזכרות בפסקה (a)

פטורה ממס הכנס ה בתחום שיפוט בו היא תושבת;

(c) אין לה בעלי מניות או חברים שיש להם זכות קניינית או

נהנה (interest beneficial) בהכנסותיה או בנכסיה;

(d) ההכנסות או הנכסים של הישות (Entity) לא יכולים להיות

מחולקים או מיועדים לטובת אדם פרטי או ישות (Entity)

שאינה צדקה, למעט:

(i) בהתאם לביצוע פעילויות הצדקה של הישות (Entity);

(ii) כתשלום עבור שכר הוגן עבור שירותים שניתנו או

עבור שימוש ברכוש או בהון;

(iii) כתשלום המייצג את שווי השוק ההוגן של רכוש

שהישות רכשה; וכן

(e) עם סיום, פירוק או מחיקת הישות, כל נכסיה חייבים

להיות מחולקים או לחזור למוסד ללא כוונת רווח (Non-

Organisation profit) או לממשלה (כולל כל ישות ממשלתית

Entity) (Governmental) של תחום השיפוט בו תושבת הישות

(Entity) או כל יחידת משנה מדינית (subdivision political)

שלה;אבל לא כוללת כל ישות (Entity) העוסקת במסחר או

בעסק שאינו קשור ישירות למטרות לשמן הוקמה

מס בר - החזר שאינו כשיר (Tax Refundable Non-Qualified

NQRTC - Credit) משמעו זיכוי מס שאינו זיכוי מס בר החזר כשיר

QRTC) אך הוא עדיין בר החזר במלואו או בחלקו.

או הפסד שאינם כשירים (Loss or Gain Non-qualifying)

משמעם הנמוך מבין הרווח או ההפסד של ישות המשתתפת (CE)

הנמכרת הנובע בקשר עם ארגון מחדש גלוב (Reorganisation GloBE),

חייב במס במקום שבו ממוקמת הישות המשתתפת (CE) הנמכרת,

והרווח או ההפסד לפי הדוחות הכספיים הנובע בקשר עם ארגון מחדש

Reorganisation GloBE).

מספר עובדים (Employees of Number) למטרות שיעור UTPR

משמעו מספר הכולל של העובדים על בסיס משרה מלאה (full-time

(FTE) equivalent) של כל הישויות המשתתפות (CEs) התשובות

לצורכי מס בתחום השיפוט הרלוונטי למס. לשם כך, קבלנים עצמאיים

המשתתפים בפעילויות השוטפות של הישות המשתתפת (CE) ידווחו

כעובדים. ביחס למוסדות קבע (PE), עובדים צריכים להיות מוקצים

לתחום שיפוט לצורכי מס שבו נמצא מוסד הקבע (PE) כאשר עלויות

השכר של אותם עובדים כלולות בדוחות הכספיים הנפרדים של אותו

מוסד קבע (PE) כפי שנקבע בסעיף 3.4.1 ומותאמו ת בהתאם ל - 3.4.2 .

מספר העובדים (Employees of Number) שיוקצה לתחום שיפוט

לצורכי המס של מוסד קבע (PE) לא יילקח בחשבון עבור מספר העובדים

(Employees of Number) בתחום שיפוט לצורכי המס של הישות

הראשית (Entity Main).

מודל אמנת המס של ה - OECD (Tax Model (OECD

Convention) מ שמעו מודל אמנת המס על הכנסה והון: גרסה

מצומצמת 2017 , הוצאות OECD , פריז Tax Model (2017), (OECD

Version Condensed Capital: on and Income on Convention

, Paris) Publishing, OECD 2017,

https://doi.org/10.1787/mtc_cond-2017-en

הכנסה כוללת אחרת (Income Comprehensive Other) משמעה

פריטים של הכנס ה והוצאה שאינם מוכרים ברווח או הפסד כפי שנדרש

או מותר על פי תקן חשבונאי מאושר (Financial Authorised

Standard Accounting) שנעשה בו שימוש בדוחות הכספיים

המאוחדים (Statements Financial Consolidated). הכנס ה כוללת

אחרת (Income Comprehensive Other) בדרך כלל מדווחת כהתאמה

להון בהצהרת המצב הפיננסי (מאזן).

אמצעי שליטה (Interest Ownership) משמעו כל זכות הון הנושאת

זכויות לרווחים, הון או עתודות של ישות (Entity), כולל הרווחים, ההון

או העתודות של מוסד קבע (PE) של ישות ראשית (Entity Main).

ישות - אם (Entity Parent) משמעה ישות - אם סופית (UPE) שאינה

ישות מוחרגת (Entity Excluded), ישות - אם ביניים (Intermediate

Entity Parent), או ישות - אם בבעלות חלקית (Partially-Owned

Entity Parent).

הכללה של ישות - אם (Ratio Inclusion Entity’s Parent)

כהגדרתו בסעיף 2.2.2 .

אם בבעלות חלקית (Entity Parent Partially-Owned)

משמעה ישות משתתפת (CE)(למעט ישות - אם סופית (UPE), מוסד קבע

או ישות השקעה Entity) (Investment) שהיא:

(a) מחזיקה (במישרין או בעקיפין), באמצעי שליטה

(Interest Ownership) בישות משתתפת (CE) אחרת מתוך

הקבוצה הרב לאומית (Group MNE); וכן -

(b) יש לה יותר מ - 20% מאמצעי השליטה (Ownership

Interest) ברווחים שלה המוחזקים במישרין או בעקיפין על

ידי אדם (persons) שאינם ישויות משתתפות (CEs) מתוך

הקבוצה הרב לאומית (Group MNE).

הכנסה פסיבית (Income Passive) משמעה הכנסה הכלולה בהכנסת

Income GloBE) שהיא:

(a) דיבידנד או שווי דיבידנד;

(b) ריבית או שווי ריבית;

(c) שכירות;

(d) תמלוגים;

(e) אנונה;

(f) רווחים נטו מנכס מסוג שמייצר הכנסה המתוארת

בפסקאות (a) עד (e) ,

אך ורק במידה שבעלי ישות משתתפת (Entity- Constituent

owner) כפוף למס על הכנסה זו בהתאם למשטר מס של חבר ת

חוץ נשלטת (Regime Tax Company Foreign Controlled)

או כתוצאה מאמצעי שליטה (Interest Ownership) בישות

היברידית (Entity Hybrid).

פנסיה (Fund Pension) משמעה:

ישות (Entity) שהוקמה ופועלת בתחום שיפוט באופן בלעדי או

כמעט בלעדי לניהול או מתן הטבות פרישה ונלוות או הטבות

משניות ליחידים:

i . מוסדרת ככזו על ידי תחום השיפוט או על ידי אחד

מהחטיבות הפוליטיות או רשויות מקומיות שלו; או

ii . ההטבות הללו מאובטחות או מוגנות בדרך אחרת על

ידי תקנות לאומיות וממומנות על ידי מאגר נכסים

שמוחזק דרך הסדר נאמנות או נאמן על מנת להבטיח

את קיום ההתחייבויות הפנסיוניות המתאימות במקרה

של פשיטת רגל של הקבוצה הב לאומית (Group MNE).

(a) ישות שירותי פנסיה.

ישות שירותי פנסיה (Entity Services Pension) משמעה ישות

(Entity) שהוקמה ופועלת באופן בלעדי או כמעט בלעדי:

(a) להשקיע כספים לטובת ישויות (Entities) שמתוארות

בפסקה (a) בהגדרת קרן פנסיה (Fund Pension); או

(b) לבצע פעילויות שנלוות לפעילויות המפוקחות שמבצעות

הישויות (Entities) שמתוארות בפסקה (a) בהגדרת קרן פנסיה

(Fund Pension), ובלבד שהן חברות באותה קבוצה (Group).

מוסד קבע (PE - Establishment Permanent) משמעו:

(a) מקום עסק (כולל מקום עסק הנחשב כזה) הממוקם בתחום

שיפוט ומטופל כמוסד קבע בהתאם לאמנת מס בתוקף, ובלבד

שתחום השיפוט כאמור מטיל מס על ההכנסה המיוחסת לו

בהתאם להוראה הדומה לסעיף 7 של מודל אמנת המס של ה -

OECD על הכנסה והון (Convention Tax Model OECD

Capital on and Income on);

(b) אם אין אמנת מס בתוקף שחלה, מקום עסק (כולל מקום

עסק שנחשב ככזה) שבו תחום שיפוט מטיל מס לפי החוק

המקומי שלו על ההכנס ה המיוחסת למקום עסק זה על בסיס

נטו באופן הדומה לאופן שבו הוא מטיל מס על תושביו לצורכי

מס;

(c) אם לתחום השיפוט אין מערכת מס הכנס ה על חברות,

מקום עסק (כולל מקום עסק שנחשב ככזה) הממוקם באותו

תחום שיפוט שהיה מטופל כמוסד קבע (PE) בהתאם למודל

אמנת המס של ה - OECD על הכנס ה והון (Model OECD

Capital on and Income on Convention Tax), ובלבד

שלתחום שיפוט זה הייתה זכות למסות את ההכנסה

המיוחסת לו בהתאם לסעיף 7 של אמנת המודל;

(d) מקום עסק (או מקום עסק שנחשב ככזה) שאינו מתואר

בסעיפים (a) עד (c) שדרכו מתנהלות פעילויות מחוץ לתחום

שיפוט שבו הישות (Entity) ממוקמת, ובלבד שתחום שיפוט

כאמור פוטר את ההכנס ה המיוחסת לפעילויות אלו.

הוצאות לא מותרות במדיניות (Disallowed Policy

Expenses) משמעם:

(a) הוצאות שנצברו על ידי הישות המשתתפת (CE) עבור

תשלומים בלתי חוקיים, כולל שוחד (bribes) וטובות הנאה

(kickbacks); וכן

(b) הוצאות שנצברו על ידי הישות המשתתפת (CE) עבור

קנסות ועונשים השווים או עולים על 50,000 אירו (או מקביל

בערך במטבע הפעילות שבו חושבה ההכנסה או ההפסד נטו

חשבונאי (FANIL) של הישות המשתתפת (CE)).

החזקת מניות בתיק השקעות (פורטפוליו) (Portfolio

Shareholding) משמעה אמצעי שליטה (Interests Ownership)

(Entity) שמוחזקת על ידי קבוצה רב לאומית (Group MNE)

ונושאת זכויות פחות מ - 10% מהרווחים, הון, עתודות או זכויות הצבעה

ה ישות (Entity) במועד החלוקה או המכירה.

שגיאות בתקופה קודמת ושינויים בעקרונות חשבונאיים (Prior

Principles Accounting in Changes and Errors Period)

משמעם לכל השינויים בהון הפתיחה בתחילת שנת הכספים (Fiscal

של ישות משתתפת (CE) , אשר נובעים מ:

(a) תיקון שגיאה בקביעת הכנסה נטו או הפסד חשבונאי

(FANIL) בשנת כספים (Year Fiscal) קודמת שהשפיעה על

ההכנסות או ההוצאות הכלולות בחישוב הכנסה או הפסד

גלוב (Loss or Income GloBE) לשנת הכספים (Fiscal

Year ) הזו, למעט אם תיקון השגיאה גרם להפחתה

משמעותית בהתחייב ות למסים מכוסים (Taxes Covered)

הכפופים לסעיף . 6 ; או

(b) שינוי בעקרון או במדיניות חשבונאית המשפיע על הכנסות

או הוצאות הכלולות בחישוב הכנס ה או הפסד גלוב (GloBE

Loss or Income).

הכנסה נלווית כשירה מספנות בינלאומית (Ancillary Qualified

Income Shipping International) כהגדרתה בסעיף 3.3.3 .

מס מקומי משלים מזערי כשיר (Minimum Domestic Qualified

QDMTT - Tax Top-up) משמעו מס מזערי הכלול בדין המקומי של

תחום השיפוט ואשר:

(a) קובע את הרווחים העודפים (Profits Excess) של הישויות

המשתתפות הממוקמות בתחום השיפוט (רווחים עודפים

מקומיים) באופן שמקביל לכללי הגלוב (Rules GloBE);

(b) פועל להגדלת חבות המס המקומית ביחס לרווחים עודפים

מקומיים (Profits Excess domestic) לשיעור המינימום

(Rate Minimum) עבור תחום השיפוט ועבור הישויות

המשתתפות (CEs) לשנת הכספים (Year Fiscal);

(c) מיושם ומנוהל באופן עקבי עם התוצאות המוגדרות תחת

כללי הגלוב (Rules GloBE) ודברי ההסבר (Commentary),

ובלבד שתחום השיפוט אינו מעניק הטבות כלשהן הקשורות

לכללים אלה.

בחישוב מס מקומי משלים מזערי כשיר (QDMTT) ניתן לחשב את

ה רווחים ה עודפים (Profits Excess) ה מקומיים על בסיס תקן

חשבונאי מקובל (Standard Accounting Financial Acceptable)

המותר על ידי גוף חשבונאי מאושר (Body Accounting Authorised),

תקן חשבונאי מאושר (Accounting Financial Authorised

Standard) המותאם למניעת עיוותי השוואה מהותיים (Material

Distortions Competitive), במקום התקן החשבונאי הכספי בו נעשה

שימוש בדוחות הכספיים המאוחדים (Financial Consolidated

Statements).

כשיר (IIR Qualified) משמעה מערכת כללים המקבילה לסעיף

עד סעיף 2.3 של כללי הגלוב (Rules GloBE) (לרבות כל הוראה

הגלוב (Rules GloBE) הקשורה לאותם סעיפים) הכלולה בדין

המקומי של תחום השיפוט, והמיושמת ומנוהלת באופן עקבי עם

התוצאות הקבועות בכללי הגלוב (Rules GloBE) ודברי הה סבר

Commentary), ובלבד שתחום השיפוט האמור אינו מעניק כל הטבות

הקשורות לכללים אלה.

ייחוס כשיר (Tax Imputation Qualified) משמעו מס מכוסה

Covered) שנצבר או שולם על ידי ישות משתתפת (CE) אשר ניתן

להחזר או לזיכוי לבעל הזכות שביושר (owner beneficial) של דיבידנד

שחולק על ידי אותה ישות משתתפת (CE) (או, במקרה של מס מכוסה

Covered) שנצבר או שולם על ידי מוסד קבע (PE), דיבידנד שחולק

הישות הראשית Entity) (Main), במידה שההחזר ניתן לתשלום,

שהזיכוי ניתן:

(a) על ידי תחום שיפוט שאינו תחום השיפוט שהטיל את

ה מסים המכוסים (Taxes Covered) במסגרת משטר זיכוי מס

זר

(b) לבעל זכות שביושר (Taxes Covered) של הדיבידנד הכפוף

למס בשיעור נומינלי השווה או עולה על שיעור המינימום

(Rate Minimum) על הדיבידנד באופן שוטף לפי הדין

המקומי של תחום שיפוט שהטיל את ה מסים המכוסים

(Taxes Covered) על הישות המשתתפת (CE);

(c) לבעל זכות שביושר (owner beneficial) יחיד של הדיבידנד

שהוא תושב מס בתחום שיפוט שהטיל את ה מסים המכוסים

(Taxes Covered) על הישות המשתתפת (CE), ושכפוף למס

על הדיבידנדים כהכנס ה רגילה;

(d) לישות ממשלתית (Entity Governmental), ארגון

בינלאומי (Organisation International), מוסד ללא כוונת

רווח (Organisation Non-profit) תושב, קרן פנסיה

(Fund Pension) תושבת, ישות השקעה (Entity Investment)

תושבת שאינה ישות בקבוצה (Entity Group), או חברת

ביטוח חיים תושבת במידה שהדיבידנדים מתקבלים בקשר

לעסקי קרן פנסיה וכפופים למס באופן דומה לדיבידנד

שמתקבל על ידי קרן פנסיה (Fund Pension).

למטרות פסקה (d), מוסד ללא כוונת רווח (Non-Profit

Organisation) או קרן פנסיה (Fund Pension) הם תושבים

בתחום השיפוט אם הם נוצרו ומנוהלים באותו תחום שיפוט,

וישות השקעה (Entity Investment) היא תושבת בתחום

שיפוט אם היא נוצרה ומוסדרת בתחום השיפוט. חברת ביטוח

חיים היא תושבת בתחום השיפוט שבו היא ממוקמת.

זיכוי מס בר - החזר כשיר (- Credit Tax Refundable Qualified

QRTC) משמעו זיכוי מס בר - החזר שתוכנן באופן שיש לשלמו במזומן

או זמין כשווי מזומנים בתוך ארבע שנים מהמועד שבו ישות משתתפת

(CE) עומדת בתנאים לקבלת הזיכוי לפי חוקי תחום השיפוט המעניק

את הזיכוי. זיכוי מס בר - החזר חלקי הוא זיכוי מ ס בר - החזר כשיר

(QRTC) במידה שיש לשלמו במזומן או זמין כשווי מזומנים בתוך ארבע

שנים מהמועד שבו ישות משתתפת (CE) עומדת בתנאים לקבלת הזיכוי

לפי חוקי תחום השיפוט המעניק את הזיכוי. זיכוי מס בר - החזר כשיר

(QRTC) אינו כולל סכום כלשהו של מס הניתן לזיכוי או להחזר מכח

מס ייחוס כשיר (Tax Imputation Qualified) או מס ייחוס בר - החזר

לא כשיר (Tax Imputation Refundable Disqualified).

UTRP כשיר (UTPR Qualified) משמעו מערכת כללים המקבילה

2.4 עד סעיף 2.6 של כללי הגל וב (Rules GloBE) (לרבות כל

הוראה מכללי הגלוב (Rules GloBE) הקשורה לאותם סעיפים) הכלולה

המקומי של תחום השיפוט, ושהיא מיושמת ומנוהלת באופן עקבי

התוצאות הקבועות בכללי הגלוב (Rules GloBE) ודברי ההסבר

Commentary), ובלבד שתחום השיפוט האמור אינו מעניק כל הטבה

הקשורה לכללים אלה.

רשות מוסמכת כשיר (Authority Competent Qualifying

Agreement) משמעו הסכם דו - צדדי או רב - צדדי או הסדר בין רשויות

מוסמכות שמסדיר את ההחלפה האוטומטית של דוחות מידע לגלוב

שנתיים.

השקעה בנדל"ן (Vehicle Investment Estate Real) משמעו

Entity) שהמיסוי שלה משיג רמת מיסוי אחת בלבד, או בידיה או

בידיהם של בעלי המניות שלה (עם דחיית מיסוי של עד שנה אחת לכל

היותר), ובלבד שאותו אדם מחזיק בעיקר בנכסי מקרקעין

property immovable) והיא עצמה מוחזקת באופן רחב.

יבות מס נדחה שהוחזרה (Tax Deferred Recaptured

Liability) כהגדרתו בסעיף 4.4.4 .

מוחרגת שהוחזרה (Accrual Exception Recapture)

כהגדרתה בסעיף 4.4.5 .

הפחתות במסים מכוסים (Taxes Covered to Reductions)

כהגדרתן בסעיף 4.1.3 .

שיפוט מיוחס (Jurisdiction Reference) כהגדרתו בסעיף

הכספים המדווחת (Year Fiscal Reporting) משמעה השנה

הכספית הכפופה לדוח המידע לגלוב (GIR).

החזקת מניות בתיק השקעות לטווח קצר (Portfolio Short-term

Shareholding) משמעה החזקת מניות בתיק השקעות (Portfolio

Shareholding) שנחזקת כלכלית על ידי ישות משתתפת (CE) שמקבלת

צוברת את הדיבידנדים או חלוקות אחרות במשך פחות משנה במועד

החלוקה.

מבנה מהודק (Structure Stapled) משמעו הסדר שנכנסו אליו שתי

ישויות אם סופיות (UPEs) א ו יותר של קבוצות נפרדות שלפיו:

(a) 50% או יותר מאמצעי השליטה (Interests Ownership)

בישויות האם הסופיות (UPEs) של הקבוצות (Groups)

הנפרדות מצורת הבעלות, הגבלות על העברה, או תנאים

אחרים או התניות מחוברות זו לזו, ואינן ניתנות להעברה או

למסחר באופן עצמאי. אם אמצעי השליטה (Ownership

Interests המחוברות רשומות למסחר, הן נקובות במחיר

יחיד; וכן -

(b) אחת מאותן ישויות האם הסופיות (UPEs) מכינה דוחות

כספיים מאוחדים (Statements Financial Consolidated)

שבהם הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות, ההוצאות ותזרימי

המז ומנים של כל הישויות (Entities) בקבוצות (Groups)

מוצגים יחד כיחידה כלכלית אחת, ונדרשים על ידי משטר

רגולטורי לעבור ביקורת חיצונית.

ישות משתתפת חסרת תושבות (Entity Constituent Stateless)

משמעה ישות משתתפת (CE) המתוארת בסעיפים 10.3.2 (b) ו -

10.3.3 (d).

החרגת הכנסה על בסיס פעילות (Income Substance-based

SBIE - Exclusion) כהגדרתה בסעיף 5.3 .

נכסים מוחשיים (Assets Tangible), לצרכי שיעור ה - (UTPR UTPR

percentage) ולסעיף 9.3 , משמעם הנכסים המוחשיים של כל הישויות

המשתתפות (CEs) תושבות לצורכי מס בתחום השיפוט ה רלוונטי למס.

נכסים מוחשיים (Assets Tangible) אינם כוללים מזומן או שווי

מזומנים, נכסים בלתי מוחשיים, או נכסים פיננסיים. ביחס למוסדות

קבע (PEs), נכסים מוחשיים (Assets Tangible) יוקצו לתחום שיפוט

לצורכי מס שבו מוסד הקבע (PE) ממוקם, ובלבד שנכסים מוחשיים אלו

כלולים בדוחות הכספיים הנפרדים של אותו מוסד קבע (PE) כפי שנקבע

בסעיף 3.4.1 ומותאמים בהתאם לסעיף 3.4.2 . נכסים מוחשיים

(Assets Tangible) המוקצים לתחום השיפוט לצורכי מס של מוסד

הקבע (PE) לא יילקחו בחשבון עבור הנכסים המוחשיים של תחום

השיפוט לצורכי מס של הישות ה ראשית (Entity Main).

Tax) משמעו תשלום כפוי וללא תמורה לממשל כללי (General

Government).

חלוקה חייבת במס (Method Distribution Taxable)

כהגדרתה בסעיף 7.6.2 .

מס (Treaty Tax) משמעה הסכם למניעת כפל מס בנוגע למסים

הכנסה והון.

הנבחנת (Year Tested) כהגדרתה בסעיף 7.6.5 .

התקופה הנבחנת (Period Testing) כהגדרתה בסעיף 7.6.5 .

משלים (Tax Top-up) משמעו המס ה משלים שחושב לתחום

השיפוט או לישות משתתפת (CE) בהתאם לסעיף 5.2 .

המס ה משלים (Percentage Tax Top-up) כהגדרתו בסעיף

הסכום הכולל של המסים הנדחים המתואמים (Deferred Total

Amount Adjustment Tax) כהגדרתו בסעיף 4.4.1 .

כולל של המס ה משלים UTPR (Tax Top-up UTPR Total

Amount Adjustment) משמעו הסכום הכולל של המס ה משלים

המוקצה לפי ה - UTPR כפי שמוגדר בסעיף 2.4.1 .

מעבר (Year Transition) לתחום שיפוט, משמעה שנת הכספים

Fiscal) הראשונה בה הקבוצה הרב לאומית (Group MNE)

לתחולת כללי הגלוב (Rules GloBE) ביחס לאותו תחום שיפוט.

אם סופית (UPE)) Entity Parent (Ultimate (UPE)

כהגדרתה בסעיף 1.4 .

הכנסת גלוב נטו לא מחולקת (Income GloBe Net Undistributed)

כהגדרתה בסעיף 7.6.3

השיפוט של ישות - אם סופית (Jurisdiction UPE) משמעו

השיפוט שבו נמצאת ישות האם הסופית (UPE).

UTPR משמעו הכללים המפורטים בסעיפים 2.4 עד 2.6 .

שיפוט UTPR Jurisdiction) (UTPR משמעו תחום השיפוט

בו נמצאת הישות האם הסופית (UPE).

שיעור UTPR Percentage) (UTPR משמעו הסכום הכולל של המס

ה משלים Amount) Tax Top-up UTPR (Total UTPR המוקצה

לתחום השיפוט UTPR בהתאם לנוסחה המופיעה בסעיף 2.6.1 .

סכום המס המשלים UTPR (Tax Top-up UTPR) משמעו סכום

המס ה משלים המוקצה לתחום השיפוט UPPR תחת ה - UTPR .

10.2 הגדרות של "ישות שקופה" (Entity Flow-through), "ישות שקופה

למיסוי" (Entity Transparent Tax), "ישות היברידית הפוכה" (Reverse

Entity Hybrid), ו"ישות היברידית" (Entity Hybrid)

10.2.1 ישות היא ישות שקופה (Entity Flow-through) במידה שהיא

שקופה למיסוי ביחס להכנסותיה, ה וצאותיה, רווחיה או הפסדיה

בתחום השיפוט שבו היא הוקמה, אלא אם היא תושבת מס וכפופה

אחר.

(a) ישות שקופה (Entity Flow-Through) היא ישות שקופה

למיסוי (Entity Transparent Tax) ביחס להכנסותיה,

הוצאותיה, רווחיה או הפסדיה במידה שהיא שקופה

פיסקאלית בתחום השיפוט שבו ממוקם בעליה.

(b) ישות שקופה (Entity Flow-Through) היא ישות

היברידית הפוכה (Entity Hybrid Reverse) ביחס

להכנסותיה, הוצאותיה, רווחיה או הפסדיה במידה שהיא

אינה שקופה פיסקאלית בתחום השיפוט שבו ממוקם בעליה.

10.2.2 ישות (Entity) מטופלת כשקופה פיסקאלית לפי חוקי תחום

השיפוט, אם אותו תחום שיפוט מטפל בהכנסה, הוצאה, רווח או הפסד

של אותה ישות (Entity) כאילו הופק או נצמח על ידי הבעלים הישיר

של אותה ישות, ביחס לחלקו באותה ישו ת (Entity).

10.2.3 אמצעי שליטה (Interest Ownership) בישות (Entity) או

במוסד קבע (PE) שהם ישות משתתפת (CE) יראו בו כמוחזק דרך

מבנה שקוף למיסוי (Structure Transparent Tax) אם אותו אמצעי

שליטה (Interest Ownership) מוחזק בעקיפין באמצעות שרשרת של

ישויות שקופות למיסוי (Entities Transparent Tax).

ישות משתתפת (CE) שאינה תושבת מס ואינה כפופה למס

מכוסה (Tax Covered) או למס מקומי משלים מזערי כשיר

QDMTT) על בסיס מקום ניהולה, מקום הקמתה או קריטריונים

דומים, תטופל כישות שקופה (Entity Flow-Through) וישות שקופה

למיסוי (Entity Transparent Tax) ביחס להכנסתה, הוצאתה, רווחה

הפסדה, במידה ש:

(a) בעליה ממוקמים בתחום השיפוט שמתייחס לישות

(Entity) כשקופה פיסקאלית;

(b) אין לה מקום עסק בתחום השיפוט שבה היא הוקמה; וכן

למוסד קבע (PE).

ישות שמטופלת כאדם חייב במס לצרכי מס הכנס ה בתחום

השיפוט שבו היא ממוקמת, נחשבת לישות היברידית (Entity Hybrid)

להכנסתה, הוצאתה, רווחה או הפסדה במידה שהיא שקופה

פיסקאלית בתחום השיפוט שבה נמצא בעליה.

של ישות (Entity) ומוסד קבע (PE)

מיקומה של ישות (Entity) שאינה ישות שקופה (Flow-

Entity through) נקבע כדלקמן:

(a) אם היא תושבת מס בתחום השיפוט על פי מקום ניהולה,

מקום הקמתה או קריטריון דומה, היא ממוקמת בתחום

שיפוט זה;

(b) במקרים אחרים, היא ממוקמת בתחום השיפוט שבה היא

הוקמה.

מיקומה של ישות (Entity) שהיא ישות שקופה (Flow-through

Entity) נקבע כדלקמן:

(a) אם היא ישות - אם סופית (UPE) של הקבוצה הרב לאומית

(Group MNE) או אם היא נדרשת להחיל IIR בהתאם לסעיף

2.1 , היא ממוקמת בתחום השיפוט שבה היא הוקמה; וכן

(b) במקרים אחרים, היא תטופל כישות חסרת תושבות

(Entity stateless).

מיקום של מוסד קבע (PE) נקבע כדלקמן:

(a) אם הוא מתואר בפסקה (a) להגדרה בסעיף 10.1 , הוא

ממוקם בתחום שיפוט שבה הוא מטופל כמוסד קבע (PE)

וממוסה לפי אמנת המס בתוקף שחלה;

(b) אם הוא מתואר בפסקה (b) להגדרה בסעיף 10.1 , הוא

ממוקם בתחום שיפוט שבו הוא כפוף למיסוי על בסיס נטו

בהתאם לנוכחותו העסקית;

(c) אם הוא מתואר בפסקה (c) להגדרה בסעיף 10.1 , הוא

ממוקם בתחום שיפוט שבו הוא נמצא; וכן

(d) אם הוא מתואר בפסקה (d) להגדרה בסעיף 10.1 , הוא

נחשב כמוסד קבע חסר תושבות (PE stateless).

10.3.4 כאשר, מחמת סעיף 10.3.1 , ישות משתתפת (CE) ממוקמת

ביותר מתחום שיפוט אחד (ישות (Entity) בעלת מיקום כפול), אזי

מעמדה לצורכי כללי הגלוב (Rules GloBE) ייקבע כדלקמן:

(a) אם היא ממוקמת בשני תחומי שיפוט שיש להם אמנת מס

בתוקף שחלה:

(i) היא תמוקם בתחום השיפוט שבו היא נחשבת

כתושבת לצרכי אמנת המס;

(ii) אם אמנת המס דורשת מהרשויות המוסמכות להגיע

להסכמה הדדית בנוגע לתושבות לכאורה (deemed

residence) של הישות המשתתפת (CE) לצרכי אמנת

המס ולא קיימת הסכמה, אזי פסקה (b) תחול;

(iii) אם אמנת המס אינה מעניקה הקלה או פטור ממס

מפני שלישות המשתתפת (CE) היא תושבת מס של שני

הצדדים ה מתקשרים, אזי תחול פסקה (b).

(b) אם אין אמנת מס שחל, אזי מיקומה יקבע כדלקמן:

(i) היא תמוקם בתחום השיפוט שבו היא שילמה את

הסכום הגבוה יותר של מסים מכוסים (Taxes Covered)

ב עבור שנת הכספים (Year Fiscal), מבלי להתחשב באלה

ששולמו בהתאם למשטר מס של חברת חוץ נשלטת

(Regime Tax Company Foreign Controlled);

(ii) אם סכום המסים המכוסים (Taxes Covered)

ששולמו בשני תחומי השיפוט זהה או אפס, היא תמוקם

בתחום השיפוט שבו יש לה את הסכום הגבוה יותר של

החרגת הכנס ה על בסיס פעילות (SBIE), המחושבת על

בסיס ישות בהתאם לסעיף 5.3 ;

(iii) אם סכום החרגת ה הכנס ה על בסיס פעילות (SBIE)

בשני תחומי השיפוט זהה או אפס, אזי היא נחשבת

כישות משתתפת חסרת תושבות (Stateless

Entity Constituent), אלא אם כן היא הישות האם

הסופית (UPE) של הקבוצה הרב לאומית (MNE

Group), ואז היא תמוקם בתחום השיפוט שבו היא

הוקמה.

כאשר, בהתאם לסעיף 10.3.4 , ישות בעלת מיקום כפול (dual-

Entity located) שהיא ישות - אם (Entity Parent) בתחום שיפוט שבו

אינה כפופה ל - IIR כשיר (IIR Qualified), אזי תחום השיפוט

יכול לדרוש מאותה ישות (Entity) להחיל את ה - IIR הכשיר

Qualified) שלה, אלא אם הדבר מוגבל על ידי אמנת מס בתוקף.

כאשר ישות (Entity) שינתה את מיקומה במהלך שנת הכספים

Fiscal), היא תמוקם בתחום שיפוט שבו היא הייתה ממוקמת

בתחילת אותה שנה.

ראש הממשלה שר האוצר

המדינה יושב ראש הכנסת

הערות שוליים

  1. התקבל בכנסת ביום ט' בטבת התשפ"ו (29 בדצמבר 2025); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הממשלה - 1909, מיום ו' בכסלו התשפ"ו (26 בנובמבר 2025), עמ' 272.
  2. דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 6, עמ' 120. ק"ת התשמ"ו, עמ' 963. ↩
  3. דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 6, עמ' 120; ס"ח התשפ"ו, 26. ↩
  4. ס"ח התשפ"ו, עמ' 72. ס"ח התש"ס, עמ' 190; התשפ"ה, עמ' 778. ס"ח התשפ"ו, עמ' 72. ↩
  5. . חישוב הכ נסת גלוב או הפסד גלוב (Loss or Income GLoBE) ↩
  6. הכנסת או הפסד גלוב (Loss or Income GloBE) לפי פרק שיעור המס ה משלים (Percentage Tax Top-up) = שיעור מס אפקטיבי (ETR) - שיעור מינימום (Rate Minimum) הכנסת גלוב של ישות משתתפת × מס משלים בתחום שיפוט = מס משלים של ישות משתתפת הכנסת גלוב מצטברת של כל הישויות המשתתפות ↩
  7. . ארגון מחדש של תאגידים ומבני אחזקה ↩
  8. . כללי מעבר ↩

תיקונים עקיפים בכנסת ה-25 (29)

חוקים אחרים ששינו את החוק הזה תוך כדי תיקון החוק שלהם

חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023 - פורסם בספר החוקים 3038, עמ' 123, 3.4.2023

חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023 - פורסם בספר החוקים 3046, עמ' 284, 6.6.2023

חוק לתיקון פקודת האגודות השיתופיות (מס' 12), התשפ"ג–2023 - פורסם בספר החוקים 3068, עמ' 556, 30.7.2023

חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 32), התשפ"ג-2023 - פורסם בספר החוקים 3072, עמ' 617, 1.8.2023

חוק למניעת העסקה במוסדות מסוימים של מי שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, התשפ"ג-2023 - פורסם בספר החוקים 3079, עמ' 642, 2.8.2023

חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, התשפ"ד–2023 - פורסם בספר החוקים 3105, עמ' 67, 7.11.2023

חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2023 - פורסם בספר החוקים 3109, עמ' 104, 9.11.2023

חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) (סדרי מינהל, תקופות כהונה ותאגידים), התשפ"ד-2023 - פורסם בספר החוקים 3120, עמ' 216, 23.11.2023

חוק התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023 - פורסם בספר החוקים 3135, עמ' 413, 26.12.2023

חוק הגנת הסביבה (ייעול הליכי רישוי סביבתי) (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3208, עמ' 883, 16.4.2024

חוק תשלומים לפדויי שבי (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3220, עמ' 963, 6.6.2024

חוק הספורט (תיקון מס' 17), התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3231, עמ' 986, 2.7.2024

חוק קידום התחרות בענף המזון (תיקון מס' 8 והוראת שעה), התשפ"ד–2024 - פורסם בספר החוקים 3236, עמ' 1037, 4.7.2024

חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3277, עמ' 1322, 4.8.2024

חוק הפרות תעבורה מינהליות, התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3278, עמ' 1350, 7.8.2024

חוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13), התשפ"ד-2024 - פורסם בספר החוקים 3287, עמ' 1491, 14.8.2024

חוק הסדרת העיסוק בעבודה במערכת קירור או מיזוג אוויר, התשפ"ה-2025 - פורסם בספר החוקים 3349, עמ' 198, 14.1.2025

חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה–2025 - פורסם בספר החוקים 3375, עמ' 332, 23.2.2025

חוק להשגת יעדי התקציב וליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2025 (תיקוני חקיקה), התשפ"ה–2025 - פורסם בספר החוקים 3384, עמ' 423, 27.3.2025

חוק המים (תיקון מס' 31), התשפ"ה–2025 - פורסם בספר החוקים 3403, עמ' 501, 2.4.2025

חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ה-2025 - פורסם בספר החוקים 3448, עמ' 778, 23.7.2025

חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2026), התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3510, עמ' 370, 31.3.2026

חוק שיקום נזקי מלחמה בדרך של התחדשות עירונית, התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3521, עמ' 523, 5.4.2026

חוק חובת דיווח על מלאי מזון לבעלי חיים ומלאי חיטה לשם היערכות למחסור משמעותי, התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3522, עמ' 532, 29.4.2026

חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה) (סיוע לעסקים ולמוסדות ציבור), התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3525, עמ' 562, 4.5.2026

חוק איסור הונאה בכשרות (תיקון מס' 5), התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3548, עמ' 795, 19.7.2026

חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 35), התשפ"ו–2026 - פורסם בספר החוקים 3549, עמ' 799, 19.7.2026

חוק שמירת הניקיון (תיקון מס' 27 והוראת שעה), התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3571, עמ' 985, 27.7.2026

חוק התקשורת (שידורים), התשפ"ו-2026 - פורסם בספר החוקים 3572, עמ' 1029, 28.7.2026

תקנות וצווים שהותקנו מכוח החוק (18)

מהחדש לישן

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשע״ז-2017 - 5.4.2017

צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשע״ו-2016 - 14.3.2016

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשע״ה-2015 - 19.2.2015

תקנות בתי המשפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (הוראת שעה) (תיקון), התשע"ד-2014 - 6.1.2014

תקנות בתי המשפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (הוראת שעה) (תיקון), התשע"ג-2013 - 5.5.2013

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשע"א-2011 - 17.1.2011

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (הוראת שעה), התשע"א-2011 - 6.1.2011

צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק) (מס' 2), התשע"א-2010 - 20.12.2010

צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשע"א-2010 - 1.11.2010

תקנות בתי המשפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התש"ע-2010 - 9.8.2010

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשס"ט-2008 - 14.12.2008

צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשס"ח-2007 - 6.12.2007

תקנות בתי משפט לענינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשס"ז-2006 - 3.10.2006

תקנות בתי משפט לענינים מינהליים (אגרות) (תיקון), התשס"ב-2002 - 26.8.2002

תקנות בית המשפט לענינים מינהליים (סדרי דין) (תיקון), התשס"ב-2002 - 28.5.2002

צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספות לחוק), התשס"ב-2001 - 2.12.2001

תקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין), התשס"א-2000 - 7.12.2000

תקנות בתי משפט לעניינים מנהליים (אגרות), התשס"א-2000 - 7.12.2000

כל התיקונים לחוק לאורך השנים (176)

הרשימה המלאה, מהחדש לישן

28.7.2026 - תיקון עקיף - חוק התקשורת (שידורים), התשפ"ו-2026

27.7.2026 - תיקון עקיף - חוק שמירת הניקיון (תיקון מס' 27 והוראת שעה), התשפ"ו-2026

19.7.2026 - תיקון עקיף - חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 35), התשפ"ו–2026

19.7.2026 - תיקון עקיף - חוק איסור הונאה בכשרות (תיקון מס' 5), התשפ"ו-2026

4.5.2026 - תיקון עקיף - חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה) (סיוע לעסקים ולמוסדות ציבור), התשפ"ו-2026

29.4.2026 - תיקון עקיף - חוק חובת דיווח על מלאי מזון לבעלי חיים ומלאי חיטה לשם היערכות למחסור משמעותי, התשפ"ו-2026

5.4.2026 - תיקון עקיף - חוק שיקום נזקי מלחמה בדרך של התחדשות עירונית, התשפ"ו-2026

31.3.2026 - תיקון עקיף - חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2026), התשפ"ו-2026

31.12.2025 - תיקון מס' 153 - חוק מס חברות מזערי בקבוצה רב-לאומית, התשפ"ו-2025

23.7.2025 - תיקון עקיף - חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ה-2025

2.4.2025 - תיקון עקיף - חוק המים (תיקון מס' 31), התשפ"ה–2025

27.3.2025 - תיקון עקיף - חוק להשגת יעדי התקציב וליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2025 (תיקוני חקיקה), התשפ"ה–2025

23.2.2025 - תיקון עקיף - חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה–2025

14.1.2025 - תיקון עקיף - חוק הסדרת העיסוק בעבודה במערכת קירור או מיזוג אוויר, התשפ"ה-2025

14.8.2024 - תיקון עקיף - חוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13), התשפ"ד-2024

7.8.2024 - תיקון עקיף - חוק הפרות תעבורה מינהליות, התשפ"ד-2024

4.8.2024 - תיקון עקיף - חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024

4.7.2024 - תיקון עקיף - חוק קידום התחרות בענף המזון (תיקון מס' 8 והוראת שעה), התשפ"ד–2024

2.7.2024 - תיקון עקיף - חוק הספורט (תיקון מס' 17), התשפ"ד-2024

6.6.2024 - תיקון עקיף - חוק תשלומים לפדויי שבי (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024

16.4.2024 - תיקון עקיף - חוק הגנת הסביבה (ייעול הליכי רישוי סביבתי) (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024

26.12.2023 - תיקון עקיף - חוק התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023

23.11.2023 - תיקון עקיף - חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) (סדרי מינהל, תקופות כהונה ותאגידים), התשפ"ד-2023

9.11.2023 - תיקון עקיף - חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2023

7.11.2023 - תיקון עקיף - חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, התשפ"ד–2023

2.8.2023 - תיקון עקיף - חוק למניעת העסקה במוסדות מסוימים של מי שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, התשפ"ג-2023

1.8.2023 - תיקון עקיף - חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 32), התשפ"ג-2023

30.7.2023 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת האגודות השיתופיות (מס' 12), התשפ"ג–2023

6.6.2023 - תיקון עקיף - חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023

3.4.2023 - תיקון עקיף - חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023

11.7.2022 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 151), התשפ"ב–2022

4.7.2022 - תיקון עקיף - חוק מענק סיוע לעסקים בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות זן אומיקרון של נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התשפ"ב-2022

3.7.2022 - תיקון עקיף - חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, התשפ"ב-2022

15.3.2022 - תיקון עקיף - חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשפ"ב-2022

18.11.2021 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"ב-2021

18.3.2021 - תיקון עקיף - חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021

4.2.2021 - תיקון עקיף - חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 6), התשפ"א-2021

17.12.2020 - תיקון עקיף - חוק הגז הפחמימני המעובה, התשפ"א-2020

17.8.2020 - תיקון עקיף - חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון), התש"ף-2020

29.7.2020 - תיקון עקיף - חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020

23.7.2020 - תיקון עקיף - חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020

16.6.2020 - תיקון עקיף - חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020

10.1.2019 - תיקון עקיף - חוק ההגבלים העסקיים (תיקון מס' 21), התשע"ט-2019

2.1.2019 - תיקון עקיף - חוק לפינוי שדות מוקשים (תיקון), התשע"ט-2019

31.10.2018 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018

29.7.2018 - תיקון עקיף - חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום (תיקון), התשע"ח-2018

29.7.2018 - תיקון עקיף - חוק פינוי ובינוי (פיצויים) (תיקון מס' 6), התשע"ח-2018

26.7.2018 - תיקון מס' 117 - חוק בתי משפט לעניינים מינהליים (תיקון מס' 117), התשע"ח-2018

22.3.2018 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2019), התשע"ח-2018

13.3.2018 - תיקון עקיף - חוק המאבק בטרור (תיקון מס' 3), התשע"ח-2018

7.11.2017 - תיקון עקיף - חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון מס' 4) (תיקון), התשע"ח-2017

7.8.2017 - תיקון עקיף - חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 39), התשע"ז-2017

7.8.2017 - תיקון עקיף - חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשע"ז-2017

25.4.2017 - תיקון עקיף - חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 116), התשע"ז-2017

5.4.2017 - תיקון עקיף - חוק שירות אזרחי, התשע"ז-2017

3.4.2017 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 9), התשע"ז-2017

16.3.2017 - תיקון עקיף - חוק האזרחות (תיקון מס' 13), התשע"ז-2017

29.12.2016 - תיקון עקיף - חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016

29.12.2016 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016

29.12.2016 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016

21.8.2016 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (תיקוני חקיקה), התשע"ו-2016

21.8.2016 - תיקון עקיף - חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, התשע"ו-2016

1.8.2016 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016

18.7.2016 - תיקון עקיף - חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016

23.6.2016 - תיקון עקיף - חוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016

12.4.2016 - תיקון עקיף - חוק נתוני אשראי, התשע"ו-2016

12.4.2016 - תיקון עקיף - חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום, התשע"ו-2016

7.4.2016 - תיקון עקיף - חוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות, התשע"ו-2016

14.3.2016 - נוסח מקורי - צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשע״ו-2016

16.2.2016 - תיקון עקיף - חוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואית, התשע"ו-2016

7.2.2016 - תיקון עקיף - חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור (תיקון מס' 5 והוראת שעה), התשע"ו-2016

30.11.2015 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016), התשע"ו-2015

30.11.2015 - תיקון עקיף - חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016), התשע"ו-2015

10.8.2015 - תיקון עקיף - חוק לעידוד מחקר ופיתוח בתעשייה (תיקון מס' 7), התשע"ה-2015

16.11.2014 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 8), התשע"ה-2014

7.8.2014 - תיקון עקיף - חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה), התשע"ד-2014

27.3.2014 - תיקון עקיף - חוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ד-2014

19.3.2014 - תיקון עקיף - חוק שירות לאומי-אזרחי, התשע"ד-2014

5.3.2014 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על מזון לבעלי חיים, התשע"ד-2014

26.12.2013 - תיקון עקיף - חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 35), התשע"ד-2013

22.12.2013 - תיקון עקיף - חוק הרשויות המקומיות (השעיית ראש רשות מקומית בשל הגשת כתב אישום) (תיקוני חקיקה), התשע"ד-2013

7.11.2013 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת מחלות בעלי חיים (מס' 6), התשע"ד-2013

31.10.2013 - תיקון עקיף - חוק התקנים (תיקון מס' 10), התשע"ד-2013

6.8.2013 - תיקון עקיף - חוק להגנת הספרות והסופרים בישראל (הוראת שעה), התשע"ג-2013

5.8.2013 - תיקון עקיף - חוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו-2014), התשע"ג-2013

15.11.2012 - תיקון עקיף - חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, התשע"ג-2012

8.8.2012 - תיקון עקיף - חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, התשע"ב-2012

5.8.2012 - תיקון עקיף - חוק המאבק בתכנית הגרעין של איראן, התשע"ב-2012

5.8.2012 - תיקון עקיף - חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 55), התשע"ב-2012

26.7.2012 - תיקון עקיף - חוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, התשע"ב-2012

3.6.2012 - תיקון עקיף - חוק הדיור המוגן, התשע"ב-2012

1.4.2012 - נוסח מקורי - תיקון טעות בחוק לתיקון פקודת היערות (מס' 5), התשע"ב-2012

1.4.2012 - תיקון עקיף - חוק הגנת הסביבה (פליטות והעברות לסביבה - חובות דיווח ומרשם), התשע"ב-2012

19.3.2012 - תיקון עקיף - חוק שירותי הסעד (תיקון מס' 7), התשע"ב-2012

19.3.2012 - תיקון עקיף - חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 18 והוראת שעה), התשע"ב-2012

18.1.2012 - תיקון עקיף - חוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם (תיקון מס' 6), התשע"ב-2012

18.1.2012 - תיקון עקיף - חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (תיקון מס' 3 והוראת שעה), התשע"ב-2012

18.1.2012 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת היערות (מס' 5), התשע"ב-2012

18.8.2011 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 6), התשע"א-2011

17.8.2011 - תיקון עקיף - חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין (תיקון מס' 3), התשע"א-2011

15.8.2011 - תיקון עקיף - חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 22), התשע"א-2011

15.8.2011 - תיקון עקיף - חוק שמירת הניקיון (תיקון מס' 20), התשע"א-2011

15.8.2011 - תיקון עקיף - חוק לפיקוח על ייצור הצמח ושיווקו, התשע"א-2011

11.8.2011 - תיקון עקיף - חוק הליכי תכנון ובנייה להאצת הבנייה למגורים (הוראת שעה), התשע"א-2011

11.8.2011 - תיקון עקיף - חוק הספורט (תיקון מס' 7), התשע"א-2011

7.8.2011 - תיקון עקיף - חוק המועצה הארצית לביטחון תזונתי, התשע"א-2011

30.6.2011 - תיקון עקיף - חוק דין משמעתי במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר (תיקוני חקיקה), התשע"א-2011

13.4.2011 - תיקון עקיף - חוק הטיס, התשע"א-2011

6.4.2011 - תיקון עקיף - חוק תכנון משק החלב, התשע"א-2011

4.4.2011 - תיקון עקיף - חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, התשע"א-2011

30.3.2011 - תיקון עקיף - חוק יסודות התקציב (תיקון מס' 40), התשע"א-2011

30.3.2011 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת האגודות השיתופיות (מס' 8), התשע"א-2011

28.3.2011 - תיקון עקיף - חוק לפינוי שדות מוקשים, התשע"א-2011

10.3.2011 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) (תיקון מס' 3), התשע"א-2011

31.1.2011 - תיקון עקיף - חוק להסדרת הטיפול באריזות, התשע"א-2011

20.12.2010 - נוסח מקורי - צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק) (מס' 2), התשע"א-2010

18.11.2010 - תיקון עקיף - חוק רישוי עסקים (תיקון מס' 27), התשע"א-2010

9.11.2010 - תיקון עקיף - חוק שירות הקבע בצבא הגנה לישראל (חיילות בשירות קבע), התשע"א-2010

1.11.2010 - נוסח מקורי - צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשע"א-2010

27.7.2010 - תיקון עקיף - חוק בתי המשפט (תיקון מס' 59), התש"ע-2010

24.3.2010 - תיקון עקיף - חוק עובדים זרים (תיקון מס' 12), התש"ע-2010

16.2.2010 - תיקון עקיף - חוק שירות הקבע בצבא הגנה לישראל (הליכים לעניין החלטות הנוגעות לחיילים בשירות קבע), התש"ע-2010

16.2.2010 - תיקון עקיף - חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (תיקון מס' 13), התש"ע-2010

15.2.2010 - תיקון עקיף - חוק לתיקון פקודת הקרקעות (רכישה לצורכי ציבור) (מס' 3), התש"ע-2010

23.7.2009 - תיקון עקיף - חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009

23.7.2009 - תיקון עקיף - חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009

11.8.2008 - תיקון עקיף - חוק הגנת הסביבה (המזהם משלם) (תיקוני חקיקה), התשס"ח-2008

6.8.2008 - תיקון עקיף - חוק החברות הממשלתיות (תיקון מס' 24), התשס"ח-2008

31.7.2008 - תיקון עקיף - חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008

30.7.2008 - תיקון עקיף - חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים, התשס"ח-2008

30.7.2008 - תיקון עקיף - חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008

27.7.2008 - תיקון עקיף - חוק בתי המשפט (תיקון מס' 52), התשס"ח-2008

10.7.2008 - תיקון עקיף - חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 84 והוראת שעה), התשס"ח-2008

10.7.2008 - תיקון עקיף - חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 84 והוראת שעה), התשס"ח-2008

8.4.2008 - תיקון עקיף - חוק איסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם איראן, התשס"ח-2008

8.4.2008 - תיקון עקיף - חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על-תיכוניים, התשס"ח-2008

31.3.2008 - תיקון עקיף - חוק השתלת אברים, התשס"ח-2008

7.1.2008 - תיקון עקיף - חוק משק הגז (קידום התחרות בגז לצריכה ביתית) (תיקוני חקיקה), התשס"ח-2008

7.1.2008 - תיקון עקיף - חוק המשטרה (דין משמעתי, בירור קבילות שוטרים והוראות שונות) (תיקון מס' 2), התשס"ח-2008

27.12.2007 - תיקון עקיף - חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי), התשס"ח-2007

6.12.2007 - נוסח מקורי - צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשס"ח-2007

26.7.2007 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, התשס"ז-2007

12.7.2007 - נוסח מקורי - תיקון טעות בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005

12.7.2007 - תיקון עקיף - חוק בתי המשפט (תיקון מס' 45), התשס"ז-2007

30.5.2007 - תיקון עקיף - חוק ניירות ערך (תיקון מס' 33), התשס"ז-2007

1.2.2007 - תיקון עקיף - חוק לסילוק ולמיחזור צמיגים, התשס"ז-2007

11.1.2007 - תיקון עקיף - חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2007), התשס"ז-2007

21.12.2006 - נוסח מקורי - תיקון טעות בחוק התאגידים הביטחוניים (הגנה על אינטרסים ביטחוניים), התשס"ו-2006

15.6.2006 - תיקון עקיף - חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2006), התשס"ו-2006

12.3.2006 - תיקון עקיף - חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006

22.2.2006 - נוסח מקורי - תיקון טעות בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים (תיקון מס' 15), התשס"ה-2005

2.1.2006 - תיקון עקיף - חוק התאגידים הביטחוניים (הגנה על אינטרסים ביטחוניים), התשס"ו-2006

1.1.2006 - תיקון עקיף - חוק הקרינה הבלתי מייננת, התשס"ו-2006

29.12.2005 - תיקון עקיף - חוק הנהיגה הספורטיבית, התשס"ו-2005

22.11.2005 - נוסח מקורי - תיקון טעות בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005

22.11.2005 - תיקון עקיף - חוק ספנות חופית (היתר לכלי שיט זר), התשס"ו-2005

21.8.2005 - תיקון עקיף - חוק הספנות (כלי שיט זר בשליטה של גורם ישראלי), התשס"ה-2005

16.8.2005 - תיקון עקיף - חוק תשלומים לפדויי שבי, התשס"ה-2005

10.8.2005 - תיקון עקיף - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005

10.8.2005 - תיקון עקיף - חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים), התשס"ה-2005

8.8.2005 - תיקון מס' 15 - חוק בתי משפט לעניינים מינהליים (תיקון מס' 15), התשס"ה-2005

7.7.2005 - תיקון עקיף - חוק היטלי סחר (תיקון מס' 3), התשס"ה-2005

22.6.2005 - תיקון עקיף - חוק מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים (תיקון מס' 2), התשס"ה-2005

9.6.2005 - תיקון עקיף - חוק להסדרת תוצרת אורגנית, התשס"ה-2005

7.4.2005 - תיקון עקיף - חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תיקון מס' 2), התשס"ה-2005

21.2.2005 - תיקון עקיף - חוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים (תיקון מס' 2), התשס"ה-2005

27.1.2005 - תיקון עקיף - חוק הסדרת העיסוק בייצוג על-ידי יועצי מס, התשס"ה-2005

6.1.2005 - תיקון עקיף - חוק משק הדלק (איסור מכירת דלק לתחנות תדלוק מסוימות), התשס"ה-2005

29.12.2002 - תיקון עקיף - חוק להסדרת הפיקוח על כלבים, התשס"ג-2002

1.5.2002 - תיקון עקיף - חוק איסור הלבנת הון (תיקון), התשס"ב-2002

29.1.2002 - תיקון עקיף - חוק שירות נתוני אשראי, התשס"ב-2002

3.1.2002 - תיקון עקיף - חוק משק הגז הטבעי, התשס"ב-2002

2.12.2001 - נוסח מקורי - צו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספות לחוק), התשס"ב-2001

14.11.2001 - תיקון עקיף - חוק המפלגות (תיקון מס' 12), התשס"ב-2001

20.6.2001 - תיקון עקיף - חוק שחרור על-תנאי ממאסר, התשס"א-2001

11.6.2000 - נוסח מקורי - חוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000