צווי ארנונה · 31/12/2023

עיר
קרית מוצקין
תאריך
31/12/2023
מקור
הקובץ המקורי באתר קרית מוצקין

פתח את קובץ ה-PDF באתר המקור

י"ט בטבת תשפ"ד

31 דצמבר 2023

עיריית קריית מוצקין

הודעה בדבר צו הארנונה לשנת 2024

הארנונה הכללית לשנת 2024 (לתקופה 31.12.2024 – )01.01.2024 תהיה כלהלן:

ארנונה כללית

.1מבנים המשמשים למגורים .3מרכזי נופש

הארנונה בשקלים (ולפי אזורים) מבנים 166.41 ₪/מ"ר

אזור – א' 59.89 ₪/מ"ר בריכות 94.62 ₪/מ"ר

אזור – ב' 50.46 ₪/מ"ר קרקע תפוסה 40.59 ₪/מ"ר

בתי אבות 59.89 ₪/מ"ר

.2מבנים אחרים - עסקים .4תחנות דלק

שטח היחידה עד 20 מ"ר 258.45 ₪/מ"ר לרבות כל שטח בנוי, שטחי מסחר ושירותים נלווים,

מ-21 מ"ר עד 30 מ"ר 210.72 ₪/מ"ר רציפי משאבות, סככות, מבני עזר, מתקנים ומיכלים,

מ-31 מ"ר עד 50 מ"ר 161.32 ₪/מ"ר וכן כל שטח נוסף שאינו מקורה המשמש את תחנת

מ-51 מ"ר עד 70 מ"ר 117.21 ₪/מ"ר הדלק כגון: שטחי כניסה, יציאה, מעבר וחנייה.

מ-71 מ"ר עד 100 מ"ר 88.78 ₪/מ"ר כל שטחי תחנת הדלק כאמור יחויבו ב-399.66 ₪/מ"ר

מעל 100 מ"ר 220.66 ₪/מ"ר לשנה.

מלאכה ותעשיה 138.29 ₪/מ"ר קרקע תפוסה בתחום תחנת הדלק ב-55.45 ₪ /מ"ר לשנה.

בנקים 1,528.67 ₪/מ"ר

קרקע תפוסה 22.33 ₪/מ"ר

אחרים 220.66 ₪/מ"ר .5 חניונים

שטח חניה בתשלום יחויב ב-71.78 ₪ /מ"ר לשנה.

שטח חנייה הצמוד לעסק והמשמש אותו באופן בלעדי,

יחויב בהתאם לסיווג העיקרי בו מחויב העסק.

1. מועדים לתשלום

תשלום מראש – ניתן לשלם מראש עד 31/1/2024 וזאת ללא הפרשי הצמדה.

תשלום תקופתי- תשלומים דו-חודשיים שיישאו הפרשי הצמדה בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה תש"ח .)1980

2. הנחות ארנונה

א. הנחות תינתנה עפ"י ובהתאם להוראותיהן של תקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), כפי שהן בתוקף

במועד פרסום הצו.

פירוט ההנחות יתפרסם באתר האינטרנט של העירייה וניתן לקבל עותק במחלקת הגביה.

ב. כל המבקש הנחה ימלא טופס בקשה להנחה אליו יצרף אישורים ומסמכים כנדרש בתקנות להוכחת זכאותו.

את הבקשה בצרוף האישורים והמסמכים יש להגיש עד ליום 31/5/24 י"א בסיוון תשפ"ג.

לאחר מועד זה הנחה שתאושר תינתן מיום הגשת הבקשה.

ג. ביטול הנחה- זכאי להנחה שלא פרע את יתרת הארנונה במלואה, לאחר הנחה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד

ליום 31 לדצמבר של אותה שנה, תתבטל ההנחה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה .

3. ערר על קביעת הארנונה

מי שחויב בתשלום ארנונה כללית, רשאי תוך 90 יום מיום קבלת הודעת התשלום להשיג עליה בפני מנהל הארנונה על יסוד טענה מטענות אלה:

א. .1 הנכס שבשלו נדרש התשלום אינו מצוי באזור כפי שנקבע בהודעת התשלום.

2. נפלה בהודעת התשלום שמשיגים עליה טעות בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש בו.

3. הוא אינו מחזיק בנכס כמשמעותו בסעיפים 1 +269 לפקודת העיריות.

ב. .1 מנהל הארנונה ישיב למשיג תוך 60 יום מיום קבלת ההשגה.

2. לא השיב מנהל הארנונה תוך 60 יום – ייחשב הדבר כאילו החליט לקבל את השגה, זולת אם האריכה ועדת הערר,

תוך תקופה זו, את מועד מתן התשובה מטעמים מיוחדים שיירשמו, ובלבד שתקופת הארכה לא תעלה על 30 יום.

ג. .1 הרואה עצמו מקופח בתשובת מנהל הארנונה על השגתו, רשאי תוך 30 יום מיום שנמסרה לו התשובה, לערער עליה

לפני ועדת הערר.

2. על החלטת ועדת הערר רשאים העורר ומנהל הארנונה לערער לפני בית המשפט המחוזי שבאזור שיפוטו נמצא

תחום הרשות המקומית. הערעור יוגש תוך 30 יום מיום מסירת החלטה לעורר.

.3הגשת השגה אינה פוטרת מתשלום הארנונה (סכום שאינו במחלוקת).

בקרית מוצקין כל תושב נחשב ! עדי שטרנברג

מ"מ וסגן ראש העיר