צו מיסים לשנת 2023 מאושר עי מליאת המועצה

עיר
אבן יהודה
תאריך
21/06/2022
מקור
הקובץ המקורי באתר אבן יהודה

פתח את קובץ ה-PDF באתר המקור

צו מיסים לשנת 2023

בתוקף סמכותה לפי סעיף 8 לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב),

התשנ"ג – ,1992 קובעת המועצה המקומית אבן- יהודה בישיבתה מס' 54/16 מתאריך 21/06/22 ,

להטיל בתחום שיפוטה את הארנונה הכללית, לשנת הכספים 2023 שתשולם על ידי המחזיקים

כמפורט להלן :

1. פרושים לצורך החלטה זו:

א. "הדירה" – משמע דירה בבית משותף ו/או בית בודד ו/או דו משפחתי ו/או בית רב מפלסי –

הבנויה אבן לבנים ו/או בלוקים ו/או בניה טרומית ו/או מעץ ו/או מכל חומר אחר.

ב. "שטח הדירה" – כולל כל שטח רצפה שבתוך הדירה עם קירות חוץ ופנים, בין במפלס אחד ובין

בכמה מפלסים, וכן כל שטח מקורה אחר הצמוד לדירה או שאינו צמוד לה, אולם משמש את

המחזיק בדירה לרבות חדרי כניסה, חדר מדרגות, פרוזדורים, מטבח, הול, אמבטיה, מקלחת,

חדרי שרות, מרפסות מקורות, מוסכים לחניה אך לא כולל מוסכים לא צמודים ושטח מקלט

שאינו משמש למגורים. שטח חצר שאינו מקורה ומרפסת שאינה מקורה לא ייכלל בשטח

הדירה. בבתים משותפים יראו את הרכוש המשותף {חדרי מדרגות, חדרי אשפה, חדרי הסקה

(למעט חדרי מקלט), כחלק משטח כל דירה ודירה כאשר לשטח כל דירה ודירה בבית משותף

יתווסף השטח של כלל הרכוש המשותף-כשהוא מחולק למספר יחידות הדיור בבית המשותף.

ג. " שטחי עזר ביתיים" מחסנים שאינם משמשים למגורים ואינם צמודים לשטח הדירה.

ד. "שטח בריכת השחייה" – בחצר או בגג הבנין בין מקורה ובין אם לאו ייכלל בשטח הדירה.

ה. "שטח מבנה" – (שאינו למגורים) – כולל כל השטח בכל הקומות, לרבות קירות פנים, חוץ וכן

כל שטח אחר הצמוד או שאיננו צמוד לו, אולם משמש את עסקו לרבות משרדים, גלריות, חדרי

שירות, מטבחים, מחסנים, מוסכים, יציעים, מרפסות, חדרי מדרגות, חדרי שירותים ומבני עזר

בין אם אלה מהווים מבנה אחד או מספר מבנים, בין שאלה מפלס אחד או מפלסים אחדים. אם

קיים רכוש משותף במבנה יתווסף לשטח המבנה שטח רכוש המשותף כשהוא מחולק למספר

יחידות המבנה.

ו. "סככה" הינה מבנה המורכב מקונסטרוקציה המכוסה גג שאינו עשוי מבטון ובלבד שלא יהיו

לו יותר משני קירות ושיהיה פתוח לגמרי משני צדדיו האחרים.

ז. "תעשיית עתירת ידע" - תעשיה המופעלת במבנה ששטחו 3,000 מ"ר לפחות והעוסקת בענפי

תעשיה בתחום מחשוב, תקשורת, בתי תוכנה או חומרה.

ח. "מחזיק" – אדם או תאגיד המחזיקים למעשה בנכס כבעל, כשוכר או בכל אופן אחר.

ט. "מנהל הארנונה" – בתפקיד מנהל הארנונה של המועצה, מר אשר שמע .

תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
42.72104לכל מ"ר משטח דירה ששטחה אינו עולה על 70 מ"ר2.1.1
47.97103מעל 70 מ"ר עד 150 מ"ר2.1.2
54.93102לכל מ"ר נוסף מעל 150 מ"ר עד 200 מ"ר2.1.3
63.02101לכל מ"ר נוסף מעל 200 מ"ר עד 300 מ"ר2.1.4
68.85106לכל מ"ר נוסף מעל 300 מ"ר עד 400 מ"ר2.1.5
72.32108לכל מ"ר נוסף מעל 400 מ"ר2.1.6
37.38910שטחי עזר ביתיים2.1.7
חלקהגושתוכנית/אזור
,154-156חלקי חלקות - ,54 ,22 16 ,43 חלקי חלקות – 44-518024 8020הצ / 267/1/1 א'
71-72 50,47,17,13-15 חלקי חלקות – 51,45,468016 8017הצ / 244/1/1 א'
,120 ,96 ,83-84 366 ,,357 355 חלקי חלקות ,351 ,349 86-90 , ,170 158 , 123 ,353 ,113 ,968016הצ / 151/1/1 א'
57 , 56 , ,36 35 , 34 חלקי חלקות 40,37 חלקי חלקות 57 , 34 , 26 , 97936 7937הצ / 250/1/1 א'
,4-7,9-11 חלקי חלקה 468017הצ/מק/122/30 ב'
7,68016הצ / 1/1 /428
-13,14,17-19,21,25,30 38,40,41,131,132,257,260,298,403,404 חלקי חלקות – 24,26,54,259,405,4068024הצ /1/1/374 א'
1-38016הצ /1/1/394 א'
303-3168016הצ /326/1-1
313-314,316 חלקי חלקות – 303,305-307,309,311,315,3968016457-0652867

2. שעורי הארנונה הכללית בתחום המועצה לשנה יהיו כדלקמן:

הארנונה תשולם ע" הבעלים ו\או המחזיקים כדלקמן:

2.1 סיווג ראשי מבני מגורים

הסכום לכל מ"ר משטח הדירה עפ"י הסיווגים הבאים:

2.1.1 – סיווג ראשי מבני מגורים – אזור מגורים חדש אזור הנ"ל מתייחס לנכסים הנמצאים ב :

תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
49.114109לכל מ"ר משטח דירה ששטחה אינו עולה על 70 מ"ר2.1.8
55.145110מעל 70 מ"ר עד 150 מ"ר2.1.9
63.16111לכל מ"ר נוסף מעל 150 מ"ר עד 200 מ"ר2.1.10
72.47112לכל מ"ר נוסף מעל 200 מ"ר עד 300 מ"ר2.1.11
79.17113לכל מ"ר נוסף מעל 300 מ"ר עד 400 מ"ר2.1.12
83.154114לכל מ"ר נוסף מעל 400 מ"ר2.1.13
37.38115שטחי עזר ביתיים2.1.14
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
56.453192שטח המבנים לרבות דירות מגורים, ושטחים ציבוריים2.2.1
172.623191משרדים ועסקים אחרים2.2.2
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
194.09301חנויות2.3.1
194.09304משרדים2.3.2
194.09303קיוסק, בתי קפה, מסעדות, אוטובוס-מזנון2.3.3
194.09360רשתות שיווק2.3.4
194.09308בית מרקחת2.3.5
193.34333בית קולנוע2.3.6
194.09332חברות סוכנויות ביטוח2.3.7
194.09332משרדי תיווך2.3.8
186.41331גני ילדים ו/או מעון יום בבתים פרטיים או בנפרד2.3.9
186.41307מרפאות2.3.10
194.09305מספרות בבתים פרטיים ו/או בנפרד2.3.11
184.87300עסקים שונים בבתים פרטיים2.3.12
194.09309בתי מאפה2.3.13

והסכום לכל מ"ר משטח הדירה עפ"י הסיווגים הבאים:

2.2 סיווג ראשי – בית אבות – לכל מ"ר

2.3 סיווג ראשי – משרדים, שירותים ומסחר – הסכום לכל מ"ר

265.74334מתקני חלוקת דואר2.3.14
172.40410שירותי טלפון שטח המבנים לרבות מרכזייה, משרדים, מחסנים וכו'2.3.15
תחנות דלק ועסקים אחרים בתחנות הדלק לכל מ"ר2.3.17
186.73 158.94 158.94310 298 299תחנת דלק בנין התחנה גגון תדלוק שטח פתוח2.3.17.1
194.09 5.69 194.09 5.69 194.09 194.09320 704 321 700 322 323עסקים אחרים בתחנת הדלק רחיצה בנין ומתקן קרקע מסעדות בנין שטח קרקע לחניה + חצר חנות דרכים ואביזרים מזנון2.3.17.2
103.11302גני אירועים – גן אירועים מבניה לא קשיחה2.3.18
194.09314בנינים המשמשים לאולמי שמחה ו/או מועדון לילה ו/או מועדון ריקודים – מבנה או חלק ממנו הבנוי מחומר קשיח לרבות מבנה הבנוי בטון לבנים או בלוקים, קונסטרוקציה פלדה או מעץ יחויבו בארנונה2.3.19
38.80803חניונים וגינות נוי לגן אירועים ו/או לאולמי שמחה ו/או למועדון לילה ו/או מועדון ריקודים2.3.20
203.84835מבנה המשמש לתקשורת סלולארית2.3.21
73.98336בתי ספר ומכללות שאינם מקבלים הנחה על פי דין2.3.22
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
1212.69330בנקים2.4
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
153.32401בנייני תעשייה2.5.1
183.40408משרדים2.5.2
65.54402סככות לתעשייה2.5.3
5.33701קרקע תפוסה2.5.4

2.4 סיווג ראשי בנקים – לכל מ"ר

2.5 סיווג ראשי תעשייה – לכל מ"ר

תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
117.464153000 מ"ר הראשונים – לכל מ"ר2.5.5
117.46416מהמטר ה-3001 מ"ר ומעלה – לכל מ"ר2.5.6
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
180.14405מוסכים2.6.1
180.14403נגריות2.6.2
180.14404מסגריות2.6.3
73.311406סככות2.6.4
5.96702קרקע תפוסה2.6.5
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
0.077630פרדסים – לכל מ"ר2.7.1
0.099650שלחין ואדמה חקלאית – לכל מ"ר2.7.2
28.04670שטח חממות מסחריות – לכל מ"ר2.7.3
24.845671מחסנים קבועים ו/או ארעיים הבנויים בלוקים, פחים, עץ וכל סוג שהוא המשמשים את המגדלים החקלאיים בשטחי החקלאות למעט בתי אריזה.2.7.4
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
179.932452משרדים2.8.1
171.03450מבנים2.8.2
69.60451סככות2.8.3
5.69703קרקע תפוסה2.8.4

2.5.1 תעשיה עתירת ידע – לכל מ"ר

2.6 סיווג ראשי – מלאכה– לכל מ"ר

2.7 סיווג ראשי – אדמה חקלאית – לכל מ"ר

2.8 סיווג ראשי – בתי אריזה – לכל מ"ר

תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
0.88610לכל מ"ר משטח משק בעלי חיים עד 500 מ"ר2.9.1
2.04611לכל מ"ר נוסף מעל 500 מ"ר2.9.2
תעריף ₪ למ"ר לשנת 2023סוג נכסתאורסעיף
5.69706קרקע תפוסה (הדר)2.10.1
73.39311מבנים ארעיים שאינם בנויים אבן ו/או בלוקים ו/או בניה טרומית לשימוש קייטנה עסקית (בונגלו בן- דרור)2.10.2
חניה בשטח מסחרי2.10.3
70.52801חניה בשטח מסחרי מקורה או פתוח לשימוש הציבור בתשלום2.10.3.1
73.39806חניה מקורה בשטח מסחרי לא בתשלום או לשימוש פרטי2.10.3.2
60.19807שטח קרקע (לא מקורה) המשמש לחניה בשטח מסחרי לשימוש פרטי2.10.3.3
10.776802שטח קרקע (לא מקורה) המשמש לחניה בשטח מסחרי לצורכי ציבור לא בתשלום2.10.3.4
173.28 73.39 1.204901 902 705בריכת שחייה מבנים שטח בריכה קרקע תפוסה לכל מ"ר2.10.5
91.06804שטח מקורה ו/או בלתי מקורה המשמש לאחסנת רכב2.10.6
194.09 73.39 5.69319 306 708חוות סוסים משטח המבנים משטח הסככות המקורות לכל מ"ר קרקע תפוסה לכל מ"ר2.10.7
184.95640בארות מים בארות מים2.10.8
137.08312תחנת אוטובוסים תחנת אוטובוסים מקורה לכל מ"ר2.10.9
404.55315ביתן מפעל הפיס ביתן מפעל הפיס המוצב על המדרכה2.10.10

2.9 סיווג ראשי – בניני משק בעלי חיים – סככה, מחסן:

לצורך פסקה זו "בנין" כולל את כל המבנים הכלולים ביחידת משק חקלאי.

2.10 נכסים נוספים - לכל מ"ר

3. מועדי תשלום לשנת 2023 :

א. מועד לתשלום הארנונה לשנת הכספים היינו .1.1.2023

ב. מבלי לפגוע במועד זה ולנוחות התושבים, מאפשרת המועצה המקומית לשלם את החיוב הכולל בארנונה

ב- 6 תשלומים דו חודשיים שישולמו בתאריכים: 16 בינואר ,2023 16 במרץ ,2023 16 במאי ,2023 16 ביולי 2023 , 16 בספטמבר ,2023 16 בנובמבר .2023

ג. כל תשלום מהתשלומים המפורטים לעיל, ישולם בתוספת הפרשי הצמדה בהתאם לחוק הרשויות המקומיות

(ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה) התש"מ - .1980

ד. אי פירעון אחד התשלומים הנ"ל במועד, יביא לדרישת סילוק מלוא החוב השנתי ממועד החיוב,

הוא 1 בינואר 2023 , כאמור לעיל.

ה. המבקש אישור העברה לטאבו או אישור לבניה, יהיה חייב בתשלום מלוא יתרת הארנונה לשנת 2023 וכן

חוב המים ומלוא סך האגרות וההיטלים, מי שנתן הוראת קבע לבנק, יקבל אישור שתוקפו לארבעה חודשים.

4. אישור חיבור חשמל ו/או מים

אישור לחיבור חשמל או מים (טופס )4 יינתן למי שהמציא למחלקת הגביה את כל המסמכים אשר יידרשו ממנו לפתיחת כרטיס וכן ישלם את כל החובות במזומן.

5. הנחות

א. כללי:

1. מחזיק שהוא הבעל הראשון של בנין חדש ריק, שמיום שהסתיימה בנייתו והוא ראוי לשימוש, אין

משתמשים בו משך תקופה רצופה, ייהנה מהנחה בשיעור של 100 אחוזים, לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים.

2. מחזיק שהוא קבלן שקיבל הנחה לפי סעיף 1 לעיל, והוא הבעל הראשון של בנין חדש, שמיום

שהסתיימה בנייתו והוא ראוי לשימוש, אין משתמשים בו במשך תקופה רצופה ולאחר שועדת ההנחות שוכנעה כי יש טעמים המצדיקים אי אכלוס הבנין, ייהנה מהנחה נוספת בשיעור שתקבע ועדת ההנחות אשר לא תעלה על 30 אחוזים.

ועדת ההנחות תקבע את תקופת ההנחה מתום החודש השישי. כאמור בסעיף 1 לעיל, ועד שמונה עשר חודשים מיום סיום הבניה לכל היותר. המבקש הנחה, כאמור, יגיש לועדת ההנחות בקשה מנומקת.

ועדת ההנחות תהיה מוסמכת לדון ולהחליט בבקשה רק לאחר שקיבלה לידיה את חוות דעתו של מהנדס המועצה.

3. מחזיק של בנין ריק מכל אדם וחפץ, שאין משתמשים בו תקופה רציפה של 30 ימים ומעלה, יהיה

זכאי להנחה בארנונה המפורטת להלן בלבד:

א. עד 6 חודשים (למגורים ושלא למגורים)-הנחה בשיעור של %,100 אם לא ניתנה בעבר הנחה זו.

הנחה כאמור בסעיף זה תינתן פעם אחת בלבד, כל עוד לא שונתה הבעלות בנכס.

ב. מהחודש ה- 7 עד החודש ה- 36 (לנכסים שלא למגורים, בלבד) – הנחה בשיעור של %.25

ההנחה תינתן בהתקיים כל התנאים המצטברים שלהלן, לגבי כל אחת מהתקופות שבגינה מתבקשת ההנחה מארנונה:

א. המחזיק מסר למנהל הארנונה הצהרה בכתב לא יאוחר מ- 15 ימים מיום שהתפנה הנכס (נמסרה

הצהרה באיחור מהמועד שנקבע לעיל, הזכאות להנחה תחול מיום קבלת ההצהרה בפועל).

ב. המחזיק מסר למנהל הארנונה, במועד שנתבקש לעשות כן, כל מסמך ו/או ראיה אחרת שנדרשה

על ידו להוכחת היותו של הבנין ריק, כגון תדפיסי חשמל, טלפון, גז וכיו"ב.

ג. אם השטח שאינו בשימוש, הינו חלק משטח בנין (שאינו למגורים) אשר משתמשים בו, עליו

להיות מותאם ומופרד מהשטח הנמצא בשימוש באמצעים פיזיים המקובלים על אגף הגביה. זאת בתנאי שהשטח – עבורו מבוקשת ההנחה – הינו לפחות רבע משטח המבנה או 1,000 מ"ר, לפי הנמוך מביניהם.

ד. המחזיק מסר למנהל הארנונה הודעה בכתב לא יאוחר מ- 7 ימים בטרם נעשה שימוש מחדש בנכס.

לא ניתנה הודעה כאמור, רשאי ראש המועצה או מי שהוסמך על ידו לבטל את ההנחה שניתנה לתקופה הרצופה האחרונה שבה עמד הבנין ריק, אם ההנחה ניתנה לאותו מחזיק או לבעל הנכס.

ה. אם ניתנה בעבר הנחה לתקופה של 6 חודשים, או חלק ממנה, יחול הפטור רק על יתרת התקופה,

היינו ההנחה המגיעה תהיה מהחודש ה- 7 ואילך (הנחה בשיעור של %.)25

ו. התקופה המפורטת בסעיף 3 (ב) לעיל הינה מצטברת, גם אם הבנין יהיה ריק בתקופות לא רצופות.

מנהל הארנונה רשאי לדרוש, בכל עת, ממחזיק בבנין ריק כי ימציא לידיו ראיות ו/או מסמכים מעודכנים להוכחת היותו של הבנין ריק לתקופה הרלוונטית שבגינה מתבקשת ההנחה בארנונה, ובכל מקרה אחת ל- 6 חודשים.

כל ההצהרות, ההודעות והמסמכים שלעיל יימסרו למנהל הארנונה בדואר רשום ו/או במסירה אישית בצירוף חותמת המאשרת את קבלתם ע"י מנהל הארנונה בלבד.

הודעות שיישלחו בדואר רגיל או בפקס לא יתקבלו.

ההנחה תינתן במשך תקופת בעלותו של אדם בבנין פעם אחת בלבד, כל עוד לא שונתה הבעלות בו.

מחזיק שאינו הבעלים של הנכס המבקש הנחה ו/או השלמת תקופות הנחה עפ"י סעיף 3 (ב) לעיל, יקבל הנחה רק אם ימציא אישור בכתב מבעל הנכס המאשר כי הובא לידיעת הבעלים שההנחות ניתנות פעם אחת בלבד במשך תקופת בעלותו של אדם בבנין וכל עוד לא שונתה הבעלות בו. לפיכך תקופות ההנחה שיאושרו למחזיק יופחתו מתקופות ההנחה המקסימאליות המגיעות לבעלים של הנכס.

4. זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד יום

ה-31 בדצמבר של אותה שנה, תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת חוב הארנונה.

ההנחה לא תינתן, אלא אם כן, שולמה יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בתשלום אחד מראש, או בהסדר תשלומים שקבעה ועדת ההנחות, או בהסדר תשלומים שקבע מנהל הארנונה ובתנאי נוסף שהמחזיק יחתום על הרשאה לבנק, יתחייב על הסדר אחר שאישר מנהל הארנונה, על פיו ייפרעו תשלומיו להבא.

5. א. מחזיק הזכאי ליותר מהנחה אחת, ייהנה מהנחה אחת בלבד, הגבוהה מבין ההנחות להן הוא

זכאי.

ב. לא תינתן הנחה למחזיק נוסף בנכס שלגביו ניתנה הנחה.

ג. מחזיק בשני נכסים או יותר, אשר זכאי להנחה, ייהנה מהנחה לגבי נכס אחד בלבד, לפי ההנחה

הגבוהה מביניהן.

ד. מחזיק הזכאי להנחה, שהחזיק בנכס רק בחלק משנת הכספים ייהנה מהנחה בשיעור יחסי לתקופה

בה החזיק בנכס.

הכנסה חודשית ממוצעת נכון לשנת 2022מספר נפשות
12,052 ₪2
13,860 ₪3
15,939 ₪4
18,330 ₪5
21,079 ₪6
24,241 ₪7
27,877 ₪8
32,059 ₪9

6. א. מחזיק שישלם את הארנונה הכללית לשנת הכספים 2023 במלואה עד לתאריך 31 בינואר

2023 ייהנה מהנחה בשיעור של 2 אחוזים.

ב. למרות מהאמור בסעיף 5 לעיל, תינתנה ההנחות האמורות בסעיפים 6 א' באופן מצטבר על הנחות

אחרות.

7. א. הגשת בקשות להנחה תתקבלנה עד ולא יאוחר מיום .30.04.2023 תושב חדש המגיע לישוב

יוכל להגיש בקשה להנחה עד חודשיים מתאריך כניסתו.

ב. כל מבקש הנחה או הזכאי להנחה ימציא אישורים ומסמכים כנדרש.

ב. הנחות מארנונה למגורים

המועצה מקבלת את ההנחות עפ"י התקנות בשינויים הבאים:

1. מחזיק , אזרח ותיק כמשמעו בחוק האזרחים הותיקים – התש"ן :1989

א. גמלאי ומקבל קצבת זקנה, או קצבת שארים, או קצבת תלויים, או נכות בשל פגיעה

בעבודה, על פי חוק הביטוח הלאומי, ייהנה מהנחה בשיעור 25 אחוזים לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס.

ב. ניתן להגיש בקשה להנחה בשיעור %30 לאזרח ותיק שסך הכנסותיו ברוטו מכל מקור

שהוא, אינו עולה על השכר הממוצע במשק, במידה ובדירה גרים יותר מאזרח ותיק אחד, תינתן ההנחה רק אם סך כל ההכנסות של המתגוררים בדירה מכל מקור שהוא, אינו עולה על %150 מהשכר הממוצע.

ההנחה תינתן על פי בקשה חתומה בכתב ולאחר המצאת האישורים הנדרשים ע"י הרשות.

ג. אם בנוסף לקצבת הזקנה ו/או קצבת השארים, הם מקבלים גם גמלת הבטחת הכנסה,

ייהנו מהנחה בשיעור של 100 אחוזים, לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס.

ד. אזרח ותיק שמקבל קצבת זקנה לנכה לפי סעיף 251 לחוק ביטוח הלאומי, ייהנה מהנחה

בשיעור של 100 אחוזים, לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס.

2. מחזיק שהוא עולה, ייהנה מהנחה בשיעור של 90 אחוזים לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס,

למשך 12 חודשים, מתוך 24 החודשים המתחילים ביום שנרשם במרשם האוכלוסין, כעולה על פי חוק השבות, התש"י – .1950

3. מחזיק שהוא "הורה עצמאי" כהגדרתו בחוק משפחות חד הוריות, התשנ"ב – ,1992 ייהנה מהנחה

בשיעור %20 עפ"י מבחן הכנסות ( הכנסה הינה ברוטו מסך כל ההכנסות מכל מקור שהוא ) :

*הנתונים תואמים את שנת .2022

לתשומת לבכם: סכומי ההכנסות מתעדכנים מעת לעת בהתאם לשינויים בתקנות.

4. מחזיק שהוא נכה שדרגת נכותו הרפואית המוכחת על פי כל דין היא בשיעור של 90 אחוזים ומעלה או מי

שטרם קיבל קצבת זקנה ונקבעה לו נכות כאמור – ייהנה מהנחה בשיעור של 40 אחוזים עד 150 מ"ר מגודל הבית.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

5. כאשר בן או בת של מחזיק המתגורר עם המחזיק, זכאי לגמלה לפי תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) ייהנה

המחזיק מהנחה של %33 לגבי 100 מטר רבועים בלבד משטח הנכס.

6. א. מחזיק שהוא נכה הזכאי לקצבה חודשית מלאה, כמשמעותה בסעיף 127 לחוק הביטוח הלאומי, שדרגת

אי כושר השתכרותו היא בשיעור של 75 אחוזים ומעלה, ייהנה מהנחה בשיעור של 80 אחוזים עד 150 מ"ר מגודל הבית.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

ב. מחזיק שהוא נכה אשר טרם קבלת קצבת הזקנה נקבעה לו לצמיתות דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של

%75 ומעלה ע"פ סעיף 127 לחוק הביטוח הלאומי, ייהנה מהנחה בשיעור של 80 אחוזים עד 150 מ"ר מגודל הבית.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

7. מחזיק הזכאי לגמלה כאסיר ציון או כבן משפחה של הרוג מלכות לפי חוק התגמולים לאסירי ציון ולבני

משפחותיהם, התשנ"ב – 1992 או לגמלת נכות לפי חוק נכי רדיפת הנאצים, בהתאם לחוק הפדרלי לפיצויים מהשנים 56 – ,1953 או גמלת נכות המשולמת ע"י ממשלת הולנד בשל רדיפות הנאצים בהתאם לחוק הגמלאות ההולנדי לנפגעי רדיפות 1940 – ,1945 או גמלת נכות המשולמת ע"י ממשלת אוסטריה בשל רדיפות הנאצים, בהתאם לחוק האוסטרי לתמיכה בקורבנות, או גמלת נכות המשולמת ע"י ממשלת בלגיה לפי החוק הבלגי משנת 1954 בהקשר לקצבאות פיצויים של הקורבנות האזרחיים של המלחמה 1940 – ,1945 ייהנה מהנחה בשיעור של 66 אחוזים לגבי 70 מ"ר משטח הנכס, עלה מספר בני המשפחה הגרים עם הזכאי על ארבעה – הנחה, כאמור, לגבי 90 מ"ר משטח הנכס.

8. מחזיק בעל תעודת עיוור לפי חוק שירותי הסעד, התשי"ח – ,1958 ייהנה מהנחה בשיעור של 90 אחוזים

עד 150 מ"ר מגודל הבית.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

9. מחזיק הזכאי לתשלום לפי חוק המזונות (הבטחת תשלום), התשל"ב – ,1972 ייהנה מהנחה בשיעור של

70 אחוזים. עד 150 מ"ר מגודל הבית.

יש להמציא תצהיר חתום על המצב המשפחתי.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

10. מחזיק הזכאי לגמלת סיעוד, לפי פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי, ייהנה מהנחה בשיעור של 70 אחוזים עד

150 מ"ר מגודל הבית.

ניתן להגיש ערעור לועדת הנחות על סמך אישורים כלכליים (לקבלת הנחה על יותר מ- 150 מ"ר).

11. מחזיק שהוכר כחסיד אומות העולם ע"י רשות הזיכרון "יד ושם" לרבות בן זוגו או מי שהיה בן זוגו,

היושב בישראל, ייהנה מהנחה בשיעור של 66 אחוזים ל- 70 מ"ר.

12. א. מחזיק שהוא חייל בשירות סדיר – כל עוד הוא חייל בשירות סדיר ייהנה מהנחה בשיעור 100 אחוזים

עד תום השירות.

ב. מחזיקה שהיא מתנדבת בשירות לאומי – כל עוד היא משרתת – תהנה מהנחה בשיעור של 100 אחוזים עד

תום השירות.

13. מחזיק שהוא הורה של חייל המוכיח, להנחת דעתה של ועדת ההנחות כי פרנסתו הייתה על החייל סמוך

לפני תחילת שירותו הסדיר וכי אין לו פרנסה למחייתו ואין הוא מסוגל להשיגה כל עוד הוא מצוי במצב האמור, ובתנאי שהחייל פטור מתשלום ארנונה לפי פסקה .13

14. מחזיק שהוא נכה הזכאי לתגמולים או למענק לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט – 1959 (נוסח

משולב), או זכאי לתגמולים לפי חוק המשטרה (נכים ונספים), תשמ"א – ,1981 או בן משפחה של חייל שנספה במערכה, הזכאי לתגמולים לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום), תש"י –

,1950 או זכאי לתגמולים לפי חוק שירות בתי הסוהר (נכים ונספים), תשמ"א – ,1981 זכאי לתגמולים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תש"ל – ,1970 ביום תחילתו של תקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) תשנ"ג 1993 לפי סעיף 3 לחוק הרשויות המקומיות (פטור חיילים נפגעי מלחמה ושוטרים מארנונה), תשנ"ג – 1993 (להלן – חוק הפטור), כל עוד הוא זכאי לפי סעיף זה בחוק הפטור – גם אם יבוטל, ייהנה מהנחה בשיעור של 66 אחוזים לגבי 70 מ"ר משטח הנכס, עלה מספר בני המשפחה הגרים עם הזכאי על ארבעה – תינתן הנחה, כאמור לגבי 90 מ"ר משטח הנכס.

15. מחזיק שהכנסתו החודשית הממוצעת ברוטו מפורטת בלוח שלהלן על פי מספר הנפשות המתגוררות עמו

בנכס, ייהנה מהנחה בשיעור שתקבע ועדת ההנחות אשר לא תעלה על ההנחה המפורטת להלן:

מספר נפשות ()1 הכנסה חודשית ממוצעת בשקלים חדשים בשנת הכספים 2021

1 עד 2,889 2,889 – 3,322 3,322 – 3,755 3,755 - 5,300 2 עד 4,334 4,334 – 4,984 4,984 – 5,634 5,634 - 7,951 3 עד 5,027 5,027 – 5,781 5,781 – 6,535 6,535 - 9,223 4 עד 5,720 5,720 – 6,578 6,578 – 7,436 7,436 - 10,494 5 עד 7,268 7,268 – 8,359 8,359 – 9,449 9,449 - 13,335 6 עד 8,817 8,817 – 10,140 10,140 – 11,462 11,462 - 16,176

שיעור ההנחה עד %80 עד %60 עד %40 עד %20

7 עד 10,366 10,366 – 11,921 11,921 – 13,475 13,475 – 19,018 8 עד 11,914 11,914 – 13,702 13,702 – 15,489 15,489 – 21,859 9 עד 13,463 13,463 – 15,482 15,482 – 17,502 17,502 – 24,700 10 ומעלה עד 1,496 לנפש 1,720 לנפש 1,945 לנפש 2,744 לנפש

שיעור ההנחה עד%90 עד %70 עד %50 עד %30

()1 "הכנסה" כהגדרתה בתקנה (2א)(.)8

לתשומת לבכם: סכומי ההכנסות מתעדכנים מעת לעת בהתאם לשינויים בתקנות.

16. המבקש הנחה המאושרת ע"י מבחן סך ההכנסות, ימציא אישורים כלכליים עפ"י בקשת הרשות (תדפיסי

בנק, תלושי שכר וכ"ו) .

17. הנחות שנקבעו בסעיפים ,2 ,12 ,13 15 יינתנו עפ"י בקשה חתומה שימציא מבקש ההנחה למועצה על

גבי טופס מס' 1 שבתוספת השנייה לתקנות.

מחזיק הזכאי להנחה שנקבעה בסעיפים ,1 ,4 ,5 ,6 ,7 ,8 ,9 10 ו- 11 לעיל, ולא ניתנה לו אותה הנחה או חלה טעות בקביעת שיעור ההנחה האמורה, רשאי גם הוא להגיש בקשה על טופס מס' .1

18. מחזיק המבקש הנחת נזקק, רשאי לפנות לועדת הנחות, בבקשה חתומה שימציא למועצה, על גבי טופס

מס' 2 שבתוספת השניה לתקנות.

הועדה תדון בבקשת ההנחה בהסתמך על טופס הבקשה, על חוות דעת בכתב שתקבל מגזבר המועצה וממנהל/ת המחלקה לשירותים חברתיים ותקבע את זכאותו של מבקש להנחה ואת שיעור ההנחה.

הועדה תיתן את החלטתה, בכתב בצירוף נימוקים.

המבקש ימציא פרטים או מסמכים נוספים לצורך דיון בבקשתו, לפי דרישת גזבר המועצה, או מנהל/ת המחלקה לשירותים חברתיים, או הועדה, לפי העניין.

19. מחזיק שהינו חייל מילואים פעיל כהגדרתו בתקנה 3ו לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה),

התשנ"ג-,1993 יהיה זכאי להנחה בשיעור של 5 אחוזים בגין שטח בית המגורים בו הינו מחזיק, ועד לשטח של 150 מ"ר.

מתן ההנחה מותנה בהגשת בקשה מתאימה למועצה, והמצאת כלל המסמכים הנדרשים להוכחת עמידתו בהגדרת ׳חייל מילואים פעיל׳.

6. ערר

א. בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית) רשאי להגיש כל

תושב למנהל הארנונה השגה על הסכום שחויב לשלם בארנונה הכללית, לא יאוחר מ- 90 יום מיום הוצאת החיוב וזאת בהסתמך על אחת מהעילות הבאות:

- סוג הנכס שונה מכפי שצוין בהודעה.

- הנכס שבעבורו נדרש תשלום, אינו מתאים לסווג בהתאם לצו זה.

- נפלה טעות בקביעת שטחו של הנכס.

- נפלה טעות בקביעת סוג השימוש בנכס.

ב. אם מנהל הארנונה לא ישיב למשיג תוך 60 יום ייחשב הדבר כאילו החליט לקבל את

ההשגה. על מגיש הערר לקבל אישור מסירת הערר אצל מנהל הארנונה בחתימתו ובחותמת הנושאת תאריך השגת ההשגה.

ג. הרואה עצמו מקופח מתשובת מנהל הארנונה על השגתו, רשאי תוך 30 יום מיום

שנמסרה לו התשובה לערער עליה בפני ועדת הערר.

ד. על החלטת ועדת ערר רשאים העורר ומנהל הארנונה לערער לפני בית המשפט המחוזי

שבאזור שיפוטו נמצא תחום השיפוט של הרשות המקומית.

ה. לא ניתן להגיש ערר בגין שנים קודמות.

אברהם הררי

ראש המועצה