צו ארנונה לשגב שלום V2טיוטה לפני אישור המועצה

עיר
שגב שלום
תאריך
01/01/2019
מקור
הקובץ המקורי באתר שגב שלום

פתח את קובץ ה-PDF באתר המקור

המועצה המקומית שגב שלום

החלטה בדבר ארנונה כללית לשנת 2019

לאחר תוספת ההתייקרות בסך %0.32 כפי שאושרה והומלצה ע"י משרד הפנים

בתוקף סמכותה מחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה יעדי תקציב, התשנ"ג-)1992 החליטה מליאת המועצה המקומית שגב שלום להטיל בתחום שיפוטה ארנונה כללית לשנת הכספים 2019 לתקופה מיום 01/01/2019 ועד ליום 31/12/2019 שתשולם על ידי הבעלים ו/או המחזיקים בנכסים כמפורט להלן:

1. הגדרות:

א. שטח שיפוטה של המועצה, יחולק לשני חלקים – החלק העיקרי של המועצה

כפי שהוא מוגדר היום – יקרא אזור א' ואילו אזור התעשייה החדש יקרא אזור ב'.

ב. מפעל תעשיה ומלאכה - בניין שבו מבוצעת עבודת יצור באמצעות מכונות או

מלאכת יד באמצעות כלי עבודה וכן בניין המשמש למפעל עתיר ידע.

ג. מפעל עתיר ידע (מפעל היי טק) - מפעל הממלא אחר אחד משני התנאים הבאים:

1. מפעל המוכר ו/או הזכאי למענק מטעם לשכת המדען הראשי מכוח היותו

מפעל עתיד ידע.

2. מפעל העוסק בפיתוח מוצרים ו/או טכנולוגיות בתחומי המחשוב, תקשורת

אלקטרוניקה וכיו"ב.

ד. בניין - כל מבנה, בין שהוא ארעי ובין שהוא קבוע, בין שבנייתו הושלמה ובין אם

לאו, הבנוי אבן, בטון, טיט, ברזל, עץ או כל חומר אחר, לרבות כל חלק של מבנה כאמור וכל דבר המחובר לו חיבור של קבע;

ה. סככה - קונסטרוקציה של עמודים המכוסה גג ללא קירות או שיש לה קיר אחד

בלבד.

ו. משרד - חדר שרטוט, חדר מנהלה, חדר מהנדס, חדר ארכיון, חדר המתנה ובלבד

שלא נעשות בהם עבודת יד או מלאכת יד.

ז. בנק - תאגיד בנקאי כהגדרתו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א 1981 – לרבות

תאגיד עזר כמשמעותו באותו חוק וחברת אשראי.

ח. "בניה רכה" - בניה מפח פלסטיק, אסבסט, בד וכיו"ב.

ט. לצרכי חישוב שטח הבניין יובאו בחשבון מידות החוץ של המבנה, דהיינו

פרוזדורים, מטבח, הול, אמבטיה, מקלחת, מקלט, מחסן, פיר מעלית, חדר מדרגות, לובי, סככות יציע וכל שטח מקורה אחר ולרבות מרפסות וגזוזטראות.

י. מרפסת - חלק חיצון של בניין אשר רצפתו קשורה לרצפת הבניין.

יא. מרפסת גג - חלק ממישור הגג המרוצף ומוקף מעקה.

הערותתעריף למ"ר בש"ח לאזור ב'תעריף למ"ר בש"ח לאזור א'קוד נכסהגדרה#
ארנונה כללית על מבנה למגורים
ללא שינוי35.09101מבנה למגורים.1
ללא שינוי35.09910מבנה עזר המיועד למגורים.2
ללא שינוי125.54901מחסנים.3
ארנונה כללית על קרקעות
ללא שינוי6.376.37601קרקע תפוסה שלא למגורים.4
ללא שינוי0.01840.0184650אדמה חקלאית.5
ללא שינוי8.598.59960מבנים חקלאיים.6
ארנונה כללית על מבנים אחרים
העלאה %5 רק לאזור ב'72.3068.86משרדים, שירותים ומסחר.7
בנקים, מוסדות כספיים וחברות ביטוח.8
העלאה %5 רק לאזור ב'490.01468.17701א. בניין המוחזק ע"י בנק או תאגיד בשליטתו או מטעמו.9
העלאה %5 רק לאזור ב'490.01468.17702.a ב. ב ניין המוחזק ע"י בנק או תאגיד בשליטתו או מטעמו המשמש בפועל משרדי הנהלה אזוריםa
העלאה %5 רק לאזור ב'490.01468.17703ג. חברות ביטוח.10
העלאה %5 רק לאזור ב'490.01468.17704ד. מבנה המשמש כמרכז שירותים טלפונים לעסקים בשטח של 1,000 מ"ר ומעלה.11
העלאה %5 רק לאזור ב'62.1959.35420תעשיה ומלאכה.12
העלאה %5 רק לאזור ב'36.7335.09850מרפאות וקופות חולים.13
העלאה %5 רק לאזור ב'36.7335.09851מוקד רפואה דחופה.14
חניונים.15

יב. מרתף - מבנה שלפחות מחצית גובהו נמצא מתחת לפני הקרקע שבחזית בניין היחידה.

יג. מקלט - מבנה המשמש לשעת חירום כפי שאושר בתוכנית הבניה על ידי רשות הג"א ושטחו אינו עולה על 16 מ"ר.

יד. מחסן - המשמש לאחסנה בלבד וצמוד למבנה עם כניסה ויציאה נפרדות והנפרד מהמבנה עצמו על ידי קירות.

טו. קרקע תפוסה שלא למגורים - כל קרקע בתחום שיפוט המועצה שאינה קרקע חקלאית ואינה אדמת בניין שמחזיקים ומשתמשים בה שלא ביחד עם הבניין.

1. כשלא קיים עליה בניין כלשהו.

12.2612.26370חניונים לרכב בתשלום.16
6.786.78371חניונים לרכב ללא תשלום.17
161.08161.08550מרכז ספורט.18
134.34134.34500אולמי שמחות.19
העלאה %5 רק לאזור ב'69.7266.61950מבנים אחרים שלא פורטו בצו זה.20

.2כשקיים עליה בניין כלשהו המחויב בארנונה, שטח הקרקע כולו לאחר הפחתת שטח הקרקע המכוסה על ידי הבניין והפחתת שטח הקרקע אשר עיקר שימושו עם הבניין ומחויב בארנונה יחד עם הבניין.

טז. קרקע חקלאית - כל קרקע שאינה אדמת בניין ומיועדת לשימוש חקלאי.

יז. מרכז ספורט - מתקני ספורט ונופש כולל בריכות שחייה ציבוריות כולל כל השטח הבנוי ושטח פני המים בבריכות.

יח. מ"ר - לרבות כל חלק ממנו.

יט. התעריפים הינם בש"ח לכל מ"ר.

כ. האמור בלשון זכר אף לשון נקבה במשמע וכן להיפך.

כא. ערעור על ארנונה כללית:

מחזיק או בעל נכס רשאי להגיש השגה בפני מנהל הארנונה תוך 90 יום ממועד קבלת הודעת החיוב וזאת מהסיבות הבאות:

1. הנכס אינו מצוי באזור המצוין בהודעת החיוב.

2. נפלה טעות בהודעת החיוב בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש בו .

3. הנישום אינו מחזיק בנכס כמשמעותו על פי פקודת המועצות המקומיות.

2. שעורי הארנונה:

ארנונה כללית תשולם על ידי המחזיק ו/או הבעלים בהתחשב עם סוג הבניין על פי התעריפים הנקובים ב – ₪ לכל מ"ר אלא אם נרשם אחרת כמפורט להלן:

3. פטורים והנחות:

כללי :

המועצה החליטה להעניק את ההנחות בשיעורים המרביים שאושרו בתקנות מסכום הארנונה

הכללית שהוטלה בשנת 2019 על מחזיק בנכס שנתקיימו לגביו התנאים כמפורט להלן בשיעורים המפורטים להלן :

תנאים לקבלת ההנחהגובה הנחה והגבלה מרבית של מ"ר לשנת 2019אוכלוסיית הזכאים להנחה
הנחה בשיעור %25 לגבי 100 מ"ר בלבד משטח הנכסאזרח ותיק המקבל על פי חוק הביטוח אחת מקצבאות אלה: קצבת זקנה, קצבת שאירים, קצבת תלויים או נכות בשל פגיעה בעבודה.1א
הנחה בשיעור %100 לגבי 100 מ"ר בלבד משטח הנכסאזרח ותיק המקבל בנוסף לקצבה מסעיף 1 הוא מקבל גמלת הבטחת הכנסה.1ב
הנחה בשיעור %80נכה הזכאי לקצבה חודשית מלאה כמשמעותה בסעיף 127 (ל"ו) לחוק הביטוח הלאומי ואשר דרגת אי כושר השתכרותו היא בשיעור %75 ומעלה.2א
הנחה בשיעור %80נכה, אשר טרם קבלת קצבת זקנה ונקבעה לו לצמיתות דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של %75 ומעלה על פי סעיף 127 (ל"ו) לחוק הביטוח הלאומי.2ב
הנחה בשיעור %40נכה, אשר דרגת נכותו הרפואית המוכחת על פי כל דין היא בשיעור של %90 ומעלה, או מי שטרם קבלת קצבת הזקנה נקבעה לו נכות כאמור3
הנחה בשיעור %90בעל תעודת עיוור, על פי חוק שירותי הסעד , התשי"ט – 19585
הנחה בשיעור %90 לגבי 100 מ"ר בלבד משטח הנכס, למשך 12 חודשים מתוך 24 החודשים המתחילים ביום שנרשם במרשם האוכלוסיןעולה חדש6
כעולה על פי חוק השבות, התש"י ט - 1950 .
הנחה בשיעור %80עולה התלוי בעזרת הזולת.6א
הנחה בשיעור %90 לגבי 100 מ"ר מרובעים למשך 12 חודשים מתוך 36 חודשים המתחילים ביום שבו הגיע לישראל אחרי חודש מאי .2000איש צד"ל.6ב
הנחה בשיעור %70הזכאי לגמלת סיעוד לפי פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי נוסח משולב, התשנ"ה - 19957
הנחה בשיעור שנקבע לפי טורי ההכנסה שבתוספת האמורהמבחן הכנסה, בעל הכנסה חודשית ממוצעת שפורטה בתוספת הראשונה לפי מספר הנפשות המתגוררות אתו בנכס8
"הכנסה" – הכנסה ברוטו של המחזיק בנכס ושל אלה המתגוררים אתו לרבות ילד במשפחה אומנה, מכל מקור הכנסה שהוא לרבות תשלומים שהמוסד לביטוח לאומי משלם למעט: .1 קצבה המשולמת לפי פרקים א' לחוק הביטוח .2 מחצית מהכנסתם החודשית של בן או בת המתגוררים עם מחזיק הנכס .3 דמי שכירות שמקבל אדם בעד השכרת דירתו בסכום שאינו עולה על דמי שכירות שהוא משלם בעד דירה אחרת ששכר למגוריו. "הכנסה חודשית ממוצעת": .1 שכיר - ממוצע ההכנסה החודשית בשלושת החודשים ,10,11 12 שלפני שנת הכספים שבעדה נדרשת ההנחה, מקורות ההכנסה. .2 עצמאי – ממוצע, כאמור בפסקת משנה ()1 שחושב על פי הכנסתו החייבת במס כפי שנקבעה בשומת מס ההכנסה השנתית האחרונה שבידו מחולקת ב 12 ומותאמת למדד הממוצע של החודשים ,10 ,11 12 לפני שנת הכספים שבעדה נדרשת ההנחה. בתוספת הכנסה נוספת שאינה כלולה בהודעת השומה.
הנחה בשיעור %20הורה יחיד, כהגדרתו בחוק משפחות חד הוריות , התשנ"ב -.1992 או שהוא הורה יחיד לילד שמשרת בשרות סדיר וגילו עד .219
הנחה בשיעור %33 לגבי 100 מ"ר משטח הנכסילד נכה - בן או בת לרבות ילד במשפחת אומנה של המחזיק בנכס הזכאי לגמלה לפי תקנות הביטוח הלאומי , התש"ם -198010
יגיש טופס בקשה להנחה בצירוף האישורים הנדרשים כולל חוות דעת מנהל מחלקת הרווחה. המבקש ימציא פרטים או מסמכים נוספים לצורך דיון בבקשתו לפי דרישת הגזבר או מנהל מחלקת הרווחה או הוועדה .הועדה תהא מוסמכת לתת הנחה בשיעור עד %70 למחזיק בנכס שהוא נזקקהנחת נזקק – הבקשה תידון ע"י וועדת הנחות : מחזיק אשר נגרמות לו הוצאות חריגות גבוהות במיוחד, ו/או טיפול רפואי חד פעמי או מתמשך שלו או של בן משפחתו ו/או אירוע חריג שהביא להרעה משמעותית ובלתי צפויה במצבו החומרי11
"נזקק" – מחזיק בנכס שנגרמו לו הוצאות חריגות גבוהות במיוחד בשל אחת מאלה: .1 טיפול רפואי חד פעמי או מתמשך שלו או של בן משפחתו. .2 אירוע אשר הביא להרעה משמעותית בלתי צפויה במצבו החומרי.
הנחה בשיעור %100בניין חדש –המחזיק הוא הבעל הראשון של בניין חדש, ריק, שמיום שהסתימה בנייתו והוא ראוי לשימוש, אין משתמשים בו במשך תקופה רצופה, עד 12 חודשים12
הנחה כאמור תינתן לבניין ריק פעם אחת בלבד כל עוד לא שונתה הבעלות בועד 6 חודשים-בשיעור %100 הנחה בשיעור %66.66 הנחה בשיעור %50בניין ריק: המועצה תיתן, לתקופה שלא תעלה על 6 חודשים או חלק ממנה לקבוע למחזיק של בניין ריק שאין משתמשים בו ברציפות במשך תקופה כאמור לפחות שתחילתה ביום שחדלו להשתמש בו לתקופה מ – 7 חודשים ועד 12 חודשים לתקופה מ – 13 חודשים עד 3613
חודשים
%100 הנחה בארנונה בפרק הזמן שהבית במצב הנ"ל."בית שאינו ראוי למגורים": החלטות באחריות וועדת ההנחות וזאת לאחר אישור מהנדס המועצה14
לא תחויב בארנונהקרקע תפוסה בשטחים פתוחים בהם מתקיימים עסקים15
הנחה בשיעור %66 בארנונה.נכס המוגדר כמוסד רפואי16
לנכס עד 70 מ"ר. או מעל 4 נפשות לנכס עד 90 מ"ר.הנחה בשיעור %100 ה ד למחזיק או בעל נכס שהוא: א. חייל עד תום 4 חודשים מיום שחרורו ב. הורה של חייל שפרנסתו הייתה על חיל לפני תחילת שירותו. ג. מתנדבת בשירות לאומי כל עוד היא משרתת ד. משרת בשרות האזרחי במסלול מלא כמשמעותו בתקנה 3 לתקנות שרות אזרחי.17
לנכס עד 70 מ"ר. או מעל 4 נפשות לנכס עד 90 מ"ר.הנחה של שני שלישים למחזיקהזכאי לתגמולים לפי חוק המשטרה, נכים ונספים, או בן משפחה של חייל שנספה במערכה הזכאי לתגמולים לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, תגמולים ושיקום, התש"י -1950 , או זכאי לתגמולים לפי חוק שרות בתי הסוהר , נכים ונספים, התשמ"א -1981 , או זכאי לתגמולים לפי חוק התגמולים לנפגעי מערכות איבה , התש"ל - 1970 ,18

ושמשפחתו מונה עד ארבע

נפשות

הערה כללית:

הזכאי ליותר מהנחה אחת (פרט למשלם ארנונה מראש), ייהנה מהנחה אחת בלבד, בשיעור ההנחה הגבוה שבהן.

ביטול הנחה :

זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס לשנת הכספים 2019 עד ליום ,31/12/2019 תהא ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה.

4. הוראות מיוחדות:

.1

א. מקלט, ממ"ד יחויבו ב-%50 מהתעריף לבניין. הוראות סעיף זה יחולו על בית מגורים

פרטי (וילות וקוטג'ים) וכל עוד שטחי המקלט, והממ"ד משמשים כשטחי שירות בהתאם לחוק התכנון והבניה תשכ"ה-1965 ותקנותיו. במידה ויעשה בהם שימוש למגורים, עסק או כל שימוש אחר יחויבו על מלוא שטחם בהתאם לשימוש הנעשה בהם.

ב. מרפסת סגורה מכל ארבעת הכיוונים תחויב במלוא הארנונה.

ג. שטח בריכת שחייה בחצר או בגג הבניין בין מקורה ובין אם לא ייכלל בשטח היחידה.

2. דירות צמודות המחויבות בארנונה בגין כל דירה בנפרד, לא תקבלנה זיכוי מהזיכויים

המפורטים בתוספת אלא עבור דירה אחת בלבד והגדולה מבין השתיים.

3. מוסדות וגופים הפטורים מארנונה על פי דין יישאו בתשלום ארנונה כללית בהתאם

להוראות פקודת מיסי העירייה ומיסי ממשלה (פיטורין) 1938 וכן בהתאם למפורט בסעיף 2 לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים ,2003 התשס"ג )2002 ו/או בהתאם לכל דין.

4. המבקש מהמועצה תעודה להעברת מקרקעין לפי סעיף 324 לפקודת העיריות או המבקש

היתר בניה, ישלם לפני קבלת האישור או ההיתר, את יתרת חובותיו לעירייה עד סוף שנת הכספים נשוא החלטה זו במזומן. השגות על חיוב ארנונה בגין החזקה, סיווג הנכס, גודלו או השימוש בו או לעניין האזור בו מצוי הנכס, יש להגיש למחלקת הארנונה תוך 90 יום ממועד קבלת חיוב הארנונה השנתי. היה הנכס עסק כמשמעותו בסעיף 8 (ג) לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב ,)1992 רשאי גם מי שחייב על פי הסעיף האמור להגיש השגה בטענה שהוא אינו בעל שליטה או שחוב ארנונה כללית בגין אותו הנכס נפרע בידי המחזיק, תוך 90 יום מיום קבלת הודעת התשלום.

5. ערר ניתן להגיש בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית),

תשל"ו-1976 והתקנות שהותקנו לפיו.

5. מועדי תשלום:

א. המועד החוקי לתשלום הארנונה הינו החל מ - 1 ינואר 2019 .

ב. למרות האמור בסעיף א' לעיל ניתנת האפשרות לשלם את חיובי הארנונה ב - 12

תשלומים, החל מיום 30/01/2019 ועד ליום 30/12/2019 כולל ריבית והצמדה, לפי חוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה).

ג. אי תשלום אחד התשלומים במועדו יבטל את ההסדר ויגרום לכך כי כל החיוב השנתי

שטרם שולם יעמוד לפירעון כשתאריך תחולתו הינו 1 ינואר 2019 .

ד. סכום מס שלא יסולק במועדים המפורטים בסעיף ב' לעיל יישא ריבית והצמדה על

פיגורים בתשלום .

ה. המשלם את המסים לכל השנה מראש עד ליום 31 לינואר 2019 יקבל הנחה בסך %2

ובתנאי שאין לו חובות קודמים.

ו. המשלם את מסיו באמצעות הוראת קבע לבנק אחת לחודשיים יקבל הנחה ממסי

הארנונה בשיעור של %.2

עאמר אבו מעמר,

ראש המועצה

נספח א' – הגדרת אזור א' ו – ב':