פרוטוקול ישיבת מליאה שלא מן המניין מס' 1/2021 מיום 30/6/2021
הנדון: פרוטוקול ישיבת מליאה שלא מן המניין מס' 1/2021
מיום 30/6/2021
משתתפים:
יוסי ברודני - ראש העירייה
עינת כרמל- חברת מועצת העיר
הרצל ארביב- חבר מועצת העיר
מיכל נתנאל- חברת מועצת העיר
משה מרר - חבר מועצת העיר
בני סומך - חבר מועצת העיר
צחי סטולוביץ- חבר מועצת העיר
יעקב ויליאן - חבר מועצת העיר
משה קייקוב- חבר מועצת העיר
מנחם צרויה- חבר מועצה
שלומית מנטל- חברת מועצה
חסרים:
רונית לב- חברת מועצה
מירי אברגיל - חברת מועצה
גל לנצ'נר- חבר מועצה
עדי גרוס- חבר מועצה
משתתפים:
צחי פרץ- גזבר העירייה
דוד שרוני- מבקר העירייה
על סדר היום:
1. צו ארנונה לשנת .2022
גזבר העירייה צחי פרץ - הבהיר כי על פי החוק על מועצת הרשות לאשר את צו הארנונה לא יאוחר מה- 30 ליוני. חוק ההסדרים קבע מנגנון עדכון אוטומטי לקביעת שיעור עליית הארנונה בכל שנה ושנה. שיעור העלאה האוטומטי הנו %1.92 לשנת .2022 למרות האמור, העירייה מעוניינת לא לבצע את העדכון האוטומטי וכן לבצע הפחתה נוספת של %1 לעומת התעריפים המאושרים לשנת .2021
בנוסף לקראת העברת מתחם האוניברסיטה לתחום עיריית גבעת שמואל הוספנו סיווג חדש בסעיף יד' לפרק 3 לצו הארנונה שהינו: מוסדות להשכלה גבוהה המוכרים על ידי על ידי המועצה להשכלה גבוהה. התעריפים לסיווג זה זהים לתעריפים שבצו הארנונה של עיריית רמת גן אשר בתחומה הייתה אוניברסיטת בר אילן עד כה .
צו הארנונה שלפניכם כולל את אי העלאת השיעור האוטומטי והפחתה של %1 וכן כולל את הסיווג החדש למוסדות להשכלה גבוהה. מובהר כי אישור הפחתת התעריפים והוספת הסיווג החדש למוסדות להשכלה גבוהה כפופים לאישור שר הפנים ושר האוצר.
להלן צו הארנונה לשנת :2022
בתוקף סמכותה על פי חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) התשנ"ג – ,1992 החליטה מליאת עיריית גבעת שמואל בישיבה שלא מן המניין מס' מיום ....להטיל בתחום שיפוטה ארנונה כללית לשנת הכספים 2022*(לתקופה 1.1.2022 ועד 31.12.2022 ) אשר תשולם ע"י הבעלים ו/או המחזיקים בנכסים כמפורט להלן:
1. הגדרות
א. "שטח דירה" – מידות חוץ של מבנה למגורים (עם קירות חוץ ופנים) לרבות חדרי
כביסה, פרוזדורים, מטבח, הול, אמבטיה, מקלחת, שירותים, מרפסות פתוחות ומרפסות סגורות.
לשטח דירה אשר מישור הגג נמצא במישור אחד עם רצפתה או חלק ממנה או שיש מתוכה יציאה ישירה ונפרדת לגג או לחלק ממנו והגג או חלק ממנו משמש אותה דירה, תתוסף מחצית שטח הגג בין שהוא מקורה ובין שאינו מקורה.
ב. " מ"ר " פירושו מטר רבוע או חלק ממנו.
ג. "דירות גג – פנטהאוז" – לשטח הדירה אשר מישור הגג נמצא במישור אחד עם
רצפתה או חלק ממנה או שיש מתוכה יציאה ישירה ונפרדת לגג או לחלק ממנו והגג או חלק ממנו משמש אותה דירה, תתוסף מחצית שטח הגג בין שהוא מקורה ובין שאינו מקורה.
ד. מבנה שלא למגורים – אותם הכללים החלים על הגדרת שטח
הדירה יחולו גם על מבנה אשר אינו משמש למגורים, בתוספת שטח הקרקע שעיקר שימושה עם המבנה כחצר או כגינה או לכל צורך אחר, של אותו מבנה (להלן: הקרקע הצמודה) אך לא יותר מ- %60 משטח החלקה/ות שבה נמצא המבנה (לרבות, ומבלי לגרוע מכלליות האמור, השטח שעליו עומד המבנה) אך למעט השטח המשמש לחנייה.
ה. קרקע תפוסה – כל קרקע בתחום העירייה שאינה אדמה חקלאית שמשתמשים בה
ומחזיקים אותה לא ביחד עם בניין.
ו. לצורך כל חוק הקובע פטור מארנונה לפי חדרים – דין כל 25 מ"ר משטח הדירה
כדין חדר אחד.
2. אזורים
תחום שיפוט העירייה יחולק לצורך היטל זה לאזורים.
אזור א' - בנינים בגוש 6189 חלקות:
582 , ,583 ,591 ,592 ,572 ,573 ,574 ,575 ,580 ,581 ,518 ,641 ,640 34 (שכ' גיורא, בתי הסוכנות, רח' בארי, רח' יהודה הלוי, רח' הפלמ"ח).
אזור ב- בנינים ובהם 4 דירות לכל היותר בתחום שיפוט העירייה למעט שטחים הכלולים באזורים א-ד-ה-ו-ז.
אזור ג'- בנינים ובהם לפחות 5 דירות בתחום שיפוט העירייה למעט השטחים באזורים א-ד-ה-ו-ז.
אזור ד'- בנינים ובהם עד 4 דירות בגוש 6185 חלקות 22,9,4 לשעבר (רמת אילן), וכן בגושים 6191 ו – .6193
אזור ה'- בנינים מעל 4 דירות בגוש 6185 חלקות 22,9,4 לשעבר (רמת אילן), וכן בגוש 6191 ו – .6193
אזור ו'- בנינים ובהם עד 4 דירות בגושים ,6392,6369 6368 וגוש 6185 מזרחית לרמת אילן.
אזור ז'- בנינים מעל 4 דירות בגושים ,6392 ,6369 ,6369 6368 וגוש 6185 מזרחית לרמת אילן.
| 185 | 180 | 110 | 120 | 130 + 170 | 140 | 150 + 160 | סוגי נכס |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ז | ו | ה | ד | ג | ב | א | גודל הנכס / האזור |
| 60.78 | 66.02 | 58.36 | 63.49 | 39.69 | 50.15 | 38.66 | עד 95 מ"ר |
| 60.78 | 66.02 | 58.36 | 63.49 | 49.29 | 59.05 | 44.98 | מעל 95 מ"ר |
3. שעורי הארנונה
ארנונה כללית תשולם ע"י המחזיקים בהתחשב עם האזור וסוג המבנה לפי השעורים בשקלים חדשים כדלקמן:
א. לגבי בנינים המשמשים למגורים לפי שטח הדירה לכל מ"ר.
תעריף
ב. לגבי בתי אבות בכל תחום שיפוט ס.נ. 190 58.11
העירייה לכל מ"ר
לגבי בתי מלון, בתי הארחה ואכסניות ס.נ. 500 152.03 בכל תחום שיפוט העירייה. לכל מ"ר
לכל מ"ר של הקרקע הצמודה ס.נ. 501 56.71
לגבי בנינים המשמשים לחנויות, עסקים, מסחר, משרדים, מקצועות חופשיים, בתי ספר וגני ילדים פרטיים, (לרבות מחסנים) וכן כל נכס אחר שאינו מופיע בהגדרות – לפי שטח הבניין לכל מ"ר.
גודל הנכס אזור א'-ג' אזור ד'-ז
ס.נ. 321 ס.נ. 323
בשטח עד 30 מ"ר 136.86 136.86
לכל מ"ר נוסף עד 150 מ"ר 136.03 198.90
לכל מ"ר נוסף עד 1000 מ"ר 288.89 288.89
לכל מ"ר נוסף מעל 1000 249.81 249.81
מ"ר
לכל מ"ר של הקרקע 57.68 57.68
הצמודה
ג. לגבי בנינים אשר משמשים לתעשייה או למלאכה בכל ס.נ. 400 168.47
תחום שיפוט של העירייה לכל מ"ר
לכל מ"ר של הקרקע הצמודה ס.נ. 401 56.72
ד. מבנה המשמש לתעשיית עתירת ידע (היי טק) ששטחו ס.נ. 410 132.37
עולה על 3,000 מ"ר לכל מ"ר מבנה.
ה. לגבי שולחנות וריהוט רחוב המשמשים בתי עסק על ס.נ. 329 289.06
המדרכה בכל שטח שיפוט העירייה לכל מ"ר
ו. לגבי תחנת דלק, מתקני תדלוק ומתקנים לשטיפת ס.נ. 310 324.55
מכוניות בכל תחום שיפוט העירייה עבור מ"ק בנוי, סככות וכל שטח מקורה אחר
עבור שטח לא מקורה ס.נ. 311 103.19
ז. לגבי בנקים, ומוסדות בנקאיים בכל תחום שיפוט ס.נ. 330 1290.67
העירייה
בשטח עד 150 מ"ר
כל מ"ר נוסף מעל 150 מ"ר ס.נ. 330 1394.13
ח. לגבי חניונים פרטיים בבניינים אשר לא משמשים ס.נ. 781 68.15
למגורים בין שהם מקורים ובין שהם אינם מקורים וכן חניונים הצמודים לבניינים בכל תחום שיפוט העירייה לכל מ"ר
בריכות שחייה ללא הבדלי אזור לכל מ"ר ס.נ. 340 58.47
ט. המבנים מסביב לבריכה ישולמו לפי ארנונה כללית
שנקבעה לגבי עסקים ולפי האזור בהם הם נמצאים.
השטח הפנוי מסביב לבריכה ישולם לפי תעריף אדמה
תפוסה לכל מ"ר
י. מרכז ספורט ונופש (קאנטרי קלאב) שיש בו כל אלה ס.נ. 350 164.78
לפחות: מגרש ספורט, חדר כושר, אולם התעמלות
ובריכת שחיה ששטחו הכולל של מרכז הספורט והנופש עולה על 10 דונם, יחויב בכל האזורים בגין כל מ"ר מבנה יא. לגבי אדמות חקלאיות בכל תחום שיפוט העירייה אדמת שלחין לכל דונם או חלק ממנו ס.נ. 610 87.83 אדמות בעל כל דונם או חלק ממנו ס.נ. 640 43.90
מטעים, ועצי נוי לא מכוסים, חורשות לכל דונם או חלק ס.נ. 620 115.73 ממנו
אדמה לא מעובדת לכל דונם או חלק ממנו ס.נ. 620 115.73 פרדסים לכל דונם או חלק ממנו ס.נ. 630 32.64
חממות ומשתלות לכל מ"ר או חלק ממנו ס.נ. 650 29.45 מבנה בשטח חקלאי לכל מ"ר או חלק ממנו ס.נ. 960 46.48 יב. לגבי קרקע תפוסה בכל תחום שיפוט העירייה בשטח של ס.נ. 700 56.71 עד 5,000 מ"ר
לכל מ"ר מעל 5000 מ"ר ועד 15,000 מ"ר ס.נ. 700 37.62 לכל מ"ר מעל 15,000 מ"ר ס.נ. 700 22.55
יג. מערכת סולארית הממוקמת על גג נכס: ס.נ. 801 לכל מ"ר שמעל 0.2 דונם ועד 1 דונם ס.נ. 801 0.61 לכל מ"ר שמעל 1 דונם ועד 2 דונם ס.נ. 801 0.31
לכל מ"ר שמעל 2 דונם ס.נ. 801 0.15
מערכת סולארית שאינה ממוקמת על גג נכס:
בשטח של עד 10 דונם ס.נ. 802 2.53
לכל מ"ר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם ס.נ. 802 1.22 לכל מ"ר מעל 300 דונם ועד 750 דונם ס.נ. 802 0.61 לכל מ"ר שמעל 750 דונם ס.נ. 802 0.31
קרקע תפוסה המשמשת למערכת סולארית:
בשטח של עד 10 דונם ס.נ. 803 2.53
לכל מ"ר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם ס.נ. 803 1.22 לכל מ"ר מעל 300 דונם ועד 750 דונם ס.נ. 803 0.61 לכל מ"ר שמעל 750 דונם ס.נ. 803 0.31
יד. מוסדות להשכלה גבוהה, המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, שגודלם מעל 5,000 מ"ר, בכל חלקי
העיר **:
הסיווגים והתעריפים בצו הארנונה יחולו גם בסוג נכס זה, למעט הסיווגים והתעריפים הבאים:
לכל מ"ר מבנה שאינו משמש למסחר או שירותים ס.נ 324 77.11 לכל מ"ר קרקע תפוסה ס.נ 701 13.02
שטחי חניה שאינם בתשלום בין שהם מקורים ובין ס.נ 782 25.63 שאינם מקורים לכל מ"ר
4. תשלום לפינוי אשפה
מחזיק אשר פטור מארנונה כללית על פי חוק יישא בתשלום עבור פינוי אשפה בגובה שליש מהארנונה הכללית שהייתה חלה עליו אלמלא הפטור כאמור.
5. הנחות וזיכויים
א. הנחות מארנונה תוענקנה על פי חוק לסוגי ההנחות המפורטות בנספח מצורף.
ב. למשלמים בהוראות קבע בבנק ו/או בכרטיס אשראי כל תלוש דו חודשי יחולק
לשני תשלומים שווים.
ג. תשלום מראש – המשלם את הארנונה במלואה עד 31.1.2022 יהיה זכאי להנחה
בשיעור של %1 מסכום החיוב.
ד. תשלום ע"י הוראת קבע לבנק – מי שישלם את הארנונה ע"י הוראה בלתי חוזרת
קבועה לבנק יהיה זכאי להנחה בשיעור של %1 מסכום החיוב.
6. השגה וערר על קביעת ארנונה כללית
א. מחזיק רשאי להגיש השגה בפני מנהל הארנונה תוך 90 יום מיום קבלת הודעת
התשלום וזאת מהסיבות הבאות:
1. הנכס אינו מצוי באזור המצוין בהודעת התשלום.
2. נפלה בהודעת התשלום טעות בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש.
3. אינו מחזיק בנכס כמשמעו בסעיפים 1 ו269 לפקודת העיריות.
ב. על החלטת מנהל הארנונה בהשגה ניתן להגיש ערר תוך 30 יום מיום שנמסרה
לו התשובה .
7. המועד החוקי לתשלום הארנונה הכללית הינו ביום 01.01.2022 , מבלי לפגוע במועד זה
ולנוחות האזרחים ניתן לשלם את החיוב הכולל בארנונה ב- 6 תשלומים דו חודשיים צמודים למדד שישולמו בתאריכים:
14/11/2022 ,14/09/2022 ,14/07/2022 ,14/05/2022 ,14/3/2022 ,14/01/2022
8. ארנונה שלא תשולם במועד האמור בסעיף 7 לעיל תישא תשלומי פיגורים כהגדרתם בחוק
הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה ) התש"ם- .1980 * התעריפים כפופים לאישור משרד הפנים
** כפוף לאישור משרד הפנים
שיעורי ההנחות מארנונה
1. מחזיק יקבל הנחה אחת מן ההנחות הנ"ל להן הוא זכאי, לפי ההנחה הגבוהה מבניהן.
2. מתן ההנחה, מותנה בהגשת בקשה בצירוף מסמכים המאמתים את העובדות.
3. המועד האחרון להגשת בקשה להנחה מארנונה הינו 30.10.2022
4. ביטול הנחה – זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת
הכספים עד 31 בדצמבר של אותה שנה תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותתווסף ליתרת הארנונה.
| תנאים למתן הנחה | שיעור הנחה המרבי | הגדרת אוכלוסיית הזכאים | סוג ההנחה |
|---|---|---|---|
| עד 100 מ"ר. הכנסה זו אינה נחשבת למבחן הכנסה | %100 הנחה | אזרח ותיק המקבל קצבת זקנה או שארים בתוספת הבטחת הכנסה או קצבת זקנה לנכה | הנחה לאזרח וותיק |
| עד 100 מר' - חייב להגיש בקשה - הכנסה נמוכה מהשכר הממוצע ו/או בני זוג מפעם וחצי השכר הממוצע | %30 הנחה | אזרח ותיק = אדם שהגיע לגיל פרישה (גבר בן 67 או אישה בת )62 אם הכנסתם נמוכה מהשכר הממוצע במשק או זוג %150 מהשכר הממוצע | |
| עד 100 מ"ר. הכנסה זו אינה נחשבת למבחן הכנסה | %25 הנחה | אזרח ותיק הזכאי לקצבת זקנה, שארים, תלויים או נכים מעבודה | |
| %70 הנחה | מקבלי קצבת סיעוד מביטוח לאומי | ||
| אישור ביטוח לאומי | %80 הנחה | נכה המקבל קצבת אבדן כושר השתכרות בשיעור %75 ומעלה. או מקבל קצבת זקנה שנקבע לו אובדן כושר השתכרות כאמור לצמיתות לפני קבלת קצבת זקנה | נכים |
| אישור ביטוח לאומי/משרד האוצר | %40 הנחה | נכה בעל נכות רפואית של %90 ומעלה | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | נכה הזכאי לתגמולים לפי חוק נכי מלחמה בנאצים | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | גמלת נכות המשולמת ע"י ממשלות גרמניה, הולנד, אוסטריה, בלגיה | |
| עד 100 מ"ר | %33 הנחה | זכאי לקצבה לפי תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) או שהוא מעל גיל 18 ומשתלמת בעדו בשל נכותו גמלה ובלבד שקודם השתלמה בעדו גמלת ילד נכה | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | נכה הזכאי לתגמולים או מענק- נכה צה"ל | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | תגמולים לפי חוק המשטרה/בתי הסוהר (נכים ונספים) | |
| תעודת עיוור | %90 הנחה | עיוור |
להלן טבלה המפרטת את השיעור המרבי להנחות השונות:
| עד 100 מ ר' | %100 הנחה | אסיר ציון | כללי |
|---|---|---|---|
| עד 100 מ"ר. תעודת עולה או אזרח עולה | %90 הנחה | עולה חדש/אזרח עולה למשך 12 חודשים מתוך 24 חודשים בארץ | |
| אישור ביטוח לאומי עד 100 מ"ר | %80 הנחה | עולה התלוי בעזרת הזולת | |
| %66 הנחה | חסיד אומות העולם | ||
| גרוש/ה או שנתיים פרוד/ה אישור על אחזקת ילד או חייל עד גיל 21 | %20 הנחה | הורה עצמאי לילד עד גיל 18 או בן חייל בסדיר או מתנדבת בשירות לאומי עד גיל 21 | |
| אישור משרד הביטחון על תשלום | %20 הנחה | פדוי שבי הזכאי לתשלום לפי החוק | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | תגמולים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה | |
| עד 100 מר' | %100 הנחה | בן משפחה של הרוג מלכות | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %100 הנחה | חייל בשירות חובה עד 4 חודשים לאחר שחרורו | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %100 הנחה | מתנדבת בשירות לאומי / משרת בשירות אזרחי מלא (שירות חלקי %50 הנחה) | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %100 הנחה | הורה של חייל שפרנסתו על החייל | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | ניצולי שואה- אם אינו מקבל סיוע בשכ"ד | |
| עד 70 מר' - עד 4 נפשות, או 90 מר' מעל 4 נפשות | %66 הנחה | זכאי לתגמולים לבן משפחה של חייל שנספה במערכה | |
| אם אינו חייב במקדמות מס הכנסה | לפי זכאות למגורים | פטור לעסק לזכאי הנחות מערכת הביטחון | |
| למעט תקופה הפחותה מ -30 יום | %100 - הנחה עד 6 חודשים | בניין ריק -הנחה לבעל הנכס בלבד אם הוא מחזיק בנכס ריק בתקופה מצטברת עד 6 חודשים | בניין ריק |
| %100 הנחה עד 12 חודשים | מחזיק שהוא הבעל הראשון של בנין חדש ריק שמיום שהסתיימה בנייתו והוא ראוי לשימוש אין משתמשים בו למשך תקופה רצופה של עד 12 חודשים | בנין חדש | |
| עד %70 הנחה | מקבל קצבת הבטחת הכנסה / מזונות (ובתנאי שהחל לקבל את התשלומים לפני ה 1.1.03 ולא חלה הפסקה רצופה של 6 חודשים בזכאותו) | הבטחת הכנסה | |
| עד %70 ת | הכנסה ברוטו של המחזיק בנכס ושל אלה המתגוררים איתו מכל מקור הכנסה שהוא בהתאם לטבלת מבחן הכנסה | מבקש לפי טבלת הכנסה | |
| ע"פ אישור וועדת הנחות | עד %70 הנחה | מחזיק בנכס שהוא נזקק שנגרמו לו הוצאות חריגות גבוהות במיוחד | מבקש נזקק |
בשל טיפול רפואי חד פעמי או
מתמשך, שלו או של בן משפחתו.
או שקרה לו אירוע אשר הביא
להרעה משמעותית בלתי צפויה
במצבו החומרי.
הצבעה:
בעד: 11 חברים
נגד: 0
החלטה:
מליאת המועצה מאשרת, פה אחד, את צו הארנונה הנ"ל לשנת 2022 מבלי להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי לשנת .2022 בנוסף לכך, המליאה מאשרת לבצע הפחתה נוספת של %1 לעומת התעריפים המאושרים לשנת .2021 כמו כן, המליאה מאשרת את הוספת הסיווג החדש למוסדות להשכלה גבוהה כמפורט לעיל ובתעריפים המפורטים בסעיף 3 יד' לצו הארנונה שלעיל, והכל בכפוף לאישור שר הפנים ושר האוצר.
___________________ __________________
גבי חדד- מנכ"ל העירייה יוסי ברודני – ראש העיר