פרוטוקול ועדת הכספים מס' פרוטוקל כספים אישור צו המיסים לשנת 2026

עיר
קרית גת
ועדה
ועדת כספים
קטגוריה
ועדת הכספים
תאריך
12/05/2026
מקור
הקובץ המקורי באתר קרית גת

פתח את קובץ ה-PDF באתר המקור

4

פרוטוקול ועדת כספים

מיום ה', טייז בסיון תשפ'יה (12/6/2025)

1014

השתתפו: | ארצתסון - סגן ראש העיך ויוייר הוועדה

יעקב אפריימוב - משנה לראש העיר וחבר ועדה

לא השתתפו: יגאל ולנברגר - סגן ראש העיר וחבר ועדת

שי זולדן - משנה לראש העיר וחבר ועדה

ראובן אלקבצ - חבר ועדה

צלמן הכטט - חבר ועדה

עופר ראובני - חבר ועדה

משח מלכה - חבר ועדה

מוריה זגורי - חבר ועדה

סדר יום:

1. צו ארנונה לשנת 2026.

סעיף 1: צוארנונה לשנת 2026

החלטה מס' 33/15

א. אישור צו המסים לשנת 2026

41

₪ ₪

ועדת הכספים עודכנה כי ע"פ חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה לחשגוג יעדי התקציב) התשנייג-1992 (להלן: חוק ההסדרים) ותקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות), התשסייז-2007 - שיעור העדכון האוטומטי לשנת 2026 עומד על 1.626% על פי פרסום משרד הפנים (להלן:

העדכון האוטומטי).

מצ'/ב צו המטים המעודכן לשנת 2026;

. ועדת הכספים קיימה דיון בצו הארנונה המעודכן לשנת 2026 וממליצה לאשר את

הצו כולל שיעור העדכון האוטומטי הנייל.

הנחות

בנוסף, ועדת הכספים ממליצה אודות הוראות בעניין תשלום והנחות, כדלקמן:

1.. ועדת הכספים ממליצה לאשר ההנחות המרביוונ על פל תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 (להלן: התקנות), כפי שיותקנו מעת לעת, למעט המפורט להקן.

2. לעניין החלטות ועדת ההנחות - ועדת הכספים ממליצה להטמיך את ועדת

ההנחות להעניק ההנתות בשיעורים על פי שיקול דעתה ולא יותר מהשיעוריס חמירביים הקבועים בתקנות (לרבות בפרק הי ו- ה'1 בתקנות) ו/או בהחלטה זו בנושא ייהנחת נכט ריקיי בסי 5.3 להלן.

25

3. הנחת נכס רי:

לעניין הנחת נכט ריק עפ"י סי 12 ו- 13 בתקנות הסדרים במשק חמדינה (הנחה

מארנונה), התשנייג-1993, מחליטה מועצת העיר, כדלקמן:

א. במנין התקופות המצטברות המנויות להלן, לא תובא בחשבון תקופה

ב.

הפתותה משלושיס ימים שבה עמד הבנין ריק ברציפות:

לא תינתן הנחת נכט ריק, מבלי שתשולם יתרת החוב; ואין באמור בהתלטח זו כדי למעט מחוראות התקנות והתנאים הקבועים בחן.

. ועדת ההנתות תקבע הנחיות לבחינת מתן ההנחה הנייל בהתאט לשיקול

דעתה, לסמכותה ובכפוף לאמור לעיל.

הנחת נכס ריק - למגורים

עד 6 חודשים ראשונים - 100%.

הנחת נכס ריק - לא למגורים

1) נכס ריק שאינו למגורים ושטחו אינו עולה על 80 מ"ר - יהא וכאי

להנחה בשיעורים, כדלקמן :

עד 6 חודשים - 100% ;

2 נכס ריק לא למגורים - ששטתו יותר מ- 80 מ"ר עד 500 מ"ר - יחא

+כאי להנחה בשיעורים, כדלקמן:

עד 6 חודשים בלבד - 50% ;

3) נכס ששטחו מעל 500 מ"ר - 0% הנחה.

הנחת נכט ריק (ט' 12,13 בתקנות) - למחזיק מלאי עסקי של דירות

על אף האמור לעיל בסייק די ו-ה', לא תינתן הנחת נכס ריק למתזיק שהוא קבלן/יוּס המהויק בדירות למגורים כמלאי עסקי למכר ו/או להשכרה ר/או שהוא קבלן משנה של חנייל.

4 מועדים -

בקשה להנתה בארנונה לשנת 2026 תוגש עד לא יאוחר מיום 30/06/2026 ;

למחזיקים ו/או לשינויים חדשים תינתן אפשרות לחגיש בקשה להנחה עד טוף שנת המס.

בקשות לועדת הנחות יש להגיש, לא ?אותר מיום 31/10/2026 .

5. יובחר כי הנחות תינתנה ע"פ הוראות תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה

מארנונה), התשנייג-1993 או ע"פ כל הוראת חיקוק אחרת, ועל פלהם בלבד;

5]

6

מועדים והסדרי תשלומים

ניתן לשלם חיובי הארנונה ב - 6 תשלומים דו חודשיים כל ראשון לתודש אל זוגי בצרוף הפרש הצמדה ללא ריבית.

המשלם בהוראת קבע, חשבונו יגבה בב- 12 תשלומים חודשיים (כל תשלום כאמור לעיל בסעיף 6 יפוצל לשני תשלומים) מידי ראשון לחודש. למשלמים בהוראת קבע דרך ח-ן הבנק תינתן הנחה בשיעור 1% .

למשלם מראש עד לתאריך 31/01/2026 תינתן הנחה בשיעור 1%.

2

/

כב יי

אביחי שלום, עו"ד

מנחל ועדות מועצת העיר

סגן ראש העיר

לו'יר ועדת כספים

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

צו ארנונה לשנת 2026

בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) התשנייג -

2 ולפי כל דין אחר החליטה מועצת העיר בישיבתה מיום 2025/ | / | להטיל בתחום שיפוטה

ארנונה לשנת הכספים 2026 , כדלקמן :

1 הגדרות

141

12

13

14

15

16

17

18

למונחיס המופיעים בהחלטה שלהלן תהיה המשמעות המפורטת בהחלטה זו, ובתנאי שאין סתירה ו/או אי התאמה לדברי החקיקה הרלוונטיים.

ככל שקיימת סתירה ו/או אי התאמה בין נוסת החלטה וו לדברי התקיקה הרלוונטיים, יגברו אלה המופיעים באותם דברי חקיקה.

הארנונה מוטלת על כל הנכסים שבתחום שיפוטה של העירייה.

יישטח מקורה'י -- הינו שטח המקורה מחומר, מכל סוג שהוא.

שטח מבנה / דירה (למגורים)

א. | כולל את כל השטח שבתוך מבנה מגורים לרבות קירות פנים וחוץ, פרוזדוריס,

מטבח, הול, אמבטיה, מקלחת, חדר שירות, מרפסת מקורה, מחסן פרטי, חניה פרטית מקורה, וכן החלק היחסי ברכוש המשותף וכן כל שטח מקורה אחר הצמוד לדירה או שאינו במוד לה אולם משמש את המחציק בדירה.

ב. | שטח הקרקע שאינו נכלל בהגדרה הנייל בסעייק אי ושעיקר שימושו עס ייהדירה"י

כחצר או כגינה או לכל צורך אחר של אותה דירה - יהיה פטור מייארנונה'י.

שטח מבנה שאינו למגורים

א. כולל את כל השטח בו מתנהל העסק או אמור להתנהל בו בכל המקומות ובכל

המפלסים ולרבות קירות פנים וחוצ, משרדים, ארכיוניס, גלריות, שטחי אחסנה מקורים, מרתפים, מקלטים, מדרגות, חדרי שירות, מרפסת מקורה, וכן החלק היחסי ברכוש המשותף וכל שטח מקורה אחר צמוד או שאינו צמוד, אולם משמש את המחזיק בנכס.

ב. | שטח הקרקע שאינו נכלל בהגדרה הנייל בסעייק א' ושעיקר שימושו עם היימבנה

שאינו למגוריסיי כחצר או כגינה או לכל צורך אחר יחויב בארנונה לפי תעריף של קרקע תפוסה.

רכוש משות

כל חלקי הבית המשותף חוץ מן התלקיס המהווים חלק משטת הדירה או המבנה שאינו

למגורים.

סבבה

שטח מקורה ללא קירות או שיש לו עד שתי דפנות.

שטח מקורה שיש לו מעל לשתי דפנות ייכלל בהגדרה המפורטת בסעיף 1.5.

קרקע תפוסה

כל קרקע שבתחום העירייה שמותזקת ו/או משמשת לצורכי המחזיק ללא מבנים עליה ואינה אדמה חקלאית.

1

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

19

צו ארנונה לשנת 2026

מרכזים מסחריים

1 מרכז מסחרי א' -

הרחובות וכן כל השטח שביניהם :

רח' הגפן - מפינת הרימון עד פינת שדי לכיש.

שדי לכיש - מפינת המלאכה ועד פינת שדי העצמאות.

שדי העצמאות - מפינת שדי לכיש ועד פינת רחי רחבת הגבעונית.

רח'י הרימון - מפינת שדי העצמאות-משעול הסייפן ועד פינת רח' הגפן.

וכו השכונות החדשות

2 מרכז מסחרי בי -

הרחובות וכן כל השטח שביניהם :

דרך הדרום בקטע שבין פינת רחי שבעת המינים ועד פינת רחי חשוון (לרבות ישראל פולק 1).

שדי לכיש - בקטע שבין דרך הדרום ועד פינת רחוב הגפן.

רח' הגפן - מפינת שדי לכיש עד פינת רח' שבעת המינים.

רחי שבעת המינים - מפינת רח' הגפן ועד פינת רחי דרך הדרום.

3 מרכז מסחרי ג' -

שדרות מלכי ישראל מפינת שדרות גת ועד פינת הגבורה.

שדרות מלכי ישראל פינת הגבורה ועד רחוב אלכסנדרוני.

שדרות גת פינת מלכי ישראל ועד רחוב התייל האלמוני.

4 מרכז מסחרי ד -

השטח שבין שדי אגוז רח' סטרומה רח' אדוריים ושדי מלכי ישראל.

0 דירה ו/או בנין המשמש לעסק ולמגוריס יחויב באופן יחסי עבור החלק

המשמש כעסק בנפרד ועבור החלק המשמש למגורים בנפרד, כל בהתאם לשיעורים שנקבעו.

1 י'קניון'י - מרכו קניות, עסקים ובילוי.

2 ייאדמה חקלאיתיי - כמשמעותה בסעיף 269 לפקודות העיריות.

יימבנה חקלאייי - מבנה של קבע הנמצא על אדמה חקלאית ומשמש לצורכי חקלאות.

3 י'מחסן/ מרכז לוגיסטייי - שטח מבנה שאינו למגורים ומשמש לאחסנה בלבד ובתנאי

שהינו יחידה עצמאית נפרדת ואינו משרת ייעסק סמוך'י.

4 ייהשכונות החדשותיי - השכונות מצפון לכביש 35 וממערב לכביש 40.

5 ייקרקע תפוסה למפעל פלדהיי - מפעל למוצרי פלדה, המשמשים כחומר גלס למפעלים /

בתי מלאכה אחרים, בו סה"כ שטח הנכס (שטח בנוי וקרקע תפוסה) הינו 4,000 מ"ר לפחות.

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

צו ארנונה לשנת 2026

2 ארנונה כללית שתשולם ע''י המחזיקים לפי סוגי הנכסים המפורטים שלהלן (הארנונה תשולם בגין כל שטח הנכס לפי תעריף אחיד, למעט חלקי הנכס לגביהם נקבע להלן

במפורש תעריף מיוחד):

פרטים קוד סכום

הנכס לשנה

למ'יר

בשיית

מבנה / דירה למגורים

(לרבות בתי אבות) -

צמודי קרקע 11 1.093

דירות עד 100 מ"ר 102 1.03

דירות מעל 100 מ"ר 13 1.3

שטחים משותפיסם בבנין מגורים 14 13

חניונים (ללא תשלום) למגורים בבית משותפים 155 1.56 מבנה / דירה למגורים בשכונות החדשות

(לרבות בתי אבות) -

צמודי קרקע 11 8

דירות עד 100 מ"ר 112 8

דירות מעל 100 מ"ר 153 8

שטחים משותפים בבנין מגורים 1164 1.06

חניונים (ללא תשלום) למגורים בבתים משותפים 115 1.04

מבנים ושטחים אחרים שאינם למגורים

22 משרדים, שירותים ומסחר

לרבות מתקני חשמל, תחנות אוטובוס, מסעדות, בתי

קולנוע, תחנות דלק, חנויות, רשתות שיווק, דוכנים, מרכולים ובתי מרקחת, ולמעט בנקים וחברות ביטוח.

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

צו ארנונה לשנת 2026

2 לסוגי עסקים דלהלן :

221

וכני ביטוח, משרדים לרואי חשבון / הנהלת חשבונות, עורכי דין, אדריכלים, מהנדסים, הנדסאים והנדסאי בנין, סוכנות נסיעות, בתיייס לנהיגה, למחשבים ולשרותי מחשב, משרדים לשירותי הובלה ו/או הסעה, משרדים למתן שירותי השכרה ו/או מכירה ו/או תיווך נדליין, תחנות פייס וספורטוטו, בתי מרקחת, מרפאות שיניים, בתי קפה ומסעדות.

פרטים קוד סכום לשנה

הנכס | למ"רבש'ית

במרכז מסחרי אי 22 2.2

במרכז מסחרי בי 12 28752

במרכז מסחרי גי 3 224.99

במרכו מסחרי די 1 19846

בכל שטח העיר למעט מרכזים מסחריים 1 18125

22

אסמים לאיסוף תבואה 3 10878

23

מאפיות 4 15523

224

לא רלוונטי

25

בתי מסחר לחומרי בניין ואינסטלציה, לחומרי חשמל, לחומרי חקלאות, ציוד, הדברה

במרכז מסחרי אי 7 26747

במרכז מסחרי בי 7 28752

במרכז מסחרי גי 8 23770

במרכו מסחרי די 39| 209.77

בכל שטח העיר למעט מרכזים מסחריים 6 19160

26

סוכנויות לאספקת גו לבישול, תחנות דלק, סיכה,

שמנים ורחיצת 108 6

בכל שטח העיר

2207

סנוקריס, משחקיות, מועדוני לילה וריקודיס.

בכל שטח העיר 9 27923

28

אולמות אירועים בכל שטח העיר 0 13851

22.9

אולמות תרבות פנאי 0 138.51

עיריית קריית גת

23

24

25

26

צו ארנונה לשנת 2026

3 לא למגורים -אחר:

01) ע8110ק1 סותטז/ת

משרדים, שירותים ומסחר שלא פורטו בסעיפי המשנה של סעיף 2.2

כדלהלן:

פרטים

- מרכז מסחרי א'י+ בי לכל מייר

- מרכז מסחרי גי לכל מייר

- מרכז מסחרי די לכל מייר

- בכל שטח השיפוט (למעט מרכזים מסחריים)

4 תתנות השנאה ומתקני השנאה

תחנות השנאה ומתקני השנאה , בכל האזורים לכל מייר

5 מתקנים לשאיבה ואגירת מים

כולל השטח המגודר בכל האזורים לכל מייר

6 מתקני שידור וקליטה

מבנים המשמשים למתקני שידור וקליטה לכל מייר

קרקע תפוסה המשמשת למתקני שידור וקליטה לכל מייר 7 עבור החלק היחסי ברכוש המשותף במבנה בקניון

228 רשת שיווק - לרבות חנויות זכיינים

9 מוקד שירות טלפוני - בכל גודל בכל שטתי העיר

מוסדות בנקאיים וחברות ביטות

(לרבות ארכיוניהס, בכל שטת העיר לכל מייר

תעשיה

עד 5,000 מ"ר - לכל מייר

מעל 5,000 מ"ר ועד 10,000 מ"ר - לכל מייר נוסף

מעל 10,000 מ"ר - לכל מייר נוסף

בתי מלו

(לרבות בתי הארחה , אכסניות)

בכל שטח השיפוט, לכל מייר

בתי מלאבת

(לרבות מוסכים) לכל מייר

1

54

202

200

204

21

211

2

5

2566

יו

100

25

11

(1

1

1

סכום

לשנה

למי'ר

בש'יתח

1-07

11.06

16

15

184

19

22.3

1.2

20.00

2.2

14048

1.10

(8

117

1171

13

100.20

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

צו ארנונה לשנת 2026

1 ספכבות

תחויבנה בתעריף ארנונה מלא עפ"י סיווג הנכס העיקרי 2 54.27 המפורט בצו, למעט סככות במלאכה זעירה

קוד סכום

פרטים הנכס לשנה

למייר

בש''יח

7 אדמות חקלאיות

41 מעובדות - לכל דונם 1 7565

2 בלתי מעובדות - לכל דונם 102 3905

8 קרקע תפוסת

לכל מייר, בכל שטח העיר 1 4081

2.1 קרקע תפוסה למפעל פלדה 0 1720

29 קרקע תפוסה במפעל עתיר שטת

קרקע תפוסה המוחזקת בידי המפעל שתחום עיסוקו אינו

ייצור חשמל, מים, ביוב או בוק אס מתקיים בו כל אלה :

א. שטח הקרקע התפוסה ביחד עס השטח הבנוי המוחזקים

בידי המפעל בתחום השיפוט הוא 400 דונם לפחות.

ב. השטח הבנוי של המפעל אינו עולה על מחצית משטח

הקרקע התפוסה המוחזק בידי המפעל. לעניין וח -

יישטח בנוייי - לרבות סככות, מכלים, שנאים ומתקנים

ייבוקיי - כהגדרתו בחוק הבזק, התשמייב - 1982

בכל שטח השיפוט, לכל מייר 2 592

0 קרקע תפוסה המשמשת לעריכת אירועים 9 | 4514

1 חניונים

בין אס מקורה ובין שאינו מקורה ואשר החניה בו נעשית בתמורת תשלום בכל שטח השיפוט, לכל מייר 3 48664

2 מבנה חקלאי

לכל מייר, בכל שטח העיר 5 54.05

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

צו ארנונה לשנת 2026

1 מערכת סולארית

3 מערכת סולארית על גג נכס, בכל שטח העיר

לכל מייר שמעל 0.2 דונם ועד 1 דונם 21

לכל מייר שמעל 1 דונם ועד 2 דונם 21

לכל מייר שמעל 2 דונם 21

מערכת סולארית שאינה על גג נכס, בכל שטח העיר

לכל מייר עד 10 דונם 32

לכל מייר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם 442

לכל מייר שמעל 300 דונם ועד 750 דונם 22

לכל מייר שמעל 750 דונם 42

קרקע תפוסה למערכת סולארית, בכל שטח העיר 5

לכל מייר עד 10 דונם 5

לכל מייר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם 5

לכל מייר שמעל 300 דונם ועד 750 דונם 5

לכל מייר שמעל 750 דונם

4 נכסים אחרים

לכל סוגי הנכסים שלא פורטו לעיל, בכל שטח השיפוט,

לכל מייר 944

1 גלריות

5 שטת גלריה בכל נכס שאינו למגורים,

בכל שטח השיפוט לכל מייר 23

1 מחסן / מרכז לוגיסטי 10

6

3. מועדי והסדרי תשלומים

764

%|8

16

205

146

64

%=8

2.05

16

6

%|030

3

10.00

16

1 ניתן לשלם חיובי הארנונה ב - 6 תשלומים דו חודשיים כל ראשון לחודש אי זוגי בצרוף

הפרשי הצמדה ללא ריבית.

2 המשלם בהוראת קבע, חשבונו יגבה ב - 12 תשלומים חודשיים (כל תשלום כאמור לעיל בסעיף 3.1 יפוצל לשני תשלומים) מידי ראשון לחודש. למשלמים בהוראת קבע דרך חשבון

הבנק תינתן הנחה בשיעור 1% .

3 למשלס מראש עד לתאריך 31/01/2026 תינתן הנחה בשיעור 1%.

4. השגות ועררים

להלן הוראות מחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית) התשלייו - 1976 .

1 א. מי שחוייב בתשלום ארנונה כללית רשאי תוך תשעים ימים מיום קבלת הודעת

התשלום להשיג עליה לפני מנהל הארנונה על יסוד טענה מטענות אלו :

1. הנכס שבשלו נדרש התשלום אינו מצוי באזור כפי שנקבע בהודעת התשלום.

2. נפלה בהודעת התשלום שמשיגיס עליה טעות בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש בו.

7

עיריית קריית גת )01 ע8110ק1 סותטז/ת

112

13

צו ארנונה לשנת 2026

3. הוא אינו מחזיק בנכס כמשמעותו בסעיפים 1 ו- 269 לפקודת העיריות.

4. היה הנכס עסק כמשמעותו בסעיף 8(ג) לחוק הסדרים התשנייג-שהוא אינו בעל

שליטה או שחוב הארנונה הכללית בשל אותו הנכס נפרע בידי המחציק בנכס.

. אין באמור בחוק זה להסמיך את מנהל הארנונה או את ועדת הערר לדון או להחליט

בטענה שמעשה המועצה של הרשות המקומית בהטלת הארנונה או בקביעת סכומיה היה נגוע באי חוקיות שלא כאמור בפסקאות (1) עד (3) של סעייק (א).

. על אף האמור בסעייק (א) ו- (ב) מי שחוייב בתשלום ארנונה כללית ולא השיג תוך המועד

הקבוע על יסוד טענה לפי סעייק (א) (3) רשאי בכל הליך משפטי ברשות ביהמייש, להעלות טענה כאמור, כפי שהיה רשאי להעלותה אילולא חוק וּה.

. מנהל הארנונה ישיב למשיג תוך שישים יום מיום קבלת ההשגה.

. לא השיב מנהל הארנונה תוך שישים יום - ייחשב הדבר כאילו החליט לקבל את ההשגה,

זולת אס האריכה ועדת הערר, תוך תקופה זו, את מועד מתן התשובה, מטעמים מיוחדים שיירשמו, ובלבד שתקופת ההארכה לא תעלה על שלושיסם יום.

. הרואה עצמו מקופח מתשובת מנהל הארנונה על השגתו רשאי, תוך שלושים יום מיום

שנמסרה לו התשובה, לערור עליה לפני ועדת ערר.

ב. על החלטת ועדת ערר רשאים העורר ומנהל הארנונה לערער לפני בית המשפט לעניינים

מינהליים.

בכבוד רב,

כפיר סויסה

ראש עיריית קרית גת

ועדת כספים - הנחות לשנת 2026

א. הנחות

ואילו ההוראות בעניין תשלום ארנונה והנחות, כדלקמן:

1. ועדת הכספים ממליצה לאשר ההנחות המרביות על פי תקנות הסדרים במשק

המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 (להלן: התקנות), כפי שיותקנו מעת לעת, למעט המפורט להלו.

2. לעניין החלטות ועדת ההנחות - ועדת הכספים ממליצה להסמיך את ועדת

ההנחות להעניק ההנחות בשיעורים על פי שיקול דעתה ולא יותר מהשיעוריס המירבייס הקבועים בתקנות (לרבות בפרק הי ו- ה'1 בתקנות) ו/או בהחלטה זו בנושא ייהנחת נכס ריקיי בסי 1.3 להלן.

3. הנחת נכס ריק :

לעניין הנחת נכס ריק עפ"י ס' 12 ו- 13 בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה

מארנונה), התשנייג-1993, מחליטה מועצת העיר, כדלקמן:

א. במנין התקופות המצטברות המנויות להלן, לא תובא בחשבון תקופה

הפחותה משלושים ימים שבה עמד הבנין ריק ברציפות.

א.1 הנחת נכס ריק (סעיפים 12,13 לתקנות) לשוכר נכס למגורים/לא למגורים -

לא תינתן אלא באישור בעלי הנכס.

ב. לא תינתן הנחת נכס ריק, מבלי שתשולם יתרת החוב; ואין באמור בהחלטה

זו כדי למעט מהוראות התקנות והתנאים הקבועים בהן.

ג. ועדת ההנחות תקבע הנחיות לבחינת מתן ההנחה הנייל בהתאם לשיקול

דעתה, לסמכותה ובכפוף לאמור לעיל.

ד. הנחת נכס ריק - למגורים

עד 6 חודשים ראשונים - 100%.

ה. הנחת נכס ריק - לא למגורים

1 נכס ריק שאינו למגורים ושטחו אינו עולה על 80 מ"ר - יהא וכאי

להנחה בשיעורים, כדלקמן :

עד 6 חודשים - 100%;

2) נכס רים לא למגורים - ששטחו 81 מ"ר עד 500 מ"ר - יהא וכאי

להנחה, כדלקמן:

עד 6 חודשים בלבד - 50%;

3) נכס ששטחו מעל 500 מ"ר - 0% הנחה.

ו. הנחת נכס ריק (ס' 12,13 בתקנות) - למחזיק מלאי עסקי של דירות

על אף האמור לעיל בסייק די ו-הי, לא תינתן הנחת נכס ריק למתזיק שהוא קבלן/יום המחזיק בדירות למגורים כמלאי עסקי למכר ו/או להשכרה ו/או שהוא קבלן משנה של הנייל.

ועדת כספים - הנחות לשנת 2026

4. מועדים -

בקשה להנחה בארנונה לשנת 2026 תוגש עד לא יאוחר מיום 31/10/2026 ;

למחזיקים חדשים, תינתן אפשרות להגיש בקשה להנחה עד סוף שנת המס.

בקשות לועדת הנחות יש להגיש, לא יאוחר מיום 31/10/2026 .

5. יובהר כי הנחות תינתנה ע''פ הוראות תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה),

התשני/ג-1993 או ע"פ כל הוראת חיקוק אחרת, ועל פיהם בלבד;

ב. מועדים והסדרי תשלומים

2 ניתן לשלם חיובי הארנונה ב - 6 תשלומים דו חודשיים כל ראשון לחודש אי זוגי בצרוף הפרשי הצמדה ללא ריבית.

3. המשלם בהוראת קבע, חשבונו יגבה ב - 12 תשלומים חודשיים (כל תשלום כאמור לעיל

בסעיף 2 יפוצל לשני תשלומים) מידי ראשון לחודש. למשלמים בהוראת קבע דרך ח-ן הבנק תינתן הנחה בשיעור 1% .

4. למשלס מראש עד לתאריך 31/01/2026 תינתן הנחה בשיעור 1%.