פרוטוקול ועדת מליאה שלא מן המנין מס' 7
לשכת ראש המועצה
- 1 -
פרוטוקול מישיבת מליאת המועצה שלא מן המניין 07/24
שהתקיימה ביום 27/06/2024
נוכחים: דני עברי (יו"ר, ראש המועצה), אחמד עלי סואעד (ס. ראש המועצה, סלאמה), אסף אברהמי (ס. ראש המועצה, גילון),
אמיר אביב (כמון), דן בבלי (חרשים), חני בן שימול (אשחר), אמיר בשן (הר חלוץ), אורן ג'וליאן (לבון), רונן גל (מעלה צביה),
אבי גרבובסקי (הררית), דיאב יונס דיאב (דמיידה), אופיר ויצמן (יובלים), משה'לה זילברשטיין (מנוף), תלם חורין (כישור),
מירב טלר (מורשת), פבל טריפונוב (מכמנים), נלי כהן (שכניה), אביתר לוי (מורן), מיכל מינצר (טל-אל),
מיקי מלך (מצפה אבי"ב), חוסיין נעים (ערב אל נעים), סעדה ניקולא (ראס אל עין), זיאד סואעד (כמאנה), חוסיין סואעד
(חוסנייה), יהודית סלע (קורנית), אראל עוזיאל (יודפת), חיים ריס (שורשים), דפנה שני אופק (פלך).
חסרים: אילן בלוך (רקפת), ליאור דינרמן (אשבל), יריב המאירי (אבטליון), תמר ויינר (תובל), אורה זיגלמן (עצמון),
רמה טויג (יעד), חיים כץ (צורית), נורית צ'סניק שקד (לוטם).
משתתפים נוספים: מירב בן-דע (מנכ"לית), לימור ברק (גזברית), דודו דהן (מבקר המועצה), עו"ד קובי קורין (יועמ"ש).
המליאה שלא מן המניין נפתחה ע"י ראש המועצה, דני עברי, בהתאם לסדר היום, כפי שנשלח לחברות/ים לפני הישיבה ומפורט להלן:
הצגת צו הארנונה לשנת 2025
לימור ברק, גזברית המועצה, פירטה לחברות/י המליאה את ההחלטות העומדות בפניהן/ם כחלק מאישור צו הארנונה 2025 המצורף כנספח א'.
לימור ציינה כי בשנה שבה לא מתקיימות בחירות לרשויות המקומיות, יש לאשר את צו הארנונה של השנה הבאה, עד ליום 1 ביולי של השנה שלפניה.
1. אישור צו הארנונה 2025
בהתאם לסעיפים 7 ו- (9ב) לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) התשנ"ג – ,1992 שיעור עדכון הארנונה בכל שנה יעשה באופן אוטומטי ומחייב חוקית, על פי נוסחה קבועה.
בהתאם לנוסחה זו, שיעור עדכון הארנונה המחייב לשנת 2025 לעומת תעריפי הארנונה שאושרו בשנת 2023 הינו %,5.29 כפי שפורסם על ידי משרד הפנים ("טייס אוטומטי").
חברות/י מליאת המועצה התבקשו לאשר את צו הארנונה לשנת 2024 בתוספת העדכון האוטומטי המחייב בשיעור %5.29.68 מתעריפי .2024
בעד: ,28 נמנע: ,0 נגד: .0
2. אישור מתן הנחות בארנונה 2025
ד.נ. משגב 2017900 | טל. 04-9902312 | פקס. 04-9902391 | www.misgav.org.il
אבטליון | אשבל | אשחר | גילון | דמיידה | הר-חלוץ | הררית-יחד | חוסנייה | חרשים | טל-אל | יובלים | יודפת | יעד | כישור | כמאנה | כמון | לבון | לוטם | מורן | מורשת | מכמנים | מנוף | מעלה צביה | מצפה אבי"ב | סלאמה | עצמון (שגב) | ערב אל-נעים | פלך | צורית | קורנית | ראס אל-עין | רקפת | שורשים | שכניה | תובל | אזורי תעשיה: פארק תעשיות משגב, בר לב | מרכזי שירותים: מרכז קהילתי משגב, משגב
לשכת ראש המועצה
- 2 -
א. גזברית המועצה הסבירה כי נכון להיום טרם אושרו תקנות ההסדרים בועדת הכספים של הכנסת, וטרם פורסמו
ההנחיות בדבר גובה ההנחות בארנונה. לפי ההנחיות, אין שינוי בכללים למתן ההנחות ובשיעורן ל- ,2024 פרט לטבלת ההכנסה לנפש שתתעדכן על-פי התקנות לכשיפורסמו.
ב. הכללים למתן הנחות בארנונה ובכלל זה מתן הנחות רטרואקטיביות, וכן פירוט ההנחות והפטורים השונים, הועברו לעיון
חברות/י המליאה טרם הישיבה.
ג. חברות/י מליאת המועצה מתבקשות/ים לאשר את מתן הנחות בארנונה בשיעורים המקסימליים הקבועים בחקיקה,
ובכלל זה הנחות שנקבעו בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 (להלן: "התקנות")
למעט
ביחס להנחות המפורטות להלן:
• הנחה בשיעור %2 למשלמים את הארנונה השנתית במזומן מראש (תקנה 13 לתקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות מקומיות), תשס"ז-.2007
• הנחה בשיעור %2 לתשלום בהוראת קבע (תקנה 13 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-.)1993
• הנחה לתעשייה חדשה (תקנה 14 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-.)1993 הנחה זו מתייחסת למחזיק בבנין המשמש לתעשייה חדשה, באזורים מוכי אבטלה, תכליתה עידוד תעשייה חדשה ליצירת מקורות תעסוקה, בהתייחס לשיעור האבטלה ברשות. ביטול ההנחה נובע מן העובדה כי באופן כללי ולאורך שנים לא נעשה שימוש בסעיף זה, בשל כך שמשגב אינה מגיעה לשיעורי האבטלה הגבוהים לצורך הכללתה כרשות המזכה בהנחה זו.
הנחות ביחס לתקנות אלו לא יינתנו, וזאת משנת 2021 ואילך.
ג. בקביעת שיעור ההנחה על פי המבחנים שבתקנות, תהא המועצה רשאית להתחשב במצבו החומרי של המחזיק.
ד. כמו כן, המליאה מתבקשת לאשר את מתן ההנחות עד השיעור המקסימלי המותר למתן הנחה בוועדת ההנחות, וזאת
לפי שיקול דעתה של הוועדה.
בעד: ,28 נמנע: ,0 נגד: .0
בברכה,
דני עברי
ראש המועצה
רשמה:
מירב בן-דע, מנכ"לית המועצה.
ד.נ. משגב 2017900 | טל. 04-9902312 | פקס. 04-9902391 | www.misgav.org.il
אבטליון | אשבל | אשחר | גילון | דמיידה | הר-חלוץ | הררית-יחד | חוסנייה | חרשים | טל-אל | יובלים | יודפת | יעד | כישור | כמאנה | כמון | לבון | לוטם | מורן | מורשת | מכמנים | מנוף | מעלה צביה | מצפה אבי"ב | סלאמה | עצמון (שגב) | ערב אל-נעים | פלך | צורית | קורנית | ראס אל-עין | רקפת | שורשים | שכניה | תובל | אזורי תעשיה: פארק תעשיות משגב, בר לב | מרכזי שירותים: מרכז קהילתי משגב, משגב
| כפי שפורסם על ידי משרד הפנים ("טייס אוטומטי"). לשנת 2024 הוגשה בקשה להעלאה חריגה ולשינוי סיווג. במידה ותאושר הבקשה, התעריפים יעודכנו בהתאם | |
|---|---|
| לשנת 2024 הוגשה בקשה להעלאה חריגה ולשינוי סיווג. במידה לאישור שיינתן למועצה, ועליהם יוחל שיעור העדכון לשנת .2025 |
גזברות המועצה
לכבוד 2 יוני,2024
חברות/י מליאת המועצה
שלום רב,
הנדון: צו ארנונה לשנת 2025
מוגש לעיונכן/ם חומר רקע לקראת אישור צו הארנונה לשנת 2025 בישיבת המליאה שתתקיים בתאריך 27/6/24
רקע:
בהתאם לסעיפים 7 ו- (9ב) לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) התשנ"ג –
,1992 שיעור עדכון הארנונה בכל שנה יעשה באופן אוטומטי על פי נוסחה קבועה.
בהתאם לנוסחה זו, שיעור עדכון הארנונה לשנת 2025 לעומת תעריפי הארנונה שאושרו בשנת 2024 הינו %5.29
כפי שפורסם על ידי משרד הפנים ("טייס אוטומטי").
להלן רשימת ההחלטות הנדרשות:
פרק :1 אישור צו הארנונה לשנת :2025
בהתאם לצו הארנונה המאושר לשנת ,2024 כולל התעריפים לאחר אישור הבקשה החריגה אם תאושר, ובתוספת העדכון האוטומטי בשיעור %5.29 (עמודים .)2-8
פרק :2 הנחות ארנונה לשנת :2025
נכון להיום טרם אושרו תקנות ההסדרים בועדת הכספים של הכנסת וטרם פורסמו ההנחיות בדבר גובה ההנחות בארנונה. לפי ההנחיות, אין שינוי בכללים למתן ההנחות ובשיעורן ל- ,2024 פרט לטבלת ההכנסה לנפש שתתעדכן על-פי התקנות לכשיפורסמו.
מובאים לאישור הכללים למתן הנחות הארנונה ,2025 והכללים למתן הנחות רטרואקטיביות, כפי שמפורטים בהמשך (עמודים .)9-17
בברכה,
לימור ברק
מנהלת הגזברות והארנונה
ד.נ. משגב 2017900 | טל. 04-9902305 | פקס. 04-9902335 | WWW.MISGAV.ORG.IL
אבטליון | אשבל | אשחר | גילון | דמיידה | הר-חלוץ | הררית-יחד | חוסנייה | חרשים | טל-אל | יובלים | יודפת | יעד | כישור | כמאנה | כמון | לבון | לוטם | מורן | מורשת | מכמנים | מנוף | מעלה צביה | מצפה אבי"ב | סלאמה | עצמון (שגב) | ערב אל-נעים | פלך | צורית | קורנית | ראס אל-עין | רקפת | שורשים | שכניה | תובל | אזורי תעשיה: פארק תעשיות משגב, בר לב | מרכזי שירותים: מרכז קהילתי משגב, משגב
| אזור ד' (תרדיון) | אזור ג' (א. תעשיה בר -לב) | אזור ב' (מחוץ לישובים) | אזור א' (תחום | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| א(תזוחרו אם' ישובים) | ||||||||||||||||||
| יש(תוחביוםם ) | ||||||||||||||||||
| ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | סיווג | מס' סידורי | ס | ||||||||
| שמ""חר/ | שמ""חר/ | שמ""חר / | סמידסור' י | |||||||||||||||
| מבני מגורים | 1 | |||||||||||||||||
| 44.13 | 31 | 44.13 | 64 | 44.13 | 31 | 44.13 | 1 | מבנה מגורים | 1.1 | |||||||||
| 44.13 | 32 | 44.13 | 65 | 44.13 | 32 | 41.26 | 2 | מבנה עזר למגורים | 1.2 | |||||||||
| 41.84 | 33 | 41.84 | 66 | 41.84 | 33 | 41.84 | 3 | בתי אבות | 1.3 | |||||||||
| משרדים, שירותים ומסחר | 2 | |||||||||||||||||
| 103.72 | 34 | 122.13 | 67 | 103.72 | 34 | 103.72 | 4 | משרדים, שירותים ומסחר, לרבות מבנים המשמשים כמסעדות, בתי קפה, חנויות, רשתות שיווק, דוכנים, מרכולים, לרבות שטחים מרוצפים או סלולים בלתי מקורים, סניפי דואר וסוכנויות דואר בהם ניתנים שירותים לציבור | 2.1 | |||||||||
| 103.72 | 35 | 108.04 | 68 | 103.72 | 35 | 103.72 | 5 | מתקני חשמל, תחנות אוטובוס, בתי קולנוע, בתי מרקחת, למעט בנקים | 2.2 | |||||||||
| 103.72 | 62 | 108.37 | 69 | 103.72 | 62 | 103.72 | 85 | מכוני מים, מאגרים, בריכות מים, תחנות שאיבה, מאגרי מים פתוחים | 2.3 | |||||||||
| 103.72 | 63 | 122.13 | 84 | 103.72 | 63 | 103.72 | 22 | תחנות דלק | 2.4 | |||||||||
| 103.72 | 91 | 110.55 | 70 | 103.72 | 91 | 103.72 | 90 | בנינים המשמשים לשידור ו/או קליטה, תחנה לשידור טלביזיה בכבלים לרבות שטח עליו מוצבים אנטנות וצלחות קליטה בכל רחבי הרשות | 2.5 | |||||||||
| בנקים וחברות ביטוח | 3 | |||||||||||||||||
| 551.42 | 36 | 621.35 | 71 | 551.42 | 36 | 551.42 | 6 | בנקים וחברות ביטוח | 3.1 |
02 יוני 2024
צו הארנונה הכללית לשנת 2025
צו הארנונה לשנת 2025 הינו בהתאם לתעריפים צו הארנונה לשנת ,2024 ובתוספת שיעור העדכון של %,5.29 בהתאם לסעיף (9ב) לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), התשנ"ג-.1992
א. כללי
1. שטחו של הנכס לחיוב בארנונה יקבע לפי שטחו המדויק במ"ר.
2. הסכומים מתייחסים לשנת המס כולה.
3. לשנת 2024 הוגשה בקשה להעלאה חריגה ולשינוי סיווג , במידה ותאושר הבקשה, התעריפים יעודכנו
בהתאם לאישור שיינתן למועצה, ועליהם יוחל שיעור העדכון לשנת .2025
ב. אזורי מיסוי
1. אזור א': נכסים מכל סוג שהוא הנמצאים בתחום שיפוט ישובים.
2. אזור ב': נכסים מכל סוג שהוא הנמצאים מחוץ לתחום שיפוט ישובים, למעט אזורי
התעשיה בר-לב ופארק תעשיות משגב (תרדיון).
3. אזור ג': נכסים מכל סוג שהוא הנמצאים בתחום אזור תעשיה בר-לב.
4. אזור ד': נכסים מכל סוג שהוא הנמצאים בתחום אזור תעשיה תרדיון.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 1 מתוך 16
| אזור ד' (תרדיון) | אזור ג' (א. תעשיה בר -לב) | אזור ב' (מחוץ לישובים) | אזור א' (תחום | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| א(תזוחרו אם' ישובים) | ||||||||||||||||||
| יש(תוחביוםם ) | ||||||||||||||||||
| ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | סיווג | מס' סידורי | ס | ||||||||
| שמ""חר/ | שמ""חר/ | שמ""חר / | סמידסור' י | |||||||||||||||
| תעשיה | 4 | |||||||||||||||||
| 61.06 | 37 | 63.48 | 72 | 61.06 | 37 | 45.04 | 7 | מבנים לתעשייה לרבות מפעלי בניה ובתי תוכנה וכל מבנה אחר המשמש לתעשייה ואינו מפורט באחד הסעיפים האחרים. | 4.1 | |||||||||
| 37.33 | 28 | 37.33 | 28 | 37.33 | 28 | 37.33 | 28 | חממות באזורי תעשיה | 4.2 | |||||||||
| 30.67 | 60 | 30.67 | 73 | 30.67 | 60 | - | 86 | מחצבות | 4.3 | |||||||||
| בתי מלון | 5 | |||||||||||||||||
| 47.94 | 38 | 55.36 | 74 | 45.60 | 38 | 45.60 | 8 | מבני תיירות המשמשים כמלון, פנסיון, בית הבראה או קיט, נופש וספורט לרבות בתי הארחה, אכסניות | 5.1 | |||||||||
| מלאכה | 6 | |||||||||||||||||
| 61.06 | 39 | 71.89 | 75 | 61.06 | 39 | 61.06 | 9 | מבנים המשמשים למלאכה לרבות מוסכים ומחסני מוסכים, נגריות, מסגריות | 6.1 | |||||||||
| אדמה חקלאית | 7 | |||||||||||||||||
| 0.01 | 40 | 0.01 | 76 | 0.01 | 40 | 0.01 | 10 | אדמה חקלאית מכל סוג שהוא כמשמעותה בס' 269 לפקודת העיריות | 7.1 | |||||||||
| קרקע תפוסה | 8 | |||||||||||||||||
| 23.15 | 44 | 28.90 | 77 | 23.15 | 44 | 4.81 | 14 | קרקע תפוסה כמשמעותה בסעיף 269 לפקודת העיריות | 8.1 | |||||||||
| - | 4.41 | 78 | - | - | קרקע תפוסה המשמשת למנחת תעופה | 8.3 | ||||||||||||
| 0.74 | 175 | - | - | 0.74 | 175 | 0.74 | 174 | קרקע תפוסה המוחזקת בידי חברת תשתית כמרווח ביטחון, סמוך לקווי תשתית | 8.4 | |||||||||
| 7.77 | 45 | 7.77 | 79 | 7.77 | 45 | 5.35 | 15 | קרקע תפוסה מפעל עתיר שטח | 9.1 | |||||||||
| 26.40 | 24 | 26.40 | 25 | 26.40 | 24 | 17.60 | 23 | קרקע תפוסה המשמשת לעריכת אירועים | 9.2 | |||||||||
| - | 194 | - | 194 | - | 194 | - | 194 | קרקע תפוסה המשמשת למערכת סולארית | 9.3 | |||||||||
| 2.87 | 2.87 | 2.87 | 2.87 | בשטח של עד 10 דונם | ||||||||||||||
| 1.43 | 1.43 | 1.43 | 1.43 | לכל מ"ר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם | ||||||||||||||
| 0.73 | 0.73 | 0.73 | 0.73 | לכל מ"ר שמעל 300 דונם ועד 750 דונם | ||||||||||||||
| 0.37 | 0.37 | 0.37 | 0.37 | לכל מ"ר שמעל 750 דונם | ||||||||||||||
| חניונים | 10 | |||||||||||||||||
| 26.40 | 46 | 26.40 | 80 | 26.40 | 46 | 17.60 | 16 | חניונים, בין אם מקורה ובין שאינו מקורה ואשר החניה בו נעשית תמורת תשלום. | 10.1 |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 2 מתוך 16
| אזור ד' (תרדיון) | אזור ג' (א. תעשיה בר -לב) | אזור ב' (מחוץ לישובים) | אזור א' (תחום | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| א(תזוחרו אם' ישובים) | ||||||||||||||||||
| יש(תוחביוםם ) | ||||||||||||||||||
| ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | ש"ח/ מ"ר | קוד | סיווג | מס' סידורי | ס | ||||||||
| שמ""חר/ | שמ""חר/ | שמ""חר / | סמידסור' י | |||||||||||||||
| מבנה חקלאי | 11 | |||||||||||||||||
| - | 47 | - | 81 | - | 47 | - | 17 | מבנה חקלאי למעט חממות | 11.1 | |||||||||
| 2.59 | 2.59 | 2.59 | 2.59 | עד 100 מ"ר ראשונים | ||||||||||||||
| 1.25 | 1.25 | 1.25 | 1.25 | מ: 101 עד 500 מ"ר הבאים | ||||||||||||||
| 0.74 | 0.74 | 0.74 | 0.74 | מ: 501 עד 1000 מ"ר הבאים | ||||||||||||||
| 0.51 | 0.51 | 0.51 | 0.51 | מ: 1001 עד 2000 מ"ר הבאים | ||||||||||||||
| 0.25 | 0.25 | 0.25 | 0.25 | כל מ"ר מעל 2001 | ||||||||||||||
| 0.36 | 48 | 0.36 | 82 | 0.36 | 48 | 0.36 | 18 | חממות, בין בנוי בבניה קשיחה ובין בבניה ארעית | 11.2 | |||||||||
| נכסים אחרים | 12 | |||||||||||||||||
| 47.94 | 49 | 47.94 | 83 | 47.94 | 49 | 34.94 | 19 | בריכות שחיה- שטח בריכת המים ומבני העזר לרבות שטחים מרוצפים או סלולים בלתי מקורים | 12.1 | |||||||||
| מערכת סולארית | 13 | |||||||||||||||||
| - | 195 | - | 195 | - | 195 | - | 195 | מערכת סולארית הממוקמת על גג נכס | 13.1 | |||||||||
| 0.73 | 0.73 | 0.73 | 0.73 | לכל מ"ר שמעל 0.2 דונם ועד 1 דונם | ||||||||||||||
| 0.37 | 0.37 | 0.37 | 0.37 | לכל מ"ר שמעל 1 דונם ועד 2 דונם | ||||||||||||||
| 0.18 | 0.18 | 0.18 | 0.18 | לכל מ"ר שמעל 2 דונם | ||||||||||||||
| - | 196 | - | 196 | - | 196 | - | 196 | מערכת סולארית שאינה ממוקמת על גג נכס | 13.2 | |||||||||
| 2.87 | 2.87 | 2.87 | 2.87 | בשטח של עד 10 דונם | ||||||||||||||
| 1.42 | 1.42 | 1.42 | 1.42 | לכל מ"ר שמעל 10 דונם ועד 300 דונם | ||||||||||||||
| 0.73 | 0.73 | 0.73 | 0.73 | לכל מ"ר שמעל 300 דונם ועד 750 דונם | ||||||||||||||
| 0.37 | 0.37 | 0.37 | 0.37 | לכל מ"ר שמעל 750 דונם |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 3 מתוך 16
ג. מועדי ותנאי תשלום, תשלום פיגורים והנחות:
1. מועד תשלום הארנונה לשנת 2025 הינו .15.2.2025 עד תאריך זה יישאו התשלומים הפרשי הצמדה בלבד
(מדד בסיס )10/2021 . לא תינתן הנחה על תשלום ארנונה שנתית מראש.
2. לסכום שלא ישולם עד המועד ליום ,15.2.2025 יתווספו תשלומי פיגורים ריבית והצמדה בהתאם להוראת
חוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלום החובה) תש"ם-.1980
3. למרות האמור לעיל, תאפשר המועצה לשלם את הארנונה בהסדר תשלומים של 6 תשלומים דו-חודשיים.
התשלומים יישאו הפרשי הצמדה כחוק. תשלום על פי הסדר זה, שלא שולם תוך 30 ימים מהמועד שנקבע לשילומו, ישולם בתוספת תשלומי פיגורים. לא תינתן הנחה על תשלום באמצעות הוראת קבע.
4. לתושבים בעלי הוראת קבע בלבד יוכלו לשלם את הארנונה ב-12 תשלומים חודשיים, צמודים למדד בהתאם
לחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה), תש"ם-.1980
בכבוד רב,
דני עברי
ראש מועצה אזורית משגב
/https://www.misgav.org.il
עמוד 4 מתוך 16
נספחים לצו הארנונה לשנת 2025
נספח א': השגה וערר על חיוב ארנונה
השגה:
1. מי שחייב בתשלום ארנונה כללית רשאי תוך 90 יום, מיום קבלת הודעת התשלום, להשיג עליה בפני מנהל
הארנונה על יסוד טענה מטענות אלה:
.I הנכס שבשלו נדרש התשלום אינו מצוי באזור כפי שנקבע בהודעת התשלום.
.II נפלה טעות בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש בו.
.III הוא אינו מחזיק בנכס כמשמעותו בסעיפים 1 ו- 269 לפקודת העיריות.
.IV היה הנכס עסק כמשמעותו בסעיף (8ג) לחוק הסדרים התשנ"ג– שהוא אינו בעל שליטה או שחוב הארנונה הכללית בשל אותו הנכס נפרע בידי המחזיק בנכס.
2. על מנהל הארנונה להשיב להשגה תוך 60 יום מיום קבלת ההשגה.
ערר על קביעת מנהל הארנונה:
1. ניתן לערור תוך 30 יום מיום קבלת תשובת מנהל הארנונה לועדת ערר של הרשות המקומית.
2. על החלטת ועדת הערר ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המנהלי שבאזור שיפוטו נמצא תחום הרשות
המקומית, במועדים הקבועים בחוק.
נספח ב': מדדים לקביעת החיוב בארנונה
חיוב הארנונה הוא שנתי (מינואר עד דצמבר) ונקבע לפי אזור המס, השימוש ושטח הנכס.
1. אזור המס - מועצה אזורית משגב נחלקת לארבעה אזורים:
• אזור א' בתוך תחום הועד המקומי;
• אזור ב' מחוץ לתחום הועד המקומי.
• אזור ג' אזור התעשייה בר-לב.
• אזור ד' אזור התעשייה תרדיון (פארק תעשיות משגב).
2. השימוש - התעריפים לחיוב נקבעים על פי השימוש בנכס (מגורים, משרדים ומסחר, תעשיה וכו').
3. שטח הנכס
.I כללי
1. יחידת שטח פרושה כל מטר רבוע שלם, בדיוק של שתי ספרות לאחר הנקודה העשרונית.
2. שטח המבנה יכלול את כל השטח המקורה, לרבות קירות חיצוניים ופנימיים (ברוטו -
ברוטו), חדרי מגורים, חדרי שירות, יציעים, מרפסות, חדרי מדרגות, מרתפים, חדרי כניסה, מחסן המשמש את הבניין, מקלט או ממ"ד.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 5 מתוך 16
.II מבנים המשמשים למגורים
1. מבנה מגורים: כל חלקי המבנה למעט החלקים המפורטים בסעיפים 2 ו- 3 להלן, יציע או
גלריה בעלי פתחים חיצוניים בגובה 1.80 מטר ומעלה, מרתף בגובה 1.80 מטר ומעלה, עובי קיר עד 25 ס"מ.
2. מבנה עזר: מרפסת מקורה בעלת שלושה קירות ומעלה, כניסה מקורה בעלת שלושה קירות
ומעלה, חניה מקורה, חדר הסקה ומחסן שאינו חלק אינטגרלי מיחידת המגורים והכניסה אליו הנה בנפרד, סככות ומבואות הסגורים בשלושה קירות ומעלה, חללי גג או גלריה עם פתחים בשימוש בגובה עד 1.80 מטר, מרתף בגובה עד 1.80 מטר.
3. חלקים במבנה שאינם נכללים בחיוב לארנונה: קירות בעובי מעל 25 ס"מ (לא יחוייב החלק
העולה על 25 ס"מ), חללים ו/או קומה אטומה - ללא פתחים ושאינם בשימוש עפ"י הדין, מרפסות פתוחות (שני קירות ומטה) מקורות ושאינן מקורות, לול או שובך יונים שבשטח חצר הבית המשמשים כחיות מחמד ושאינם משמשים כעסק מסחרי, כניסה לא מקורה.
.III מבנים שאינם משמשים למגורים:
1. שטח המבנה: כולל את כל השטח הבנוי של המבנה, עפ"י מידות חוץ, בכל הקומות, לרבות
מעברים, מסדרונות, מחסנים, מרפסות, חדרי שירותים, חניה מקורה, סככה וכל מבנה עזר המשמש או המיועד לשמש את המחזיק ו/או המבנה העיקרי, בין אם אלה מהווים מבנה אחד או מס' מבנים ובין שאלה מצויים במפלס אחד או במס' מפלסים.
2. קרקע תפוסה: כל קרקע שאינה אדמה חקלאית ואשר משתמשים בה ומחזיקים בה לא יחד
עם המבנה.
.IV עסקים בבתי מגורים:
מבנה המיועד למגורים אשר משמש בחלקו כעסק, ושיש לו כניסה נפרדת יחויב בארנונה על פי סוג השימוש.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 6 מתוך 16
נספח ג': פטורים והנחות
הנחות בארנונה על הנכסים עליהם מוטלת הארנונה לפי צו זה ינתנו בהתאם להוראות החוק ובכפוף לאישור
מליאת המועצה.
כללים וקריטריונים להנחות בארנונה לשנת 2025
מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים כאחד
הערות כלליות:
1. בחקיקה (ובעיקר בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 "התקנות") נקבעו
סוגי ההנחות בארנונה, שיעורי ההנחה המרביים והתנאים למתן ההנחות.
2. מליאת המועצה מאשרת מתן הנחות בארנונה בשיעורים המקסימאליים הקבועים בחקיקה ובכלל זה
הנחות שנקבעו בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 (להלן: "התקנות"), למעט ביחס להנחות המפורטות להלן:
א. הנחה בשיעור %2 עבור תשלום ארנונה שנתית מראש (תקנה 13 לתקנות הסדרים במשק
המדינה (ארנונה כללית ברשויות מקומיות), תשס"ז-.)2007
ב. הנחה בשיעור %2 עבור תשלום בהוראת קבע (תקנה 3 לתקנות הסדרים במשק המדינה
(הנחה בארנונה), תשנ"ג-.)1993
ג. הנחה לתעשיה חדשה (תקנה 14 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה),
תשנ"ז-.)1993
הנחות ביחס לתקנות אלו לא יינתנו, וזאת משנת 2021 ואילך.
3. כן אישרה מליאת המועצה, מתן הנחות עד השיעור המקסימאלי המותר למתן הנחה בועדת ההנחות,
וזאת לפי שיקול דעתה של הועדה.
4. בקשות להנחה בארנונה, יש להגיש עד 31.3 של כל שנה, לגבי אותה שנה, וכן לשנה קודמת.
הגשה מה- 1.4-31.12 - ההנחה תעודכן מה-1 לחודש ההגשה לאותה שנת מס.
מועד ההגשה הינו מועד מסירת המסמך האחרון הנדרש להוכחת הזכאות.
5. בהתאם להוראה בסעיף 20 לתקנות:
"לא תינתן הנחה לפי תקנות אלה אלא אם כן שולמה יתרת הארנונה הכללית שהוטלה על הנכס באותה שנת כספים בתשלום אחד מראש, בהוראת קבע או לפי הסדר תשלומים אחר להנחת דעתה של הרשות המקומית."
לכן, לא תיבדק הזכאות להנחה בארנונה של נישומים שקיימת להם יתרת חוב ארנונה כאמור בגין הנכס בגינו מבוקשת ההנחה, אלא אם כן הוסדר החוב במלואו בתשלום אחד או בהסדר תשלומים שתאשר המועצה.
6. בהתאם להוראה בסעיף 16 לתקנות, נישום שזוכה בהנחה בארנונה, ולא שילם אחד או יותר מן
התשלומים השוטפים לאותה שנה ועד ליום ה- 31 בדצמבר של אותה שנה, תבוטל לו ההנחה.
7. הנחה בארנונה ניתנת לשנת כספים קלנדרית אחת ולכן על נישום הזכאי להנחה להגיש בקשה להנחה
בתחילת כל שנה.
8. מחזיק הזכאי ליותר מהנחה אחת בגין דירת מגורים, יקבל את ההנחה הגבוהה מבין ההנחות להן הוא
זכאי (תקנה 17 לתקנות).
9. זכאי להנחה המחזיק ביותר מנכס אחד, יקבל הנחה אך ורק לנכס אחד (תקנה 17 לתקנות).
10. הנחה תינתן לזכאי רק עבור דירה שבה הוא מתגורר בפועל, בתנאי שהזכאי רשום במרשם התושבים
בכתובת זו וחשבון הארנונה על שמו, אלא אם המציא אישור על כך שאינו מקבל הנחה בישוב בו הוא רשום במרשם התושבים
11. תושב שיש ברשותו נכס או נכסים ברשות/יות נוספת/ות צריך להציג אישור על סיום ההנחה או אישור
על אי קבלת הנחה ברשות ממנה עבר.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 7 מתוך 16
12. זכאי ביטוח לאומי, משרד הביטחון, נכי רדיפות הנאצים ומשרתי מילואים פעילים – ההנחות ניתנות
ומעודכנות על פי רשימות המתקבלות במועצה מהגופים השונים. באחריות הזכאים לוודא קבלת ההנחה בתחילת כל שנה, ולפנות לגזברות, במידה ולא ניתנה הנחה מכל סיבה שהיא.
13. בקשה להנחה או פטור בארנונה יש להגיש לגזברות המועצה על גבי טופס בקשה, כשהוא מלא וחתום על
ידי מבקש ההנחה ומצורפים אליו המסמכים הנדרשים להוכחת הזכאות. הטופס נמצא באתר האינטרנט של המועצה ובמשרדי הגזברות.
לא תיבדק זכאות להנחה בבקשות להן לא צורפו כל המסמכים הנדרשים להוכחת הזכאות.
14. מחזיק שנקבע כי הינו זכאי להנחה, מכל סיבה שהיא, והעילה להנחה או לפטור בוטלה או השתנתה,
מחובתו לדווח ללא דיחוי לגזברות המועצה.
15. הגשת בקשה להנחה אינה דוחה את מועד התשלום המלא הנדרש מהמחזיק, ולא יהיה בה כדי לעכב
הליכי אכיפה כחוק.
16. הקריטריונים להנחה בארנונה מפורסמים באתר האינטרנט של המועצה וכן ניתן לקבלם במחלקת
הגזברות.
17. לכל בקשה להנחה, חובה לצרף: צילום תעודת זהות עם כתובת מעודכנת כולל ספח (זאת בנוסף
למסמכים הנדרשים ספציפית בהתאם להנחה המבוקשת).
18. על מנת לחסוך למבקשי ההנחה את הצורך בהגעה לביטוח לאומי להשגת אישורים הנדרשים לבחינת
הזכאות להנחה, ניתן לחתום על 'טופס ויתור סודיות לביטוח לאומי', המצורף לטופס הבקשה להנחה .
כל המתגוררים בבית מעל גיל 18 צריכים לחתום על טופס ויתור הסודיות . מבקש הנחה שיבחר לא לחתום על טופס זה, יצטרך לפנות בעצמו לביטוח הלאומי לקבלת האישורים הדרושים להוכחת זכאותו להנחה.
19. המסמכים הנדרשים בפניה לבקשת הנחה בארנונה, על-פי מבחן הכנסה (מצב כלכלי) ובפניה לעדת
הנחות,
הם כלהלן:
o טופס בקשה לקבלת הנחה בארנונה (נמצא באתר האינטרנט של המועצה ובמשרדי הגזברות).
o צילום תעודת זהות במלואה (על כל ספחיה).
o שכיר: צילום טפסי 106 ו/או תלושי שכר לחודשים ,10-12/2024 של כל המתגוררים בנכס מעל גיל ,18 מכל מקומות העבודה בהם עבדו בשנת 2024 + פרוט תנועות של כל חשבונות הבנק, לחודשים -10 12/2024 .
o עצמאי: שומת מס הכנסה שנתית אחרונה שבידו + תדפיסי בנק של חודשים אוקטובר-דצמבר של שנת שומת המס שהוגשה.
יובהר לגבי עצמאי, שלא ניתן לקבל, עם אותה שומת מס, הנחה ביותר משנה קלנדרית אחת.
o מסמכים על הכנסות מכל מקור הכנסה שהוא, ובכלל זה: משכורת, פנסיה, גמלה, תרומה, מילגה, תמיכה, הכנסה משכר דירה, פיצויים, תשלומים שהמוסד לביטוח לאומי משלם, אישור שנתי על רווחי הון מניירות ערך ומכשירים פיננסיים (טופס ,)867 וכיוצ"ב, של הפונה ושל המתגוררים עימו מעל גיל .18
20. המועצה האזורית משגב רשאית לבדוק ולאמת כל בקשה, בכל האמצעים העומדים לרשותה בחוק,
לרבות הצלבת נתונים עם גורמים שונים כגון רשויות נוספות וביצוע חקירה.
21. בכל מקרה של סתירה ו/או אי התאמה בין האמור במסמך זה לבין כל דין, תגברנה הוראות כל דין.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 8 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | הגבלה מרבית של מ"ר | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מספר.. | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|---|
| המבקש הינו בגיל המתאים. מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הומצא אישור רשמי מן המוסד נותן הגמלה. | עד 100 מ"ר | עד %25 | (2א)(()1א) | אזרח ותיק שאינו מקבל גמלת הבטחת הכנסה ומקבל: קצבת זקנה קצבת שארים קצבת תלויים קצבת נכות בשל פגיעה בעבודה |
| המבקש מחזיק בנכס. המבקש בגיל המתאים. שסך כל הכנסותיו, מכל מקור שהוא, אינו עולה על %100 מהשכר הממוצע במשק כפי שפורסם לאחרונה לפני מועד ההגשה. במידה וגרים בדירה יותר מאזרח ותיק אחד, רק אם סך כל הכנסות המתגוררים באותה הדירה, מכל מקור שהוא, אינו עולה על %150 מהשכר הממוצע במשק. הגשת בקשה בכתב חתומה על ידו. הצהרה של המבקש על הכנסותיו, מכל מקור שהוא. בחישוב ההכנסה לצורך בחינת הזכאות להנחת אזרח ותיק, אין להביא בחשבון את קצבת הילדים, קצבת זקנה, קצבת שאירים וגמלת ילד נכה כהכנסה. (לפי סעיף 12ה לחוק ההסדרים) או תשלום לאומן לפי חוק אומנה לילדים, התשע"ו -2016 | עד 100 מ"ר | %30 | סעיף (9ג) לחוק אזרחים ותיקים, תש"ן 1989 | אזרח ותיק העומד בקריטריונים על פי חוק אזרחים ותיקים (מותנה במבחן הכנסה) |
| המבקש הנו בגיל המתאים. מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הומצא אישור רשמי מן המוסד נותן הגמלה. | עד 100 מ"ר | עד %100 | 2 (א)(()1ב) | אזרח ותיק המקבל גמלת הבטחת הכנסה ומקבל: קצבת זקנה קצבת שארים קצבת תלויים קצבת נכות בשל פגיעה בעבודה |
| המבקש הנו בגיל המתאים. מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הומצא אישור רשמי מן המוסד נותן הגמלה. | עד 100 מ"ר | עד %100 | סעיף 2 לתקנות האזרחים הותיקים (הטבות לאזרח ותיק שמקבל קצבת זקנה לנכה), התשע"ב-2011 | אזרח ותיק המקבל קצבת זקנה לנכה |
| תיאור ההנחה |
|---|
| תיאור ה הנחה |
להלן ריכוז ההנחות מארנונה לשנת 2025
הנחה תינתן על פי הקריטריונים המפורטים להלן ובשיעורים הבאים:
/https://www.misgav.org.il
עמוד 9 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | הגבלה מרבית של מ"ר | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מספר.. | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|---|
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה . הומצא אישור רשמי מן המוסד לביטוח לאומי . | עד %80 | 2 (א)()2 | נכות אי כושר- נכה הזכאי לקצבה חודשית מלאה כמשמעותה בסעיף 127 לו' לחוק הביטוח, אשר ודרגת אי כושר השתכרותו היא בשיעור 75 אחוזים ומעלה . נכה שטרם קבלת קיצבת הזיקנה, נקבעה לו לצמיתות דרגת אי -כושר השתכרות בשיעור %75 ומעלה לפי סעיף 127 לו לחוק הביטוח. | |
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה נמסרו מסמכים להוכחת זכאות מכל מקור שהוא כגון: מס הכנסה, ביטוח לאומי, משרד העבודה וכד'. | עד %40 | 2 (א)()3 | נכות רפואית – נכה אשר דרגת נכותו הרפואית המוכחת על פי כל דין, היא בשיעור %90 ומעלה, או מי שטרם קבלת קצבת הזקנה נקבעה לו נכות, כאמור. | |
| ההנחה תינתן לאסיר ציון שהמציא אישור שזכאי לתגמול לפי דוח ביטוח לאומי כאשר יצוין בדוח נושא 1 קוד .17 המציא אישור שקיבל 6 חודשים הבטחת הכנסה. | עד 100 מ"ר | %100 | מכח חוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם התשנ"ב- 1992 | אסיר ציון |
| המבקש אינו זכאי להבטחת הכנסה. המבקש מחזיק בנכס. הומצא אישור בקשה מביטוח לאומי בדוח נושא 7 קוד ,17,18,28 הוגשה בקשה חתומה . | עד 4 נפשות עד 70 מ"ר. מעל 4 נפשות עד 90 מ"ר. | עד %66 | 2 (א)(()4א) | |
| המבקש מחזיק בנכס. הומצא אישור מתאים המוכיח את הזכאות לגמלה. הוגשה בקשה חתומה. | עד 4 נפשות עד 70 מ"ר מעל 4 נפשות עד 90 מ"ר. | עד %66 | 2 (א)(()4ב) | גמלת נכות בשל רדיפת הנאצים: מקבל גמלת נכות לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, תשי"ז .1957 |
| 2 (א)(()4ג) | מקבלי גמלת ממשלת גרמניה ((BEG | |||
| 2 (א)(()4ד) | מקבלי גמלה ממשלת הולנד ((OFG | |||
| 2 (א)(()4ה) | מקבלי גמלה ממשלת אוסטריה ((WUV | |||
| 2 (א)(()4ו) | מקבלי גמלה ממשלת בלגיה לפי החוק הבלגי משנת 1957 | |||
| * הוצגה אסמכתא מביטוח לאומי המכיר בו כנכה נפגעי נאצים ומקבל קצבה או לחילופין יופיע בדוחות ביטוח לאומי. | עד 70 מ"ר בלבד | עד %66 | מכח חוק התוכנית להגדלת גמלאות הבטחת הכנסה לקשישים נזקקים ולסיוע לניצול שואה | ניצולי שואה ששהו במחנה ריכוז, בגטו או במחנה שעבדו בו בפרך אשר לא קיבלו קצבה חודשית בקשר לנרדפותם עד כה |
| תיאור ההנחה |
|---|
| תיאור ה הנחה |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 10 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | הגבלה מרבית של מ"ר | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מספר.. | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|---|
| התשס"ח - 2008 | ||||
| הוצג מסמך המאשר קבלת קצבה בגין קרן .2 | עד 70 מ"ר בלבד | עד %66 | ניצולי שואה שמקבלים קצבה לפי ההסכם בין ועידת התביעות לבין גרמניה הידוע בשם "הסכם קרן 2" אשר לא קיבלו הנחה בארנונה עד כה | |
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה נמסרו מסמכים להוכחת זכאות. | עד %90 | 2 (א)()5 | עיוור הנושא תעודת עיוור | |
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה נמסרו מסמכים להוכחת זכאות. למשך 12 חודשים מתוך 24 חודשים שמיום הירשמו במרשם אוכלוסין כעולה. | עד 100 מ"ר. | עד %90 | 2 (א)(()6א) | עולה |
| 2 (א)(()6ב) | אזרח עולה | |||
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה נמסרו מסמכים להוכחת זכאות. | עד %80 | 2 (א)(6א) | עולה התלוי בעזרת הזולת | |
| מחזיק בנכס למשך 12 חודשים מתוך 36 חודשים מהיום בו הגיע לישראל אחרי חודש מאי .2000 מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה (נמסרו מסמכים להוכחת זכאות. | עד 100 מ"ר. | עד %90 | 2 (א)(6ב) | איש צד"ל |
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הומצא אישור רשמי מן המוסד נותן הגמלה. | עד %70 | 2 (א)(()7ג) | גמלת סיעוד לפי פרק ו' לחוק הביטוח | |
| בהתאם לטבלת הכנסה (בתוספת הראשונה בתקנות) ובהתאם למפורט בתקנה 2 (א)()8 הוגשה בקשה חתומה | בהתאם לטבלת הכנסה ()3 | 2 (א)()8 | הנחה על פי מבחן הכנסה ( )3 | |
| המבקש מחזיק בנכס. אישור מרשות הזיכרון "יד ושם". הוגשה בקשה חתומה | עד %66 | 2 (א)()9 | חסיד אומות עולם | |
| המבקש מחזיק בנכס נשוא הבקשה. הוגשה בקשה חתומה נמסרו מסמכים להוכחת זכאות. | עד %20 | (2א)()10 | הורה עצמאי - כהגדרתו בחוק סיוע למשפחות שבראשן הורה עצמאי, תשנ"ב 1992 או - הורה המטפל באופן עצמאי בילד המתגורר איתו ומשרת בפועל בשרות סדיר, או מתנדבת בשירות הלאומי, וגילו/ה אינו עולה על 21 שנה. | |
| גיל הילד עד גיל 18 (או מעל גיל ,18 ובלבד שקיבל גמלה זו לפני הגעתו לגיל .)18 | עד 100 מ"ר | עד %33 | (2א)()11 | מקבלי גמלה לילד/ה נכה (לרבות ילד במשפחה אומנה של המחזיק בנכס) |
| תיאור ההנחה |
|---|
| תיאור ה הנחה |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 11 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | הגבלה מרבית של מ"ר | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מספר.. | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|---|
| מחזיק בנכס נשוא הבקשה. אישור וועדה בדבר הכרה כפדוי שבי לצורך זכאות לתשלום לפי חוק תשלומים לפדויי שבי, התשס"ה-2005 | עד %20 | (2א)()12 | פדוי שבי | |
| הגדרת חייל מילואים פעיל: מי שעשה לפחות 20 ימי שירות מילואים מצטברים, בתקופה של 3 שנ ים או לחילופין חייל מילואים שטרם מלאו לו 3 שנים לשחרור וביצע 14 ימי שירות מילואים בתקופה של שנה או שנתיים צמודות אחת לשנייה. בחינת הזכאות נעשית ע"י משרד הבטחון, ולעומדים בקריטריונים מונפקת "תעודת משרת מילואים פעיל" ההנחה הינה עבור חיוב ארנונה למגורים בלבד. | עד %5 | 3 (ו) | חייל מילואים פעיל | |
| החייל הוא המחזיק בנכס או דייר משנה. הומצאו אישורים מתאימים. הומצא אישור שפרנסת המשפחה תלויה בחייל. | עד 4 נפשות לגבי 70 מ"ר מעל 4 נפשות לגבי 90 מ"ר | 14ה ()1 | פטור חיילים | |
| %100 | 14 ה ()1 (א) | חייל בשירות סדיר עד תום 4 חודשים מיום שחרורו | ||
| %100 | 14 ה ()1 (ב) | הורה של חייל בשרות סדיר שפרנסתו על החייל. | ||
| %100 | 14 ה ()1 (ג) | מתנדבת בשירות לאומי - כל עוד היא משרתת | ||
| * הומצא אישור מאת המפקח מטעם משרד הרווחה | %100 | 14 ה ()1 (ד) | * משרת בשירות אזרחי מסלול מלא (משך השירות הנו 40 שעות שבועיות בממוצע בתקופה של 12 חודשים) | |
| הומצא אישור של מנהלת השירות האזרחי - לאומי | %100 | 14 ה ()1 (ו) | *משרת בשירות אזרחי - ביטחוני כל עוד הוא משרת | |
| * הומצא אישור מהמנהל או מי מטעמו לפיו הוא משרת בשירות אזרחי - חברתי כהגדרתו בחוק שירות לאומי-אזרחי. * על המבקש להמציא למח' הגביה אישור לפיו הוא משרת בשירות אזרחי- חברתי לפחות 30 שעות בממוצע במשך שנתיים כל עוד הוא משרת | %75 | 14 ה (1א) | * משרת בשירות אזרחי- חברתי המשרת 30 שעות שבועיות בממוצע במשך 24 חודשים - כל עוד הוא משרת | |
| * הומצא אישור מהמנהל או מי מטעמו לפיו הוא משרת בשירות אזרחי - חברתי כהגדרתו בחוק שירות לאומי-אזרחי. * על המבקש להמציא למח' הגביה אישור לפיו הוא משרת בשירות אזרחי- חברתי לפחות 20 שעות בממוצע במשך שלוש כל עוד הוא משרת | %50 | 14ה ()3 (ג) | *משרת בשירותי אזרחי-חברתי - המשרת 20 שעות שבועיות בממוצע במשך 36 חודשים - כל עוד הוא משרת | |
| *הומצא אישור מאת המפקח מטעם משרד הרווחה. *הוגשה בקשה חתומה | %50 | 14 ה ()3 (א) | * משרת בשירות אזרחי במסלול מפוצל (משך השירות הנו 20 שעות שבועיות בממוצע בתקופה של 24 חודשים) - כל עוד הוא משרת |
| תיאור ההנחה |
|---|
| תיאור ה הנחה |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 12 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | הגבלה מרבית של מ"ר | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מספר.. | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|---|
| *הומצא אישור מאת המ0קח מטעם ראש מנהלת השירות האזרחי לאומי | עד 4 נפשות לגבי 70 מ"ר מעל 4 נפשות לגבי 90 מ"ר | %100 | 14ה (()1ה) | *משרת בשירות האזרחי המשרת במסלול מלא (משך השירות הנו 40 שעות שבועיות בממוצע בתקופה של 12 חודשים) - כל עוד הוא משרת |
| *הומצא אישור מאת המפקח מטעם ראש מנהלת השירות האזרחי לאומי *הוגשה בקשה חתומה | %50 | 14ה(()3ב) | משרת בשירות אזרחי המשמר במסלול מפוצל (משך השירות הנו 20 שעות שבועיות בממוצע בתקופה של 24 חודשים) - כל עוד הוא משרת | |
| המבקש מחזיק בנכס. הומצאו אישורים בהתאם. | עד 4 נפשות- לגבי 70 מ"ר מעל 4 נפשות- לגבי 90 מ"ר | %66 | 14ה ()2 | נפגעי מלחמה נכה צה"ל נכה פעולות איבה נכה פעולות איבה במלחמת השחרור נכה משטרה משפחה שכולה (חייל שנספה) שאירים שכולים (פעולות איבה) נכה שרות בתי הסוהר |
| המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | 3 | תשלום בהוראת קבע | |
| המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | סעיף 13 לתקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות מקומיות), תשס"ז-)2007 | תשלום ארנונה שנתית מראש | |
| מחזיק בנכס שקבע שהוא חטוף או נעדר לפי חוק תגמולים לבני המשפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה | %100 | 14ה ()1 | משפחות נעדרים או חטופים | |
| מחזיקים בנכס שהרשות המקומית קבעה לגביהם שהיו זכאים לפינוי או ריענון לפי הממשלה | %100 | 3ג' ()1 | משפחות מפונים במלחמה (חרבות ברזל) |
| תיאור ההנחה |
|---|
| תיאור ה הנחה |
/https://www.misgav.org.il
עמוד 13 מתוך 16
| תנאים לקבלת ההנחה | שיעור ההנחה המרבי | תקנה מס' | תיאור ההנחה |
|---|---|---|---|
| בעל ראשון של בנין חדש ריק, שבנייתו הסתיימה, הוא ראוי לשימוש ואין משתמשים בו, למשך תקופה רצופה של עד 12 חודשים וכל עוד הבניין ריק כאמור. | עד 12 חודשים – עד %100 | 12 | בניין חדש ריק |
| פעם אחד בתקופת הבעלות, ריק מכל חפץ ואדם , ושלא נעשה בו שימוש. לא תינתן הנחה לתקופה הפחותה מ 30 יום ההנחה תינתן לזכאים מיום קבלת פניה בכתב (דוא"ל) בגזברות המועצה | עד 6 חודשים עד %100 מהחודש ה-7 עד החודש ה-12 – %66.66 מהחודש ה-13 עד החודש ה -36 %50 | 13 | בניין ריק |
| על המבקש לעמוד על התנאים שלהלן באופן מצטבר. הנכס "נהרס" או "ניזוק" במידה שאי אפשר לעשות בו שימוש ואף לא נעשה בו שימוש בפועל המחזיק מסר הודעה בכתב על היות הנכס לא ראוי לשימוש. ההנחה תינתן ממועד ההודעה למועצה ואילך ולא בדיעבד | %100 הנחה | סעיף 74 לצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), תשי"ח- 1958 | נכס שנהרס ו/או ניזוק במידה שאי אפשר לשבת בו ואין יושבים בו |
| המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | המועצה אינה מאשרת זכאות להנחה | 14 א | הנחה לתעש יה חדשה |
| ועדת ההנחות בלבד זכאית לתת את ההנחה. על המבקש לעמוד בכל התנאים שלהלן באופן מצטבר . .1הוא בעל העסק ואין הוא בעל עסק נוסף. .2שטחו של העסק אינו עולה על 75 מ"ר. .3מלאו לו 65 שנים ובאישה – 60 שנה. .4הוא עוסק שמחזור העסקאות שלו בכל עסקיו אינו עולה על 240,000 ₪ (צמוד למדד). .5הוא זכאי להנחה מארנונה, לפי תקנה ,)8(2 בעד דירת המגורים שבה הוא מחזיק.(בתקנה )8(2 הנחה על פי קריטריון כלכלי בלבד) | שיעור ההנחה זהה לזו שניתן לו על דירת המגורים שבחזקתו לגבי 40 מ"ר ראשונים של העסק. | 14ג | הנחות לעסקים |
| באותה שנת כספים לא היה חייב בתשלום מקדמה למס הכנסה לפי סעיפים 174 עד 181 לפקודת מס הכנסה והתקבלה תעודה המעידה על כך מפקיד השומה. היה חייב בתשלום המקדמה, אך נקבע בשומה כי אין הוא חייב במס הכנסה לשנת הכספים הנידונה, תוחזר לו הארנונה על אותו נכס לאותה השנה בה היה זכאי להנחה. | בהתאם לשיעור ההנחה לה זכאי לפי תקנה 14ה ()1 או ()2 | 14ז | בניין או חלק ממנו שאינם משמשים למגורים בלבד. שהמחזיק בו זכאי להנחה לפי תקנה 14ה ( )1 או ()2 |
הנחות לסוגי נכסים:
/https://www.misgav.org.il
עמוד 14 מתוך 16
| הכנסה ממוצעת בש"ח בשנת 2024 | מס נפשות | מ | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| מעל 3755 עד 5300 | מוצעתמ בעשל "2ח32 ב3ש ענדת 5 2307254 | מעל 2889 עד 2ה2כ3נ3ס ה ממ | עד 2889 | מס נ1פש ות | ||||
| מעל 5634 עד 7951 | מעל 4984 עד 5634 | מעל 4334 עד 4984 | עד 4334 | 2 | ||||
| מעל 6535 עד 9223 | מעל 5781 עד 6535 | מעל 5027 עד 5781 | עד 5027 | 3 | ||||
| מעל 7436 עד 10,494 | מעל 6578 עד 7436 | מעל 5720 עד 6578 | עד 5720 | 4 | ||||
| מעל 9411 עד 13,282 | מעל 8325 עד 9411 | מעל 7239 עד 8325 | עד 7239 | 5 | ||||
| מעל 11,387 עד 16,070 | מעל 10,073 עד 11,387 | מעל 8579 עד 10,073 | עד 8579 | 6 | ||||
| %20 | %40 | %60 | %80 | שיעור ההנחה | ||||
| הכנסה ממוצעת בש"ח בשנת 2024 | מס נפשות | מ | ||||||
| מעל 13,362 עד 18,858 | מעל 11,821 עד 13,362 | מעל 10,279 עד 11,821 | עד 10,279 | 7 | ||||
| מעל 15,338 עד 21,646 | מעל 13,568 עד 15,338 | מעל 11,798 עד 13,568 | עד 11,798 | 8 | ||||
| מעל 17,313 עד 24,434 | מעל 15,316 עד 17,313 | מעל 13,318 עד 15,316 | עד 13,318 | 9 | ||||
| עד 2,715 לנפש | עד 1,924 לנפש | עד 1,702 לנפש | עד 1480 | 10 ומעלה | ||||
| %30 | %50 | %70 | %90 | שיעור ההנחה |
הנחה לפי מבחן הכנסה – התנאים לקבלת ההנחה
• על פי תקנה (2א)(()8ב) לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993 (להלן – התקנות העיקריות), חישוב ההכנסה החודשית הממוצעת תהיה לפי חודשים ינואר עד דצמבר 2024 או אוקטובר, נובמבר, דצמבר 2024 לפי בחירת המבקש.
• ההצהרה הינה על המחזיק והמתגוררים איתו בדירה.
• הכנסה תיחשב מכל מקור שהוא, כהגדרתה בתקנה (2א)()8 של כל המתגוררים בנכס מעל גיל .18 • בחישוב ההכנסה לצורך בחינת הזכאות להנחה על פי מבחן הכנסה, אין להביא בחשבון כלהלן:
א. קצבאות ביטוח לאומי הבאות: קצבת ילדים, קצבת זקנה, קצבת שארים וגמלת ילד נכה
ותשלומים לאומנה.
ב. הכנסה ממקורות עצמיים (לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים מס' .)1/2008
ג. תגמול מיוחד ותגמול נוסף כמשמעו בחוק שירות מילואים:
תגמול מיוחד - כל חייל מילואים זכאי לתגמול מיוחד בשל שירות מילואים שביצע, שתנאי הזכאות יקבעו בפק' הצבא.
תגמול נוסף – תגמול נוסף לתגמול המיוחד, תגמול זה מתבצע רק על ידי רשות המיסים על פי הסכמת שר האוצר.
• במסגרת מבחן הכנסה יש להביא בחשבון מחצית מהכנסתם החודשית של בן או בת המתגוררים עם המחזיק בנכס.
במסגרת זו יש לבצע הבחנה בין משפחה בה מתגורר ילד אחד בלבד עם מבקש הבקשה, או משפחה בה מתגוררים 2 ילדים ויותר:
משפחה בה מתגורר ילד אחד עם הוריו:
א. כאשר הכנסתו/ה של הבן/בת אינו עולה על גובה שכר המינימום – הכנסתו/ה אינה נלקחת בחשבון
בעת חישוב ההכנסה הכוללת של התא המשפחתי.
ב. כאשר הכנסתו/ה של הבן/בת עולה על גובה שכר המינימום – יש לחשב מחצית ההכנסה מהפרש
ההכנסה משכר המינימום.
משפחה בה מתגוררים 2 ילדים או יותר עם הוריהם, מבקשי הבקשה להנחה :
יחולו הכללים שלעיל כלפי בן/ת אחד/ת בלבד, אולם לגבי שאר הבנים/ות תילקח בחשבון מחצית מהכנסתם, ללא קשר לגובהה.
בכל מקרה של סתירה ו/או אי התאמה בין האמור בכללים לבין הוראות הדין, תגברנה הוראות הדין.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 15 מתוך 16
כללים למתן הנחות רטרואקטיביות לשנת 2025
לפי הוראות משרד הפנים, ובהמשך להנחיות לפיהן פעלה המועצה עד שנה זו, מובאים להלן הכללים המנחים,
אותם אנו מבקשים להביא לאישור של מליאת המועצה, בנושא מתן הנחות רטרואקטיביות:
1. הנחות רטרואקטיביות הניתנות על סמך אישור מוסד ציבורי (משרד הביטחון, האוצר, ביטוח לאומי, צה"ל..)
1.1 אם האישור עליו מסתמכים, נוקב בתאריך שקודם לשנה הנוכחית, שממנו ניתנת ההכרה בזכות המצדיקה הנחה (נכות וכו'..), תינתן ההנחה עד 3 שנים אחורה והחיוב יתוקן בהתאם החל ממועד זה, זאת בתנאי שאין לפונה חובות לרשות בגין שנים קודמות.
וזאת בתנאי, שלא חלפו 3 חודשים בין מועד ההחלטה המהווה את ההכרה הרטרואקטיבית של הגופים הנ"ל, לבין פניה למועצה, בהתבסס על אותה החלטה.
אם חלפו יותר מ-3 חודשים כאמור-ההנחה תינתן לשנה השוטפת בלבד.
1.2 מקרה זה אינו נחשב מחיקת חוב, ובדיקת הזכאות והאישור, יבוצע ע"י הגורם האחראי בגזברות המועצה.
1.3 אם לנישום המבקש הנחה מסוג זה, חוב בגין שנים קודמות, אזי לא ניתן לאשר את ההנחה רטרואקטיבית ברמת הגזברות. בקשה שכזו צריכה להיות מופנית לועדת הנחות. במידה והועדה תאשר מתן הנחה רטרואקטיבית, יופעל נוהל מחיקת חובות, ורק לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים לפי הנוהל (לרבות קבלת אישור הממונה על המחוז במשרד הפנים במקרים מסוימים), תצא הודעה לנישום ויעודכן כרטיסו בגזברות.
2. הנחות רטרואקטיביות לפי קריטריונים שאינם מחייבים אישור מוסד ציבורי (מצב כלכלי, הורה עצמאי ..)
2.1 בקשות מסוג זה, לגבי שנים קודמות, יועברו תמיד לשיקול דעת ואישור של ועדת הנחות.
2.2 ועדת הנחות תאשר הנחות שכאלו, רק במקרים חריגים, בהתאם למידע ולמסמכים שיובאו בפניה.
2.3 במידה שהבקשה תאושר, ולנישום, מבקש ההנחה, אין חוב בגין שנים קודמות, לא תחשב הנחה רטרואקטיבית זו כמחיקת חובות.
2.4 הנחה כלכלית כשקיימת זכאות להנחה ולא נוצלה-
ללא חוב-ניתן לתת הנחה שנה אחורה.(הנחת הורה עצמאי או ילד נכה)
עם יש חוב-עד 5 שנים אחורה- ולא יותר מקיום החוב.
2.5 אם תאושר הנחה שכזו לנישום, אשר לו חוב בגין שנים קודמות, יופעל נוהל מחיקת חובות, ורק לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים לפי הנוהל (לרבות קבלת אישור הממונה על המחוז במשרד הפנים במקרים מסוימים), תצא הודעה לנישום ויעודכן כרטיסו בגזברות במידה ותתקבל המחיקה או איזה חלק ממנה, במידה והוא עומד בהסדר תשלומים לסילוק חובו.
/https://www.misgav.org.il
עמוד 16 מתוך 16